Jump to content

xajas

Użytkownicy
  • Content Count

    3241
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

622 Audioholik

3 Followers

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. To dlaczego nie dopasujecie ich do potrzeb i wlasnych upodoban np. za pomoca Equalizer APO
  2. Laptop i UMIK-1 wystarcza Pamietaj o kabelku z laptopa (wyjscie sluchawkowe) do wzmacniacza czyli przejsciowka stereo jack 3,5mm na dwa wtyki cinnch/RCA W internecie znajdziesz wiele tutoriali. Dobry start to https://www.roomeqwizard.com/help/help_en-GB/html/rewoverview.html#top Jest tez wiele wyspecjalizowanych tematycznych tutorials na stronie miniDSP Znakomite opisy sa dostepne w jezyku niemieckim, ale nawet jak nie znasz tego jezyka, screenshoty step-by-step mowia same za siebie https://www.heimkinoverein.de/forum/10-raumakustik/14792-messen-mit-rew-deutsche-bedienungsanleitung https://mehlau.net/audio/room-correction-peq/index-de.html Wiele wiele opisow jest youtube Mamy tutaj na forum znawce REW, ktory napisal bardzo dobry wstep do REW -> poszukaj watku o Equalizer APO i REW autorstwa Ivan Nikitin
  3. Tak, ci sami „wysmiewacze“ ida do lekarza i mierza cisnienie, puls, temperature,... i nie oponuja, gdyz to jest podstawa diagnostyki Ci sami „wysmiewacze“ mierza zuzycie paliwa samochodu i kapuja, ze 15l zamiast normalnych 10l jest oznaka, ze cos nie pasuje Ci sami wysmiewacze mierza temperature grilowane steka i wiedza, ze 52 stopnie to za surowy a 58 stopnie to za suchy i do wyrzucenia Tylko w przypadku sprzetu Audio maja awersje do mierzenia i dzialaja na pale :-) Dlaczego? Jak tu nie spogladac na to z nutka „bufonady“ ? Oczywiscie, mam pelne zrozumienie dla tego, ze nie kazdy ma mozliwosci, ochote, czas, ... sie tym tematem zajac, ale wiekszosc komentarzy na ten demat, ktore tutaj spotykam nie ma z powyzszymi powodami nic wspolnego i jest po prostu sarkastyczna i debilna :-)
  4. Tak, ci sami „wysmiewacze“ ida do lekarza i mierza cisnienie, puls, temperature,... i nie oponuja, gdyz to jest podstawa diagnostyki Ci sami „wysmiewacze“ obserwuja zuzycie paliwa samochodu i kapuja, ze 15l zamiast normalnych 10l jest oznaka, ze cos nie pasuje Ci sami wysmiewacze mierza temperature grilowane steka i wiedza ze 52 stopnie to za surowy a 58 stopnie to za suchy i do wyrzucenia Tylko w przypadku sprzetu Audio maja awersje do mierzenia i dzialaja na pale :-) Jak tu nie spogladac na to z nutka „bufonady“ ? Oczywiscie, mam pelne zrozumienie dla tego, ze nie kazdy ma mozliwosci, ochote, czas, ... sie tym tematem zajac, ale wiekszosc komentarzy na ten demat, ktore tutaj spotykam nie ma z powyzszymi powodami nic wspolnego i jest po prostu debilna :-)
  5. Tak, to jest efekt, ktorego wielu „wysmiewaczy“ mojej fascynacji dla pomiarow jeszcze nie zrozumialo. Dlaczego z mojego punktu widzenia i doswiadczenia (kilkaset pomiarow dokonanych zarowno w warunkach domowych jak i w roznych samochodach) pomiary, i to nawet najprostszym systemem pomiarowym, sa tak interesujace i pouczajace: 1. Na powyzszych symulacjach i realnych pomiarach widac, ze „bas“ to nie jest jedna czestotliwosc, to jest zakres/pasmo czestotliwosci od 20Hz do ok. 300Hz. Przebieg pasma w tym zakresie jest ekstremalnie zmienny dla poszczegolnych czestotliwosci. Odchylki miedzy peaks and dips rzedu 20dB nie sa rzadkoscia. Jesli ktos mowi moj bas jest OK, to zastanawiam sie, ktory „bas“ mam na mysli :-). Nie wycwiczonw ucho (czyli porownane/zweryfikowane z pomiarami) absolutnie nie jest w stanie tak precyzyjnie okreslic tych czestotliwosci. 2. Nawet najmniejsze przesuniecie fotela w pomieszczeniu wplywa w duzym stopniu na zmiane balansu/rownowagi przebiegu pasma czestotliwosci (patrz powyzsze symulacje/pomiary) 3. Powyzsze symulacje/pomiary pokazuja, ze jeden i ten sam glosnik, w tym samym pomieszczeniu, w zaleznosci od ustawienia prowadzi do zupelnie innego przebiegu pasma i brzmienia. dlatego jest to poczesci bezsensowne pytanie o ocene brzmienia , porady i opieranie sie na zaleceniach innych forentow odnosnie brzmienia glosnikow. 