Jump to content

Studio16Hertz

Branża
  • Content Count

    1035
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1099 Audioholik

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dobrze że Ci się wydaje . W praktyce wygląda to tak że średnica z Satorii jest płaska ,niedobarwiona ,bez emocji. Dostawcą membran jest firma no-name zatem przynależność głośnika do wirtualnej serii Satorii nic nie daje ,ani pozycjonowanie tej serii wyżej niż serie niższe .Dobrze brzmią tweetery Satori TW29RN, BN każdej maści. Z niższych serii SB Acoustic są lepiej grające średnicą głośniki ,kto słucha ten wie . Skakanie po głośnikach bez celu w postaci kompletnego systemu jest bez sensu .Revelator od iluminatora dzieli przepaść brzmieniowa ,to skrajnie dwa różne głośniki charakteryzująca się zupełnie innym brzmieniem. Nie zapomnę miny klienta który słuchał Twoje kolumny u mnie (dwa iluminatory 15WU +R3004)-4 ohm i Aurumy IIIs - 8 ohm (włókno drzewne ScanSpeaka i 9700 ScanSpeaka ) ,z tych pierwszych nie było co zbierać ,niby grały ale wielu aspektów po prostu nie było zginęły ,barwa została w tyle i mimo że to 4 ohmowe to efektywnością odstawały znacznie od tych drugich 8 ohmowych .Ciężkie membrany kanapkowe wytracają zbyt dużo informacji ,spada w nich efektywność będąca następstwem cięższej membrany i całego układu drgającego( cewka ,resory i owej membrany) . A same głośniki jako materiał wsadowy do kolumn a co za tym idzie brzmieniem zaprojektowanej kolumny muszą być przemyślane. Sporo było niegdyś dobrze zrobionych brytyjskich głośników ,w wielu były i tak dobre i sprawdzone duńczyki ,ale było kilka ciekawych modeli ,kto aplikował ten wie + dobre francuskie głośniki ,tez miały potencjał.
  2. Ze dwa razy sprzedawane były Canto Grandy pod lampy 300B . Sam mam dwa modele na 300B ,jeden to klasyczny Single Ended na pojedynczej lampie 300B Full Music a drugi to push pull 2x 300B na kanał. Z lamp 2A3 posiadam push pulla na 2A3 11 watt ale miałem także 2A3 w wersji radzieckiej 6B4G na pojedynczej lampie . Te wzmacniacze grają przyzwoicie dobrze z Canto Grand-ami i dobrym precyzyjnym źródłem ,warto sprawdzić samemu .Canto Grandy są przyjazne dla wzmacniaczy triodowych mniejszej mocy .
  3. Paweł widzę jako pierwszy napisał posta w nowym klubie ,jak zwykle świetna fota Minasów , to ja sprawdzę czy wszystko działa 🙂 W przyszłym roku jeżeli czas pozwoli wykonamy aktywne kolumny podłogowe 3 drożne oraz monitor oparte o wzmacniacze D klasowe Hypexa .W fazie testów sprawdzimy co lepiej wyjdzie brzmieniowo :aktywne filtry wzmacniacza Hypex czy pasywne filtry zwrotnicy RLC i zasilanie l pełno pasmowym sygnałem wzmacniacza Hypex . Wzmacniacze Hypex występują jako 1 kanałowe jednostki ,2 kanałowe i 3 kanałowe. Do tego celu wykorzystamy głośniki z niższej ligi brzmieniowej producenta SB Acosyic z serii SATORI, NRX .Wybaczają więcej od toru ,uśredniają brzmienie ,ale przyzwoicie zachowują się pod wzmacniaczami D klasowymi i bardziej ofensywnymi AB klasowymi . Zobaczymy czy to się spodoba komuś . Pasjonaci lamp w tym i ja ocenimy co z tego wyszło.
