Skocz do zawartości

Tomek 1685

Użytkownicy
  • Zawartość

    754
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

134 Dobry

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Ostatnie wizyty

3367 wyświetleń profilu
  1. Tomek 1685

    Różne kostki do wzięcia - obowiązek podawania cen odsprzedaży.

    Dla mnie osobiście, to w jaki sposób prezentuje się oferowany do sprzedaży przedmiot, świadczy o szacunku właściciela do przedmiotu, jego producenta i potencjalnego nabywcy. Widząc taką ofertę .....ogarnia mnie żal.
  2. Tomek 1685

    Różne kostki do wzięcia - obowiązek podawania cen odsprzedaży.

    Trzeba było jeszcze gównem posmarować, to można by i 1500 zawołać.
  3. Tomek 1685

    HYBRYDA WG COPLANDA

    Pass FW M2, ALFET +LME49830, NAIM NAP140 sterowane z pre wg topologii Lamm'a lub Jadis jp-200
  4. Tomek 1685

    HYBRYDA WG COPLANDA

    PP mam na 6V6GT. Tego CSA złożyłem bo miałem sentyment do tego piecyka. W końcu lat 90-tych miałem coplanda csa-14 w zestawie z kolumnami Spendor. Później zastąpił go Pathos Clasic ONE mk 1, którego mam do dzisiaj. Jak gra ten klonik? Bardzo dobrze. Tylko, że ja mam jeszcze kilka innych wzmacniaczy, których używam i uważam za lepsze, ale to konstrukcje dzielone (końcówki solid state i lampowe pre). Porównać go z moją lampką jest dość ciężko, bo to zupełnie inne granie i inne wymagania co do sprzętu towarzyszącego. Copland jest bardziej energiczny w dole pasma i gra swobodniej, z większym rozmachem. Radzi sobie z trudnym obciążeniem. Mój PP potrafi zagrać pięknie, ale ma ograniczenia tam gdzie copland radzi sobie dobrze. W zasadzie nie mam odpowiednich kolumn żeby słuchać swojego lampiaka. Czeka na lepsze czasy, może kupię mu HERESY III.
  5. Tomek 1685

    HYBRYDA WG COPLANDA

    A ja mam zrobionego takiego
  6. Tomek 1685

    csa-8 schematic help

    hej, może to Ci pomoże CSA-14.pdf
  7. Tomek 1685

    Potrzebuję ...

    2sk117 bl, 2 szt.
  8. Tomek 1685

    Prosty WM_DAC Mk2

    U mnie wygląda to tak
  9. Tomek 1685

    Prosty WM_DAC Mk2

    Dokładnie tak, bez kondensatora analog miał za wysokie napięcie stałe na wyjściu.
  10. Tomek 1685

    Prosty WM_DAC Mk2

    Rzeczywiście trochę się pomyliłem, składałem tego dac'a w 2012 r. i gdzieś mi się tam utrwaliło te 22V. Tyle powinno być VDC na kondensatorach po wyprostowaniu Ja mam ostatecznie trafo dające 2x17V i tranzystory t5 i t6 zmienione na BD135, BD136. Elementy grzeją się lekko, to znaczy na tyle że można ich dotykać i nie parzą, szacuję temperaturę na około 45C Poczytaj sobie wpisy mniej więcej od około 50 strony, tam jest dokładnie opisane co i jak.
  11. Tomek 1685

    Prosty WM_DAC Mk2

    Trafo do tego zasilacza powinno mieć 2x22v bez obciążenia. Przy trafach o większych napięciach trzeba wymienić w zasilaczu tranzystory i dobrać rezystory. Gdzieś w wątku wszystko jest opisane bo problem wystąpił u wielu składających tą analogówkę i został rozwiązany. Z tego co pamiętam był jeszcze problem ze wzbudzaniem się układu w związku z zastosowaniem ne5534. Trzeba do układu między nóżki dołożyć mały kondensator silvermica. Po opanowaniu tych problemów analogówka pracuje prawidłowo i bezawaryjnie. Warto ją prawidłowo wykonać bo gra naprawdę dobrze.
  12. Tomek 1685

