Jump to content

Studio16Hertz

Branża
  • Content Count

    1023
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1080 Audioholik

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Gratuluję . Jak pisałem lata 80/90 na przełomie oferta Infinity poza serią SM (Studio Monitor) to były obudowy zamknięte Reference ,Renaisance, Kappa. I to były głośniki do obudów zamkniętych : piankowe zawieszenia górne, nieduże cewki drgające ,umiarkowane magnesy i siła w szczelinie ,a dobroć ogólna na poziomie 0,5 , czyli to co potrzebne do obudowy zamkniętej ,poza tym membrana z polipropylenu wzmacniana włóknem węglowym. Dosyć sztywna . Bo dosyć często spotykam w kolumnach głośnik do bass reflexu włożony do obudowy zamkniętej w dodatku niedużej powierzchni membrany . To nie jest to samo. Po przejęciu firmy Infinity przez Harmana były już bass-reflexy ,na początku Audaxy arożelowe HDA a później inne.
  2. To jedna z koncepcji systemów głośnikowych. Sam kiedyś grałem na kolumnach typu w OZ Infinity Kappa 7,8 ,Reference 60, przewijały się też Ranaisance 80, 90 . Temat obudów głośnikowych i ich rodzajów znany jest od lat ,przy odpowiednich parametrach głośników do obudowy zamkniętej otrzymujemy szybki ,punktowy bas ,a spadek zaczyna się dość wcześnie. Poza tym głośniki musza być zwykle większe od 8 cali w górę gdyż promieniuje tylko przednia część membrany ,a do dużych głośników i zwykle ich zwielokrotnienia w obudowie potrzebne są wydajne wzmacniacze a tych mało na rynku ,wiec trend na obudowy zamknięte masowo już nie powróci do audio .W przeważającej większości kolumn będą stosowane bass reflexy to trend światowy i parametry głośników basowych zwykle to pod bass reflexy ustalany jest . Dziś pod prąd mało kto decyduje się iść ,to tak jak w samochodach V8 -ka 5 litrowa może jest i sensowniejsza ,ale coraz więcej małych silników doładowanych w benzynie mamy czterocylindrowych .
  3. Marcin nie chce mu się w tańsze tematy wchodzić ,pytałem go ,a z chińczykami różnymi przy produkcji jednostkowej ciężko konkurować . Też tak myślę ze w jego przypadku lepiej skupić się na takich monoblokach jak SET 140 ,jedna para sprzedana to utrzymanie firmy na pewien czas ,a produkcja mniej seryjna to inna logika i system pracy . Otóż to postawił na wyrób zupełnie inny .
  4. Te lampy są bardzo dobre co do brzmienia ,bliżej im do NOS niż do Psvane ,mam obie 12ax7 i 12au7 fabrycznie nowe . Jest tylko jeden problem po roku użytkowania pomierzyłem je miernikiem lamp i wykazały ok.40% zużycia ,nie wiem czy wszystkie tak maja ale dwie 12au7 wykazały takie zużycie z tym że jedna z polówek tej triody zużyta była bardziej niż druga połówka tej lampy ,to taka uwaga co tej lampy którą zaobserwowałem. Niemniej brzmienie bardzo dobre ,a kolega kupił dodatkowo parkę 12au7 NOS.
