Jump to content

JBN

Użytkownicy
  • Content Count

    136
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

12496 profile views
  1. Niezbędne jest też ,, sreberko'' .
  2. To nie są argumenty na brak jakości plików . Powinieneś zrozumieć że to twój patefon umila ci słuchanie a nie płyta CD . To patefon wycina, podbija , uśrednia , ułomne dane z CD żeby można było przyjemnie słuchać. Przecież ogólnie wiadomo jest że ta sama płyta cd gra inaczej na różnych patefonach, im lepszy tym lepiej gra . Lepsze granie playera CD nie ma związku z danymi z nośnika CD . Podobnie jak z czarnymi płytami , co z tego że wkładka potrafi przenieść 50 kH z astronomicznym odstępem od szumów , kiedy na płycie takich częstotliwości nie ma . Można słuchać radia , patefonu ,mp3 czy live jak sąsiad bije żonę ale nie porównywać tych formatów do prawidłowo nagranych plików 32 lub 64 bit / 768 kHz , Człowiek nie wymyślił jeszcze nic lepszego . To nie formaty są problemem a systemy odtwarzania mają problemy.
  3. I znowu to samo . Dowiadujesz się o możliwości kalibracji pierwszy raz w życiu i po kilku chwilach wysnuwasz błędną hipotezę na jej temat, i sam rozpoczynasz dyskusję ze sobą , deprecjonując i negując wymyślone przez siebie zagadnienia . Takie podejście do życia uniemożliwia ci zrozumienie zagadnień które cię interesują . Czy nie lepiej jest najpierw dowiedzieć się co to jest kalibracja , czym się to wykonuje , jakie parametry koryguje i kto kalibruje , jak kalibruje , i po co kalibruje . Daj sobie wreszcie szansę , bo szkoda czasu. Pozdrawian I naprawdę życzę sukcesów .
  4. Jesteś w błędzie . Ale mogę się z tobą kolejny raz zgodzić . Cześć.
  5. Gdyby , Gdyby , Gdyby . Jedyny dostępny , sprawdzony i używany na całym świecie sposób na liniową fazę przy nagrywaniu i odtwarzaniu dźwięku to kalibracja systemów . A kalibracja jest możliwa jedynie przy użyciu tych gadżetów . Innych realnych możliwości nie ma i raczej nie będzie ponieważ wszyscy badacze pracują nad rozwojem tej technologii .
  6. Kolejny raz muszę się z tobą zgodzić . Ale szkoda.
  7. W warunkach domowych , jak najbardziej i jest to niezbędne . Procesor samokalibrujący Trinnov (którego używałem kilka lat temu) ma dostęp do 31 miejsc (częstotliwości ) kontroli nad fazą . Procesor Meyer ma 64 punkty kontroli fazy. Procesor Lake (którego używam teraz) ma możliwość kontroli w 240 punktach . Procesor D-mitri ma takich punktów ponad 1000 . Warto interesować się rozwojem , bo to jedyny sposób na poprawę jakości dźwięku w domu , filharmonii , studio .
  8. Czyli jesteś w stanie z grubsza kontrolować tak zwaną fazę w 2 może 3 częstotliwościach , a reszta?. Żeby kontrolować zniekształcenia fazowe w systemie potrzeba dostępu i kalibracji do 90-200 takich punktów (częstotliwości).
  9. Większość filharmonii na świecie boryka się z problemami zniekształceń fazowych . Na razie jedynym ratunkiem dla sal są systemy elektronicznego wspomagania akustyki . Co do nagrywania podobna sytuacja , dopiero od niedawna są mikrofony które rozróżniają zmiany fazowe na drodze instrumenty mikrofony . Prawie wszystkie systemy odtwarzania dźwięku dostępne na rynku( żrudło/wzmocnienie/głośniki ) mają fatalną charakterystykę fazową i nie zanosi się na zmiany ponieważ użytkownicy nie wymuszają rozwoju. Na razie tylko jeden komercyjny system głośnikowy ma zniekształcenia na poziomie +/- 1 stopnia Ale nie martwmy się aktualnie większość pracowni badawczych na świecie pracuje nad problemami zniekształceń fazowych bo to największy szkodnik dla dźwięku .
  10. JBN

    Audio mity

    Biuro Propagandy Polskiego Radia I TV na pewno jest dumne ze swej pracy . Że dzięki Trójce wychowała całe zastępy młodzieży, niezdolnej do samodzielnego myślenia.
  11. JBN

    Audio mity

    Trójka od momentu powstania stała tam gdzie ZOMO. Do dziś się nic nie zmieniło .
  12. Poprawa ( projektowanie ) akustyki pomieszczenia to całkowicie odrębne i odmienne zadanie dla akustyka , od poprawy brzmienia systemu grającego w pomieszczeniu . Zwykle te dwa zadania nie mają ze sobą wiele wspólnego , jedynym wspólnym parametrem jest końcowy wygląd pomieszczenia z punktu widzenia laika . Do poprawy brzmienia systemu grającego wystarczy dekoracja pomieszczenia kilkoma ustrojami akustycznymi . Do poprawy akustyki pomieszczenia potrzeba trochę obliczeń , symulacji , narzędzi i wiedzy . Dla dobrego programu symulacyjnego jest bez znaczenia czy sygnał testowy będzie generowany przez głośnik za milion $ czy za 75zł czy też z rewolweru kal.9 , program porówna , skalibruje i wyciągnie prawidłowe wnioski , podobnie jak doświadczony akustyk .
  13. Gdyby te utwory były wydane 50 lat temu z mixami z 2019 roku , nigdy nie zostały by przebojami . Głuchota i brak talentu zniszczyła kompletnie nastrój i piękno tych piosenek.
  14. JBN

    John Coltrane

    Jestem posiadaczem prawie wszystkich frytowych JC które sam wydał, kupowałem je kiedy wychodziły ,większość z nich to pierwsze tłoczenia . Na dokładkę masterowałem 7 koncertów AC . Pozdrawiam.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.