    Klon/wariacja na temat NAIM NAP 200 - kit z ebay'a

    Nie przejmuj się tymi trzaskami, nie są niebezpieczne. NAIM nie ma na wyjściu zabezpieczenia ani opóźnienia uaktywnienia wyjść głośnikowych.
  13. Tomek 1685

    kolumny Gradient evidence mk 4 opinie

    Hej, mam Gradient Evidence Mk1. Mam też własnej roboty klony, w których zastosowałem ten sam głośnik niskotonowy co jest w Mk4. Budowę konsultowałem z projektantem Gradienta. Wg informacji pochodzących ze źródła Mk różnią się własnie tym głośnikiem. Mk1 - papierowy 20 cm peerlees, Mk4 - aluminiowy 22 cm seas. Kolumny grają trochę inaczej i szczerze powiedziawszy osobiście wolę MK1. W każdym razie są cechy wspólne i ogólnie rzecz ujmując, o Evidencach można napisać, że są to kolumny grające bardzo spójnym dźwiękiem. Nie ma tutaj mowy o słabym sklejeniu pasm przetwarzanych przez poszczególne głośniki. Równowaga tonalna jest dokładnie po środku skali, czyli są ani jasne, ani ciemne. Zagrają tak jak reszta urządzeń. Wysokie tony mimo, że pochodzą z blaszanej kopułki są delikatne, ale szczegółowe. Średnica jest bardzo dobra. Bas schodzi nisko i mimo konstrukcji bass reflex nie ma tutaj jakiegoś pohukiwania, buczenia i wleczenia. Bas jest wtedy kiedy ma być, nie jest obecny cały czas. Takie granie nie nastawione na efekt WOW, raczej w pierwszym kontakcie zwyczajne. Raczej dla melomana niż audiofila. Kolumny wbrew marketingowemu bełkotowi firmy są dość wrażliwe na ustawienie, ale mamy tutaj wiele możliwości. Można ustawić głośnikami basowymi do środka lub na zewnątrz, można też zmniejszyć lub zwiększyć efektywność wysokich i średnich tonów poprzez przełożenie zworki na zwrotnicy. Zmiany są ewidentne i dają rzeczywiście możliwość dopasowania do większości pomieszczeń jednakże nie ma co liczyć na cudowne właściwości, dzięki którym akustyka pomieszczenia i jego kształt nie będą miały znaczenia. Kolumny mają dość niską efektywność i chyba dość niską impedancję, należy łączyć je z mocnymi wzmacniaczami, raczej tranzystorowymi. Próbowałem napędzać je lampami, ale tranzystor zawsze wypadał korzystniej. Jeśli już musi być lampa to raczej 6550, KT88 w PP, niż 300B w SE. Audiophysiki grają efektowniej. Czy te kolumny są warte kilkanaście tysięcy za parę, to już zależy od tego w jakim stopniu spełniają nasze oczekiwania, w stosunku do innych wycenionych podobnie. Ja w każdym razie gram na nich od końca lat 90tych i są jedynym niezmiennym elementem w moim systemie. Osobiście polecam.
  14. Tomek 1685

    AVS2018 - Pokój audiostereo.pl

    Widzę że o DIY i naszym środowisku zupełnie nie masz pojęcia.
  15. Tomek 1685

    Audio Video Show: 16-18 listopada 2018

    Dziękuję Piotrze za miłe słowa o Naszym pokoju. Sprostuję jednak małe nieporozumienie. Kolumny nie były na Gradientach, tylko były to Gradienty Evidence MK1 na głośnikach seasie i peerlesie. Tak, trochę było to odstępstwo od zasady pokoju DIY, w którym prezentuje się sprzęt DIY. Na swoje usprawiedliwienie mogę tylko dodać, że w stosunku do tego jakie wyszły z fabryki, były nie do poznania. Jednakże nie przedstawiałem ich w kontekście mojego dorobku w dziedzinie DIY. Służyły jedynie jako przysłowiowa deska ratunkowa, gdyby nie udało się zestawić elektroniki z innymi kolumnami przywiezionymi przez kolegów. Na szczęście były do dyspozycji bardzo udane monitory na seasach, które również fajnie zgrały się z moją elektroniką. Moich Gradientów używaliśmy głównie w komplecie z okablowaniem przywiezionym prze Stasiop'a, w której to sytuacji ewidentnie słychać było pozytywny wpływ tegoż okablowania na jakość dźwięku. Do zaprezentowania swojej elektroniki użył ich również Piotr_1.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.