Jump to content

MacP

Użytkownicy
  • Content Count

    326
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

39 Neutralny

1 Follower

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Zrobiłem kolejny eksperyment. Słuchałem ostatnio sporo przez R4 z podpiętym Allo Piano 1.2 i reclockerem Kali (sekcje osobno zasilane). Dźwięk był naprawdę dobry, na poziomie DACa za 2kzł+ i nie za wiele mu brakowało (wpięte do b. przejrzystego, nieco chłodnego Primare I22). ALe wpadł mi w ręce zewnętrzny DAC USB Topping D10. Bardzo chwalona konstrukcja o dobrych parametrach, świetnie kontrolowanych szumach, zakłóceniach i jitterze, na ES9018 i XMOS. Przestawiłem malinkę na tryb obsługi DACa USB i wpiąłem to (poprzez iDefendera, by odciąć zasilanie USB - sam iD zasilony przez iPower). Z początku nie zauważyłem wielkich zmian w którąś stronę, ale po dłuższych odsłuchach dobrze zrealizowanych akustycznych albumów ECM zauważyłem znacznie wyższy poziom czegoś co można określić jako "easy listening". Było bardziej gładko (choć nie mniej szczegółowo), bardziej organicznie i naturalnie, trochę barwniej. Dźwięk stał się taki "poważniejszy", przypominało mi to zmianę wewnętrznego DACa w Heglu H80, który uważałem za niezły na HD25 i zdziwienie, jakie to wywołało (co nie znaczy że Topping za 390 zł dorównuje HD25, ale chodzi o pewien kierunek). B. udany sprzęt i ma uroczy, nienachalny bursztynowy wyświetlacz :) Bardzo dobrze idzie też DSD (a wyświetlacz ten fakt zauważa i pokazuje właściwe częstotliwości). Gwoli sprawiedliwości należy dodać, że nieco spłaszczyła się przestrzeń. Ale chyba Kali+Piano zmienią właściciela, bo choć są naprawdę dobre to ten Topping daje mi więcej zwykłej przyjemności i łatwiej skupiam się na muzyce.
  2. Tak, ale jak pisałem wcześniej np. z Volumio absurdalnie się grzeje (do 70 stopni!). Z Moode jest o 10 stopni mniej. Należałoby od razu "spowolnić" obroty systemu, co w Moode jest możliwe z poziomu samego systemu a w Volumio chyba tylko poprzez SSH maliny i edycję config.txt.
  3. Fajnie wybrnął z tego problemu Hegel - robi usieciowione wzmacniacze, ale do nich ŻADNEGO oprogramowania sieciowego 🙂 dla mnie szczególną porażką programową był Devialet - genialnie grający, piękny wzorniczo, pełen b. nowatorskich pomysłów i technologii, a oprogramowanie na poziomie absolutnie żałosnym. To serio nie są jakieś sprawy nie do przejścia, czasem nawet tania chińszczyzna miewa sprawne apki, obsługa sieciowych czy serwerowych protokołów to są liczące wiele lat, proste standardy, a zrobienie interfejsu typu scrolluj i wybierz to trywialne zadanie dla początkującego programisty. Istotnie, niepojęte.... Ja lubię obsługiwać malinkę poprzez prostą apkę Hi-Fi Cast, niestety daje dostęp tylko do zasobów lokalnych i NAS, nie do serwisów streamingowych, ale jest dla mnie o wiele bardziej przejrzysta i przyjazna niż BubbleUPNP, kiedyś fajny, ale teraz zaplątany w mnogość funkcji i ustawień oraz mający masę irytujących niedogodności.
