Jump to content

Rick

Użytkownicy+
  • Content Count

    547
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

40 Neutralny

About Rick

Metody kontaktu

  • GG
    3097553

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. W mojej aplikacji mam filtr cyfrowy, ma szeroką i głęboką scenę, dużo detali. Jeśli nagranie jest gorzej zrealizowane, to musi być to słyszalne. Jeśli jest inaczej, to by znaczyło, że w torze są generowane zniekształcenia które powodują taki odbiór. Nowsze dace z reguły grają jaśniej, jest więcej wyższej średnicy. Niestety, często powyżej tego zakresu słyszałem sporo nieczystości i nieparzystych harmonicznych, które powodowały niezbyt przyjemny odbiór, nie było to zbyt naturalne. Być może jest to sprawa odpowiedniej aplikacji. Dobrze zaaplikowany nowszy przetwornik zbliża się bardzo do dobrego AD. Takie są moje odczucia po ostatnich odsłuchach :)
  2. To zróżnicowanie nagrań to wg mnie ogromna zaleta. Nie chciałbym słuchać różnych wykonawców, różnych realizacji, sprowadzonych do jednego brzmienia. Słucham na AD1865 (x4) i mam takie same wrażenia.
  3. Rick

    Rezystor emiterowy.

    Połączenie równoległe cewek przeciwsobne, sprzężenie magnetyczne pomiędzy cewkami. Można to pewnie policzyć, wzory są dostępne w sieci.
  4. Rick

    DAC PCM63

    Jeśli mnie pamięć nie myli, to Shinkoh 82 ohm 0,5W Używałem wcześniej Dale RN65, ale Shinkoh wydawał mi się bardziej przeźroczysty :)
  5. Rick

    DAC PCM63

    Tak, obecnie rezystor 82 ohm
  6. Rick

    DAC PCM63

    Zasilanie 260 do 340V. Lampa to u mnie 6sn7, w anodzie ok. 8k (kilka rezystorów 2W połaczonych równolegle) W katodzie ok. 170 ohm. Można dołożyć równolegle kondensator 100-220uF dobrej jakości; likwidujemy wtedy lokalne sprzężenie zwrotne i wzrasta wzmocnienie. Prąd spoczynkowy 6sn7 (obie połówki połączone równolegle) wynosi 18-20mA. Jeśli mamy prostownik lampowy, to trzeba uważać na wydajność prądową; w sumie, na dwa kanały potrzebujemy ok. 80mA. Wbrew pozorom to dosyć sporo jak na lampy; powinien być co najmniej dwukrotny zapas...czyli minimum 200mA.
  7. Rick

    DAC PCM63

    Moja analogówka jest oparta na poniższym projekcie.
  8. Radiator powinien mieć szerokość co najmniej 20 cm (na całą długość pcb), wysokość 10 cm lub więcej, długość żeberka 2,5 - 4 cm. Dobrze by było, gdyby grubość podstawy miała 5 mm.
  9. jeden bipolar to 100 uF
  10. Rick

    DAC PCM63

    Robiliśmy odsłuchy i było sporo różnego sprzętu; odtwarzacz plików Amare Musica Diamond, odtwarzacz CD na CDPro2, głośniki Kappa 8.1 i moje na Acuttonach. Były różne wzmacniacze; Ola II, wzmacniacz wzorowany na Haflerze, mocny Rotel i bardzo mocny wzmacniacz Muzga, nie pamiętam firmy, ale naprawdę dobry i drogi, kable też były dobre i drogie :) Słuchaliśmy chyba 4 lub 5 daców. Generalnie słychać było wyraźne różnice pomiędzy przetwornikami, analogówkami i filtrami. Każdy z nas miał troszkę inne preferencje i niektóre nasze opinie się różniły. Ja lubię dźwięk neutralny, szczegółowy i dynamiczny, bas musi być zróżnicowany, nie lubię zamulenia. Jednocześnie nie podoba mi się granie nowszych przetworników, z rozjaśnioną średnica i górą, często słyszę w przetwornikach delta sigma zniekształconą górą lub granie typowe dla scalaków z mocną pętlą sprzężenia zwrotnego. W tym kontekście, najbardziej podobał mi się PCM63. AD1865 grał podobnie, z chyba niższym, ale mniej kontrolowanym basem. Do mniejszych kolumn byłby super. PCM1704 też gra bardzo dobrze, z trochę chudszym basem i mniej dynamicznie, ale to prawdopodobnie cecha filtru DF. Konradowi (Muzg) bardziej podobały się inne przetworniki, ale mamy inne preferencje :)
  11. Rick

    DAC PCM63

    Waldi_06 jest na razie poza internetem, będzie dostępny pewnie za ok. 2 tyg. Układ był porównywany z PCM1704, AKM.., AD1865 i innymi. Testowane były powyższe filtry i kilka innych. Osobiście, od prawie roku słucham na fpga. Ale słucham na analogówce 6sn7 + mosfet. DAC jest wg mnie brzmi bardzo naturalnie, dynamicznie.
  12. można to zrobić w taki sposób jak na zdjęciu.
  13. Przy zasilaniu napięciem jak na schemacie, kondensatory wystarczą na 63V Na drugie pytanie odpowiedzi udzielił dumek.
  14. Waldek nie ma możliwości odpisywania, będzie obecny na forum za ok. 2 tyg. Jeśli chodzi o pytania, to postaram się w miarę możliwości odpowiedzieć: - kondensatory elektrolityczne raczej markowe: - na zasilanie główne to zdecydowanie śrubowe Rifa, Epcos itp... - reszta to już co kto woli; Nichicon, Elna, BC, Epcos itp.. - kondensatory w sprzężeniu albo bipolarne Nichicony albo 2 x220 dobrych kondensatorów, z dużym prądem; tu dobrze się sprawdzają Black Gate czerwone. Ale oczywiście problem z dostępnością... - tranzystor BF255C można zastąpić np. BF245C, dobranym J310, lub innym fetem z prądem 12-18mA - tranzystory T20,21 przykręcone są od góry (na kanapkę) do tranzystorów mocy 2SC/2SA i połączone z pcb taśmą wielożyłową. Pozdrawiam, Rysiek.
  15. Moim zdaniem, dopiero system aktywny pozwala "poszaleć" w sferze zmian i doboru elementów poprzedzających w torze. Jest tak transparentny, że słychać wszystkie zmiany w preampie czy źródle. Tu mamy taką zaletę, że nie ruszamy głośników i wzmacniaczy, tylko dobieramy już tylko jednym lub dwoma elementów toru to, co nam się podoba. Tak przynajmniej jest u mnie :)
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.