Jump to content

Airmike

Użytkownicy
  • Content Count

    145
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

50 Neutralny

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. BADA Reference Series nie łapie się obecnie w budżecie 20kpln (nawet używane). Podejście do zasilania też bez wytężania wzroku nie to samo (zobaczcie jak pięknie wygląda power supply do PM Model ONE/TWO). To że Ci sami ludzie tworzą team to zapewne na plus jednak produkty są na pewno różne. Tymczasem Model ONE i obok wystawiony Model TWO zniknęły pierwszego dnia od ogłoszenia. Znaczy albo taki kultowy albo za nisko wyceniony HiEnd mimo upływu lat. Cena za Model ONE była po prostu dobra = 4kUSD. Rzadka okazja coś takiego nabyć (ONE), model TWO jeszcze rzadsza (był za 8,5kUSD jeśli dobrze spojrzałem, nie chce się wyszukać w historii).
  2. Pacific Microsonics Model One. Niestety nie słuchałem. Jest aktualnie do nabycia, może ktoś się targnie na niego, odświeży i zaprosi na odsłuch w ramach podziękowania za tipa? 🙂
  3. ...i jeszcze coś co może za mało podkreśliłem: nagrywanie własnych systemów DLA SIEBIE (np. do własnego archiwum), w kontrolowanych przez siebie warunkach, ma sens bo pamięć ludzka jest ulotna, słuch się adaptuje, krzywa słyszenia się zmienia, nie mówiąc o gustach. Ciekawym doświadczeniem jest powrócić do takiego nagrania po jakimś czasie.. miesiącach, latach po zmianie systemu na inny. Można się nieźle zdziwić zarówno pozytywnie jak i negatywnie co kiedyś uznawaliśmy za lokalny szczyt na drodze do zbudowania "systemu marzeń". Niestety w audio nie ma łatwo :-(
  4. Nagrania na YT w 99% przypadków nic miarodajnego nie powiedzą o dźwięku nagrywanych urządzeń/systemów. Ale pozwalają zaprezentować innym np. unikatowe urządzenia, których nigdzie indziej nie można posłuchać. I jeśli taki jest cel to jestem za. Pewne ogólne wnioski można wyciągnąć nawet z takich nagrań ale tylko wtedy gdy jesteś w stanie zidentyfikować że autor nagrania posiada wiedzę i doświadczenie na adekwatnym poziomie. Natomiast nagrywający powinien dochować możliwie dużej staranności - monitorować nagranie na słuchawkach i oceniać czy jest ono bliskie temu co słyszy we własnym pomieszczeniu a także uświadomić adresatów, że nie powinni odtwarzać nagrania na ich własnych kolumnach i w pomieszczeniu, ale na słuchawkach możliwie takich samych i w takim samym a przynajmniej nie gorszym setupie w jakim monitoruje nagranie nagrywający. Wyeliminowanie wpływu własnego pomieszczenia i kolumn, pozwala juz co nieco powiedzieć o nagraniu, ale znów - tylko słuchaczowi który ma duże doświadczenie w odsłuchach. Nie zmienia to faktu, że istnieje tylko jedna odpowiedź na pytanie czy można prawidłowo ocenić system tubowy, wstęgowy, plazmowy czy elektrostatyczny na słuchawkach z przetwornikami dynamicznymi? Nie da się.
  5. Ivan fajnie, że Ci się chce ale jestem tego samego zdania co @porlick tzn. wyniki jakie uzyskasz mogą powiedzieć coś Tobie ale prawie nic komuś innemu. Nagrywałem tak systemy, youtube rzeczywiście kompresuje - tam masz większą siłę dotarcia do mas ze swoimi dokonaniami, ale niestety jakość ucierpi więc trochę kwestionuje to same założenia projektu. Opisz na www sprzęt jakim nagrywasz i technikę rozmieszczczenia mikrofonów np. X/Y czy inna Niestety ale już samo umiejscowienie mikrofonów będzie musiało się zmieniać wraz ze zmianą charakterystyki nagrywanych kolumn, także dowiesz się że nie ma tak że mikrofony raz ustawione i zapominasz o tym. Gdybyś chciał je raz ustawić "na sztywno" to na pewno za którymś razem się okaże, że któreś zestawy głośnikowe będziesz musiał ustawić w tak dziwny sposób w pomieszczeniu aby uzyskać dobre nagranie, że zostaniesz zbesztany publicznie za to jak je ustawiłeś (jeśli dołączysz zdjęcie nagrywanego systemu). Tylko Ty będziesz wiedział, że albo ustawisz "pod zdjęcie" albo "pod nagranie". Bądź na to przygotowany jeśli zamierzasz udostępnić system komentarzy czy ocen pod porównaniami. Zastanów się również do kogo adresujesz te porównania, czy 40m2 jest rzeczywiście typowym pomieszczeniem odsłuchowym potencjalnego targetu twojej www i tych porównań. Czyli generalnie komu chcesz zrobić dobrze. Pomiary akustyczne, jeśli nie za każdym razem (czyli każdej kolejnej pary kolumn) to chociaż samego pomieszczenia przydałyby się na starcie aby każdy mógł chociaż w przybliżeniu poznać wpływ pomieszczenia na finalne brzmienie. I tu już pojawia się problem bo co weźmiesz jako referencję do zmierzenia pomieszczenia? Zestawy o zmierzonej przez kogoś innego (producenta?) ultraliniowej charakterystyce? Cały system uznany za referencyjny (już o samą kompozycję tego systemu- jaki by nie był - pojawi się tyle samo głosów krytycznych co poparcia...? Zlecisz profesjonalny pomiar na zewnątrz? Więc jak widzisz jest tyle zmiennych, że efekt finalny czyli miarodajne porównanie poprzez www jest praktycznie niemożliwy do zrealizowania. Ale nie zniechęcam Cię, nagrywanie systemów to świetna droga do zdobycia wiedzy i doświadczenia dla samego siebie i pokory w rozmawianiu o audio, także w tym sensie to nie jest czas zmarnowany.
  6. Airmike

