Skocz do zawartości

Studio16Hertz

Branża
  • Zawartość

    992
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1024 Audioholik

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Studio16Hertz

    Klub miłośników - Studio 16 Hertz

    Prawda ,literówka drobna się wkradła :-) Jak już o nim to pamiętam minę sympatycznego Pana który przywiózł Yamahę AS-3000 i owego Lebena CS-300F i sam sobie odpowiedział co warta jest Yamaha na tle skromniutkiej lampki bo jej gabaryt sporo mniejszy od AS 3000. A testy na 5 -6 parach kolumn nie tylko naszych . Lampa to brzmienie i tylko inna lampa może być lepsza od tej pierwszej :-) A kolumny stworzyliśmy specjalne pod Lebena CS-300F i zagrało świetnie ,to specjalna wersja Arcada 3.0 czyli 3 drożna na jednym revelatorze scanspeaka na basie 18W w wersji 4 ohm. Tylko z myślą o Lebenie CS-300F.
  2. Studio16Hertz

    Klub miłośników - Studio 16 Hertz

    Rozmowa z Robertem jest jak zwykle wartościowa ,pouczająca ,a rozumiemy się chyba nawet bez słów .Z pewnością bo mamy te same początki prawdziwszego brzmienia (Magazyn Hi-Fi od pierwszego numeru październik 1991 ) ,który dla nas był sporą dawką prawdziwej wiedzy niegdyś .Wczoraj miałem przyjemność wymiany doznań brzmieniowych Lebena CS-300X ,który gościł u Roberta ,u mnie był na gościnnych występach CS-330 F. Ale nie o tym chciałem napisać ,a o fakcie bardzo dobrego wpasowania się w system Roberta Naima CD5X. Ja ten odtwarzacz miałem wielokrotnie u siebie i zwykle grał zbyt twardo ,wprawdzie dynamicznie ,ale twardo .Natomaist po sprawdzeniu innych zabawek u Roberta ten odtwarzacz spisuje się bardzo dobrze .To może nie mistrz gładkości ,tu w górze pasma w systemi Roberta też miał lekką tendencję do mechaniczności przekazu ,ale to w zasadzie jedyny minus w tym systemie ,scena dźwiękowa ,dynamika i konturowy bas tworzą bardzo dobry spektakl muzyczny .Ten odtwarzacz w systemie Roberta gra naprawdę dobrze . U siebie sprawdźcie konciecznie przed wpieciem go na stałe do systemu bo napewno ten odtwarzacz nie lubi pustych scian ,akustyki jasnej ,nie lubi gdy czas pogłosu w pokoju jest duży lub gdy pozostały tor jest zbyt mocny górą pasma ,wtedy ten przekaz jest zbyt ofensywny ,traci się komfort słuchania .U Roberta zwarte odtwarzacze i przetworniki na TAK ,zwłaszcza przy znakomitej Arcadzie 3,5 .Bylem ostatnio ,słuchałem i po wstępnym wygrzaniu kolumnm brzmi ten zestaw bardzo bardzo dobrze .Muzykalność zakresu środka pasma i zszytej góry kolumn wypada świetnie .
  3. Studio16Hertz

