Jump to content

meloV8

Użytkownicy
  • Content Count

    1919
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

meloV8 last won the day on October 14 2011

meloV8 had the most liked content!

Community Reputation

203 Dobry

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

3403 profile views
  1. meloV8

    QTS>70

    Linia transmisyjna i głośnik z Qts 0.7 to kiepski pomysł. W zasadzie już wszystko powyżej 0.4 sprawia pewne komplikacje.
  2. Wymaga przede wszystkim mikrofonu referencyjnego ;]
  3. Mam wrażenie, że kolega nie bardzo rozumie mój przekaz. Ja również jestem fanem Harbetha i uważam, że to świetne kolumny, dlatego tu jestem. Jednak nie uważam, że to najlepsze kolumny na świecie, pozbawione najmniejszej skazy. Przynajmniej byś nie kłamał, że coś z diy może zagrać lepiej od Harbetha! 😉 Cóż za herezje...
  4. Mam zupelnie odmienne zdanie.
  5. Żadne kłamstewko, bardzo prosta dedukcja i to nie tylko moja. Było milo do póki grałem na Twoja nutę, pisząc to, co zgadzało się z Twoim podejściem do tematu Harbetha, a teraz piszesz o poziomie dyskusji? 🙂
  6. W którym miejscu przekonuje tutaj kogoś do diy? Jedyne co pisałem to to, że kolumny pokroju Harbeta, Spendora, Falconow, czy Grahamow można wykonać na wiele rożnych sposób, z których z reszta korzystają powyższe firmy. Nawet Kisiel napisał, że Graham jest brzmieniowo propozycja podobna do Harbetha ale dla osób, które wymagają od brzmienia nieco więcej. Natomiast Twoje stanowisko jest takie, że Harbeth jest niedoścignionym wzorem, z czym zwyczajnie się nie zgadzam. Aha, i na czym to sprawdzenie miałoby polegać? Na tym, że nie znasz realiów sprzedaży w branży audio naszym kraju? Powtórzę zatem. Nie jest problemem zbudować coś dobrego, problem jest to sprzedać na naszym specyficznym rynku.
  7. Ile byłbyś w stanie zapłacić za takie kolumny zupelnie nieznanej marki?
  8. No wlasnie. W thomannie sa od jakis 260zl ale wysylka spora. Musialbys popytac w kraju, bo niby sa za te 250-260zl ale pewnie musza sciagnac.
  9. Większość zaczynała od wkładki panasonica, w tym i ja. Po pewnym czasie chciałem jednak wiedzieć dokładnie co właściwie mierze, wiec zainwestowałem w odpowiedni mikrofon, tym bardziej, ze nie są to wielkie pieniądze. Poza tym dzisiaj nie ma żadnej pewności jaka dostaniesz wkładkę i o jakich parametrach. Więcej kosztują elementy do przeciętnego projektu diy niż przyzwoity mikrofon, wiec ja bym nie demonizował takich zakupów, bo dają nam po prostu większą dokładność w tym co robimy.
  10. Widzisz, pomiar ma to do siebie, że jest obiektywny i nie da się go oszukać. Jeśli jest przeprowadzony w poprawny sposób, na skalibrowanym sprzęcie, to jest po prostu bezwzględny. Napisałem, że zaprojektowanie kolumn w typie monitorów P3 nie jest trudne i każdy srednio zaawansowany konstruktor Diy zrobi to bez problemu. Nie oznacza to jednak, że oba zestawy będą grały dokładnie tak samo. Konstrukcyjnie to jest zwyczajnie dość prosta rzecz. To, że nawet na rynku światowym kolumny w stylu Harbetha to jest mała nisza. Polski rynek nie jest na tyle chłonny, aby sprzedawać tego typu konstrukcje i z tego żyć. Sprzedają się zupelnie inne, bardziej typowe konstrukcje. Generalnie jest sporo niewielkich monitorów u wielu producentów, również krajowych, ale przeciętny klient nie chce kupować kolumn wizualnie przedpotopowych. Być może kiedyś będzie na to moda, ale póki co jej nie ma. Nie wiem co sprzedajesz i średnio mnie to interesuje. Ja poruszam się w branzy audio i tutaj sytuacja wygląda zupelnie inaczej jeśli chcesz na niej przeżyć. Poza tym istnieje jeszcze jeden, bardzo wielki szczegół. Jeśli