Jump to content

Vlad

Użytkownicy
  • Content Count

    1256
  • Joined

  • Last visited

    Never

Community Reputation

8 Neutralny

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Vlad

    Czy Bóg istnieje?

    Wontek nadal aktualny !
  2. Nudny jest ten Loszmi, nie uważacie ?
  3. To moze : * Herkules w Nowym Jorku (Hercules in New York, 1970) * Ulice San Francisco (The Streets of San Francisco, 1972-1977) * Długie pożegnanie (The Long Goodbye, 1973) * Niedosyt (Stay Hungry, 1976) * Kulturyści (Pumping Iron, 1977) * Scavenger Hunt (1979) * Kaktus Jack (The Villain, 1979) * Powrót (The Comeback, 1980) * Conan Niszczyciel (Conan the Destroyer, 1984) * Terminator (The Terminator, 1984) * Czerwona Sonja (Red Sonja, 1985) * Predator (1987) * Bliźniacy (Twins, 1988) * Czerwona gorączka (Red Heat, 1988) * Gliniarz w przedszkolu (Kindergarten Cop, 1990) * The Making of 'Total Recall' (1990) * Pamięć absolutna (Total Recall, 1990) * Terminator 2: Dzień sądu (Terminator 2: Judgment Day, 1991) * Feed (1992) * The Last Party (1993) * Dave (1993) * Junior (1994) * Prawdziwe kłamstwa (True Lies, 1994) * Wiek kina (A Century of Cinema, 1994) * Wyspa Beretta (Beretta's Island, 1994) * Kobiety Hollywood (Hollywood Women, 1994) * Świąteczna gorączka (Jingle All the Way, 1996) * T2 3-D: Battle Across Time (1996) * Batman i Robin (Batman & Robin, 1997) * Pamięć absolutna 2070 (Total Recall 2070, 1999) * Na własną rękę (Collateral Damage, 2002) * Terminator 3: Bunt maszyn (Terminator 3: Rise of the Machines, 2003) * Jak Arnold zdobywał Zachód (How Arnold Won the West, 2004) * W 80 dni dookoła świata (Around the World in 80 Days, 2004) albo : * Dzieciak i ja (The Kid & I, 2005) ?
  4. >pavbaranov MORFOLOGIA. Właściwie "oglądam" ten twór, jak jakiś przezroczysty, skomplikowany i żywy - ORGANIZM.
  5. To "Pink Flamingos" Johna Watersa. Ja już wycofuję się z tej zabawy. Zegnam Wszystkich.
  6. Nie szukajcie w zadnych Climaxach ani innych Taboo Colorach. To nie porno.
  7. >cynamon Tak, brawo, to dokładnie ten ! :)) Film jest kolorowy ale nie znalazłem innego, kolorowego kadru. Ten był bardzo charakterystyczny, pochodzący z sekwencji rozpoczynającej film. Napieraj ! :))
  8. >cynamon Oczywiście ! Jeszcze - tytuł ! :)
  9. >CATV Fajna zabawa nie musi polegać na przerzucaniu się oczywistościami. Ruszcie trochę głową i zacznijcie szukać trochę - głębiej.
  10. Autor jest ikoną progresywnego filmu pornograficznego. Postacią zupelnie wyjatkową w wspomnianym gatunku. W wielu swoich filmach, również i w tym daje dowód swej swoistej fascynacji ideologicznym wymiarem kina. Jego film odnosi się do ideologii na wielu poziomach. Mozemy go postrzegać jako produkt, wcielenie i nośnik ideologii, a jednocześnie jako próbę jej krytycznego opisu. Film ten jest w pewnym sensie bliski formule filmu propagandowego, z tą jednak różnicą, iż żadnej sprawie nie służy, lecz stara się utrzymać ciągłe napięcie pomiędzy ideologią a jej ujawnieniem, zdemaskowaniem. Ulubioną techniką autora, zastosowaną również w tym filmie jest collage. Choc to film pornograficzny jest tu glównym elementem odniesienia, autor często posługuje się elementami innych konwencji gatunkowych i związanych z nimi ideologii. Daje mu to okazje do skonfrontowania różnych sposobow rozprzestrzeniania ideologii, co w efekcie prowadzi do sytuacji ideologicznego nadmiaru. Film ten podważa jeden z podstawowych wymiarow filmu popularnego w jego klasycznej odmianie : wrecz demaskuje opresywny charakter gatunkowego kina. Dominacji i władzy przeciwstawia - tekst. Inaczej niz kino gatunków (także film pornograficzny) film ten nie zmierza ku metaforyzacji rzeczywistości. Brak w nim takze koncowej wymowy, łączacej świat przedstawiony filmu z systemem wartości, który wytworzył dane dzielo. W sposób znakomity podkreśla to tytuł, ktory jest zupelnie nieczytelny w kontekście dzieła i podobnie jak inne elementy tego filmu, podkreśla antyideologiczny charakter całości. Film ten przeciwstawia się ideologii, która dąży do stłumienia dysseminacji sensu i stworzenia stabilnej hierarchii znaczen skupionych wokól dogmatycznego fundamentu centralnych wartości, który winien zamknąć grę znaczen w trwałym systemie odniesienia. Zmierza on do rozbrojenia władzy dowodzeniem, że ideologia też jest tekstem i... naprawdę - nie ma znaczenia.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.