    Klub miłośników Dynaudio

    Audience 52SE to tak naprawdę Contoury 1,3mk2 włożone do skrzynek Audience 52 ,o mniejszym litrażu ,zresztą boki ,góra ,dół wykonane były w fornirze naturalnym ,Audience to okleina winylowa . Głośniki w Audience 52 to 17W75 XL ,a 52 SE i Contour 1,3mk2 to 17W57 LQ czyli oparte o aluminiowy kosz ,a wysokotonowy to D260 z komorą z użebrowaniem ,zwrotnica w nich także była lepsza z lepszych komponentów i lepszych filtrów . Seria Contour II generacji czyli 1.1 ,1 .3mk2 ,1.8mk2 . 3.0 i 3.3 była to wóczas nowa ciekawa seria kolumn z kilkoma ciekawostkami i zmianami . Contour 3,3 dostały dotąd nie stosowane głośniki basowe 20W100 czyli 100mm cewki w miejsce klasycznych 75mm jakie Dynaudio stosowało ,większa silą BxL spowodowala ze zaaplikowali je w litraż 2x26 litrów ,gdzie Contoury 3.0 na basie pracowal 20W75 w klasycznym 40 litrowej skrzyni .Nowością byly głośniki wysokotonowe D260 po raz pierwszy użyte w tej serii oferujące większy pazur dla muzyki rockowej ,to przebudowany głośnik D28/2 dostal nowy grubszy frontpanel 4mm w miejsce 2,2 mm ,zmieniona została komora wytłumiająca za magnesem ,zmieniona została membrana w zasadzie jej powlekanie ,jak znajdę zdjecia pod światło pokażę Wam na czym polegała modyfikacja przez producenta ,podobny patent jest w głośnikach Morel i ScanSpeak ,nic dziwnego lata 70 -te to kolebka kilku pasjonatów tworzacych w/w przeze mnie firmy .Ale co rownież ważne powstał nowy głośnik średniotonowy ,wystepujacy też jako woofer czyli 15W38 ,krótko mówiąc 15cm średnicy kosza i 38mm cewka drgająca, a uklad magnetyczny na zewnątrz ,nie w środku cewki jak dotychczasowe 15W75 ,17W75 ,20W75 etc , do tej pory Dynaudio posiadało w ofercie 15W75 z tej wielkosci głośnika . Ten głośnik okazał się lepszy na średnicy od dotychczasowych 15W75 (Audience 40 ,42 ,Micron , Gemini, Focus 110) i trafił jako średniotonowy do Contoura 3.0 i 3,3 ,a także do małego monitora nazwanego 1,1 czyli mniejszego od modeli 1 ktory posiadał 17cm głośnik z wklęsłą nakladką i pracował w obudowie zamnkniętej lub z Varioventem produkcji Dynaudio . Contour 1,1 jak dobrze pamiętam jest opisany w grudniowym magazynie AUDIO roku 1998 razem z Contour 3.0 a kosztował wtedy 4700 pln. Magazyn napewno mam mogę Wam zekanować test ,pokazane są ciekawe na ówczesne czasy głośniki od tyłu ,do dzisiaj wyglądają na bardzo innowacyjne ,wąskie żebra kosza oplatającego magnes w 15W38 i choć taki zabieg nie byl potrzebny jak w 20W75 (bas w C3.0) aby trzymać układ magnetyczny to zastosowano taki zabieg ,później wykonywany był dla modelu X12, X14 bez tego dodatkowego uzebrowania jako tańsza wersja w rzeczywistości nie pogorszony a taki sam brzmieniowo .Co odrożniało malego 1,1 od innych modeli 1,3 czy 1,3mk2 , 1,3 SE ano lepszej klasy średnica pasma ,lepsze wokale ,lepszy fortepian i to prawie każy podkreślał w owych latach słuchając tego modelu , taka też była prawda ,oczywiscie była to mniejsza kolumna niż inne Dynaudio oparte o 17 cm przetworniki wiec grała mniejszą skalą ale nie małą ,w większości pomieszczeń 15m2 w zupełności wystarczającą . Była też inna ważna sprawa ,te kolumny byly łątwiejsze do napędzenia za sprawą mniejszej 38mm cewki drgającej ,wszak membrana z tego samego silikatu magzezu i polipropylenu ale mniejsza masa drgająca powodowała ze wzmacniacz musiał być już tylko mocny dla nich a nie super mocny a to istotne . Czy nowe Dynaudio są gorsze od starych ? I tak i nie ,zależy które ,te kombinowane z nowym włąścicielem jak Contoury 20 lub 30 są kopntrowersyjne co najmniej co do brzmienia ,przekonal się o tym forumowicz który posiadal Contoury 1,3mk2 i chciał zmienić (pozdrawiam Daniel) Ale ogólnie patrząc na rynek inne koncerny mocno lub bardzo mocno potaniają swoje wyroby co odbija się fatalnym dźwiękiem .Tu natoimiast w Dynaudio macie cały czas głośniki na ich pozimie ,prawie wszystkie modele posiadają alumniniowe kosze (poza Emit 20) ,kiedyś seria Contour 1 , 2 a nawet Compound to blaszane kosze ,nie macie potanienia jest to teraz drozej wykonane ,są lądniejsze obuowy także wykonane lepiej ,zwrotnice ? tu i tak nikt lepiej nie da z masowych firm .Fakt jest moda na podbity bas i z pewnoscią kilka modeli Dynaudio zwłaszcza nowszych podąża za modą ,ale robi to stale z tych samych głośników ,nie potania ich a jak pisalem przeciwnie są drożej wykonane . Taka najprostsza metoda na dobre brzmienie Dynaudio to stare mocne Krelle i sumarycznie dźwięk jest bardzo dobry . Stary Sonus Faber (Franco Serblin ) zrobił karierę na łączeniu tweeterów Dynaudio z wooferami od Seasa ,czy Audio Technology (Minima , Minima Amator ,Electa ,Electa Amator ,Guarneri ,Extrema , Parva itp). Wiele firm w owym czasie stosowało głośniki Dynaudio (wysokotonowe) osiągając sukces jak A Capella Fortune (D28) ,Jamo Oriel (T330 ) , Merlin( T330 )AVANCE DANA I edycji D260 +węglowy ScanSpeak) ,Restek i wiele wiele innych ,wiec Dynaudio to też kawał historii . Jak pisalem niedrogi sposób to starszy Krell +Dynaudio .Aby wyjść wyżej w muzykę i realizm to wzmacniacz triodowy i głośnik celulozowy(papierowy ) odpowiednio impregnowany ,czyli papier i szmata jak to mówią i tu nadal jest miejsce na tweetery Dynaudio ktore są dość uniwersalne w brzmieniu ,zachowują soczystość i przyzwoitą szybkość przekazu .Ale taki system zupełnie się inaczej konfiguruje i tutaj niedoskonalośći Krella ujawnią się szybko jak jego twardość .Zatem do kolumn Dynadio Krell lub Naim dzielony ,też możecie sprawdzić NAC202 /NAP200, też to gra szybko, dynamicznie .
  4. Studio16Hertz

    Szymona sprzętowe poszukiwania... Czyli jak dotrzeć do serca audiofila.