  5. Wiesz to wszystko kwestią do czego porównujesz . Zawsze możesz kupić farby i pędzel i namalować sobie dzieło Picassa i wcale nie twierdze że takie arcydzieło będzie gorsze ,a na pewno tańsze. My nie porównujemy się do samodzielnych dłubaczy którzy składają Ci zwrotnice ,a po głośniki odsyłają do sklepu a po obudowy odsyłają do zaprzyjaźnionego stolarza który robi takie skrzynki i identyczne jako klony tych poprzednich wystawiając je także na allegro z informacja Inspirated by ..... Kupujesz u nas gotowy wyrób na ktory dostajesz gwarancję i darmowe naprawy w razie potrzeby o czym przekonał się jeden z użytkowników lubiacych Twój post który pisał iż naprawa jest dla taty . A w kwestii ceny do odbioru nie możesz wiedzieć ile płacisz za produkt i nie wiesz czy to jest 10 czy 100% ,każdy jest traktowany zupełnie indywidualnie ,więc cen do odbioru nie znasz . Najtaniej jest samemu kupić głośniki i akcesoria ,mdf,sklejkę czy drewno i samemu zrobić ,albo kupić głośniki i zlecić zrobienie kolumny co zresztą zrobiłeś ,a co Ci z tego wyjdzie to możesz sam ocenić i porównać ,daję Ci taką możliwość porównać Twoje kolumny na Elipticorach gdy zostaną wykonane z naszymi na tańszych ScanSpeakach ,takiej okazji nie możesz przepuścić Twoje są wyraźnie drożej wycenione więc powinny być najlepsze ,są najdroższe w zakupie ,czy przyjmujesz propozycję porównania ? Jeszcze jedna kwestia dotycząca Twojego postu odnośnie ceny głośników w Canto Grand Signature 800 zł,masz wyliczenie i linki 1932 zł, więc wpis traktuje jako złośliwość z Twojej strony .Zaznaczę tylko że po Twoim telefonie do mnie poprosiłem dwóch forumowiczów ,uprzejmych kolegów forumowiczów aby udostępnili Ci kolumny 16Hz do odsłuchu Obu zająłeś po 5 godzin ,poświęcili Tobie po 5 godzin prezentacji Twojej muzyki filmowej na któej to testowałeś a Ty tym samym odwdzięczasz się wypróżnieniem w klubie .Dziękuję w swoim i kolegów imieniu . Podjąłeś decyzję o zbudowaniu kolumny i ja bardzo się cieszę z tego powodu i życzę Ci i nie ma tu żadnej uszczypliwości aby brzmiala najlepiej ,pamiętaj możesz ją porównać i możesz zabrać zibiego nawet ze swoimi kolumnami 3 way na Etonie i Accutonach do porównań ,po prostu realnie ocenicie kolumny 16Hz i swoje (bez podtekstów) bo szczypaniem po kostkach nic nie udowodnicie (obaj) Apropo wycen kolumn rynkowych w stosunku do samych użytych głośników (cała reszta potrafi wiele więcej kosztować) ,wiem że tradycyjnie polink+ janzen w tych kolumnach dominuje . To masz wyliczenie: Wilson Audio Duette 117 tyś złotych ,głośniki 5120 złotych Trenner&Friendl Isis 95 tysięcy złotych , głośniki 4400 złotych To są klasyczne światowe wyceny ,dodam że kolumna nie składa się tylko z głośników. Nasze kolumny na tym tle jak się mają ? wręcz śmiesznie ze sporymi kwotami wsadu materiałowego (kompletnego) Żeby była jasność żadna wycena dla mnie nie jest zawyżona w/w kolumn ponieważ jeżeli się decydujesz na zakup w/w produktów płacisz za ich prace ,za pomysł, za brzmienie . Za drogo Ci to nie kupujesz tych produktów i szukasz innych .To Ty masz prawo wyboru ,ale nic Cię nie uprawnia do tego że piszesz ze za drogo wyceniają ,jak napisałem sam możesz namalować obraz ,sam możesz zbudować kolumny ,sam możesz zbudować dom.
  6. W kolumnach Canto Grand Signature za 7 tys brutto z vatem 23% siedzą głośniki za 1932 złotych . tweeter para 1372 zł para https://loudspeakershop.eu/morel-et-338-104-2-sztuki-parowane-p-3148.html woofer para 560 złotych https://loudspeakershop.eu/glosnik-scan-speak-discovery-18w-4434g00-p-1921.html Razem:1932 złotych Oraz drogie zwrotnice ,drogie ,zerknijcie sami do swoich zwrotnic ,tu nie ma Jantzena jak u wielu za grube pieniądze,tu nie ma cewek z Polinku ....... oraz drogie obudowy w technologii CNC ,z wysokiej jakosci fornirem ,maskownicami na magnesy ,opakowaniem podwójnym z tektury 5 -cio warstwowej ,gwarancją 2 letnią , co najistotniejsze i marzą pośredników(sklepów) ..... Oczywiście nasza firma to nie lewizna ,jaki wielu zarejestrowana w BDO (dawny Gioś) ,zarejestrowana jako płatnik EORI , zarejestrowana jako płatnik VAT -UE .....