  4. A swoją drogą, to smutne że główni gracze rynku audio nie rozwijają projektów, które były udane i wygodne i zmuszają nas do wcale nie tanich zabaw z jakimiś modułowymi protezami. Moim ideałem jest np. niepozorny Denon DNP-F-109, miałem go kiedyś i żałuję że sprzedałem. Mały, ładny, sprawnie działający, obsługujący pliki 24/192. Wyposażony w idealny, czytelny wyświetlacz który pokazuje tyle, ile trzeba (te kolorowe wyświetlacze pokazujące okładkę płyty o rozmiarach znaczka pocztowego są totalnie bez sensu!). Mający małego, zgrabnego pilota (jestem chyba starej daty albo jakiś głupi i irytuje mnie konieczność odblokowania smartfona i marnowania mu baterii by zmieniać track, czy trzymania na kolanach laptopa, by obsłużyć wszystkie funkcje Tidala). Także Yamaha MusicCast WXC-50 była b. fajna, jej hipotetyczna wersja rozwojowa z podobnym jak w Denonie wyświetlaczem i lepszym DAC (skoro robią to na Sabre mogliby wejść np. w ES9038) byłaby bliska ideału, ale się niestety nie rozwija, podobnie jak Pioneer N-P01... Gdyby Denon wypuścił wersję "F-110", prawie taką samą, ale z DSD, Chromecastem, większą pulą serwisów streamingowych, dobrym taktowaniem bez jittera, z funkcją DACa, to nie trzeba by było nic więcej... Ich 800NE niby ma parę funkcji więcej, ale np. zrezygnowali z coaxiala na rzecz optyka - bez sensu.
  5. ...już się nie mogę doczekać chwili, gdy za jakiś rok pojawią się używki za tysiaka z rąk tych, którzy zdecydowali się na dalsze eksperymenty 😉 Noode 2i to jednak kompletne urządzenie z DAC, ten Primare to tylko i wyłącznie transport, który wymaga DACa, a to czyni go nieco mniej opłacalnym. Chyba że zrekompensuje to nieziemskim brzmieniem, jak transporty za 10.000 (he, he....) NB. Ja bardzo lubię moją malinkę, ale trochę mnie już męczą pewne elementy "prowizorki", ta kable wychodzące z trzech stron, słabo kontaktujące wtyczki zasilania, zabawy z zasilaniem każdego modułu osobno, pady systemu na karcie microSD, konieczność pamiętania o różnych dziwnych ustawieniach itp. itp. Marzy mi się właśnie jakiś "skończony" i "wszystkomający" transport, a to pudełeczko wydaje się bliskie ideału. Zobaczymy jak gra, ale Primare raczej nie wypuściłby kompletnego knota. A może nawet gotów byłbym poświęcić jakiś promil brzmienia (bo "totalne" różnice między transportami, o ile spełniają one minimum przyzwoitych wymogów technicznych, słyszą głównie nietoperze) za niezawodność i powiększoną funkcjonalność.
  6. Pojawia się ciekawa konkurencja dla Malinki z DigiOne itp. - mały, względnie niedrogi streamer/transport NP5 od Primare'a w cenie jak na tę firmę nie takiej znów szokującej, bo 500 EUR (mają też plan "update'u dla posiadaczy sprzętów Primare z DAC ale bez Prismy za pół tej ceny). Jak widać, da pole do eksperymentów z zasilaniem. Ciekawe jak wypadną pierwsze testy.... AirPlay 2* Bluetooth Roon Ready* Spotify Connect Chromecast built-in Over 160 streaming services available, including Roon endpoint Simplified network connection using Google Home app Voice control through Google Home devices and Google Assistant Multi-room/multi-zone connection and control through a variety of platforms: AirPlay 2, Spotify Connect, Chromecast built-in, and Prisma. Wired (LAN) and Wireless (WLAN) connection USB A input RCA and Toslink outputs with choice of 48, 96, 192 output for connection with any digital to analog converter Prisma application for setup of operating features and control of network connected hard drives for high resolution file playback up 24/192 PCM and DSD128 RS232 control connection with included RS232 cable allowing for Prisma APP control on past Primare models: volume control; mute; power on/off; input selection.