4. Dzieki takim pomiarom mozna „za friko“ bez inwestowania w adaptacje pomieszczenia, przynajmniej w pewnym stopniu, zoptymalizowawac jakosc reprodukcj. Ja wyprobowalem i przemierzylem ponad 30 kombinacji ustawien glosnikow i fotela (odleglosci od scian przednich, tylnych i bocznych, zanim wybralem ostateczna pozycje. To wszystko mozna znakomicie porownac w programie REW 5. Powyzsze symulacje i pomiary pokazuja, jakim absurdem jest domniemanie i proba korygowania problemow z basem za pomoca kabelkow, podstawek i wzmakow :-). Jak chcesz skorygowac skoki amplitudy rzedu 15-20dB i to czasami na plus (dips) a czasami na minus (peaks) dla indywidualnych czestotliwosci? 6. Na powyzszych symulacjach/wykresach widac, ktore czestotliwosci „dudnia“ (mody pomieszczenia). W tym konkretnym wypadku „dudnia“ trzy czestotliwosci (trzy peaki), z ktorych jedna jest mniej krytyczna (ta najnizsza 19Hz) a te pozostale (39Hz i 58Hz) sa bardziej upierdliwe. Ale najciekawsza informacja jest, ze te upierdliwe czestotliwosci leza po czesci w zasiegu nawet mniejszych monitorow. Dlatego tez reagujeje alergicznie na zalecanie mniejszych monitorow jako rozwiazanie problemow z „dudnieniem“. Dlugiej gadki krotki sens: jesli sie potrafi interpretowac wyniki takich pomiarow, to sa one niesamowicie pomocne w zrozumieniu akustyki, wlasciwemu oszacowaniu wplywu posczegolnych elementow calego systemu Audio na koncowy dzwiek i i koncentracje na te elementy, ktore rzeczywiscie maja wolyw na docelowe, systematyczne optymalizowanie wlasnego systemu
  6. Rozumiem, ze zmiana ustawienia to "masakra" i duzy naklad (chyba pamietam twoje zdjecia z lozeczkiem :-) ), ale z czystej ciekawosci mozesz przestawic tylko same glosniki. Prawy >1m od bocznej sciany i mocno skrecic do srodka. Fotel tez nie bezposrednio pod sciana. Dlaczego tak? Siedzac jak dotychczas, na przejsciu miedzy obydwoma "polowami" tego polaczonego pomieszczenia, jestes w polowie drogi miedzy przednia a tylna sciana, co czesto prowadzi do zaniku basu w okreslonych czestotliwosciach. Przy poprzecznym ustawieniu i odlegosciach ok 1/4, 2/4, 1/4 spodziewal bym sie bardziej zrownowazonego przebiegu pasma
  7. Malo znana na tutejszym forum / kregach W innych forach (np. aktives-hoeren) dla zaangazowanych audiofilow (nie profesjonalistow) wyspecjalizowanych w aktywnych systemach Audio, najbardziej rozpowszechnione Audiointerfacy itp. to wlasnie produkty firmy RME. To jak Meredes/BWM/Audi w tej dzialce. Oczywiscie znajdziesz jeszcze Bentleye, Ferrari i Porsche (Merging, Anthelope,..), ale to inna dzialka cenowa
  8. Ja bym wyprobowal cos takiego Ale w zasadzie chcialem napisac jeszcze raz cos o mikrofonach. Kto nie chce inwestowac €100 w gotowy mikrofon taki jak UMIK-1, a mimo to chce sie zapoznac z mozliwosciami jakie oferuje „powazny“ system pomiarowy typu REW, moze kupic za „kilka groszy“ odpowiednia kapsulke mikrofonowa i zmajstrowac taki mikrofon samemu. Oczywiscie nie bedzie on kalibrowany i superduper dokladny, ale na poczatek zupelnie wystarczajacy. Kilka takich mikrofonow zmajstrowalem i uzywalem przez kilka lat w kombinacji z programem pomiarowym REW. Funkcjonuje znakomicie
  9. xajas

    Audio mity

    Jest to ladnie napisane, ladna strona, ale merytorycznie nadaje/pasuje do tego watku
  10. xajas

    Audio mity

    Pierwszy statement bedacy podstawa rozprawy to: Nóżki amortyzujące mają za zadanie przeciwdziałać przenoszeniu drgań z pracujących jednostek na podłoże.... A caly dalszy wywod opisuje i odnosi sie do drgan jednostki a nie podloza. Ani slowa o podlozu? O ile sie te na pdloze przeniesione drgania zredukowaly?
  11. xajas

    Wplyw kabla na scene

    wikipedia Ci wszystko wytlumaczy :-)
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.