Jump to content

opteron

Użytkownicy
  • Content Count

    4925
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

444 Bardzo dobry

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Minimum K9A w extended to okolice 0.8ohm-a, TMR 160 jakieś 3ohm-y, nie twórzmy mitów, TMR-y to b. łatwe do napędzenia linie transmisyjne a że ze wzmacniaczem mocnym grają jeszcze lepiej, to zjawisko akurat w większości normalnych kolumn jest do zaobserwowania.
  2. Ja bym proponował pożyczyć jakiś wzmacniacz do odsłuchu nim cokolwiek się zmieni w zabawkach, ten S300 mimo iż "okazały" to jednak bardzo przeciętnie brzmiący wzmacniacz, jest zarazem męczący i przymulający (chociaż trudno uwierzyć że takie cechy mogą współistnieć w jednym urządzeniu a jednak...)
  3. Dali 850 to mało angażujący dźwięk, zaokrąglony z przytłaczająco boomboxowym basem, wymagają ostrego pieca z niezłym drivem żeby wyszło z nich coś, czego się będzie dało słuchać i tylko tyle, da się słuchać po skrajnie korzystnym dobraniu sprzętu. TMR160 to klasa, głośniki basowe to tanie vify, można kupić nowe jak ktoś nie chce wymieniać zawieszenia górnego (chociaż co w tym dziwnego, to taki element jak opony w aucie po pewnym przebiegu lub po iluś latach się wymienia i tyle). Criteriony w tych pieniądzach bez względu na upodobania, zagrają po prostu najlepiej, dali 850 nie mają czego szukać obok T+A, to nie ta półka. Powiem więcej, dla mnie osobiście TMR160 gra o wiele przyjemniej niż Dali Grand.
  4. Monitory bliskiego pola nawet nie musza być uzupełniane o suby, tylko nie ma w tym wytrzymałości mocowej, przy większej głośności słuchasz samych zniekształceń, ale w studio nie jest to potrzebne. tzn co, fizyka się zmieniła? DSP to takie zło konieczne, poza tym wyciąganie niskich częstotliwości z małego głośnika zawsze wiąże się z tym że szybciej taki głośnik wyjdzie z liniowego zakresu pracy. Stosunkowo niewielkie membrany i duże wychylenia to najprostsza droga do "gumowatego basu", jak ktoś taki lubi to ok, dla mnie coś takiego nie ma racji bytu w muzyce. Ja lubię 2x18" ewentualnie 4x12" w codziennym metrażu czyli okolice 30-40mkw, to najmniejsze akcetowalne minimum dla jako takiego konturu i wypełnienia jakie akceptuję, nie ważne z DSP czy bez. Bawiłem sie DSP i mikrofonami, kalibrowałem kolumny z pomieszczeniem i schodziłem liniowo do 20Hz +/-0dB, aż trudno w to uwierzyć ale dało się, sęk w tym że to jest fajne do pomiarów i chwalenia się kreskami, ale do muzyki nijak mi się widziało. Suba nigdy w domu nie ugoszczę, ani w KD ani (tym bardziej) w stereo ponieważ takiego z którym mógłbym żyć a który by kosztował mniej niż 30tys zł nie spotkałem.
  5. W takim razie ciesz się brzmieniem i niczego nie psuj Brzmienie jest albo wierne albo wypaczone, wyzywanie kogoś od ortodoksów tylko dlatego że próbuje pytającemu oszczędzić wydatków i rozczarowań jest... niezbyt eleganckie.
  6. "Jaki subwoofer do stereo" dla zwykłego "kowalskiego" - żaden, nigdy nie uzyskasz spójności i pełnego zszycia pasma kolumn z subem bez dedykowanego DSP i odpowiedniej wiedzy. Chcesz basu, poszukaj kolumn co go mają...
  7. Jeżeli w laptopie na dnie wyjścia słuchawkowego masz toslink (wbrew pozorom to dość częste w średniej klasy lapkach), to najlepiej i najprościej jest użyć zwykłego toslinka (optyk), są bardzo cienkie, giętkie i długie kabelki, przez to bardzo poręczne i odporne na wszelakie zakłócenia.
  8. Z logitech jest taki problem że to uśmiercona linia produktu. Soft nie jest rozwijany, nie będzie nic nowego a jak się skończą zapasy magazynowe to pewnie wyłączą serwery i koniec z konfiguracją pilota (a ta jest online). Polecam się zastanowić nad czymś z przyszłością, czymś co jeszcze pożyje. Ja np. poszedłem w rozwiązanie URC7980 firmy all in one, to drugi produkt tej firmy i mogę szczerze polecić. Gdy oni sami uśmiercili model który posiadałem, dostałem prosto od producenta nówkę która go zastąpiła.
  9. Nie wiadomo. Skąd? Pisałem o "infinity", nie "infiniti", chociaż być może dla Ciebie to bez różnicy czy piszemy o marce produkującej sprzęt audio czy o marce produkującej samochody... Tak się stało bo tak jest taniej... Topowe kolumny nadal są pełnowymiarowe, ich ceny zresztą też :) Masz ponad 3x mniejszą powierzchnię czynną niż cztery "dwunastki" (2827cm2 vs 923cm2) a jak to się ma do wytrzymałości mocowej oraz zniekształceń chyba nawet pisać nie muszę... Słyszałem kilka dobrych subów, ale żaden nie był tak "mały" jak Twój.
  10. Podłączyć do gniazdka...
  11. W onkyo jak padnie... przepraszam, "kiedy padnie" laser to po klocku, niema ani oryginałów ani zamienników. Na tych laserach nie chodziły niskie a co za tym idzie tanie modele onkyo więc na przeszczep ze starego w stary i tak trzeba będzie dużo wydać a ożywi go to tylko na chwile. Marantz jest b. fajnym transportem, nieźle nawet gra na analogu - ja bym się ani chwili nie zastanawiał między tymi dwoma.
  12. To nie jest powiedziane, wszystko zależy od kolumn. Paradoksalnie słabowite wzmacniacze (mam tutaj na myśli przede wszystkim współczynnik tłumienia) grają lepiej z kolumnami na wielkich i sztywnych wooferach niż na małych i miekkich. Z całą pewnością nie można zatem myśleć i się ograniczać że mając 40W na lampie musimy szukać małych kolumn - wcale nie. Popatrz np. na Tannoy Arden 15" a jest to wymarzony partner dla lamp i słabych tranzystorów A/SE, kiedyś słuchałem lavardina 25W z ardenami, szczęka opadała jaki to miało wykop i jak na tym brzmiał rock.
  13. Suba należy traktować jako pewnego rodzaju "uzupełnienie" i to na zasadzie - lepszy taki bas niż żaden, a nie jako gotową receptę na "dobry" bas bez względu na wszystko, jak to chyba jest w przypadku kolegi o wymownym nicku - "subfan". Owszem są suby z zapierającym dech w piersiach basem, konturowe i szybkie ale z reguły mają 18" na basie, wzmak przynajmniej 1kW+, wbudowany system pomiarowy i korekcyjny DSP, rozmiar kredensu/witrynki na szkło z lat 80 no i są to zwykle urządzenia z rynku pro.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.