    Który mcintosh ?

    Z całym szacunkiem, ale w takim budżecie na pytanie czy warto czy nie warto odpowiada się raczej samemu, słuchając kandydatów u siebie. Chyba nie oprzesz decyzji o zakupie któregokolwiek z wymienionych na podstawie czyjejkolwiek odpowiedzi "tak, warto X" lub "nie, warto Y"? Nawet nie wiemy ile miałbyś dopłacić za poszczególne modele, więc tym bardziej na tak postawione pytanie nie da się odpowiedzieć.
  7. Ale to jest b. istotna informacja, nie można jej nie uwzględniać. Chyba nie chcesz kupić kolumn teraz i za 2 miesiące znowu wymieniać? Czy to zakup tak "na słowo", w ciemno, bez odsłuchania w docelowym pomieszczeniu? - to prawie zawsze błąd. Ja bym zaczekał do nowego lokum i wrócił do tematu jak poznasz akustykę nowego pomieszczenia. Ale generalnie jak nie lubisz żyletek to zwróciłbym uwagę na kolumny na jedwabnych kopułkach, detaliczność i atak ale bez żyletek. Np. kolumny na scan speak-ach. Nie wiem jak gra 590ES ale jeśli gra tak jak może zagrać dopieszczony 690ES to ten wzmacniacz nie jest suchy/jasny sam w sobie, także z kolumnami na wysokotonowcach aluminiowych jak wysokie modele Heco (Superior, Ascada itp.), Cantony (np. serie Ergo) zgrywa się bardzo dobrze. To tylko kilka tipów generalnych w którą stronę patrzeć w Twoim budżecie, ale nic konkretnego bo nie wiem w jakim metrażu będziesz to ustawiał.
  8. I z tego wynika że tłum ma zawsze rację czy raczej że jest wielu użytkowników którzy sprzedają te NADy z jakiego by nie było powodu - ale raczej nie z zachwytu i chęci umartwiania się po sprzedaży. truizmy. gdzieś to pre musisz mieć, jak nie w jednej obudowie z koncowką to w osobnej. Można to zrobić dobrze i tak i tak ale jak popatrzysz na najwyższej jakości urządzenia (niezależnie od tego czy nowe czy używane - ważne że topowe) to w najwyższym segmencie najbardziej cenione i bezkompromisowe są dzielone, aczkolwiek są wyjątki. Tylko wg. mojego doświadczenia nieuprawnione jest stwierdzenie, że musisz mieć IC za 1000 zł aby nie zepsuć połączenia między pre/power Słucham to wiem 🙂 Mam tor lampowy. Mam tory tranzystorowe. Zintegrowane i dzielone. Stare i nowe. Nie mam i raczej już nie będę miał NADa 😉 Miałem jednego starszego, był przeciętny a te nowsze zupełnie mnie nie interesują, nie moja bajka. Na rynku jest tak dużo ciekawych urządzeń, że szkoda mi czasu na NADy, ale ja nie jestem początkującym użytkownikiem. Wiem że Ty także nim nie jesteś. Napisałem wprost, że nie kupiłbym NADa S300 bo można lepiej i do tego taniej 🙂 Nie słuchałem Musicala M6i, więc nie skomentuję. Skoro pantoflowa poczta działa dobrze to nie wypada o tym mówić prawda? Bo a nuż zapeszysz... Cieszę się Twoim sukcesem i zadowoleniem Twoich klientów. Może w końcu NAD wyciągnie wnioski i nie trzeba go będzie poprawiać.
  9. ad. tuning Kompetentny tuning jest jak najbardziej możliwy. Producenci często tworząc linie produktów ten drugi czy trzeci od góry model musieli troszkę planowo "popsuć" w stosunku do nr 1 w ich ofercie aby ten się dobrze sprzedawał, po prostu żeby nie kanibalizować sprzedaży. Natomiast branie produktu z dołu lini produktowej danego producenta i domowe (nawet super fachowe) poprawianie go w celu ponownego lokowania na rynku (czyli nie dla siebie a dla innych) świadczy tylko o tym że od początku tak zaprojektowane i wykonane fabrycznie urządzenie nie jest godne zainteresowania. Z g. bata nie ukręcisz. Najlepsze