Jump to content

Tomek 1685

Użytkownicy+
  • Content Count

    888
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

181 Dobry

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

4206 profile views
  1. Bartek12, mój kumpel sprzedaje Dynaudio Audience 40, wraz z dedykowanymi standami. Kolumienki idealne do mniejszych pomieszczeń. Niewielkie ale grające dość obszernym i barwnym dźwiękiem. Są łatwe do napędzenia, więc już niedrogi wzmacniacz z nimi zagra. No i zmieścisz się w zakładanym budżecie.
  2. Zgadam się, jednakże trudno polecać zakup czegoś co zostało wyprodukowane np. 30-40 lat temu. Jeśli czujesz się na siłach utrzymać taki sprzęt w stanie nadającym się do użytku, to nie widzę problemu. Z pewnością znajdziesz coś co z zachowaniem jakości będzie sterowało twoja końcówka mocy. Ale temat tyczy się chińskiego przedwzmacniacza w kosztach zamykających się w okolicach 1kzł. Podtrzymuję tutaj swoje zdanie, że nie ma takiego, zbudowanego w oparciu o lampy, który warto byłoby nabyć. Nawet do 2kzł. Chyba że samo PCB i wykonać resztę samodzielnie. Jedyne sensowne, niedrogie gotowce z Chin, to można by spróbować preampy budowane w oparciu o schematy stosowane przez MBL'a (6010), Naim,a (NAC152), i ML (JC-2), ale to nie lampy.
  3. Nie warto. Chyba że jakiś vintage, jak kto lubi zabawy ze złomem elektronicznym.
  4. Ale są jeszcze chińskie produkty, chińskich marek, których jakości nie da się zakwestionować.
  5. Ja tylko twierdzę, że rozbudowa zestawu audio o preamp ma sens, ale nie na pułapie 1000 zł za element. To jest miejsce dla wzmacniaczy zintegrowanych, gdzie i tak w 99% przypadków sekcja preampa jest symboliczna. Osobiście jestem zwolennikiem używania przedwzmacniacza. Sam ich kilka posiadam i twierdzę, że systemy oparte o końcówkę mocy, ale pozbawione preampa grają byle jak.
  6. Żaden. Tanie, proste preampy więcej potrafią zepsuć niż dają korzyści. Do stosowania jedynie w przypadkach gdy potrzebujemy więcej niż jednego wejścia i wyjścia i czymś trzeba regulować głośność. Co do chińskich produktów, to mam trochę doświadczenia z różnymi PCB do budowy np. przedwzmacniaczy i moja opinia jest taka, że z reguły płytki są zrobione bardzo dobrze, na poziomie raczej niedostępnym dla naszych producentów. Dyskwalifikujące błędy zdarzają się rzadko. Śmiało tutaj można brać pod uwagę towar sprzedawany przez np. Analogmetric lub na ebay przez jims_audio. Niestety realizacja fajnych projektów jest kosztowna, a gotowe produkty z Chin wymagają wymiany wielu elementów, co często prowadzi do tego, że w finale urządzenie staje się bardzo kosztowne. Tak więc jeśli nie mamy umiejętności lub możliwości przeprowadzenia stosownych modyfikacji może lepiej poszukać czegoś markowego i sprawdzonego z drugiej ręki.
  7. Bez sensu. Z reguły w integrach sekcja preampa jest byle jaka, więc podłączenie pod nią nawet super końcówki mocy może dać marne efekty. Odwrotnie za to bywa, gdy nawet przeciętną końcówkę mocy zasilimy wysokiej klasy preampem.
  8. Są, ale nie jakościowe. To raczej kwestia wpasowania w konkretnym zastosowaniu i konkretnym systemie. Musisz zbudować oba i sam porównać.
  9. 5814a lub 6189w JAN Philips/Sylvania i E88CC Golden Lion Genalex
  10. Pisząc o błędzie pomiaru miałem na myśli utrzymujące się napięcie DC po ustabilizowaniu się układu. W każdym razie takie coś zaobserwowałem w swoich przedwzmacniaczach dokonując pomiaru miernikiem uni-t U61E. Drugi miernik w tym samym momencie pokazuje 0. Wychylenie się membrany przy podaniu sygnału do głośnika to normalna sprawa. W większości końcówek mocy, w których nie zastosowano przekaźników na wyjściu występuje takie zjawisko i nie ma problemu. Wstaw na wyjściu przekaźnik sterowany prostym układem opóźniającym załączenie i zapomnij o temacie.
  11. Mam kilka różnych przedwzmacniaczy lampowych i w każdym występuje problem zanim lampy zaczną pracować stabilnie. Osobiście nie lubię stukania, czy chrypienia w głośnikach i stosuję opóźnienie uaktywnienia wyjść. Przekaźnik w niczym nie przeszkadza, a urządzenia zachowują się "kulturalniej".
  12. Zwarcie możesz zrobić bez ryzyka uszkodzenia lampy. Ustaw sobie opóźnienie uaktywnienia wyjścia na około 15s po podaniu napięcia anodowego. Np tak 30 sekund żarzenia, załączenie napięcia anodowego i po 15s uaktywnienie wyjścia przez rozwarcie połączenia wyjścia za rezystorem od masy. Dobierając kondensator na wyjściu srpp stosuj zasadę, że im większa pojemność kondensatora tym mniejszy rezystor do masy za nim. Ja dla 2,2 uf nie dawałbym więcej jak 500k. To napięcie DC na wyjściu sprawdź też innym miernikiem. Ja mam dwa mierniki unit, z których jeden zawsze pokazuje "pływające" napięcie na wyjściu takich lub podobnych układów, drugi pokazuje "0". Obstawiam błąd pomiaru.
  13. Czasem jeśli uaktywnienie wyjścia jest zrealizowane jako przerwa w obwodzie, załączenie przekaźnika potrafi całkiem mocno być słyszalne w głośnikach. Ja realizuję to zwarciem wyjścia do masy i włączenie przekaźnika powoduje rozwarcie. W głośnikach jest absolutna cisza.
  14. W takim pomieszczeniu nie jesteś w stanie stwierdzić jak gra Twój system. Założenie, że lekarstwem na niedomagania będzie dodanie suba jest błędne. Musisz wpierw trochę zabałaganić ten pokój. Masz z byt dużo płaskich twardych powierzchni. To powoduje, że dźwięk jedynie odbija się od nich, a musi być jeszcze czymś rozpraszany i pochłaniany. Dodaj jakieś półki z płytami, książkami. Odsuń kolumny od ściany. Rzuć na podłogę jakiś dywan w okolicy kolumn, wstaw jakieś rośliny. Po tych zabiegach dźwięk na pewno się uspokoi i uporządkuje. Może okazać się, że basu będzie w sam raz. W końcu nie są to małe kolumny i wypełnienie dźwiękiem 30 m2 pomieszczenia nie powinno być dla nich problemem. Dołożenie samego suba może w pewnym zakresie wyrówna natężenie niskich tonów do poziomu środka i góry, ale dźwięk i tak może być słaby i męczący.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.