  7. Jak widać jest to DSD over PCM https://www.hifi.pl/slownik/dop.php
  8. Bywa różnie, już parę razy tu pisałem - grzeje się jak głupia z Volumio i DigiOne (nawet 80 stopni!). Z Moode i DigiOne dochodzi do 70, a z Moode i Piano - do 60. Nie próbowałem ze "spowolnioną" czwórką na Volumio, może byłaby chłodniejsza.
  9. Ma kilka opcji konfiguracyjnych, są czytelnie opisane np. w Moode po wybraniu opcji dla hata, nie powinny sprawiać problemu. Albo przez Alsa. Boss miał wg mnie dość słaby, nabąblowany, "dyskotekowy" bas. Może to sugestia, bo producent chwali się dużym "kondensatorem basowym" 🙂 Piano wydaje mi się bardziej zrównoważony i muzykalny. M.in. tu ich ciekawe porównanie (wprawdzie z Kali): https://community.roonlabs.com/t/allo-boss-dac-review/20575
  10. Ja po próbach z Allo Boss i jakimś nawet niezłym DAC na ES9023 mam teraz Allo Piano 2.1 w trybie dual mono i jest z nich najlepszy, mieści się w budżecie. Jeszcze lepiej gra z reclockerem Kali, ale i bez niego daje radę.
  11. Może już tu było (nie widzę), ale podaję przepis na ujarzmienie reclockera Kali z kartą Piano 2.1 w Moode, co okazało się dość trudne (a dokumentacja obu produktów zupełnie w tym nie pomaga). Skręciłem, włączyłem, ustawiłem kartę jako "slave", wydawało się, że powinno być wszystko OK i rzeczywiście, pierwszy z brzegu flac 16/44 - gra, i to ładnie. Moja radość nie trwała długo, bo każdy inny plik (nawet MP3 o tych parametrach oraz każdy gęstszy) dawał na wyjściu wyłącznie szum... Podejrzewając jakiś bug w Moode zmieniłem kartę na Volumio i było to samo. Już podejrzewałem sprzęt o awarię, ale w końcu trafiła do mnie informacja, że by to zagrało należy ustawić w opcjach resamplingu głębię bitową na 32 bit. Tylko! 24 bit też nie działało. Bez zmiany (choć też można) częstotliwości próbkowania. Jest tam ustawienie 32/... które zmienia tylko głębokość, pozostawiając oryginalną częstotliwość. Ale to nie był koniec problemów - szum ustąpił, muzyka zagrała, ale za to w (pożądanym) ustawieniu dual mono zanikł lewy kanał 🙂 . W stereo działało OK, w dual mono, mimo zmian i programowych restartów uparcie grało tylko prawym. Co się okazało? Na jakimś zagr. forum doczytałem, że należy wykonać malinie full hard reset przez odłączenie zasilania. Po ponownym włączeniu dual mono zadziałało. No i gra to pięknie, naprawdę się zdziwiłem. R4 jest zasilony z iFi iPower, hat z liniowego LKSa jak w poście wyżej. Podłączyłem do wzmaka Primare I22, którego coraz bardziej lubię - z wbudowanym DAC zasilanym przez DigiOne grał bardziej niż przyzwoicie, ale wg mnie z Piano na Kali gra DUŻO lepiej. Lepsza jest przestrzeń, plastyczność, góra. To poziom który pamiętam z połączenia Hegla H90 z Chordem 2Qute, nie przesadzam. Więc chyba będa miał do oddania DigiOne, jest dobry, ale jakiś czas nie będę szukał już DACa, który można będzie z nim pożenić.
  12. Ja mam doświadczenie z tym poniżej, jak już kiedyś pisałem i nie narzekam (choć nie mam porównania z jakimiś dużo droższymi, ale nie sądzę by zdziałały cuda). Ma dwa wyjścia więc nada się do Signature. https://tinyurl.com/y3z4fbv7
  13. Odświeżam moje pytania o C368, ktokolwiek wie..... 🙂
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.