Jump to content

Marek-41

Użytkownicy
  • Content Count

    4141
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

291 Bardzo dobry

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. No i wywołałem wilka z lasu he he . Odpaliłem sobie dzisiaj PR-99 i prawy kanał nie działa.Po przełączeniu na mono gra na obydwu.Wniosek.Sygnał z głowicy nie dochodzi do wzmacniacza odczytu. Jest to słabiutki prąd i trzeba będzie przeczyścić styk we wtyczce.Tydzień temu miałem identyczny problem z TD20AHS.Już jest ok. Niestety sprzęt ,nawet w idealnym stanie, który nie stał nigdy w piwnicy wymaga ciągłej konserwacji.Musimy się z tym pogodzić.
  2. Radzę nie odkładać sprawy na później.Nie zapominajmy o zjawisku pokrywania się wszystkich styków tlenkami i pogorszenia z czasem przewodzenia.Osobiście bardzo się pilnuje , aby regularnie używać każdy egzemplarz co najmniej raz w tygodniu.W efekcie nawet 50-dziesięcio letnie egzemplarze działają jak nowe.Gdy , tylko odpuściłem to natychmiast mój dwuśladowy tandberg TD20AHS pokazał rogi i musiałem się za niego wziąć. Pozdrawiam i wszystkim życzę bezawaryjnej pracy sprzętu.
  3. Faktycznie,możesz użyć kabli,ale może uda ci się je kupić.Występowały też w niektórych amplitunerach.Kable spełnią swoją rolę,ale takie złączki będą praktyczniejsze.
  4. Popytam kolegę . Robił już coś takiego
  5. Na pewno nie oryginał .Jedynie pierwsza kopia .Oryginał nigdy nie opuszcza wytwórni.
  6. To była pierwsza kopia.Oryginał jest nie wypuszczany z rąk wytwórni.Z tego,co wiem,to ta taśma została pozyskana z terenów byłej Jugosławii.Mieli nagrać płytę.ale wojna i ktoś zakosił szpulę,a następnie sprzedał.Szpula była w specjalnej oryginalnej kasecie.
  7. Dzięki za odpowiedz.Ja mam prawie nie używaną płytę wydaną przez ich macierzystą wytwórnie.Brzmi wspaniale.Dodatkowo kiedyś udało mi się kupić kopię taśm matek Beatlesów wszystkich ich albumów.Niestety zostały nagrane na magnetofonie Teac X2000R w wersji czterościeżkowej na prędkości 19,05 cm/sek.Pomimo tego,brzmi to wspaniale.Nagrano te taśmy w Australi.Postaram się zarezerwować sobie trochę więcej czasu na tegoroczną wystawę i posłuchać tej taśmy.
  8. Była już możliwość odsłuchu na wystawie oryginalnej taśmy matki,ale była to taśma zespołu "The Beatles",więc mocno wiekowa.Chętnie posłucham czegoś nowego.Mam też pytanie.Jak często jezdzisz po wystawach audio w stanach,to czy spotkałeś na nich magnetofony firmy Ampex,szczególnie model 350,lub 351?
  9. Chodzi o szybkie ochłodzenie stopu.Takie głowice używane były również w magnetowidach.Osobiście nie przepadam za głowicami typu GX.Mają specyficzne brzmienie i one mi nie pasuje.Z magnetofonów Akai cenie sobie stary M-8.Ma zdecydowanie najlepsze brzmienie.
  10. Marek-41

    Magnetofon.

    Mam tej firmy ich ostatnie szpulowce TD20A i TD20AHS.Nagrywają idealnie.To była bardzo inowacyjna rodzinna firma.Niestety jej właściciela zaszczuto i zle skończył.
  11. Szpulowy magnetofon zawsze był najbardziej skomplikowaną konstrukcją audio.Jeśli dzisiaj prosty wzmacniacz kosztuję majątek,to szpulowy magnetofon musi kosztować fortunę.
  12. Według niektórych odsunięcie taśmy od szczeliny głowicy nie ma wpływu na jej pracę?To po co czyścimy głowicę?Jak czytam bzdury o ferycie zatopionym w szkle,to mam wątpliwości, w poziom naszych szkół.Nikt z was nie słyszał o technologi monokryształu. Tzw;szklane głowice,to nic innego jak ferryt,ale w postaci jednego kryształu.Uzyskuje się to poprzez szybkie ochłodzenie stopu i zmiast struktury wielokryształowej,uzyskuję się jednokryształową.Taka struktura jest odporna na korozję i bardzo twarda.I to cała tajemnica.Nie można czoła głowicy pokryć niemagnetycznym tworzywem,bo w efekcie odsuniemy taśmę od jej czoła i efekt będzie identyczny,jak by była brudna.
  13. Jak gramofony nie wygineły,tak i nie zginą magnetofony.W stanach są podstawą każdego naprawdę wypasionego zestawu.
  14. Mi to wystarczy.Tak w wiekszości słucham nagrań nagranych dawno temu i niektóre niestety szumią.I muszę się z tym pogodzić.Natomiast nie mogę się pogodzić ze współczesną modą na nagrywanie muzyki z mocno ograniczoną dynamiką w myśl zasady {jak głośniej, to lepiej} Nie lest lepiej,bo jak chce to mogę sobie podgłośnić,a przesterowanego cyfrowego sygnału już nie naprawię. [Hidden Content]
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.