ktoś będzie chciał zrobić kolumny na wzór Harbetha, to od razu zostanie posadzony o plagiat i kolo się zamyka. Dlatego komercyjny sukces klonów Harbetha to mocno dyskusyjna sprawa, nawet jeśli sam produkt będzie znakomitej jakości. Idąc tym tokiem myślenia, można powiedzieć, ze każdy mały monitor w obudowie zamkniętej to skradziona koncepcja monitorów BBC... W linku jaki podałem są projekty kolumn, których inspiracja były Rogersy, ale celem nie bylo wykonanie kopii, ale alternatywy. Każdy z tych projektów ma zupelnie inne głośniki, inne rozwiązanie obudowy, grubości ścianek, filtrów zwrotnicy, pasmo częstotliwości i tak dalej. Twój wpis dokładnie odpowiada na to, co pisałem wyżej. Ortodoksi nie dopuszczają do siebie myśli, że można zrobić coś podobnego ale inaczej, bo to albo cwane złodziejstwo, albo próba skazana od razu na niepowodzenie. Takie myślenie może kiełkować w głowach osób, które nigdy same niczego nie zaprojektowały. Niestety jest to dość smutne, bo obrazuje jak zamkniętym towarzystwem może być grupa ludzi, która określa się jako miłośnicy muzyki i dźwięku, których nie interesuje co jest w środku i kto to zrobił, tylko są zainteresowani tym jak gra.
  11. Wiesz, każdy mikrofon można skalibrować, ale ile to będzie kosztowało i gdzie to wysłać, to może być problem. Dlatego lepiej trochę dołożyć na wstępnie i mieć już z kalibracja. Przeszukaj siec, za około 250 zł powinieneś kupić XREF20.
  12. Jasne, każdy jest inny. Kobiet zwykle nie interesuje jaki jest silnik w samochodzie i ile ma koni, ale większość facetów ciekawi co tam jest pod maska ich samochodu. No właśnie polemizujesz, poddajesz je w wątpliwość i porównujesz do pomiarów Alana. Dajesz jasno do zrozumienia, że tylko te Alana są najbardziej właściwie, a każde inne, z innych źródeł są błędne. Obawiam się, że nikt w tym kraju nie projektował komercyjnych odpowiedników Ls3/5a, wiec trudno tu pisać o komercyjnym sukcesie. Wynika to z faktu, że rodzimy rynek audio rodzi się własnymi prawami i aby na nim przetrwać trzeba robić zupelnie inne rzeczy i nawet jeśli robisz je dobrze, to choćby przez źle nastawionych do rodzimego produktu klientów trudniej jest odnieść szerszy sukces. Kolega po prostu myli sukces biznesowy od projektowania dobrych produktów. To często są dwie, zupelnie rożne rzeczy. W tym kraju jest wiele osób znających się na rzeczy, ale to jeszcze za mało do zarabiania pieniędzy. To jest mocno skomplikowany temat, który niestety spłycasz do nieco dziecinnych porównań, ale nasi zachodni sąsiedzi, dłubacze kiedyś zrobili kilka klonów małych Rogersow i w były takie, które w odsłuchu nie miały problemu z pokonaniem Falconów. [Hidden Content] Jeśli byłbyś otwarty na zakup krajowego odpowiednika ls3/5a, to pewnie byłby taki na rynku, ale jak widać środowisko jest na taki ruch po prostu zamknięte, wiec raczej nikt nie będzie poświęcał swojego czasu i pieniędzy na coś, czego nie sprzeda przez czyjeś uprzedzenia. Jasne, Radial ma tylko Alan, ale jest sporo innych, znakomitej jakości przetworników wykonanych w technice miękkich membran. Głośniki wysokotonowe w Harbeth są raczej przeciętne, wiec tutaj nie ma problemu z użyciem znacznie lepszych głośników. Poza tym ja nie mam na myśli kopi 1:1, tylko głośników na bazujących na podobnej koncepcji.
  13. Te mikrofony maja duży rozrzut i bez kalibracji nie uzyskasz wiarygodnego pasma częstotliwości. Najtańszy mikrofon xlr z kalibracja to Sonarworks XREF20 i tego mogę polecić. Kolejny będzie Dayton Audio EMM-6 ale jaka stówkę droższy, a technicznie to raczej to samo co Xref20.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.