fabryczne urządzenia można poprawić tylko czasami i najczęściej nieznacznie, a ocena efektu modyfikacji jest subiektywna. To praktycznie nigdy nie jest różnica jak dzień i noc (chyba że bierze się za to amator i wtedy duża różnica jest ale na gorsze, ale nie o tym mowimy). Abstrahując od tego, że w ogóle modyfikowane urządzenie cieżko jest odsprzedać po prostu z powodu braku zaufania do modyfkującego artysty. Także do modyfikacji jeżeli w ogole to należy wybierać właśnie drugi czy trzeci model od góry bo jest duża szansa że można uzyskać z niego nawet coś lepszego niż najwyższy model z oferty fabrycznej. Tylko za to może się wziąć fachowiec z dużym doswiadczeniem (także praktycznym) który jest w stanie wychwycić te "popsute" miejsca na schemacie i ocenić potencjał do poprawy. Poza wszystkim kultura producentów pod względem udostępniania schematów obecnie produkowanych urządzeń jest żadna. Schematy do urządzeń wykonanych nawet 50 czy 40 lat temu są dostępne, a tacy modyfikatorzy obecnej produkcji za kilkanaście czy kilkadziesiąt lat będą dysponowali tylko własnym doświadczeniem chcąc poprawiać obecnie produkowane urządzenia (w co osobiście wątpię bo dostępność krótkich serii scalakówczy innych proprietary parts się skończą i w razie awarii w odleglejszej przyszłości takie urządzenie będzie do wyrzucenia, kilkuwarstwowe płytki wprowadzane pod pretekstem skracania drogi sygnału w przypadku awarii/przegrzania/przepalenia będą nieserwisowalne, gęstość upakowania ścieżek i kilka innych cech (jak integracja szybko starzejącego się software'u z hardware'em zbliża obecną produkcję audio do tej znanej z komputerów, zresztą to samo dzieje się na innych rynkach jak motoryzacyjny i inne, także chyba nie będzie miłośników audio-vintage z początku XXI w. w takim dajmy na to roku 2050. Tych którzy znali się na sprzęcie vintage z lat 60-tych, 70-tych w roku 2050 już prawdopodobnie nie będzie. Także śpieszmy się kochać vintage bo tak szybko odchodzi..bezpowrotnie. (mowa o tym prawdziwym vintage, którym warto się zainteresować w odróżnieniu od ton audioszrotu na rynku nazywanego vintage tylko z racji wieku) ad. integra vs dzielonki Nie wchodząc na grząski grunt dotyczący kabli (chociaż mam tu bardzo zdecydowaną opinię) nie mogę się zgodzić z twierdzeniem, że dzielone urządzenia (również te które można znaleźć w zakładanym przez autora wątku budżecie) zawsze będą gorsze niż integra za te pieniądze. Trzeba wiedzieć co wybrać i najczęściej jest tak, że więcej "dźwiękowo" uzyskuje się od mniejszych manufaktur (szczególnie tych już zapomnianych) zakładanych kiedyś przez pasjonatów niż od masowych producentów jadących na zdobytej przez lata renomie, przy czym w sensie absolutnym duże firmy są w stanie zbudować urządzenia wybitne z powodu dysponowania większymi budżetami na R&D, sztabem inżynierów, lepszego zaplecza technicznego i możliwości wykonania kilku/-nastu prototypów i przeprowadzenia mnogości testów przed wprowadzeniem produktu na rynek o ile tylko księgowi nie popsują szyków. Funkcjonalność i ergonomia produktów jest też raczej na plus dla dużych firm (mowa o topowych produktach w niestety również topowych cenach). ad. NAD Szanując wybory wszystkich użytkowników NAD-ów modyfikowanych czy nie, osobiście nic nie skłoniłoby mnie do zakupu urządzenia z oferty NAD niższego niż NAD S300, a mając taki budżet - wyższy niż założony przez autora wątku - i tak umiałbym wydać te pieniądze lepiej i to jest moja subiektywna opinia. Ale każdy ma swój rozum, preferencje wobec systemu/sprzętu/dżwięku i głosy w portfelu, a niektórzy rownież biznesową motywację aby twierdzić inaczej. @stworek jak chcesz poznać inne propozycje używanych dzielonych systemów (pre+end) tych mniej znanych firm, które można znaleźć w twoim budżecie i ktorymi warto się zainteresować - najczęściej to zakup za granicą - to napisz na priv.