    Jeżeli mam tylko okazję staram się uczestniczyć w odsłuchach u Szymona w jego salonie o sporej kubaturze 90m2 . Zresztą bywa tam sporo osób z tego forum i nie tylko ,ludzie z doświadczeniem i bez niego ,ludzie kochający ceny, metki i ci na których to wrażenia zupełnie nie robi . Na mnie wycena produktu nie działa i znaczenia nie ma dla opisu brzmienia i budowy . Bez emocji a rzetelnie oceniam technikę ,technologię budowy kolumny głośnikowej od strony tego co powoduje iż mamy prawdziwe brzmienie .Diamenty ,grafeny jako slogan brzmią genialnie ,ale brzmienie to składniki tej potrawy wg .kryteriów technologii do odtwarzania muzyki .A one są stare jak świat ,rzecz jasna potrzeba je wyłowić z tłumu ,zaprojektować ,zestawić z sobą itd. Oceniam brzmienie przede wszystkim bo ono finalnie ma nam się podobać ,aspekty wykonania ,designu są rownież ważne z punktu poszukiwania nabywcy na taki produkt ale znaczenia oczywiście co do brzmienia one nie mają .W przypadku Magico S5 mk2 staraliśmy się ocenić wpływ konstrukcji obudowy aluminiowej solidnie zresztą wykonanej . Nadmienię też ze mam na uwadze fakt iż można do pewnych kolumn przypisać bardziej pasującą albo maskującą wady czy podkreslającą walory elektronikę .Uważam jednak że urządzenia wymienione przez Szymona w poście pierwszym jako jego własny sprzęt są znakomite ,wyważone ,z pewnoscią równo grające o zawrotnej dynamice ,precyzji a wzmacniacze wysterują wszystko co znajduje się na rynku a jest poprawnie skonstruowane. Zresztą gościły Dany D'Agostino ,to już trzeci wzmacniacz tego producenta ,Gryphon, Krelle -przeróżne modele i wiele innych ,tak więc mam realne porównanie tych urządzeń a brzmienie zakodowane w głowie tych urządzeń zostaje . Większość z tych wzmacniaczy prezentuje dobry poziom ,rożny od siebie ale stanowić mogą rzetelne porównanie brzmienia opisywanych przez Szymona Magico S5mk2 . Co do budowy kolumn głośnikowych Magico S5mk2 to filozofia przyjęta przez konstruktorów Magico . Nie ma tu żadnego sensu dochodzić jak głębokie są modyfikacje głośnikow stosowanych przez Magico ,bo większość producentów będzie udowadniać w materiałach reklamowych ze modyfikacja nakładki przeciwpyłowej to wzrost 10-krotny ceny katalogowego głośnika .Lub powie Wam że parametry Thielle Smalla są zupełnie inne .Nie to rozpatrujemy w tym temacie .Nie ma sensu także się spierać czy głośnik jest za tani czy odpowiedni cenowo do danej konstrukcji ,to sprawa twórcy takiej kolumny ,nabywca płaci za brzmienie lub za całoksztalt produktu ,to jego sprawa w gruncie rzeczy za co jest przekonany że płaci . Napiszę w następujący sposób ze bazą głośnikow basowych to ScanSpeak Discovery 26W/(4)8558T00,czyli subwoofer o aluminiowej membranie wprowadzony do oferty ScanSpeaka jako zmieniony Peerless XLS .ScanSpeak przejął sporo projektów Vify i Peerlessa po tym jak obie firmy zostały kupione przez chiński koncern. Głośnik średniotonowy pochodzi od Morela ,a wysokotonowy zbudowany jest na bazie ScanSpeaka o membranie berylowej serii Iluminator .Obudowa jak wspominał Szymon wykonana starannie ,aczkolwiek włoski styl z pewnoscią spowodowalby lepsze proporcje (mniej opasłe) patrz Sonus Faber. Całość jednak robi bardzo dobre wrazenie ,spasowanie elementów obudowy jest bardzo dobre . Terminal z plastikowymi nakrętkami pojedynczy robi wrażenie słabsze. Do środka nie zaglądaliśmy więc tu Wam nic więcej nie napiszę .Aluminiowa stopa atrakcyjna o dobrym kształcie ,choć mogłaby być nieco szersza. Postaram się na razie nie pisać o moich odczuciach brzmieniowych zrobię to w późniejszych postach lecz wiedzcie że większość lub praktycznie wszystkie osoby tam zapraszane napisałyby niemal identyczną opinię .Potwierdza się fakt ze mimo że nieco różnie słyszymy to najlepsze brzmienie lub niedostatki kolumn lub pozostałego systemu przy okazji bezpośrednich porównań oceniamy podobnie .Kiedy nie ma się do czego porównać wówczas opinie są niepełne . Finalnie i tak materiał muzyczny odtwarzany był z systemu Szymona aby go porównać jako nasz wzorzec. Tylko napiszę jednym zdaniem że nakreśliłbym podobnie notatki z odsłuchu Magico S5mk2 co Szymon .Należy jednak podkreślić że przy ominięciu pewnych płyt prezentacja byłaby wielce udana .Wady wyższego basu i szorstkość zakresu niższych wysokich oraz węższa scena występuje gdy dopuścimy plyty na których jest problem dla tych kolumn .Unikać plyty Dire Straits Brother In Arms słusznie nie nagranej za dobrze ,unikać Antoliniego ,Buika i tym podobnych .Nie wiem czy mogę tu napisać ale dostarczyciele tych kolumn po ich odsłuchu ale i zanim je przywieźli wystawili im słabą ocenę ,mowiąc ze chcieliby mieć w swojej ofercie dobrze grające kolumny a wiecie jaki obecnie dystrybutor ma tą markę w ofercie. Tyle ja.
  5. Studio16Hertz