  4. MIMO wszystko Pamiętacie taki model kolumn 16 Hz sprzed lat jak MIMO ? w 2006 była nawet recenzja w magazynie High Fidelity . W wersji odświeżonej w lakierze high gloss z pochyloną frontową ścianką i nowym terminalem zawitały do mojego kolegi z czasów gdzie pracowałem w ....sklepie RTV ,było to dawno ,oj dawno .Jak ten czas szybko leci .Grają z Marantzem PM-68 i odtwarzaczem CD Onkyo . Na prośbę kolegi zabrałem wzmacniacz lampowy Cayin MT-35S na lampach EL34 w układzie push pull ,spodobało nam się dźwięk ,dużo bardziej plastyczny i muzykalny .To będzie kierunek kolegi mojego imiennika Grzegorza ,choć sam Marantz PM-68 i bliźniaczy PM-7000 to były najbardziej udane spośród wielu wzmacniaczy Marantza modele . Zdjęci przedostatnie w miejscu docelowym :-)
  5. Za niewiele większą kwotę można nabyć następcę A-88T MK2 czyli CS-88A ,to wyraźnie gładszy wzmacniacz w zakresie środka i góry i jako jeden z dwóch modeli Cayina który posiada w standardzie sześć kondensatorów miedziowych (sprzęgających) . Posiada także większy wydajniejszy transformator zasilający . Kilka postów wyżej oferuje go nasz klubowy kolega Łukasz ,wzmacniacz półroczny ponieważ Łukasz przechodzi na lampę 845 . To jedna z alternatyw.
  6. Hypex w ofercie 1 - kanałowych wzmacniaczy posiada modele FA 251 ,oraz FA 501 stosujemy je oba w kolumnach subwooferowych .To wzmacniacze z zasilaczem impulsowym obecny trend rynkowy dla aktywnych kolumn . Moc wyjściowa FA 251 (4Ω) 1x 250Wrms (8Ω) 1x 130Wrms Moc wyjściowa FA 501 (4Ω) 1x 500Wrms (8Ω) 1x 270Wrms Ciekawe są modele 2 i 3 kanałowe ,możliwości aktywnego filtru naprawdę spore ,trzeba dobrego wieczoru aby zapoznać się z tymi wzmacniaczami .W zasadzie punkty podziału,stromość filtrów nieograniczona .Urządzenie pamięta wpisane filtry do pamięci i pod każdym ustawieniem P1 do P3 można w szybki sposób przypisać wcześniej skonfigurowany filtr.
  7. Dwa suby 50 kg każdy ,ponad 50 mm grubość ścianki (sandwich) ,głośnik 30cm Scan Speak subwoofer +dwie membrany bierne 25 cm w każdym subie +obciążniki do membrany biernej .Niezależna wydzielona komora dla wzmacniacza HYPEX DA 501 ,najmocniejszy z oferty 1 kanałowy z mocą 500 Watt ,wbudowany procesor DSP ,regulacje i ustawienie filtrów za pomocą USB +firmowego programu . Suby powstały z myślą o kinie i koncertach w systemach wielokanałowych . Takie suby wykonujemy cyklicznie ,z tym że dotychczas powstawały na wzmacniaczach HYPEX DS 2.0, 4.0 , 8.0 ,a teraz pierwszy raz na najnowszych z serii FA . A jak graja ? dobrze ....... :-) Dopiszę szczegóły jeszcze zestawu dwóch subwooferów dedykowanych do systemów wielokanałowych . Co do nowych jednostek napędowych czyli paneli wzmacniaczy HYPEX FA 501 ,trochę szczegółów ze strony producenta tego wzmacniacza : Po stronie złącz HYPEX FA501 oferuje zbalansowane wejście analogowe i wyjście w formacie 3-pinowym XLR oraz niezbalansowane wyjście stereo RCA. Wyjście XLR jest bezpośrednio połączone z wejściem XLR i dlatego umożliwia utworzenie łańcucha z kilkoma FusionAMPami, przy czym maksymalna liczba modułów jest ograniczona możliwościami źródła. wzmacniacz ma również wejście wysokiego poziomu, dzięki czemu można podłączyć do niego poprzedni wzmacniacz, jeśli nie ma wyjścia przedwzmacniacza. Wreszcie złącze I / O w formacie RCA umożliwia podłączenie modułu do pilota innego modułu wzmacniacza FusionAMP (moduł zdalnego sterowania i odbiornika sprzedawany oddzielnie). Ten wzmacniacz AMP FA501 integruje się z DSP. Złącze USB umożliwia skonfigurowanie wzmacniacza za pomocą oprogramowania opracowanego przez firmę Hypex. Ta ostatnia oferuje wiele możliwości dostosowania wzmacniacza do własnych potrzeb, takich jak tworzenie niestandardowych filtrów. Z przodu wzmacniacza wyświetlana jest seria 4 diod LED . Pierwszy służy do ostrzegania o nieprawidłowym działaniu lub po osiągnięciu limitu, aby nie uszkodzić sprzętu. Następne 3 diody LED, zielone wyświetlają wybrany profil niestandardowy i są używane. Aby zmienić profil, wystarczy nacisnąć przycisk Wybierz. Jeśli wzmacniacz jest w trybie wyciszenia, dioda LED wybranego profilu będzie migać powoli. Wreszcie potencjometr umieszczony pod diodami LED pozwala na bardzo łatwe sterowanie poziomem wzmocnienia wzmacniacza. Domyślnie wzmocnienie to można dostosować o +/- 12 dB w każdym kierunku. Uwaga dla tych którzy chcą budować zestawy używając nowych modeli Hypexa serii FA : Aby chronić głośniki, procesor DSP nie ma wstępnie skonfigurowanego filtra przez producenta. Filtr należy zatem skonfigurować i wpisać za pomocą oprogramowania Hypex Filter Design (HFD), aby panel wzmacniacza Hypex dostarczał sygnał wyjściowy. W naszej konfiguracji systemu podłączyliśmy suby po złączach XLR do dwóch wyjść amplitunera Marantz który dekoduje system Dolby Atmos. Bardzo dobry efekt finalny.
