Jump to content

Krzemien

Użytkownicy
  • Content Count

    519
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione
  1. Talking about music is like dancing about architecture

  2. PM7200 a nie PM7000, ten ostatni nie pracuje w klasie A.
  3. Poszedł za 522 Euro (ca. 2100 zł.). Hmm...
  4. graaf, 18 Cze 2006, 14:39 >z pomiarów porównanwczych można wywnioskować BD 990 Pro mają bardzo dobry przebieg średnicy ale i są >"wykonturowane", mają podbity bas i są bardziej "doświetlone" (co chyba jest charakterystyczne dla >całej "rodziny" BD770/880/990) Dokładnie to miałem na myśli kilka postów wcześniej.
  5. Dzięki, ale nie przepadam za słuchawkami-czopkami ;-)
  6. Mam 770 Pro i nie są to słuchawki genialne... Moim zdaniem daleko im do neutralności. Aby opisać o co mi chodzi posłużę się przykładem: Słuchanie - a właściwie wsłuchiwanie się - w to co prezentują rozgłośnie radiowe wszelakiej maści jest z reguły mordęgą (i bynajmniej nie mam tu na myśli treści w tym momencie). Z przyczyn oczywistych. Natomiast po nałożeniu owych słuchawek wszystkie te dolegliwości mijają... Może to jest powód dla którego radiowcy tak często używają Beyerdynamiców. ;-)
  7. noxnox, 12 Lut 2006, 00:24 >Ciekaw jestem która oddaje rzeczywistą wartość rynkową tego >piecyka. Ta, którą kupujący są w stanie zapłacić? Pierwotna cena to zdaje się jakieś 3000, porównaj zresztą z PM 7200, to ten sam wzmacniacz. >Marantz PM8000 > >Aktualna cena 1500 zeta 20 godzin do końca >http://allegro.pl/show_item.php?item=85351883 Poszedł za 1700. Osobiście mnie cieszy, że jest to model w cenie :-) >Aktualna cena 150 Euro (ca. 600 zeta) zeta 21 godzin do końca >http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7588173172&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1 Już (pół godziny do końca) i prawie 300 Euro...
  8. Krzemien

    Akustyka wnętrz

    A gdzie parametry, że się znowu wtrącę?
  9. Krzemien

    Akustyka wnętrz

    Heh, 'to ma grać a nie wyglądać?' ;-)
  10. Krzemien

    Akustyka wnętrz

    >>Częstotliwość Schroedera zależy od czasu pogłosu. > >A co to takiego 1 raz słyszę!! Może nie uważałeś na wykładach? :-) >>Poza tym czas poglosu można zgrubnie oszacować (zwłaszcza pustego pomieszczenia) nie popełniając >>zbyt dużych błędów. > >No właśnie, a czy próbowałeś to kiedyś robić?? Próbowałem. Uwierz, że wychodzi. Zwłaszcza w bardzo pustym pomieszczeniu. >Kilka postów wcześniej twierdzisz ze nawet w pustym pokoju da sie uzyskać plaską charakterystykę, co >oczywiście jest BZDURĄ !!! Oczywiście. Oczywiście, że nie jest to bzdurą. Pomyśl chwilę, zanim zaczniemy wyliczać takie przypadki. >Skoro jest to niedopuszczalne to jaki sens mają Twoje wpisy?? Wpis odnosił się do analizy modów własnych, przeprowadzonej aż do 600 Hz. Podważyłem celowość takich obliczeń z uwagi na założony - przez Ciebie - czas pogłosu 0,3 sekundy. >0,0584 >0,0290 >0,0141 >0,0072 >0,0141 >0,0141 Coś dużo tych powtarzających się pułapek. I skąd te pół metra od ściany? :-)
  11. Krzemien

