Jump to content

umka

Branża
  • Content Count

    2087
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

657 Audioholik

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

25935 profile views
  1. Nie uwierzysz, ale również dla mnie matma była muzą młodości. A, że jestem gadatliwy, to z czasem i to musiałem jakoś spożytkować. 😉 A co do zrozumienia mojego punktu widzenia, ten "poluzowany" w większości muzyki bas często podkreśla fantastyczność brzmienia wspomnianej wcześniej violi. Ona ma być fantastycznie kolorowa, a nie tak bezpośrednia jak zwykła wiolonczela. Jednak aby w pełni zrozumieć swoje punkty widzenia bez spotkania w realu podczas odsłuchu będzie ciężko.
  2. Dzięki za sprostowanie kierunku Twojej wypowiedzi. Zaś w temacie czterech przykładów powielania opinii bez pokrycia niestety również stoimy w opozycji. Po pierwsze. Zazwyczaj słychać szycie suba z małą kolumną. Może po jakimś czasie, ale spokojnie da się to wychwycić, co nie daje potem spokoju. Po drugie. Małe kolumny w małym pokoju ograniczają problemy fizyki, co potem posiadacz wielkich paczek chce jakoś ratować. Każdy ma swoje Westerplatte. Po trzecie. O DSP juz się wypowiedziałem. System traci sporo ważnych aspektów dźwięku w typu mikrodetale i swoboda ich wybrzmiewania. Po czwarte. Nie wiem, może tylko ja to słyszę, ale klasa D bez względu na sporo pozytywów ma swoją, nieco szarą sygnaturę dźwięku. Ostatnio jest coraz lepiej, ale na pewnym poziomie to nadal jest do wychwycenia. I zaznaczam, to są oparte o doświadczenia w moim środowisku, prawdopodobnie subiektywne, jednak dające podstawy do rozmów na te tematy oceny poszczególnych zagadnień. Co naturalnie nie oznacza, że nie mogę się mylić. Na koniec kwestia przywołanego sparingu. Nie twierdzę, że zestaw z PC-tem grał źle, jednak moim zdaniem posiadacz DCS-a i każdego innego zestawu audio posiłkując się DSP i do tego na głośniczkach aktywnych w klasie D sam sobie strzela w stopę. Powód? Wszystko opisałem w czterech punktach. Po prostu dobrej jakości system nie ma szans pokazać swojego prawdziwego "ja" w przypadku ograniczeń wprowadzanych przez klasę D i procesory DSP. Tak będzie punktualnie w domenie szybkości, kontroli basu, ba, odpowiednim programem można nawet pogłębić wirtualną scenę, ale to natychmiast zabija witalność, a przez to naturalność dźwięku, gdzie w tej klasie sprzętu dzieje się najwięcej. Co mi po fantastycznie kopiącym basie, gdy tracimy mikrodynamikę. A i osobiście wolę lekko poluzowany, ale za to wielobarwny najniższy rejestr, niż jeden strzał sprężystą, jednak przez specyfikę logarytmicznej walki z modami pomieszczenia ograniczony z pewnych częstotliwości strzał baso-podobnej masy w ucho. Niestety aby to sprawdzić, w tym samym momencie powinny być dostępne zwykłe kolumny i możliwość wyłączenia korekcji. Jak wspomniałem, może nie byłoby książkowo pod względem przebiegu częstotliwościowej odpowiedzi pomieszczenia na sygnał zestawu audio, ale muzyka prawdopodobnie by ożyła. Ale zaznaczam, to już są co prawda poparte kilkoma doświadczeniami na swoim podwórku, jednak w odniesieniu do konkretnego pokazu typowe dywagacje. Dlatego też nie będę o to kruszył kopii. Dodatkowo chcę też uspokoić wszelkich użytkowników nie do końca zgodnych z moimi ocenami systemów, iż nie posiadłem wszechwiedzy o audio, co w połączeniu z zawsze subiektywnym odbiorem dźwięku daje spory procent pewności, że zwyczajnie piszę bajki. 😉 Na koniec podam listę podmiotów próbujących swych sił u mnie w dziedzinie DSP. Linn, Accuphase, Ayon i jakiś polski producent kolumn aktywnych dla skrócenia sygnału audio od wzmacniacza do kolumn z cyfrowymi modułami włącznie z DAC-em wewnątrz nich. Owszem, może zdarzyć się przypadek, że inżynierowie tak znanych brandów nie mieli o niczym pojęcia, ale przyznasz, że mam prawo zabrać głos? A co najciekawsze, trzy podmioty, czyli przedstawiciele zachodnich marek potwierdzali moje spostrzeżenia lekkiego ograniczenia jakości dźwięku, tłumacząc owe aspekty pewnego rodzaju kompromisową deską ratunku dla klienta, z czym w momencie braku innych pomysłów całkowicie się zgadzam. Jednak jako ciekawostkę dodam, iż rodzynkiem tej listy okazał się być nasz rodak, który mimo pokazania palcem owych problemów przez kilku przybyłych na te próbę obserwatorów zaraz po przepięciu się na mój zestaw twierdził, że jego jest lepsze i szlus. 