    Klub miłośników - Studio 16 Hertz

    Odniosę się jeszcze do Twoich spostrzezeń na temat brzmienia bo przyznam że po pierwsze słyszysz a to mi się podoba, wnioski wyciągasz bardzo dobre ,natomiast pewne rzeczy źle interpretujesz lub nieprecyzynie . Gra kolumna to jasne ,oczywiście same głośniki mają największy wpływ na brzmienie .Są głośniki dedykowane do OZ i te do bass -reflexu ,oczywiscie zamknąć można każdy woofer, zwłaszcza gdy takowy pracuje jako średniotonowy z wyciętym pasywnie czy aktywnie pasmem o różnym nachyleniu zbocza filtru (to jest istotne przy tym co projektujemy i co chcemy osiągnąć z gotowej kolumny). Pisząć większość scanspeaków słusznie należałoby przywołać scanspeaki ze starej serii w tym i iluminatory .One posiadają zwykle cewki drgające 38mm (Revelator 15W i 18W) 42mm (wszystkie classici kewlary,weglowe ,polipropylenowe ,papier na piance 8542 ) wyjątkiem jest 8535 (8535-01 ) i owszem to głośniki trudne o cięższych membranach ,ale o większych powierzchniach drgających (150-155 cm2 )niż konkurencja SEAS,VIFA (128-130cm2) Do kolumn na tych glośnikach potrzebny jest zdecydowanie wydajniejszy wzmacniacz ,zwłaszcza do 8545, 8545K 8543 (polipropylen przezroczysty znany z ProAcResponse2 ).Wszystko w bass-reflexach gdzie bas pod kątem szybkości w naturalny sposób ustępuje OZ, w zamian otrzymujesz bardzo dobre rozciągnięcie którego nie uzyskasz z OZ i głośnikow 6,5-7 cali ,zwłaszcza w kolumnie pasywnej .To oczywiście kompromis jaki otrzymujesz . Takich kolumn w latach 90 tych na 8535 w OZ wytwarzaliśmy całkiem sporo . A grałem przecież na Infinitach Kappa 9A,8, 7,Reference 60 i nie raz mialem na serwisie Renaisance 80 i 90 ,wszystkie w OZ ,głośniki mająte typowe parametry T-S do OZ o membranie z polipropylenu wzmacnianej włóknem węglowym i tu przy także mocnych piecach Infinity pokazało ze OZ gra znakomicie ,ale wszędzie głośniki są relatywnie duże(20-30cm) bo promieniowanie masz tylko przednią stroną membrany .OZ jest bardzo dobra dla kolumn o większych powierzchniach membran ,zwłaszcza gdy głośnikow jest więcej niż jeden ,dwa ,trzy w jednej kolumnie mają duży sens. Wszystkie te kolumny to bass -reflexy , Ariesy to 18W Iluminator ,RLS Triton to 18 W8545 weglówka z duzym magnesem 122mm przeznaczona do bass -reflexów.Po pierwsze te głosniki są barwne i to się podoba wielu ,po drugie same w sobie nie są najszybsze ,Iluminator to dwuwarstwowa membrana ,węglowy to papier + włókno węglowe ,duże 42mm cewki z duzym wychyleniem ,+/- 9mm i +/- 6,5mm .To zżera prąd wzmacniacza .Tu Ci przyznam rację te kolumny są nie najszybsze ,dostarczysz KAV500i będzie lepiej ,czy 400Ccx, masz dobre rozciągniecie i średnią szybkość .To taki KOMPROMIS ,ot po prostu . Inaczej się ma sprawa z Canto Grandem czyli glośnikiem o lekkiej membranie bo to innymi słowy glośniki Vify z poprzedniego połączenia firm . ScanSpeak przejął większośc glosników Vify ,oznaczenie miały MG czyli włókno szklane w kolorze żołtym membrany ,teraz jest to zlecony czarny barwnik w Kurta Mullera ,ale to ten sam głośnik (prawie) bo istnieją dwie wersje na cewce 25mm i 32mm 4i 8 ohm .ZÓŁTE były w Lipiński Sound I edycji .MG Vifa to tylko 25mm. To skuteczne głośniki ,bardzo skuteczne ,kto miał okazję porównywać Canto Grand z innymi kolumnami podobnej wielkosci i impedancji 4 ohm te grają wyraźnie głośniej .Canto to kolumna w bass reflexie strojonym na efekt grania skalą więc na tym zawsze ciut traci szybkość .Oczywiście jak ktoś zerknie sobie na odpowiedzi impulsowe tego głośnika ,choćby Klang&Ton to widzi że przy dostarczerniu impulsu wierzchołki sa dwa (tak mają wszystkie plecionki kewlary ,wlókno szklane etc) ,tylko sztywny papier ma wierzchołek jeden ostro zaznaczony ,polipropylen nie ma wogóle jest górka. Więc raz pobudzona membrana z plecionki wykazuje energię ,to powoduje ze włókno szklane MG Vify i ScanSpeaka Discovery brzmi pełniej ,ale przy tym relatywnie łatwo wprowadzić w ruch membranę ,łatwo ją wysterować wzmacniaczem . Z papierem nie jest tak łatwo ,tu zawsze potrzeba wydajniejszego wzmacniacza ,zobaczcie co się dzieje z subwooferami kiedyś Nomexowe Peerless-y stosowaliśmy ,dziś bliźniaczy ScanSpeak Discovery mam membranę aluminiową ,znany choć by z Magico S5 ,tu pracuje w OZ .Ostanimi czasy słuchaliśmy ich z Szymonem . Powracając do Canto tym bardziej odradzam Atolla IN100 do nich bo brzmienie Ci spowolni ,wiem na Magnatach gra Ci dół dobrze ,ale to wynika z papierowej membrany okrojonego rozciągnięciem w dół głośnika .