Skocz do zawartości

---jeRRy

Użytkownicy
  • Zawartość

    144
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione
  1. ---jeRRy

    Lenco L 75

    >doomin Pisałem stronę wcześniej, ciężarek waży 3,82 g
  2. ---jeRRy

    Lenco L 75

    Szybkiego powrotu do zdrowia, to ważniejsze niż ceramika... h
  3. ---jeRRy

    Lenco L 75

    No conri, good work :) Ja też robiłem z 5mm płaskownika, ciąłem dremelem i pogłębiałem z wykończeniem pilnik kwadrat. Jak widać na zdjęciu, nie ma czego porównać nawet do tych vblocków z zelówek :)
  4. ---jeRRy

    Lenco L 75

    >conri Tak, ten skos idlera jest prawidłowy, jak widać na zdjęciu Krystiana. Tak, ta część ramienia za łożyskiem nożowym, z przeciwwagą jest elastycznie połączona. Ma to służyć tłumieniu wibracji. Zaręczam Cię, że to nie okablowanie ogranicza ci ruchy ramienia w pionie tylko vblocki. Natomiast nie wyciągałem okablowania ze środka ramienia (od złącza headshella do łożyska) więc nie pomogę w tej kwestii. Co do tego okablowania, jak i kabli sygnałowych zakończonych wtykami RCA mam zdanie może dziwne, ale proponuję je zostawić. To nie są zwykłe, dziwne i kiepskie kable - są dobrane tak, by było jak najlepiej. Mam podobne doświadczenie z oryginalnymi kablami w CD Grundiga czy Philipsa - wyglądają jak stare kable od lampki nocnej... natomiast jeśli ktoś "polepsza" dźwięk i odetnie te kable celem założenia lepszych, traci bardzo dużo - one są NIEZBĘDNE. Długość również jest bardzo istotna. Kilka osób musiało na własne uszy przekonać się, że w tym konkretnym systemie zmiana kabla na renomowany za nawet 2300 zł daje efekt in minus. Niepokoi mnie tylko to co piszesz o utlenieniu - moje są na 100% oryginał, takie w szarej izolacji. Jak zmieniałem DIN na RCA to sprawdzałem - miedź jest doskonałej jakości, a ekran jest gęsto i szczelnie nawinięty na gorący przewód (to nie parę nitek puszczonych obok). Skończysz vblocki zobaczysz, że ramię zacznie płynnie się poruszać - polecam Ci mosiądz - moje już działają i jest super. Zrobiłem według wymiarów, które podałeś wcześniej. Dremel znacznie ułatwia pracę :) Guma jest nie do przyjęcia. Co do wkładek to jeśli posiadasz te wkładki o których piszesz masz nieocenioną bazę do testów. Effective mass oryginalnego ramienia to 23g. Akito wydawało się ciężkie ale w porównaniu z Lencowym, to piórko ze swoimi 12g :)
  5. ---jeRRy

    Lenco L 75

    >conri no to w końcu witaj w klubie :) Ode mnie - klocki skrzynki to poza "delikatnością" DHL skutek zestarzenia się wikolu - dobrze wyczyść, wikol, ściśnij, zostaw na 12 godzin i nie drgną już więcej :) Ciężarek antyskatingu - 3,82 g - tak wskazuje moja jubilerska waga :) Kable wymagają dobrego dobrego ułożenia, ale możesz spróbować z cienkimi kablami. Efekty są. Co do moich "testów" wkładek zrobiłem trzy: Denon DL 103, AT 440 MLa i oryginalna ADC. Z oryginalnym ramieniem najbardziej podoba mi się Denon - to moje odczucia oczywiście. Ten Denon potrzebuje "masy", a takie właśnie jest oryginalne ramię, jest ciężkie. Jest tu spore pole do popisu - takich wkładek nie ma dużo w zasięgu ręki :) Jeśli coś trafisz pisz. Ja na razie zrezygnowałem z oryginalnego ramienia na korzyść Akito i AT. Te vblocki, których zdjęcie zamieściłeś... no comment. Zelówka i żyletka to baaardzo dyplomatyczne określenie. Kibel najwyższej klasy. Nie mam starych zelówek ale z cięciem nie mam problemu... i to bez żadnych opłat :)
  6. ---jeRRy

    Lenco L 75

    conri ten idler jest bardzo cichym napędem - skończyłem teraz lampowy pre, miałem sporo problemu z wszystkimi brumami i przydźwiękami - sporo wszystkiego do zaekranowania. Z Lenco tworzy rewelacyjny duet. Tu wyszły dopiero wszystkie niedoskonałości z napędu - Project dawał takie zakłócenia z napędu że masakra. Podłączylem Lenco - totalna cisza, totalna... Nie słuchałem Foniki ale idler to świetny typ napędu. Jeśli łożysko jest sprawne i ciche, to reszta jest cicha.
  7. ---jeRRy

    Lenco L 75

    Dzięki Conri, spróbuję podziałać z tymi vblockami. Wymiary miałem, ale kąta nie... Tak w ogóle to jakoś nie widzę vblocków z gumy - wydaje mi się że musi być coś twardego - ja potestuję teflon, brąz i mosiądz, zobaczymy.
  8. ---jeRRy