  10. @stworek odpuść te NADy szanuj swoją rentę i kup w dobrym stanie końcówkę Harmana HK770 lub HK870, najlepiej po kompetentnym odświeżeniu i wyregulowaniu lub oryginalną bez dotykania ale tanio i z zamiarem przeprowadzenia całościowego odświeżenia. Do tych końcówek nie wstyd podłączyć wysokiej klasy zestawów głośnikowych (myśl o kwocie 10 tys pln jako nowe). Barwowo i wydajnością prądową w swoim budżecie ( a nawet sporo wyższym) ciężko o lepsze. Zaszczędzone pieniądze dołóż do lepszych kolumn. Poszukaj w miejsce swojego CD Harmana HD710 np. Harmana HD760 , będzie dużo lepszy ponieważ posiada wysokiej klasy przetworniki i niezły filtr cyfrowy, to mocno niedoceniony sprzęt w swojej cenie, ale znów nie taki częsty gość w ogłoszeniach. Się wie to się trzyma. Ponieważ doradzam końcówkę to przydałby się preamp i tu jest problem bo Hk725 nie jest taki dobry jak końcówki które podałem (chociaż na papierze wygląda super) ale na początek wystarczy, można go kupic tanio. Przy odsprzedaży później prawie nic nie stracisz a da Ci to czas na dozbieranie do świetnego preampa (potrzebne min. 1000 pln na dobre pre) i koniec rozterek. Żeby lepiej od tego zagrało trzeba wskoczyć na poziom dużo wyższy 2-3 tys. zł za element (używane).
  11. Dobry sub używany za niewielkie obecnie pieniądze to REL Strata 5. Obudowa zamknięta, pasmo przenoszenia od 18Hz, wejścia nisko i wysokopoziomowe. Jest dobrze wykonany, nic nie zaświszcze (miałem kiedyś takiego świstaka i nie dało go rady wytłumić żeby przestał, irytująca sprawa) Można go tak zintegrować w stereo (mimo braku room correction jak w najnowszych) że będzie bardzo dobrze w muzyce (jak na wymuszoną integrację fronty+sub). Ustawienie jest dosyć pracochłonne ale pilot ułatwia sprawę. Jednak dla kogoś kto słucha w większości muzyki a jedynie czasem użyje do KD wolałbym dołożyć do lepszych frontów niż pakować kasę w subwoofer. Dosyć ciężko go znaleźć na wtórnym, wskazana cierpliwość.
  12. Airmike

    Kolumny podstawkowe

    Kolega w drugim wpisie podał najbliższego sygnaturą kandydata. Czy to nie będzie jednak za mały gabaryt do 25m2 musisz sam sprawdzić.
  13. Airmike

    Kolumny podstawkowe

    Teraz już bardziej rozumiem Twoją motywację. Konkretne pomieszczenie ma ogromne znaczenie. Jeśli nie przeraża Cię wędrówka z systemem z mieszkania na parę godzin odsłuchów w pomieszczeniu na działce to polecam to zrobić zanim podejmiesz jakąkolwiek decyzję. Jest całkiem spora szansa na to że Twój zestaw z mieszkania zabrzmi na działce w zupełnie inny sposób. Takie proste kopiowanie systemu między rożnymi pomieszczeniami często się nie sprawdza.
  14. Airmike

    Kolumny podstawkowe

    A dlaczego tak postawione pytanie? Wszystko ci odpowiada i chcesz zmienić na "to samo" brzmienie tylko na podstawce? Pewnie coś od Dali na podobnych przetwornikach..jeśli musisz...ale można o wiele lepiej.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.