Jump to content

Airmike

Użytkownicy
  • Content Count

    189
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

69 Neutralny

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @Shabranido nie napisałeś czego oczekujesz po zmianie. Ma być lepszy - ale w czym? Moim zdaniem odwróć kolejność zakupów, dobierz najpierw kolumny do posiadanego pomieszczenia i słuchanej muzyki, a dopiero potem elektronikę do kolumn. Poza tym za 5- 6k można kupić wzmacniacz lub set pre - end prawdopodobnie lepszy (zapytasz pewnie lepszy? a w czym?? 😉 od wszystkich (nie wypowiem się o tych sansui i accu) które wymieniłeś pozostawiając na boku dyskusję o stronie wizualnej urządzenia. Piszę te słowa jako były już użytkownik m.in PM95 czy combo Yamahy C2x/B2X.
  2. Airmike

    Jaki sprzęt do 6000zł

    Co powiesz na lampowca z krwi i kości? Jak ma być brytyjskiej proweniencji to np. Michaelson & Austin TVA-1 Klasyk. I lata też się zgodzą - koniec 70-tych. I tańszy nigdy nie już nie będzie jeśli nie zepsujesz. Mocy nie zabraknie. Focusy 110 są detaliczne, potrzebują gładko brzmiącego wzmaka w przeciwnym razie pokażą wszelką szorstkość. A twoja muza potrzebuje wykopu ( tu już kwestia oceny czy ze 110-ek wystarcza Ci drive'u w 21m2.)
  3. Airmike

    Jaki sprzęt do 6000zł

    stu, nie z "upaleniem" chodziło o to że coś mi śmierdziało że to kolejny 'fake thread' ale skoro szukasz na serio zmiany to drąż temat. Ja myślę że m3si to niezbyt udane połaczenie z focusami 110. Wzmak nie mocarz a dynki mało skuteczne i niełatwe dla wzmacniacza. Jeśli koniecznie brytyjczyki to może dobierz cos łatwiejszego do sterowania przez tego MF-a (8Ohm) ze stajni Tannoy..chociaż ja osobiście bym zestawił do muzy z lat 70-80 nie 10latki tylko coś fajnego z epoki (wzmak + boxy) i byłoby meega i za połowę budżetu, a może nawet nic nie musiałbyś dokładać sprzedajac obecne klocki. Nie znając metrażu trudno cos polecić.
  4. Airmike