Środek i góra w tych kolumnach to już sam wiesz poziom ciut słabszy :-) A tego to już nie rozumiem ,dlaczego pomijasz pokój Rafała? za dobry ,zły? Tam gra mocny wzmak to prawda ,tam gra szybkie źródło -to prawda i wiele innych ważnych rzeczy ale i szybka kolumna w bass refleksie który jak pisalem jest kompromisem rozciągnięcia pasma i szybkości basu .Opisz proszę brzmienie i napisz czy słyszałeś szybciej brzmiący system i szybciej brzmiace kolumny w bass -refleksie ? Twoje spostrzezenia cenię bo piszesz rzetelnie .Jak brzmi wyższy bas ,stopa etc. Czy inne kolumny w bass refleksie zagraly szybciej -jakie ? Tam wstawialismy przecież sporo kolumn w B-R ,staly też inne 3x26cm w OZ . Z mojej strony nic złego tu nie przeczytacie . Choć nie znam Arka ,a pochodzi z Przasnysza jak nasz forumowy Emil którego znam wyłącznie od najlepszej strony ,serdeczności i koleżeńskości ,pasji ,a tu już na wstępie duży punkt in plus. Bardzo ciekawa propozycja dla klienta OZ i w większosci aktywne wzmocnienie ,koncepcja bardzo ciekawa ,nie nowa bo pasywne i aktywne kolumny mamy na rynku obok siebie od lat . Zamknięcie dwóch 18W8535 (8535-01 ) ma bardzo duzy sens bo to głośnik barwny jak pisalem ,nie najszybszy -niestety ,posiadający bardzo dobrą barwę ,sam go użyłem w Credo 1 w roli średniotonwca odcinając mu bas ,a 8535 jest lepszy środkiem niż 8545 ,8545, 4545 K itd, to oczywiste lżejsza membrana ,mniejsza 38mm cewka . Aktywne kolumny na dwóch takich głośnikach mają duzy sens,to lepsze niz pasywnie męczyć 8535 w OZ i szukac wzmacniacza . Po stronie in minus nie doszukujcie się niskiego zejscia ,obszerność basu tak ,zejscia nie ,jest wystarczająco dobre ,inny in minus to brak stopy i energii,czyli wyższy bas ,duze tłumienie membrany ,tak ma .Choć środek barwny brak namacalnosci wokalu ,jest za to świetny relax ,analog . Zdązyłem przeczytać opinie forumowiczów z innego forum Accordo Serblina (15 Revelator) z Pana Arka kolumnami. Acordo szybkie i energetyczne ,te drugie zdecydowanie bardziej barwne.Żeby polączyć jedno i drugie to tylko wielodrożne kolumny w tym i aktywny bas. Na AVS 2 lata wstecz wszedłem kika razy do pokoju a jak wiadomo wystawa nie jest do oceny i powiem bardzo dobry dźwięk systemu Pana Łukasza Fikusa który ma barwę i to słychać i Sveda Audio ,gdzie do monitorów na węglowych dwóch 18-tkach +zapewne 9700 lub 9500 grały suby na 23W Scanspeaka aktywnie zasilane .Był to najlepszy występ krajowego systemu .Przygotowany precyzyjnie jak slychać ,do pełni szczęścia brakuje mi tylko stopy bardziej konturowej i bliskości wokalisty ,ale to natura węglowego 8535 ,znam go przecież na wylot .Wydaje mi się że z Esotarem T330 35-tka najbardziej mi się ten podoba .Takie aplikowałem wiele razy . Ktema na małych seasikach i Aida 2 grały średnicą tak jak bym sam sobie życzyl,te drugie widać że membrana kombinowana ,być może i bazą była inna celuloza ,może z elipticora.Kosz ,uklad magnetyczny inny ,ale widać ze głośnik powstał w scanspeakau . I bardzo dobrze że znalazłeś te świetne scanspeaki u krajowego producenta .Sam jestem manufakturą krajową i trzymam za każdą polską firmę aby była przeciwagą dla zagranicznych produktów. Popieram polskich producentów. A mam odsłuchane w różnych konfiguracjach znane światowe kolumny w przedziałach 100-350 tysięcy PLN-ów w komfortowych warunkach ,więc coś tam słyszałem. Tyle ode mnie .
  6. Studio16Hertz

