Jump to content

purple2

Użytkownicy
  • Content Count

    868
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

54 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione
  1. porównujesz akustykę filharminii z pomieszczeniem odsłuchowym? to błąd, dobry tor odsłuchowy powinien przenieść akustykę filharmonii chodzi o to by pomieszczenie odsłuchowe było neutralne, bo co to jest akustyka filharmonii? to sa wszystkie odbicia dźwieku, które należy zebrać do pełnego wrażenia przebywania w filharmonii
  2. a co dokładniej kryje się pod cytuję pop lata 80 i podobne brzmienia?
  3. a zaszkodziła dźwiekowi, najlepsze nagrania studyjne powstały w latach 70' i 80' a współczesne nadają się na mp3
  4. co ma wspólnego obraz tv z dźwiekiem? w elektroakustycę są transjenty,
  5. analog jest i dobry i zły a cd jest tylko zły
  6. na bardzo DROGIM sprzęcie? nie ma dobrego sprzetu cd raczej nie leży to w jego sferze zainteresowań, może zastanowi się co narysował?
  7. zgadzam się lubisz sobie zakpić np z Torunia? lewacki styl, polecam Ci kontakt z dr Szwochem tel. 58 347 23 98 co miał na myśli rysując taką charakterystykę fazową?
  8. módl się, żeby PiS nie zdobył większosci konnstytucyjnej w przyszłych wyborach
  9. dla mnie zabrzmiało to dość przewrotnie, czyli jeżeli nie słychać przestrzeni stereofonicznej to dla Ciebie nie ma problemu? wąskie pasmo przenoszenia skraca czas trwania transjentów i zawęża przestrzeń stereofoniczną, i to jest główny problem formatu cd audio, idź do filharmonii a potem posłuchaj tego z płyty
  10. zniekształcenia liniowe, nie mylić z nieliniowymi, dotyczą charakterystyk częstotliwościowej i fazowej czyli transmitancji toru audio, ucho ludzkie rozróżnia zniekształcenia nieliniowe na poziomie 10% i dynamikę na poziomie 50db, przyznasz że poziom cd audio thd 0,001% i dynamika 100db jest trochę na wyrost? natomiast pasmo przenoszenia do 20khz nie wystarczy by zadowolić stereofoniczną rozdzielczość słuchu na poziomie 10 mikrosekund
  11. potwierdza się moja opinia o Twojej znajomości matematyki, może wyjaśnisz mi dlaczego dr Szwoch przysłał mi taką charakterystykę fazową? i dlaczego nazwał ją liniową? czy to przypadek, że spełniony jest warunek podwojenia fazy na oktawę? naukowiec co innego pisze a co innego rysuje? czy tak się w Polsce robi kariery naukowe? owszem, ma lepsze parametry ale nie te które decydują o jakości dźwięku, dynamika i thd są drugorzędne, najwaźniejsze są zniekształcenia LINIOWE
  12. sygnał przechodzący przez tor audio musi mieć na wyjściu identyczny kształt jak na wejściu dlatego każda składowa tego sygnału musi być przesunięta przez tor o jednakową wartość czasu czyli jak na rysunku 1hz jest przesunięty o 45 stopni co daje 1 kratkę przesunięcia na osi czasu a 2hz jest przesunięty o 90 stopni co daje również 1 kratkę przesunięcia i suma daje ten sam sygnał co na wejściu tylko przesunięty w czasie , natomiast w przypadku przesunięcia obu harmonicznych czyli 1hz i 2hz o tę samą wartość czyli 45 stopni to 1hz przesunie się o jedną kratkę na osi czasu a 2 hz przesunie się o pół kratki i sygnał się rozjeżdża, dlatego stałe opóźnienie grupowe to za słaby warunek, dodatkowo musi być spełniony warunek 2-krotnego wzrostu fazy na oktawę co opisane jest w matlabie
  13. dobrze zauważyłeś powinno być odwrotnie, charakterystyka fazowa powinna mieć współczynnik kierunkowy odpowiadający 2-krotnemu wzrostowi fazy na oktawę, wtedy kazda harmoniczna otrzymuje jednakowe przesunięcie czasowe i sygnał zostaje przesunięty w czasie ale pozostaje niezniekształcony
  14. spróbuj może masz więcej taktu? [email protected] oto jego adres dr Grzegorz Szwoch adiunkt Katedry Systemów Multimedialnych PG, czy możesz przypomnieć mu mój obrazek?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.