Jump to content

ahaja

Użytkownicy
  • Content Count

    4352
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

367 Bardzo dobry

1 Follower

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

41063 profile views
  1. Można uszyć taki set na miarę, dopasowany do posiadanych kolumn i ich skuteczności. Można zrobić coś uniwersalniejszego, gdzie poszczególne stopnie będzie można dostosować np wzmocnieniem. Jeśli kolumny mają skuteczność +-90dB to potrzeba 30dB wzmocnienia łącznie, ale jak mają 105dB to już znacznie mniej - bo nie ma sensu większe. Wzmaki Passa nie mają dużych wzmocnień, stąd kilkudecybelowe pre może mieć ręce i nogi. Ale to też zależy do czego amplifikację podłączamy. Regulacja głośności to zawszze najsłabszy punkt klocka z racji jego niedoskonałości. Trzeba i warto wybrać takie rozwiązanie, które jest niewrażliwe na zmiany w czasie i jest precyzyjne.
  2. https://www.diyaudio.com/archive/articles/160464-de-lite-amplifier-next-thread.html Strukturę wzmocnienia w torze należy dobrać z głową, sygnał tłumić jak najmniej w miarę możliwości. Bufor wejściowy>regulacja głośności (przekaźniki)>bufor wyjściowy/pre z małym wzmocnieniem - to na razie najlepsze rozwiązanie jakie przetrenowałem.
  3. Pewnie wylejesz polygon pod masę ... odseparowałbym masę zasilania od masy audio. Powinny spotykać się tam gdzie wchodzi zasilanie czyli od strony wyjścia układu (prawa strona). Masz podwójne kości, może warto dać w sprzężeniu rezystory typu mmelf (raster ten sam co 1206)? Bardzo to skróci ścieżkę. Żeby ten żyrator fajnie działał to warto dać kilka sekcji RC. Na wejścia stabów warto dać po 100n.
  4. Wzmocnienie tego układu z tymi wartościami dla DC to 27,28dB + 27,28dB = 54,56dB Strata na korekcji to 20dB. Zatem dla 1kHz wzmocnienie wyniesie niecałe 35dB. By osiągnąć 40dB (1kHz) każdy stopień musiałby mieć 30dB, albo kombinacja tak by dla DC było 60dB.
  5. Coś byś musiał wykombinować by offsetu nie było dużego ... lepiej gada z NP do masy niż z kondem w szeregu. Albo dać serwo - był w Nationalu kiedyś taki projekt - poszperaj za notami z LME49710. Zwiększyć wzmocnienie trzeba, bo z tymi wartościami to trochę mikre jest.
  6. ahaja

    GAINCLONE

    https://www.diyaudio.com/archive/articles/160464-de-lite-amplifier-next-thread.html Polecam przeczytać i zrozumieć.
  7. ahaja

    GAINCLONE

    Przemyślałbym sprawę z dodawaniem aktywnego preampa ze wzmocnieniem. GC już zapewne posiada odpowiednie wzmocnienie a jak dodasz coś co ma 5-15dB wzmocnienia (niepotrzebnie) to go przesterujesz.
  8. ahaja

    THD w pre gramofonowym

    Nelson Pass jest zapewne również ignorantem ... Ale: zasilacz to nie tylko diody i filtracja (C; RC; LC czy kombinowana etc) ale również stabilizacja, a tych (rozwiązań) jest mnóstwo. I to - jako zasilanie - należy traktować jako całość. Niestety, ale im bardziej skomplikowane układy tym koszty z tym związane są wyższe, stąd producenci tego unikają: miejsce, gabaryty, ilość elementów, czas montażu etc. Poza tym żyjemu już po '89 do kiedy to 'każdemu' Trabant albo Wartburg czy inny Fiacik ... a po 'transformacji' okazało się, że są i Ople, BMW czy Mercedesy (marki przypadkowe) ... też dla ludzi. ------------------------------------------ Nie ma znaczenia czy układ audio jest dyskretny, na opampach, lampach - jakość zasilania i zastosowanych tam rozwiązań jest bardzo słyszalny. Zawsze. Nawet jak się weźmie 'kicik' z Jabela, czy AVT i podepnie kilka różnych rozwiązań. Zagra to inaczej.
  9. ahaja

    THD w pre gramofonowym

    Troszkę w bok, ale jeśli zależy ci na jakości to zwracaj uwagę na zasilanie. Im bardziej klasyczne tym lepiej. Omijaj te z zasilaczami wtyczkowymi. To również najdroższy element takiego urządzenia.
  10. To nie ma znaczenia czy są oryginalne czy nie. Jak są oryginalne Ikedy (w ramieniu) to można zostawić, ale i tak trzeba sprawdzić bo są stare. Ważne jest czy połączenia maja przejście i jakie są oporności. Niestety nie zamieściłeś tutaj wnętrzności swojego gramofonu, zatem te dywagacje to wróżenie z fusów. Miernik kosztuje 30zł, takim można sprawdzić co i jak.
  11. A sprawdzałeś miernikiem połączenia od wkładki do wtyków RCA? Podobnie od uziemienia do masy sygnałowej, bo zapewne wewnątrz gdzieś to jest połączone. Odepnij na tą okoliczność wkładkę. Warto też przeczyścić wsuwki na kabelkach do wkładki.
  12. Może to być dobre. W danym momencie masz podpięte tylko jedno źródło sygnału. Problem jest z tym, że musiałbyś ogarnąć problem z hałasem przy przełączaniu (brak wpiętej masy przy zmianie jednego źródła na inne).
  13. W instrukcji serwisowej jest spis narzędzi - nie ma tam mowy o kluczach specjalnych. Alan Williams z Linna zapewne też nie wie, że powinien użyć specjalnych kluczy - na YT, część 4 od minuty mniej więcej 1:55 ... i też się zapewne powinien się zaliczać do 'zawodowców' z brechą i majslem. W Thorensach również się tego jak piszesz 'na pałę' nie robi. Chyba, że ktoś nie wie co robi ... To nie ustawienie rozrządu w Lexusie a ogarnięcie 3 sprężynek i kabla, bo do tego sprowadza się ustawienie zawieszenia w tych gramofonach.
  14. Do ustawienia Linn'a nie trzeba ichniego jiga, ani specjalnych kluczy. Trwa to jakieś 25 minut.
  15. ahaja

    Accuklon P-7100

    Bogdan, a gdzie jest schemat do którego się odnosisz?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.