    Lenco L 75

    conri ja jestem chętny
  9. ---jeRRy

    Lenco L 75

    conri ja jestem chętny tylko podaj cenę za parę i z jakiego materiału są/będą wykonane >kubedes kiedy składasz zamówienie? lista chyba już zamknięta...
  10. ---jeRRy

    Lenco L 75

    >Yul Twoje rady są bardzo trafione - jak zobaczyłem, że jest krzywo dołożyłem obciążnik po przeciwnej stronie od środka plinty. Natomiast pozostawała i tak niewielka odchyłka od poziomu - resztę reguluje podstawa. Na poziomicy to ruch oczka rzędu 2 mm. >robi no tak, czyli full wersion :) Taka regulacja poziomu to duża wygoda - nie widziałem L78 nigdy "na żywo", ale jest to duży plus w stosunku do L75. >Oskar tego nie sprawdzałem - bo od razu zmieniłem na dużo mniej lepki olej w łożysku przy przeglądzie... A jak będzie po zmianie kulki, zobaczymy.
  11. ---jeRRy

    Lenco L 75

    robi, to mi teraz zabiłeś klocka, bo owszem ja te śruby też wywaliłem - przecież gramofon leżąc na stole w górę nie poleci, a dzięki 4 okrągłym gumowym podkładkom, top plate i tym samym talerz są dodatkowo odizolowane od drgań. Też pomyślałem, że są to śruby transportowe jak to zauważyłeś. Natomiast u mnie górna część drewnianej plinty, wspiera się na 4 sprężynach a te na podstawie z płyty wiórowej, która to leży sobie na stoliku na gumowych nóżkach. Sprężyny u mnie były wypełnione gąbkami, zastąpiłem ją sztuczną bawełną - ale śrub tu nie mam żadnych. I żadnej regulacji poziomu. Gramofon ciągnął najmocniej w dół ten róg gdzie jest silnik. Zrobiłem granitowy blat, który ma wkręcane krótkie nóżki i on zapewnia regulację poziomu. Nie jest to wielkie odchylenie, ale konieczne do uzyskania poziomu, a inaczej się tego u mnie nie da zrobić.
  12. ---jeRRy

    Lenco L 75

    >robi odnośnie vblocków to nie wiem, bo nie widziałem Twojego ramienia po rozebraniu ale skoro piszesz, że są ok, to tak jest - widać, że zdobyłeś mało używany gramofon, w świetnym stanie. U mnie vblocki były ok, ale po niedługim czasie zaobserwowałem, że ramię nie schodzi płynnie w dół i nie trzyma stałej wagi nacisku - po sprawdzeniu okazało się, że vblocki się jednak rozleciały - miały prawo po tylu latach - tyle, że zrobiły to po kilku tygodniach grania już u mnie. Natomiast link do lencolovers, który Ty zamieściłeś, dotyczył usztywnienia tylnej części ramienia, czyli tej od łożyska nożowego w "tył" (tego elementu na którym zamocowana jest przeciwwaga ramienia). Na zdjęciu Twojego gramofonu, wygląda na krótszy (zafałszował to chyba kąt z którego robiłeś zdjęcie) ale L78 ma tę samą długość tego elementu. Moje niedopatrzenie. Różnica polega tylko na tym w stosunku do L75, że masz "powierconego" fabrycznie headshella z czym ja się męczyłem sam :) A co do kółka idlera - śledź aukcje na ebayu - ja kupiłem tanio silnik i łożysko talerza w świetnym stanie, a pamiętam, że kółko idlera gość też miał (poszło za 17 GBP). Ale jak nie ma żadnych problemów i nierównomierności przy obrotach 33, to myślę, że na razie nie ma co robić sobie problemu.
  13. ---jeRRy

    Lenco L 75

    >robi tak, niektóre miały taką dziurkę, faktycznie. Moje zapasowe łożysko właśnie takową posiadało. Trzeba wykonać nowy element, albo uszczelnić tę dziurkę żywicą epoksydową - zalałem spod żywicą i jest szczelne. Denon powinien się nieźle spasować, trochę czasu zajmuje ustawienie :) Co do linku, który zamieściłeś - to dotyczy on usztywnienia tylnej części ramienia, którego Ty nie posiadasz, Twoje ramię jest krótkie. Vblocki to te podkładki pod nożem ramienia w kształcie litery V :) Tutaj jest opisana ich wymiana (oczywiście zależnie od ich stanu). http://www.lenco-lovers.com/forum/viewtopic.php?t=868 Ja swoje wykonałem z teflonu ale potem zmieniłem ramię na Akito.
  14. ---jeRRy

    Lenco L 75

    Super, się lista zapełniła, więc zamówienie będzie można złożyć. A już myślałem kubedes, że sami sobie te kulki będziemy musieli kupić :D >robi Po pierwsze to rewelacyjny stan Twojego sprzętu powala, nie widziałem jeszcze Lenco w takim stanie, super... Co do łożyska - nie wiem jak u Ciebie ale na końcu łożyska (element 7 ze zdjęcia, które wkleił kubedes) jest taki plastikowy element - jest on bardzo szczelny - u mnie właśnie całe łożysko jest zalane olejem. Zrobiłem kilka testów i trzeba tylko uważać na lepkość tego oleju - jak jest duża to trochę "trzyma". Wszystko można sprawdzić ruchem ręki. A jak komuś olej wycieka, to uszczelniamy :)
  15. ---jeRRy

    Lenco L 75

    ok, dobra - zazdroszczę ... :D
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.