Jump to content

purple2

Użytkownicy
  • Content Count

    1125
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

73 Neutralny

Metody kontaktu

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

2466 profile views
  1. w studiach nagrań fazę liczy się na kreski
  2. to masz problem, tor audio zaczyna się na membranie mikrofonu i kończy się na membranie głośnika, po drodze jest sporo przewodów, a cóż to takiego "znana charakterystyka fazowa" co Ci daje taka informacja? co z nią robisz? a Array'em możesz się bawić dopiero po elektrycznej kompensacji charakterystyki fazowej "od membrany do membrany"
  3. widzę, że u Przemaka zaliczałeś teorię obwodów? pozdrawiam
  4. aha, czyli jesteś za a nawet przeciw? wykpiłeś "pana redaktora" a teraz przyznajesz mu rację? mylisz stereofoniczne efekty fazowe z charakterystyką fazową toru, efekty fazowe zachodzą w dziedzinie czasu a charakterystyka fazowa dotyczy dziedziny częstotliwości, co ma piernik do wiatraka? co wspólnego ma odległość między mikrofonami z charakterystyką fazową toru? charakterystyka fazowa jest pojęciem elektrycznym a nie akustycznym, przydałoby się wiedzieć co to jest widmo fazowe sygnału, a liniowa charakterystyka fazowa nie wyklucza przesunięć fazowych ale wymaga ich uporządkowania co prowadzi do projektu linii opóźniającej sygnału rzeczywistego, procesory dsp to potrafią, spytaj w infado, ich kolumny są liniowofazowe
  5. nic nie zapomniałem, to jest prywatna korespondencja mailowa i nie zostałem upoważniony do ujawniania danych personalnych, jeśli ciekawi Cię kto opowiada takie banialuki to może pofatyguj się na stronę EiS i sprawdź kto jest tam naczelnym? może Ty mnie oświecisz jak można ustawić bez generatora i oscyloskopu charakterystykę fazową całego toru zapisu (od mikrofonów do mastera) ? myślę, że tak właśnie nagrywa się materiał na płyty, których słuchają także audiofile?
  6. dla kontrastu przytoczę maila od szefa portalu "Estrada i Studio" na temat kontroli charakterystyki fazowej w studio nagrań Głównym parametrem kontrolowanym w studiu nagrań jest brzmienie i nikt raczej nie zajmuje się problemami fazowymi. Poza tym faza, a w zasadzie różnice fazowe, są głównym składnikiem, na podstawie którego następuje percepcja dźwięku przez nasz słuch i nie należy szeroko rozumianej fazowości utożsamiać ze zniekształceniami. Dobre brzmienie nagrania to suma takich czynników jak jakość torów sygnałowych (nie tyle techniczna, co brzmieniowa), odpowiedni dobór i ustawienie mikrofonów, a przede wszystkim charakterystyka brzmieniowa pomieszczenia oraz klasa samych wykonawców. poezja w najczystszej postaci, szkoda, że nie wierszem... w tej sytuacji nie radzę przepłacać za Bosony, wystarczą "karmniki dla ptaków" yamahy
  7. [Hidden Content] cytat Bogate doświadczenie audiofilskie Infado wskazuje jednoznacznie, że tylko bardzo dobry poziom liniowości charakterystyki częstotliwościowej aż do niskiego basu wsparty odpowiedzią fazową o dobrym poziomie liniowości prowadzi w powtarzalny sposób do odczucia wysokiej wierności odtwarzania muzyki .
  8. [Hidden Content] LINIOWA FAZA Filtry FIR mogą wprowadzać zmiany w przebiegu charakterystyki amplitudowej bez żadnych „efektów ubocznych” w postaci towarzyszących im przesunięć fazowych.
  9. konfabulujesz tak samo jak z prędkością dźwięku i lokalizacją źródła dźwięku w stereofonii amplitudowej, opacznie interpretujesz angielską wikipedię
  10. jestem przeciwnikiem wszelkich korektorów graficznych nawet brytyjskich, braku liniowej fazy nie zastąpisz korekcją amplitudową, liniowa faza i zero masteringu
  11. nie bo nie? i prędkość dźwięku zależy od częstotliwości? tylko w angielskiej wikipedii
  12. a kto powiedział o liniowej fazie? Przemak czytaj uważniej moje posty, napisałem, że regulacja barwy nie wpływa na charakterystykę fazową, życzę dużo liniowej fazy w nowym roku oczywiście, że nie ma ale można nim korygować charakterystyki fazowe innych elementów toru dziękuję za wyczerpujący wykład
  13. spytaj Lecha po co przyrównuję zapis cyfrowy obrazu do zapisu dźwięku? oryginalne skojarzenie nie wciągaj się za bardzo?
  14. czarodzieju, nie mogę się doczekać co na to wikipedia angielska?
  15. nie myślę tylko tak jest, spytaj Przemaka on się na tym zna
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.