😉 Reasumując. Jak widać po wyartykułowanych argumentach, nie ma szans na całkowite przekonanie żadnego z nas do stanowiska interlokutora. Dlatego też aby nie wywoływać niepotrzebnej wojny, zgodzisz się ze mną, iż wszystkie za i przeciw założyciel wątku przetrawić sam. Po to też zabrałem głos. On szuka wzrostu namacalności muzycznego spektaklu, co według mnie Twoje propozycje nieco ograniczają. Czy weźmie go pod uwagę, to inna bajka. Ważne, że ma szansę spojrzeć na muzykę z dwóch całkowicie odmiennych punktów widzenia na jej odtworzenie. Na koniec tego przydługiego postu zaczerpnięte z kultowego filmu "Krzyżacy" pozdrowienie: " Pax między chrześcijany". To tylko hobby, a nie być albo nie być na tym padole ziemskim. 😉 Pozdro. J.
  3. >>> xajas Nie będę z Tobą wojował. Maz swoje zdanie i tego nie neguję. Ty natomiast mnie atakujesz od strony posiadanego sprzętu. Mam trochę więcej środków na zabawę w audio, ale nigdy na nikogo nie patrzyłem z góry. A co do clou tematu. Napisałem swoje doświadczenia. Ty oczywiście masz dostęp do tych najlepszych fachowców, co skłania mnie do gratulacji osiągnięcia sukcesu w materii strojenia systemu poprzez DSP. Jednak biorąc pod uwagę co mi się nie podoba po takiej ingerencji w dźwięk systemu, sądzę, że jestem w stanie położyć cały wysiłek solowym nagraniem jednego instrumentu w postaci viol da gamba. Ale zaznaczam, nie jest to atak na Twoje przekonanie, tylko przypuszczenie, że byłbym w stanie pokazać, o co mi w muzyce chodzi. J.
  4. Z moich doświadczeń wynika, że jeśli dopasujesz zestaw audio do akustyki pomieszczenia za pomocą DSP, muzyka staje się, że tak powiem lekko "plastikowa". Tak więc nie do końca polecałbym zabawę z korekcją na poziomie jakości dźwięku z tej zakładki. Na koniec dla uprzedzenia kolejnego pytania dodam, iż każdy gmeracz algorytmami DSP uważał się za specjalistę. Naturalnie każdy ma w kręgu swoich znajomości najlepszego speca, ale jak na razie ja mam nie do końca pozytywne doświadczenia w tej materii. J.
  5. Ja też dopiero po Twoim wpisie wyskoczyłem z letargu na 278 stronie do czasu obecnego. 😉
  6. Bez urazy, ale powiem tak. Jeśli komuś uda się Tobie pomóc, to tak jakbyś wygrał w totka. Bawię się w słuchanie drogich urządzeń od kilku lat i mając zdecydowaną większość u siebie w domu szczerze przyznam, że ponad połowy przytoczonej listy nie miałem okazji nawet widzieć na oczy w polskiej dystrybucji - zazwyczaj taki towar jest tylko w folderach. A Ty dodatkowo chcesz, aby ktoś parający się audio jako hobby podpowiedział, co z czym połączyć i żeby jeszcze spełniało konkretne oczekiwania? Szacun. Jedna rozsądna rada, jaka nasuwa mi się od ręki, to zmiana kolumn, bowiem to one zazwyczaj mocno determinują dźwięk. Naturalnie nie zawsze, ale najczęściej. Pozdro. J.
  7. Myślę, że to nie do końca wina dystrybutorów. Niestety z perspektywy czasu sądzę, iż to moja spora zasługa, ponieważ ilością targanego do klubu sprzętu zabiłem w nich ducha zabawy słuchanymi konstrukcjami na rzecz szukania punktów, które im nie odpowiadają, co przekładało się na wydźwięk opisów. Ale cóż, tego nie mogłem przewidzieć. Jednak bez względu na wszystko, dla mnie najważniejsze jest, że duch walki podczas piątkowych spotkań nadal pozostał. 😉 J.
  8. W ten piątek mnie nie będzie. Przygotowuję się na miejscu do wystawy. Ktoś się wybiera? . 😉
  9. Z ostatnich doniesień wynika, że Transparent jest the best, to może w piątek wezmę taką świeżyonkę?
  10. Bardzo ciekawa płyta. Co prawda jesteśmy przyzwyczajeni do większego udziału budowli goszczącej muzyków w procesie zapisu tego typu wydarzeń muzycznych, ale i tak szacun za bardzo dobrą realizację.
  11. Nie bądź taki skromny. Była ładna, jak działały jej wskaźniki, ale Jar1 był zazdrosny i ją całkowicie oślepił. Od tego momentu przypomina trupa. ;-)
  12. Jedno od tygodnia jest pewne, na razie Twonk czeka na grafenowego średniaka od Seas'a. ;-)
  13. To wpadaj. Z pewnością będą jeszcze stały. Tylko nie bierz nic ze sobą, bo panowie z klubu sprowadzą Cię do parteru. ;-) Oczywiście to był drobny żarcik. ;-)
  14. Finał. Nowe skrzynki w drodze. Tak więc prawdopodobnie są do wzięcia.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.