  8. Canto One New to mniejszy 7,5 litrowy monitor oparty o midwoofer 15cm ScanSpeaka serii Discovery . Canto Grand to większy monitor 15 litrowy oparty o midwoofer 18cm ScanSpeaka z tej samej serii . Te pierwsze zalecane do pomieszczeń 10-15m2 ,te drugie 15-25 m2,czasem w 30 m2 grają solidną skalą dźwięku. Canto One New też można upgradować ,ok.4 m-ce wstecz jechała do nabywcy wersja Canto One New Signature ,czyli Elitte Morela i zwrotnica na wyższej klasy komponentach . Jak na zdjęciach .
  9. Pierwszym egzemplarzem Cayina u Łukasza był pożyczony A55TP od Olka i ten zaprezentował się bardzo dobrze grając z maliną ,DAC-iem Holo Audio i Arcadami 2,5 . Następnie gdy byłem u Łukasza graliśmy naprzemiennie na obu modelach A55TP i CS-88A ,porównywaliśmy je bezpośrednio w systemie Łukasza czyli jak powyżej . W pierwszym odczuciu obaj powiedzieliśmy że dołu jest więcej z A55TP ,przełączając na CS-88A obaj odpowiedzieliśmy zgodnie że dół pasma jest szybszy ,sporo szybszy ,szybciej się zaczyna i szybciej się wygasza impuls zakresu dolnego pasma . Przestrzeń detal i scena już na korzyść CS-88A i to przyznaliśmy razem . Ogólnie (podkreślam w systemie Łukasza) A55TP zagrał również bardzo dobrze zwłaszcza gdy podłączyliśmy Atolla IN200 do porównań ,ten przepadł brzmieniowo kompletnie . Podsumowując A55TP więcej wybaczy co do techniki nagraniowej ,więcej wybaczy co do akustyki pomieszczenia zachowując nadal brzmienie na wysokim poziomie (porównując go do innych wzmacniaczy zbudowanych na lampach KT88 i do tranzystorów) .To model dobrze wyważony zagra z kolumnami na tekstylnych kopułkach jak i na twardych (aluminiowych seasach i berylach ) To bardzo udany model który gra w różnych systemach pokazując wiele więcej niż tranzystory za większe pieniądze. Tutaj w tej naszej audio zabawie wdepnięcie w triody powoduje iż człowiek chce tego brzmienia najbardziej ,triody w układzie SE to jest kierunek nas lampiarzy taki bezwzględny ,tylko ten kierunek kosztuje sporo więcej monet ,można szukać używek ale to nie dla każdego ,z punktu nowych wzmacniaczy tego typu ceny są wysokie .
  10. Panowie składamy cały kompletny system i to on w konkretnej akustyce wydaje ostateczny werdykt .Z pewnością w przypadku tub wysoka efektywność to dodatkowy atut co do wzmacniacza zasilającego zestaw mid-high, a same głośniki stosowane w Avangardach na średnicy do słynne francuskie Davis zbudowane na bazie modelu 16GKLV 6M https://www.intertechnik.de/shop/lautsprecher/davis/serie-kevlar/davis-lautsprecher-16gklv6m_1768,de,7084,5517 tutaj w dodatkowej modyfikacji czarnego kewlaru ,nakładki papierowej i magnesie alnico ,a katalogowy Davis ma już 94db efektywności .Dodatkowo alnico +tuba jest potencjał. Taki dobrze zgrany zestaw na monoblokach triodowych potrafi zagrać z tubami . Dla naszych kolumn filozofia budowania kompletnego systemu jest nieco inna ,ale bardzo dobrze że takie Canto Grandy Premium zagrały na dobrym poziomie w innym systemie .
