Jump to content

phoenix_pl

Użytkownicy
  • Content Count

    263
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

24 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nie wiem kiedy i czego słuchałeś, ja byłem w niedzielę około 17.00 i było bardzo fajnie.
  2. Wszystko dlatego, że nie kupiłeś CS-600X, a tak poważnie to dla mnie w tej chwili jeden z kilku kandydatów i jedyny nie tranzystor.
  3. Jak to po co - żebym mógł odpisać. Zamykam oczy, puszczam playlistę (tak z plików) i słucham i czasem są takie emocje, ze hej. Live też jest OK, ale to cała wyprawa i otoczka itd i przyznam, że jeżeli chodzi o Live to chyba bardziej wolę teatr niż wydarzenia muzyczne. Trudno mieć teatr na wysokim poziomie w swoim pokoju. Z muzyką jest już znacznie łatwiej. Podczas wydarzeń muzycznych Live jakoś niespecjalnie czuję jakiś związek z muzykami lub instrumentami, dyrygentem lub orkiestrą za to ten kontakt jest w teatrze. Ale to tylko moje zdanie "i właściwie to nie wiem, po co to wszystko napisałem?" 🙂
  4. Nie wiem czy ktoś już pisał ale do listy należy dorzucić Vitus SIA-030. Grało to na AVS i było czego posłuchać.
  5. Ja używałem i używam Vienna Accoustics Beethoven Concert Grand. I sobie chwalę. Jak bym je opisał w kilku słowach, jako bardzo neutralne i zrównoważone. Jak trzeba to potrafią zejść bardzo ale to bardzo nisko. I cenię je jeszcze za to, że po prostu znikają. Nie ma ich, jest tylko muzyka.
  6. Myślę, że mogę coś powiedzieć jako iż sam mam AKG K701 od kilku lat. Uważałem je za świetne słuchawki (przed nimi miałem najniższe Grado 60'siątki). Niedawno nabyłem Audio Quest Night Hawk i jest to w pewnym sensie przeciwieństwo AKG. AKG to szczegóły, iskrzenie, bardzo przyjemne wokale, sporo powietrza, a Night Hawk'i to granie gęste z potężnym dołem. I tak słuchałem sobie na zmianę aż okazało się iż AKG używam teraz mniej niż 10%. AKG nie pokazują tylu wydarzeń z dołu, że często to aż poraża. Czasem zastanawiam się które granie słyszał realizator dźwięku i myślę, że przecież nie mógł przegapić tego wszystko na dole. Uwaga, Night Hawk'i muszą pograć około 100 godzin żeby zacząć ich słuchać krytycznie i doceniać. Jednak jeżeli wolisz granie bardziej w kierkunku AKG ale żeby wszystkiego było więcej to polecam Ci Focal Clear (jest teraz chyba promocja zamiast 6,5k można nabyć za 4,5k). I jeszcze słowo o Audeeze, konkretnie o LCD-3. Potwierdzam ogromny rozrzut jakościowy pomiędzy egzemplarzami. Na jednym AVS (trochę ponad rok temu) zagrały tak ciemno i zamulająco choćbym słuchał je przez koc. W tym roku egzemplarz którego słuchałem zagrał bardzo fajnie. Był to zdecydowanie styl jaki prezentują Night Hawk. Skąd jesteś @Łysy76 ?
  7. Ależ przecież my kupujemy sprzęty z nastawieniem, o tak, to ten będzie ostatni, to ten wymarzony, ah jakże on gra, nigdy go nie zmienię. Więc po co wątek o odsprzedaży 🙂
  8. Ja to nawet słyszę od której strony była podgrzewana.
  9. Są producenci i są producenci. Układy do obsługi serwisów są programowalne. Poza tym taki Moon 390 którego użytkuję ma 10 lat gwarancji. Gdyby podczas tego czasu coś przestało działać to by oznaczało iż kupiłem produkt który nie robi tego co jest opisane w specyfikacji i tym samym jest wadliwy i podlega zwrotowi. Słuchałem dCS'a jak grał z plików i wszystko mogę o nim powiedzieć ale na pewno nie, że przymulony. Był to dCS Bartok ze słuchawkami Audeeze LCD3. U siebie słucham Moon 390 i też nie mam nic do zarzucenia, gra soczyście i z emocjami.
  10. Normalka, na odbiór muzyki ma też wpływ nastawienie i wiele innych. Tak jak czasem idziesz na siłownie i idzie wszystko pięknie, podnosisz więcej, biegasz dłużej itd, a innego dnia klapa, męczysz się i po pół godzinie stwierdzasz, że dziś to nie to. Dodatkowo u Ciebie może na odsłuch mieć wpływ prąd, spróbuj znowu posłuchać w piątek wieczorem. Parametry sieci powinny być wtedy mniej więcej te same. Oświetlenie też powinno być to samo.
  11. Jak dla mnie Struss zagrał bardzo przeciętnie. Liczyłem na więcej.