  7. To jest porada najwłaściwsza. Przecież to proste ,każdy nabywca szuka i dopasowuje po swojemu ,jeden kupi odpowiedni wzmacniacz ,drugi będzie dac-a szukał ,trzeci zaaranżuje akustykę . Nie pasuje kolumna zmienia się kolumny na inne ,albo buduje tor wg. wskazówek tych co im gra taki system. Tu się tylko precyzyjniej odniosę do samego głośnika ,technologii z nim związanej ,czy gotowej kolumny w oparciu o konkretny głośnik . Mianowicie trudne głośniki jakimi są węglowe 18W8545 każdej maści odmian w tym 18W8535 , oraz iluminatory 18 WU 8741 4741,a także basowe 21W, 25W, 26 itd.jeżeli nie dostaną wydajnego wzmacniacza który kontroluje membranę efektem jest brak konturów na basie ,brak faktury basu ,brak gradacji na basie -niski,średni,wyższy .I tutaj atak impuls i szybkość wzmacniacza bardzo bardzo ważna .Wszystko pod warunkiem odpowiedniego -właściwego dla danego głośnika litrażu wewnętrznego oraz strojenia portu a także zadanej zwrotnicy pasywnej jeżeli mówimy o kolumnach pasywnych ,nie aktywnych. Sam rodzaj skrzyni także istotny. W przypadku nadmiaru basu i braku należytej kontroli ze wzmacniacza podłączając do Łatwych Canto Grandów to efekt nie braku mocy wzmacniacza ,nie braku prądu (oczywiście umownie bo nie oczekujemy z Atolla In100, Nad356 ) tylko zbyt słabej jego kontroli w samym wzmacniaczu grającego w towarzystwie obszernie brzmiących kolumn. To są dwie zupełnie rożne kwestie ,nie mylcie tego .
  8. Pytanie ? a słuchałeś ich w AUDIO ON ? i jak wypadły ? Scanspeak'i są trudne jeżeli dotyczy to starej lini Classic czyli Scanspeaka kiedy był małym producentem ,(poza kewlarami 18W8544 ,8546 i wszystkich odmian kewlarów) trudne są jeszcze iluminatory i to bardzo trudne i zawsze będą powłuczyć basem. 18W8534 i pochodne to włókno szklane znane jako MG18WH(SK itd ) VIFY(dawnej w Dani) . Ten głośnik jako ScanSpeak Discovery 18W4434(8534) 4424,8524 to bardzo łatwe do wysterowania głośniki ,grają dynamicznie z lampą 2a3 ,300b. Włókno szklane scanspeaka z racji umiarkowanego skoku membrany ,umiarkowanej wielkości cewki,niskiej masie drgającej i odpowiedzi impulsowej z dwoma wierzchołkami jest łatwe do pobudzenia . Głośniki Discovery to baza Vify MG18 ,membrany ,dolne i górne resory produkuje Kurt Muller ta sama firma która dostarcza membrany ceramiczne do Accutona,Seasa, ScanSpeaka Classic,revelator,Iluminator stąd brzmienie bardzo dobre w przeciwieństwie do SB Acoustic gdzie no-namowym membranom Satori MF, NRX nie pomogą ludzie którzy pracowali w Scanspeaku i Peerlesie .Tu w SB poza paroma wysokotonówkami brzmienia brak . To wpis nie do końca na temat ,ponieważ magnezowe membrany Seasa serii Exell zawsze miały i mieć będą niską efektywność i tutaj z niskich mocy wzmacniacza dynamiki nie uzyskasz , podobnie jest z aluminiowymi membranami Seasa ale też innych firm , przeciwnie jest z włóknem szklanym ScanSpeaka a także Seasa -tu znany glośnik z monitorów Reymio Bravo , czy Gradient 6.0, 5,1 włókno szkalne Seasa efektywne i już przyzwoicie gra ze wzmacniaczami Single Ended.
  9. W to nie wątpię ,ale charakteru nie zmienia ,a który to wpisany jest w naturę urządzenia. Innymi słowy SOL-a II się z niego nie zrobi a taki charakter jest tu polecany .