  11. Genialnie przygotowane pomieszczenie .Gratuluję . Też zwróciłem uwagę na jego wysokość na podstawie zdjęcia .3 metry to już coś ,przestrzeń i oddech dźwięków w takim pomieszczeniu jest o wiele lepsza niż klasyczne 2,6 - 2,7 metra jakie i ja posiadam . Wizualnie bardzo mile wygląda to pomieszczenie ,kolejna świątynia chciałoby się rzec 🙂 Pierwsza w klubie opisywana była u Marka Imacmana ,potem u Szymona ,następnie u Rafała, a teraz u cira . Pierwszy raz widzę to zdjęcie ,robi wrażenie bardzo bardzo dobre .Gratuluje raz jeszcze miejsca spędzania wolnego czasu i chwili relaksu przy ulubionej muzyce.
  12. Gratuluję . Jak pisałem lata 80/90 na przełomie oferta Infinity poza serią SM (Studio Monitor) to były obudowy zamknięte Reference ,Renaisance, Kappa. I to były głośniki do obudów zamkniętych : piankowe zawieszenia górne, nieduże cewki drgające ,umiarkowane magnesy i siła w szczelinie ,a dobroć ogólna na poziomie 0,5 , czyli to co potrzebne do obudowy zamkniętej ,poza tym membrana z polipropylenu wzmacniana włóknem węglowym. Dosyć sztywna . Bo dosyć często spotykam w kolumnach głośnik do bass reflexu włożony do obudowy zamkniętej w dodatku niedużej powierzchni membrany . To nie jest to samo. Po przejęciu firmy Infinity przez Harmana były już bass-reflexy ,na początku Audaxy arożelowe HDA a później inne.
  13. To jedna z koncepcji systemów głośnikowych. Sam kiedyś grałem na kolumnach typu w OZ Infinity Kappa 7,8 ,Reference 60, przewijały się też Ranaisance 80, 90 . Temat obudów głośnikowych i ich rodzajów znany jest od lat ,przy odpowiednich parametrach głośników do obudowy zamkniętej otrzymujemy szybki ,punktowy bas ,a spadek zaczyna się dość wcześnie. Poza tym głośniki musza być zwykle większe od 8 cali w górę gdyż promieniuje tylko przednia część membrany ,a do dużych głośników i zwykle ich zwielokrotnienia w obudowie potrzebne są wydajne wzmacniacze a tych mało na rynku ,wiec trend na obudowy zamknięte masowo już nie powróci do audio .W przeważającej większości kolumn będą stosowane bass reflexy to trend światowy i parametry głośników basowych zwykle to pod bass reflexy ustalany jest . Dziś pod prąd mało kto decyduje się iść ,to tak jak w samochodach V8 -ka 5 litrowa może jest i sensowniejsza ,ale coraz więcej małych silników doładowanych w benzynie mamy czterocylindrowych .
  14. Marcin nie chce mu się w tańsze tematy wchodzić ,pytałem go ,a z chińczykami różnymi przy produkcji jednostkowej ciężko konkurować . Też tak myślę ze w jego przypadku lepiej skupić się na takich monoblokach jak SET 140 ,jedna para sprzedana to utrzymanie firmy na pewien czas ,a produkcja mniej seryjna to inna logika i system pracy . Otóż to postawił na wyrób zupełnie inny .
  15. Te lampy są bardzo dobre co do brzmienia ,bliżej im do NOS niż do Psvane ,mam obie 12ax7 i 12au7 fabrycznie nowe . Jest tylko jeden problem po roku użytkowania pomierzyłem je miernikiem lamp i wykazały ok.40% zużycia ,nie wiem czy wszystkie tak maja ale dwie 12au7 wykazały takie zużycie z tym że jedna z polówek tej triody zużyta była bardziej niż druga połówka tej lampy ,to taka uwaga co tej lampy którą zaobserwowałem. Niemniej brzmienie bardzo dobre ,a kolega kupił dodatkowo parkę 12au7 NOS.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.