    Jaki sprzęt do 6000zł

    Autorze jaki masz doświadczenia ze sprzętem audio? jaki system obecnie? jakiej muzy słuchasz (brytyjskiego rocka?) i w jakim metrażu? Dlaczego sobie budżet na poziomie 10-12k za boxy i wzmaka wykoncypowałeś skoro do muzy (której nie wymieniłeś) można taniej to zrealizować a nawet nie ma potrzeby takim kosztem bo przecież nie słuchasz poważnej i jazzu czyli tego gdzie jakość się najbardziej liczy...to po co wkładać tyle szmalu w system?..no chyba że ma pasować do wystroju wnętrza? I kolejna rzecz.. ograniczenie na producentów z Wielkiej Brytanii...i max 10 lat...skąd te wszystkie ograniczenia? i te F L A C K-i... czy tylko ja czuję że coś się tu upaliło...?
  5. ma być subiektywnie optymalnie z miejsca odsłuchu, są ustawienia lepsze i gorsze. wybierz to najlepsze dla Ciebie w twoich warunkach akustycznych. Nawet zasada trójkąta równobocznego nie działa zawsze i w każdym przypadku. Np. elektrostaty uwielbiają jak się siedzi od nich daleko, podobnie horny. Także są pewne wytyczne w zależnosci od typu konstrukcji i jej kierunkowości, ale już żelaznych zasad nie ma i musisz sam odnaleźć "swoje" ustawienie. Nie wiem o jakich konkretnie dużych papierowych Tannoyach mówisz, ale są też takie duże Tannoye które nie koncentrują się na średnich., są też elektrostaty czy inne 'panelowce" które koncentrują się na średnicy. Są też stereotypy że "szmacianym" kopułkom brakuje wysokich lub to że elektrostatom czy magnetostatom brakuje basu czy że grają zwiewnym i lekkim dźwiękiem oraz wyostrzają górne pasmo. Po prostu w każdej kategorii znajdziesz zarówno babole jak i super produkty. Co gorsze I jedne i drugie można nieadekwatnie ocenić źle je zestawiając z innymi urządzeniami. W audio można popełnić gigantyczną ilość błędów już po tym jak producent starał się wyeliminować wszystkie potencjalne błędy w swoim produkcie.
  6. puszczaj je z drugiego (innego) źródła za "stówkę" które akurat skompensuje nieprzyjemności w masterze i pewnie pozaciera też inne szczegóły ale to najtańsza metoda żeby nie rozwalić dobranego i ustawionego systemu do referecyjnego słuchania a jednoczesnie cieszyc się muzyką której nie chce się odrzucić bo się ją lubi. Inna metoda to zabawa z kabelkami ale ja bym nie szedł tą drogą, bo to może nie być tańsze. Dobry EQ też swoje kosztuje.. Nie ingeruj w system który gra bez zarzutu dobrze zrealizowane kawałki..no chyba że łapiesz się na tym że te referencyjne to nie muzyka której słuchasz a własnie te gorsze mastery częsciej u ciebie goszczą. Chyba ostatecznie po to się w to wszyscy bawimy - żeby sie cieszyć ulubioną muzyką, tą której najczęściej słuchamy.
  7. a nie jest tak że wszystko jest ok i tylko jazgotliwe wysokie masz w jazgotliwych nagraniach? Jak puścisz referencyjne nagranie to nie ma jazgotu? Jeśli tak to wszystko sztymuje a reklamacje ślij do realizatora dźwięku jazgotliwych nagrań. W planarach możesz trochę zdjąć wysokich gdy ustawisz je tak że linia promieniowania wysokich (w uproszczeniu prostopadła do płaszczyzny promieniowania jesli płaski panel, lub do stycznej w punkcie środkowym sekcji odpowiedzialnej za wysokie tony jeśli ukształtowana w łuk) nie biegnie w ten sposób że na jej przedłużeniu są twoje uszy. Z fotki z odkurzacza (BTW mega pomysł 🙂 )_wynika że masz troszkę dogięte kolumny do środka. Odgięcie kolumn "na zewnątrz" o 5 stopni już powinno złagodzić wysokie tony, pytanie czy nie rozbalansuje ci się reszta dźwięku. Ew. możesz rozsunąć panele w dotychczasowym ustawieniu o ok. 10 cm w lewo dla lewego i o 10 cm w prawo dla prawego głośnika nie zmieniając kątów dogięcia - powiększysz tym samym linię bazy - zazwyczaj dla planarów szeroka baza to nadal znakomita stereofonia bez utraty wypełnienia środka "sceny" - zdecydowanym błędem jest ustawianie planarów zbyt wąsko - scena i stereofonia cierpią wówczas.