    Klub Sveda Audio

    zibii przecież tego typu monitory są na rynku, zerknij na Wilson Audio Duette https://www.audiostyl.pl/wilson-audio-duette-series-2-stand-p-1057.html 22 cm Revelator łączony z kopułkowym Revelatorem D2904/710002 o mniejszej bo 26mm cewce ,fakt z dużą fałdą zawieszenia pełniącego rolę membrany . (9900 to 28mm cewka ) .Częstotliwość rezonansowa a w zasadzie realność grania niższym zakresem wysokich tonow zbliżona ,charakter brzmienia inny.
  7. Studio16Hertz

    Klub miłośników - Studio 16 Hertz

    Po pierwsze należy odróżnić Canto Grand od Canto Grand Signature brzmieniem. Po drugie my tu nie opiniujemy na temat samych głośników ,wszak mają pewne cechy wyznaczne co do brzmienia ale reszta brzmienia to ich aplikacja Po trzecie pisząc "wszystkie" scanspeaki a są w ofercie przeróżne głośniki o ZUPEŁNIE innej technologii a tym samym brzmieniu jest wprowadzaniem w błąd użytkowników . Dla przykładu napisze wszystkie Krelle są takim samym lub podobnym brzmieniem względem siebie -bzdura kompletna ,jakby zestawić KSA100 i FPB 700cx obie to duże końcówki mocy grające zupełnie inaczej . Po czwarte Ariesy + Vincent (w domyśle 227 ,227mk2 ,237 SV 800 .To tylko ktoś kto nie ma doświadczenia albo jest po po prostu zbyt młody aby przećwiczyć normalnie brzmiące urządzenia My staramy się tu takich nie polecać ,bo po prostu buła goni bułę . Ariesy same w sobie nie są najszybsze a potrzebują zadziornego wzmacniacza jak Naim dzielony lub przynajmniej KAV 300 i Krella. Zresztą one są wycofane z katalogowej oferty właśnie za sprawą wolniejszego brzmienia basu Tylko z Minas Anorami gra Vincent hybrydowy ( każdy model )- z oferty 16Hz .Inne kolumny to także te nie epatujące nadmiernie dołem pasma.
  8. Studio16Hertz