  12. SOtM, dCS i Moon to urządzenia. Roon to software. Urządzenia: Jeżeli urządzenie obsługuje jakiś serwis streamingowi i ma własną aplikację (np Moon) to wtedy możesz stream'ować bezpośrednio z sieci do urządzenia (tzn urządzenie samo pobiera sobie dane np. z Tidal'a, Quobu'za itd). Urządzenie musi być tylko podłączone do sieci. Moon obsługuje też Roon'a (a więc potrafi komunikować się oprogramowaniem Roon) oraz UPnP/DLNA, Bluetooth, WiFi i odtwarza z podłączonego dysku USB albo Pendrive'a. Prawdziwy kombajn. Ah zapominałbym bym... jest też obsługa MQA na której de-facto mi nie zależało, a teraz bardzo cieszę się, że jednak jest. Ważne jest też jakie formaty potrafi obsłużyć urządzenie. I tak Moon 390 obsługuje poniższe Software: Roon natomiast to oprogramowanie które musi być gdzieś zainstalowane i jest jakby centrum zarządzania i programem katalogującym. Dzięki niemu możesz przeszukiwać kolekcję. Jeżeli urządzenie obsługuje Roon'a natywne to wtedy może się komunikować z nim za pomocą protokołu RAAT czyli pliki przesyłane są jak "pakiety w internecie" a odtwarzanie następuje w odtwarzaczu (nie ma problemu synchronizacji i jittera). Ale oczywiście nie musisz używać Roon'a. Roczna licencja to całkiem spory wydatek, a licencja dożywotnia jeszcze większy (ale jednorazowy). Możesz także używać jakiegoś darmowego oprogramowania do zarządzania swoimi plikami (kolekcją). To prawda, bez okablowania USB dźwięku w ogóle nie ma, więc z okablowaniem przyrost jest nieskończenie duży 😉 Do grania z plików nie jest potrzebne podłączenie przez USB - patrz mój post wyżej. Ja właśnie dlatego zdecydowałem się na "dedykowane" urządzenie. No i jeszcze się pochwalę na Moon 390 jest 10 lat gwarancji!
  13. Ten urok może z czasem zacząć denerwować. Wiem o czym mówię bo miałem swojego czasu lampowy preamp gdzie regulacja głośności była jak we wspomniany Leben'ie i to było jego jedyną wadą aczkolwiek jak dla mnie sporą. Czy ja wiem? Gdyby była oferta dwóch takich wzmacniaczy, jeden z regulacją głośności, a drugi bez to nie bałbym się wziąć tego gdzie regulacja została dołożona. Oczywiście musiałbym się dowiedzieć jak i gdzie zostało to zrobione plus dochodzi kwestia staranności wykonania. Lubię jak przedmioty spełniają moje wymagania nie tylko jeżeli chodzi o funkcje ale także wizualnie. W tej chwili mam Moon 390, ma on także wbudowany przedwzmacniacz. Ma dwa rodzaje wyjść Fixed (RCA) oraz Variable (RCA + XLR). I właśnie do tego sprzętu zaczynam szukać kompana.
  14. Pozwolę sobie wrzucić swoje 3 grosze. Organizacyjnie od badajże dwóch lat nie mam nic zarzucenia. Wcześniejszy zarzut czyli zbyt rzadko kursujące autobusy odszedł w niepamięć. 15 minut to nawet częściej niż trzeba ale niech tak zostanie, przynajmniej w pewnych godzinach gdzie zawsze autobus był przeładowany tym razem było OK. Główny grzech tej wystawy to dla mnie głośność, głośność jeszcze raz głośność. W większość pokoi grano po prostu za głośno. Czy to był konkurs który zestaw zostanie usłyszany na dworcu centralnym? Strefa słuchawek. O tak, rośnie w siłę. I to mi się podoba. Wiem, że może warunki nie są idealne i czasem trzeba poczekać ale można było sobie posłuchać topowych słuchawek różnych producentów bez biegania po kilku salonach audio. Napomknę jeszcze tylko, że w tym roku LCD3 zagrały świetnie. Gdzie w roku poprzednim była ciemność i kocyk. Czyżby taki duży rozrzut egzemplarz do egzemplarza? To by było bardzo niepokojące. Było kilka systemów które zagrały fajnie lub bardzo fajnie. Wymienię kilka w przypadkowej kolejność. Leben CS600X, nie wiedziałem, że tak potrafi zagrać lampa. Oprócz tego za co lampę cenię pojawiło się też i to czego się po lampie nie spodziewałem, czarne tło, bas i dynamika. Było super. Pokój z wielkim napisem "Tube or not Tube" czy jakoś tak. Bardzo fajnie klimatyczne i przyjemne brzmienie. Gdy akurat tam byłem to puszczano jakieś starsze kawałki z taśmy i trudno na tej podstawie ocenić system w kategoriach absolutnych. System oparty o produkty firmy Octave 2xMRE220 i HP700, drugi rok z rzędu jestem pod wrażeniem, było pięknie. Tenor + lampowe Monobloki Air Tighr i znowu przysłowiowy "opad szczeny". Nie można też zapomnieć o systemie Moon'a (Simaudio) m.in z nową końcówką mocy 860A V2 oraz o nowej integrze Vitusa. Oba systemy pokazały iż tranzystory nie mają się czego wstydzić. I to pokrótce moje spostrzeżenia.
  15. Ja używam coś takiego jak streamer + DAC + przedwzmacniacz w jednym czyli Moon 390. Jeżeli chodzi o wyjścia z Moon'a, bo pewnie chcesz zatrzymać swój przedwzmacniacz, to masz Variable RCA i XLR oraz Fixed RCA. Jakbyś miał jakieś pytania to pisz tutaj albo na priv.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.