  8. niestety. 50 lat temu nie oszukiwali w tym względzie wcale, obecnie w 3 na 4 przypadkach dane życzeniowe mimo doskonałych możliwości pomiarowych. nazwijmy to po imieniu - oszustwo bo klient i tak się nie zna/nie pozna.
  9. Jaki masz obecnie wzmak i czego Ci w tym połączeniu brakuje? z jakiego źródła grasz? musi być wzmacniacz zintegrowany? czy końcówka mocy wystarczy (jeśli masz np dac z przedwzmacniaczem i regulacją głośności)? Jaki budżet?
  10. @gustwao nie lubię tłoku i gapiów, a tłum to już w ogóle ostatnio zaraźliwy bywa, także jak chcesz ze mną wejść na wyższy level rozmowy to proszę indywidualnie 😉
  11. wejdź na PW, bo gdzie kucharek sześć tam nie ma muzyki tylko obite gary i takie tam..
  12. Jak ilość miejsca nie jest krytyczna to mz lepiej 3k na dac i 2k na strumieniowca. Jak ci się kiedyś gust lub koncepcja zmieni mniej stracisz przy odsprzedaży. A w ogóle to jak masz "tylko" 3k na dac to poszukaj dobrego DACa za 1,5k. Przeskok jakościowy między takim za 3k a takim za 1,5k nie będzie warty 100% różnicy w cenie. Mowa o używanych z w miarę nowej produkcji. Zaoszczędzone 1,5K dołóż do jak najlepszych kolumn, w ogóle za 1,5k to już możesz kupić zjawiskowo brzmiące kolumny (ze starej produkcji) które ośmieszą jakością brzmienia wielokrotnie droższe nowe zestawy.
  13. Potwierdzam powyższe odczucia. Moja 300B też "śpiewa" wszystko czym ją nakarmię oczywiście odwdzięczając się na materiale lepiej zrealizowanym. To mit że 300B nie zagra progresywnego rocka czy metalu i cięższego brzmienia. Ale wzmacniacze tranzystorowe które robią to samo w "wadze ciężkiej" też tak potrafią, więc obiema drogami można podążyć. Obie przeszedłem i nie znaczy to że jestem na rozstajach , ani tym bardziej w lesie 😉 Dobór kolumn jest baardzo ważnym elementem w tej zabawie.
  14. nie znam tego cdp, jeśli ma dobrze rozwiązaną regulację głośności to może wystarczyć jednak.... .....jednak podłączenie przez dobre pre lub dac-a z pre zrobi dużą różnicę na +. CDP musiałby mieć naprawdę dobrze zrobioną regulację głośności np Resolution Audio Opus CD21 ale zapomnij o nim w budżecie 2k, nie da rady kupić. tak, ale są lepsze opcje i gorsze na stole zewnetrzny procesor z nowszymi kodekami (jesli mowimy o kd) będzie kosztował dużo pieniędzy...na ogół (99% przypadków) te dekodery są z pre (baaardzo rzadko bez, studyjne i drogie). Nic się nie zmienia wtedy...ax1 robi za koncówkę mocy multichannel, wchodzisz po rca z dekodera z pre na końcówkę mocy w ax1. Calą obróbkę sygnałów i przedwzmocnienie wykonuje dekoder z pre dokładnie, sygnał przejdzie przez wbudowane pre a co sie ma sp....lić. Jak będzie zgodność impedancyjna, oba urządzenia sprawne i wiesz co robisz to co się moze stać? Tylko ten tuner musiałby być na wypasie żeby mieć dobre pre w sobie i jeszcze wyjście pre out. coś mi sie zdaje że toen test to sztuka dla sztuki bo nic Ci nie powie. pożycz porządne pre i dopiero sprawdzaj czy Ci takie rozwiązanie daje poprawę czy nie. u mnie dawało ogromną.
  15. Miałem AX1, nie miałem tego Onkyo. Subiektywnie moja opinia: droga którą chcesz obrać jest nie warta świeczki. Ax1 ma fajne kości BB ale przedwzmacniacz jest przekombinowany i ogranicza możliwości stopnia końcowego. W zasilaniu są bardzo przyzwoite Nichicony KG. Moim zdaniem lepszy efekt uzyskasz wchodząc na fronty stereo przez "main in" z dobrego CD i dobrego zewnętrznego preampa (lub daca z pre i dobrą regulacją głośności). Testowałem w ten sposób z np. cd na kościach PC1702 i zewnętrznym pre dobrej klasy i było dużo lepiej niż z tego samego cd wprowadzając sygnał cyfrowy do Ax1. Różnica niebo a ziemia mimo teoretycznie troszkę lepszych kości w Ax1(rzecz gustu). Zatem KD słuchaj jak słuchałeś, stereo buduj poprzez zewnętrzne pre dobrej klasy wchodząc na końcówkę w AX1.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.