    Akustyka wnętrz

    Częstotliwość Schroedera zależy od czasu pogłosu. A ten mamy ustalony (dążymy np. do 0,3 sekundy), więc przy stałej objętości pomieszczenia otrzymasz wymaganą wartość. Bzdurą byłoby wykraczanie z analizą modalną poza ten zakres, prawda? Poza tym czas poglosu można zgrubnie oszacować (zwłaszcza pustego pomieszczenia) nie popełniając zbyt dużych błędów. A to się daje zrobić. Jeszcze lepiej, jeżelli możemy go zmierzyć, wstępna analiza staje się wówczas zbyteczna. Powiedz mi, gdzie pisałem o tym, że RT60=2 sekundy jest dopuszczalne w pokoju odsłuchowym? Wracając parę postów wcześniej: napisałeś, że chcę odsuwać plytę perforowaną od ściany na odległość 50 cm. Przesadziłeś, to raz. Dwa: oczywiste jest, że aby taki ustrój działał w zakresie tak niskich częstotliwości, potrzebna jest do tego celu spora objętość. A ja się Ciebie spytam: jaką objętość będą miały zaprojektowane przez Ciebie pułapki na bas?
  12. Krzemien

    Akustyka wnętrz

    >jak to oszacowałeś, nie znając gabarytów pokoju? Pisaliście oboje o 30 m kwadratowych, wysokości 2,5 metra. Nietrudno to policzyć, prawda? >po co robic adaptacje skoro według Cibie w pustym pokoju mozna mieć gladką charakterystykę? A czy ja gdzieś napisałem o bezcelowości adaptacji? Poza tym szczerze mówiąc w pustym pokoju też można mieć gładką charakterystykę, i najczęściej się ją ma, tylko na trochę innym poziomie (np. RT60=2 sek). >Dla pokoi odsłuchowych według norm porządany czas pogłosu to 0,3s. 0.5 sekund to był przykład z głowy. Zresztą, dla RT60=0,3 sekundy granica oddziaływania modów znajduje się nawet niżej (210 Hz). >Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe, ale trzeba sie mocno nagimanastykować, żeby uzyskać porzadany >czas pogłosu nie od 250Hz ale w każdej oktawie poczynając od 63 Hz. I dlatego najczęściej się dopuszcza lekkie odchylenie od normy w tym zakresie (badania BBC, dopuszczalny wzrost rzędu 80% w zakresie 63 Hz), co wpływa nawet dość pozytywnie na muzykalność brzmienia.
  13. Krzemien

    Akustyka wnętrz

    >Począwszy od 31,5Hz (najniższy rezonans >pomieszczenia który jest bardzo odczuwalny, po przez jego kolejne wielokrotności, kończąc gdzieś ok. >600 z hakiem Hz). 600 Hz to duża przesada. W Twoim przypadku już powyżej 270 Hz (dla RT60=0,5s) powinieneś uzyskać gładką odpowowiedź.
  14. Krzemien

    Akustyka wnętrz

    Stelaż, na miłość Boską...
  15. Krzemien

    Akustyka wnętrz

    mkorek, 28 Sty 2006, 23:42 >Zasadnicze!!Mianowicie chodzi o skrócenie czasu pogłosu dla częstotliwości ponizej 250 Hz a >zastosowanie płyty o takich gabarytach pozwoli na uzyskanie odpowiedniego czasu pogłosu dla >częstotliwości poniżej 250Hz. Ale tylko poniżej 250 Hz. A nie chłonności w szerokim paśmie, jak to ująłeś parę postów temu. >NIE DA SIE ZAPROJEKTOWAC USTROJU który bedzie miał jednakową chłonnośc w całym pasmie!!! Oczywiście, że nie. Ale czemu wyżej piszesz o ustroju (membranowym) działającym w szerokim paśmie częstotliwości? >Zauważ ze dla rozważanego przez Ciebie pasma wspólczynnik ten wynosi ok. 1 ale już dla 125 Hz spada >poniżej 0.5. Poniżej 0.2, to be exact once more. >Adaptacja pod wzgledem akustycznym polega na takim dobraniu materiałów, aby uzyskać wyrównane pasmo >w całym zakresie słyszalnym. Jeden ustrój niestety tego nie załatwi!! J.w.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.