  10. Z tej 2 strony skoro wszyscy piszą iż kolumna -wzmacniacz to najważniejsza sprawa to mają rację . I tu do tych kolumn Haiku Sol II, IV Krell KAV300i , Cayin A55TP , nawet Exposure 3010 to BARDZIEJ pasujące wzmacniacze dla dobrej współpracy . Źródło (odtwarzacz CD, DAC ,gramofon) to kolejna ważna sprawa ,ale nie zamiast wzmacniacza .Nie leczy się dżumy cholerą ,tylko jak napisane wzmacniacz ma być "pasujący " do zestawienia ,następnie dobre źródło ,następnie dobre okablowanie ,a całość ma grać w pasujących dla kolumn pomieszczeniu ,tzn. Canto Grand (New) nie ustawia się blisko ścian ,a zdala od nich . Jeżeli w pomieszczeniu grają poprawnie wykastrowane kolumny basem to Canto Grand nie zagrają . Jeżeli takie kolumny grają w pokoju jak Dynudio Contour 1,3 , 1,4 ,Audience 52, SE ProAc Response 2,5 to i Canto Grand będą grać , itd itd.
  11. Drodzy koledzy NAD 356 ......... W Audio On skąd zapewne są wypożyczone kolumny stoi Haiku Sol II i Sol IV ,tego typu sprzętem grajcie a nie NAD-em ,nawet mocniejszy 375 i tak jest kluchowaty .
  12. Warto sprawdzić w swoim systemie .Canto Grand New dysponuje większą dynamiką zarówno w skali mikro jak i makro .To dynamiczna kolumna i dosyć efektywna . Aurum-y w tej materii ustąpią pola nowemu modelowi . Lampy KT88, KT90, 6550 , KT150 polecane .
  13. Tak ,zewnętrznie Canto Grand New różnią się tym iż frontowa ścianka została pochylona ,skos bo bokach skrzynki został także zwiększony aby jeszcze bardziej wysmuklic bryłę. Na tyle mamy inny terminal połączeniowy ,jest pojedynczy akceptujący gołe przewody ,wtyki bananowe ,oraz widełki ,nakrętka jest grawerowana aby trzymać solidnie cięższe kable .Płyta terminalowa jest aluminiowa w miejsce tej z tworzywa z poprzedniego modelu . Wewnątrz zmiany ,zastosowana została solidna płytka drukowana miedziowana i cynowana dostawcy zza Odry . Zwrotnica lekko zmieniona . Komponenty to także oczko w górę ,w miejsce cewki rdzeniowej na zakresie bas-mid cewka powietrzna niemieckiego Intertechnika na solidnym karkasie .Grubość drutu to 1,4 mm2 ,mamy dosyć niską rezystancję i jeszcze kilka innych drobiazgów 🙂 Przetworniki w wersji standard pozostają bez zmian. Co do Canto Grand poprzedniego modelu to nadal zostają w ofercie co najmniej rok .Będą wytwarzane razem z nowym odświeżonym modelem.
  14. To wszystko zależy od samego zainteresowanego . Model A-55TP to mocny i dosyć muzykalny wzmacniacz ,w dodatku bardzo uniwersalny .Można nie dokładać do tego interesu bo A-55TP to równo grający wzmacniacz .Inaczej jest z CS-55A ten jest bardziej wyrywny w brzmieniu i trzeba go spasować z odpowiednimi kolumnami ,czy odtwarzaczem .Na nim tez można zbudować dobry system lecz wymaga więcej uwagi ,np GATO M15 dobrze z nim grają . DO A-55TP większość rozsądnie zbudowanych kolumn brzmi dobrze i bardzo dobrze ,a jego dynamika jest imponująca .Premium Sound podłączał do niego Sounddeco F3 a tam siedzą dwa 22cm basowce od SB Acoustic.
  15. To Ci nic nie da gdy pójdziesz do sklepu i posłuchasz dowolnej lampy . Zmieniając pytanie to tak jakbyś poszedł do sklepu i zapytał jak brzmi tranzystor ,chcesz posłuchać .Sprzedawca podłączy Ci amplituner Marantza , Krella, Marka Levinsona , Atolla i Sugdena - każdy gra inaczej i jaki z tego wniosek ? żaden ,albo jeden że każdy wzmacniacz tranzystorowy gra różnie w zależności od pomysłu,techniki ,budowy itd. To samo jest z lampami ,w zależności od rozwiązań konstrukcyjnych ,rodzaju lamp, jakości podzespołów w tym transformatorów głośnikowych każdy taki wzmacniacz brzmi różnie . Ogólnie rzecz biorąc łatwiej w dobrym brzmieniu zrobić to na lampie niż tranzystorze ,choć są wyjątki od tej reguły. I konkludując dobry wzmacniacz lampowy ma wszystkie cechy dobrego tranzystora a całościowo zabrzmi od niego lepiej .
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.