    Klub miłośników - Studio 16 Hertz

    Jeżeli testowałeś na Atoll-u IN100 /IN200 to masz opinię o szybkości dzwieku tego wzmacniacza ,podobnie jest z NAD-em 356/ 375 . Tomek Ty mialeś /masz ultra szybkie urządzenia Naima w postaci końcówki mocy ,a to torpeda dynamiczna więc kolumny Canto Grand były w pełnie wysterowane i trzymane za "pysk" stąd nie było mowy o spowolnieniu . Nawet jak wpiąłeś do Canto Grand Amplifona SET42 to jego możliwości dynamiczne obaj wiemy są ogromne a całokształt w tym barwa lepsza od Naima dzielonego . No i jaki Ty masz DAC ? jeden z najszybszych na rynku ,szybsze i bardziej rozdzielcze są z tej samej firmy tylko wyższe modele ,obaj słuchaliśmy :-) Najpierw trzeba posiadać szybki wzmacniacz i szybkie źródło aby w pełni ocenić możliwości pełnozakresowych kolumn. Wolny wzmacniacz Atoll IN 100 połączony z kolumnami pozbawionymi częsci basu może dawać radośc ,ale trzeba być świadomym lączenie skrzywionego wzmacniacz i skrzywionych kolumn .To samo tyczy kolumn takich jak Minas Anor ,one pod Atollem IN 100 /Nadem 375 grają dobrze ,działa to na zasadzie uzupełnienia brakującyh w tych urządzeniach cechach. Żeby złożyć poprawny system trzeba posiadać równy system a nie skrzywiony bo wówczas opinia jest niekompletna . Kiedyś posiadałem Xindaka A600 E i A600P +preamp 53kg wagi potwor i grał bardzo dobrze ale z suchymi kolumnami nadając im pełnię brzmienia ,a z "normalnymi" pełnozakresowymi był zbyt tłusty zbyt gęsty w średnicy ,kleisty i wolny i czy to był równy wzmacniacz ? nie był ,dalo się go zestawic z odpowiednio "skrzywionymi kolumnami " ,tłusty wzmak+szczupłą kolumna i tylko wtedy zapewniał ten system przyzwoitą szybkość . Na Atollu IN 100 nie mozsz ocenić brzmienia w sposób pełny bo to wzmacniacz ciekawy ale nadający się wylącznie do szczuplejszych od średniej rynkowej kolumn. O źródle już nie wspominam. Kiedyś posiadałem tu na stanie takie kolumny jak Zoller Imagination MK I PS 5,1 JM LAB ,one grały dobrze wylącznie z przesadnie gęstymi wzmacniaczami -tu Xindak A600E byłby pewnie wyśmienity ,oraz CD i DACiem lampowym .
  9. Studio16Hertz

    Klub miłośników Krella

    Wczoraj słuchaliśmy tej końcowki kilka bitych godzin . Bardzo dobry wzmacniacz ,było sporo porownań z innymi zabawkami .Rzetelny wzmacniacz mocy .Nie napompowany przesadnie tak jak A-klasowe Krelle ,dosyć zwarty i dosyć gładki w wyższej średnicy .Żeby chcieć lepiej z tranzystora ,to trzeba drogie Dany D' Agostino kupić a i tu przepaści nie ma . Fajne brzmienie .
  10. Studio16Hertz

    Klub miłośników i sympatyków produktów Cayin / Spark.

    Lampy bardzo dobre. ECC83 z fabryki Herlen ogólnie są znakomite . Lukasz mam to Ci pożyczę przejściówki z 6SL/SN na ecc83/82. Te lampy 6F8G Sylvania mialem pożyczone od Emdestera i graly ze wzmacniaczem CS-845 A na Audio Show 2018 ,lampy świetne ,moje takie przyjechaly już po wystawie AS ,od tazu poszły w dobre ręce :-) A brzmienie Wam się podobało na Audio Show ,tu był świetny wzmacniacz CS-845A + lampy 6F8G Sylvania z 1944roku +lampy 845 T -te są kapitalne szybkie i rozdzielcze +byl tam dcs NB itd. Tu racja 6550 tungsola to lampy za nieduze pieniądze oferujące bardzo dobre brzmienie .I to są lampy ktore proces zużycia mają opoźniony w czasie ,to ważne ,po roku gdy wykonuję pomiary lamp mocy 6550 tungsola to zwykle poziom zużycia jest nieduży S- nachylenie zwykle nadal trzyma pow.10 ,czego nie można powiedzieć o innych lampach mocy z rodziny KT88/6550 . Te mam to Ci pożyczę zarówno ecc83 jak i ecc82
  11. Studio16Hertz

