Jump to content

pit80

Użytkownicy
  • Content Count

    872
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

211 Dobry

Informacje profilowe

  • Zainteresowania
    audio, elektronika, japońska motoryzacja dwukołowa, kosmologia
  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

10967 profile views
  1. Zanim zobaczymy pomiary już teraz informuję, że taką postawą Maraim zyskuje wielki szacunek i myślę, że nie tylko u mnie. Nawet jeśli kiedyś będę miał okazję przetestować kolumny Maraim i nie przypadną mi do gustu to poważanie zostanie.
  2. Autorem cytowanych przez Ciebie wyżej słów jest #Szakovsky a nie ja.
  3. Nie żebym się chciał czepiać ale wszyscy? Jesteś pewien? 🙂 Z każdym producentem gadałeś i każdy pokazał Tobie swój warsztat. Nawet Ci produkujący zespoły za milion 😉 Rozumiem, że widziałeś pomiar tego samego egzemplarza kolumny mierzonej w komorze i bramkowany w Clio i co do sekcji basowej nie masz uwag? Jeśli nie to wniosek może być tylko taki, że wszystko kwestia poziomu wymaganej dokładności, perfekcji.
  4. Fala zbyt długa na co? To tylko kwestia jakości komory i jej wymiarów. Nonsens. Żeby zrobić idealne kolumny trzeba mieć idealne warunki projektowe, wykonawcze i kontrolne. Wstawka o Tonsilu też z czapy. To tak jakby powiedzieć, że by stworzyć np. samochód tylnonapędowy, który będzie miał najkrótszy czas przejazdu przez Nurburgring wcale nie trzeba urządzeń mierzących czas, bo przecież Dacia też dysponowała stoperem a jakie samochody robi każdy wie 😉 Z tego, co słyszałem to właśnie m.in. Pylon korzysta z pomiarów na AGH.
  5. Dla chcącego nic trudnego, żeby się przejechać rollercoasterem wcale nie musisz kupować Energylandii. Bez problemu można sobie skorzystać z komercyjnej usługi pomiarów np. na UAM lczy AGH. Koszt wynajmu komory ze sprzętem pomiarowym i obsługą na godzinę nie jest taki straszny. Są producenci, którzy na bieżąco korzystają z tych usług. Tymczasem pomiarów Weles'ów nadal nie widać.
  6. Napisali, tylko cytat im nie za bardzo się udał. Przeczytaj ostatnie linijki cytatu :)
  7. Stare logo to było prawdziwe, unikalne logo. W nowym mamy tylko napisy. Można było stare logo utrzymać tylko wyprodukować właśnie w nowoczesny sposób. Szkoda po prostu pomysłowego loga i historii, którą ze sobą niesie... Zostawiłbym to logo co najmniej na tabliczkach znamionowych. Dostaniemy jakieś szczegóły dotyczące nadchodzącej, nowej generacji Rhea? 🙂
  8. Layout bardzo fajny, bardzo dobre zdjęcia. Własna robota? Jedyna uwaga to dla mnie stare logo AA było bardziej atrakcyjne (widoczne na Rhea na zdjęciu z fotelem).
  9. Zależy z jakich wytwórni, fakt, zdarza się tragicznie zrealizowany metal, ale generalnie nie jest tak źle jak narzekają. Metal jest po prostu gatunkiem, który łatwo i czytelnie nakreśla problemy systemu i akustyki, których niektórzy nie dostrzegają na innych gatunkach muzycznych. Kwestia oczekiwań i doświadczenia.
  10. Jak widać, wystarczy pomyśleć, zastosować dobry pomysł (przestrzeń otwarta czy choćby bramkowanie w hali),udokumentować i udostępnić. Nie trzeba od razu mieć hiper drogiego laboratorium rozwoju i sztabu ludzi do tego. Likczy się pomysł, techniczna konsekwencja, dbałość o szczegóły i trochę kapitału zapewniającego utrzymanie ciągłości działania plus sprytny marketing i dystrybucja. Utrzymując co napisałem powyżej, sporo dzisiejszych, światowej sławy producentów zaczynało od garażu i nie tylko z branży audio. Nie ważne skąd się pochodzi, każdy ma szanse. Oprócz dobrego produktu liczy się umiejętność przetrwania i dotarcia do odbiorcy. 100% racji. Szarlatani nie pomagają, niektórzy naprawdę przeginają z cenami. Zwykła, prosta kolumna, tradycyjny warsztat i technologie a cena jak za nówki dwa, nowoczesne samochody z zelektryfikowanym napędem ze stajni BMW 🤣
  11. Zawieszenie kolumny (umieszczenie jej możliwie najwyżej od gruntu) i pomiar na przestrzeni otwartej to bardzo dobry pomysł i Harbeth (jeśli faktycznie tak robi) wcale nie robi głupio. Bramkowanie na hali gimnastycznej też wydaje się ok, bałem się że to w tych 22-óch metrach było robione. Uzyskanie liniowości i braku rezonansów wewnętrznych na pomiarach w komorze bezechowej jest jak najbardziej potrzebne. Troszcząc się później o akustykę pomieszczenia docelowego łatwo później odróżnić dobre zespoły głośnikowe, które są warte zakupu i swojej ceny.
  12. Dobre i to, chociaż pomiar sekcji basowej tym sposobem i tak pozostaje przypuszczalny. Fajnie, że będzie można się zapoznać z pomiarami, tu duży plus dla firmy. Nie ukrywając warsztatu buduje się zaufanie u klienta. Tak trzymać. Czekamy na szczegóły. Życie pokazało, że się da. Niektórzy robili, myślę że takie występki się mogły trochę przyczynić podejściu Rocha do polskiego audio.
  13. Rozumiem, myślałem że zaproszenie dotyczyło wszystkich zainteresowanych nową, polską marką a nie tylko Rocha. Mój błąd w interpretacji. Osobiście jestem sympatykiem polskiego audio, dlatego pytałem o te odsłuchy. Kolumny powstawały w oparciu o bieżące pomiary w komorach bezechowych czy są po prostu zmaterializowaniem konstruktorskiej wizji brzmienia?
  14. Niemożliwe. Jeżeli metal nie brzmi dobrze to i pozostałe gatunki nie mogą "grać super". Sprzęt "nie wie" jaki gatunek muzyki właśnie odtwarza więc nie może sobie "decydować", że teraz zagra dobrze bo nie gra metalu, a jak metal to zagra źle. Po prostu nie masz świadomości, jak bardzo te inne gatunki mogą brzmieć kiedy i metal będzie brzmiał dobrze.
  15. Można prosić o opisanie warunków odsłuchowych u producenta? Czy są w jakiś sposób akustycznie kontrolowane? Mile widziana dokumentacja fotograficzna.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.