    Klub miłośników - Studio 16 Hertz

    Niedawno byłem w nowym salonie audio który chce podjąć współpracę w zakresie sprzedaży produktów naszej firmy i słuchaliśmy Canto Grand oraz A-55TP zarówno w zestawie jak i z innymi wzmacniaczami samych kolumn z bardzo dobrymi krajowymi wzmacniaczami innej firmy i sam właściciel powiedział że do 10 tyś Canto Grand nie maja sobie równych .Zresztą opinie mam od samych klientów punktach autoryzowanych gdzie ten model sprzedajemy. Słuchaliśmy w salonie innych kolumn do 10 tyś za komplet .Zresztą popularność tego modelu bije rekordy sprzedażowe ,to o czymś mówi .Niestety po 5 latach stałej ceny będziemy mieli pierwszą w historii podwyżkę ceny tego modelu ,udało się nie zmieniać ceny przez tyle lat ,a obecnie koszta produkcji są już wysokie ,zresztą model świetny ,rzecz jasna nie każdy przecież musi go kupować . A sam Cayin A-55TP sterował inne polskie kolumny firmy z Zielonej góry za 24 kzł 3 drożne gdzie na basie zaaplikowany był 22cm Eton z relatywnie nowej serii na membranach celulozowych .Ten wzmacniacz zaserwował tym kolumnom sporą dawkę dynamiki i kopa na basie .Ruszył tą kolumną skutecznie zachowując bardzo klarowny charakter . Tu się nie ma co przejmować trollingiem,gdyby firma była mało znacząca nikt by jej nie kopal po kostkach ,widocznie z racji udziału w sprzedaży na rynku polskim kogoś to mocno boli. My będziemy nadal produkować kolumny i Wam je serwować ,lubicie nasze brzmienie cieszymy się bardzo . W produkcję zaangażowani są przecież nasi podwykonawcy a Ci także starają się jak najlepiej aby finalnie produkt był najlepszy w określonej kwocie . Z punktu małego producenta niedużej skali produkcji nie można posiadać w ofercie nieskończoną ilość modeli .Z aktualnej oferty musimy przecież obecne modele posiadać ,niektóre w wyraźnie większych ilościach ,wiec Ariesa nie ma w katalogowej ofercie .Ale wytwarzamy go co pewien czas na indywidualne zlecenie w każdej postaci Aries ,Aries Classic, Referece .To nadal bardzo udana kolumna .Iluminatory to bardzo barwne brzmienie .Obecnie w ofercie katalogowej mamy Credo R150 i Credo R150 SE gdzie 18-tka iluminator pracuje na średnicy ,w tym projekcie głośnik ten pokazuje kapitalnie swoje walory klarowności ciepła ,barwy przede wszystkim . Dopiero co wróciłem z wyjazdu na północ Polski ,wracam do siebie na południe a tu jak było przed wyjazdem śniegu od po kostki po kolana. Miłego dnia i jak macie Pociechy lepcie Bałwana ,to dla wszystkich co parzy ich w klawiaturę i skupić się nie mogą na merytoryce pisania ,zawsze to odskocznia od szukania dziury w całym. Forum audiostereo to fajne miejsce i bank wiedzy zatem uszanujcie to miejsce . A tak seria Ethos daje największe możliwości brzmieniowe ,lubi się z dobrą elektroniką z jaką często grywa u zadowolonych nabywców .Ostatnio zagościły w Krakowie 31 grudnia 2018 roku zastępując godnie kolumny droższe krakowskiego dystrybutora .Ja Wam pisał nie będę jakie bo to jak czytam wywołuje emocje . Będzie salon w Kutnie najwcześniej zapraszam każdego w imieniu właściciela ,będą także inne salony gdzie będzie można posłuchać serii Ethos . Miłego dnia koledzy klubowicze i forumowicze portalu audiostereo. Nie ma co się stresować hejtem.
  12. Studio16Hertz

    Klub miłośników - Studio 16 Hertz

    Ostatnimi czasy padło pytanie o głośnik centralny i surroundy do zestawu wielokanałowego . Takie zestawy wykonywane są wg .zapotrzebowania nabywcy zarówno centralne kolumny ,efektowe i subwoofery w systemach 5.1 , 7.1. Najświeższa sprawa to centralny głośnik serii Minas Anor wykonany do zestawu Arcada 2,5 w barwionym fornirze czereśnia amerykańska pod kolor istniejącej Arcady 2,5 w zestawie hi -fi . Stylistyka głośnika centralnego zgodna z Arcadą . Maskownice mocowane za pomocą magnesów neodymowych . Są i tyły w stylistyce frontu czarnego i maskownicami (na kołki) . Technologia głośnikowa tożsama z modelem Canto One New natomiast typ strojenia zupełnie inny .Tutaj w efektowych głośnikach nacisk stawia się na bezpośredniość przekazu ,energię bliskiego planu . Stylistyka strojenia inna niż w zestawach hi-fi. Zdjęcia z telefonu ,wybaczcie.
  13. Studio16Hertz

    Klub miłośników - Studio 16 Hertz

    Nie wiem czy nadal pisze aqs ale on mial wypożyczone bodaj monobloki na KT88 WBA kilka miesięcy temu więc mógłby publicznie coś o nich napisać .Starał się nimi zasilić Credo R150 . Dzwonił do mnie te kilka miesięcy temu pamiętam.
  14. Studio16Hertz

    Klub miłośników - Studio 16 Hertz

    Łukasz jak już słuchasz lampek to wyśle Ci kilka do odsłuchu:-) one czynią muzykę inną ! Można w ten sposób dopasować system precyzyjniej pod siebie.
  15. Studio16Hertz

    Klub miłośników - Studio 16 Hertz

    Panowie wiele porządnych wzmacniaczy na tym naszym rynku występuje ,zarówno lampowych jak i tranzystorowych . Do wersji podstawowej Canto Grandów wiele razy posiadacze tych kolumn łączyli je z klasą D czy AB wzmacniaczy . Ostatnio nawet ktoś dzwonił z informacją że podłączył Naim Unity All in one i bardzo ładnie zagrało. Klasa D z pewnością bardziej pasuje do gęstych kolumn niekoniecznie bardzo szczegółowych, wiec należy samemu wybrać właściwą drogę . A i tej klasy D tez nie ma co generalizować bo są przecież hybrydy z pre lampowym a te także miałem u siebie i bardziej brzmienie zależne jest od projektu niż samego faktu że to dana klasa gra.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.