Jump to content

mol01

Użytkownicy
  • Content Count

    1033
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

117 Dobry

1 Follower

Informacje profilowe

  • Zainteresowania
    kolarstwo górskie, dobre Hi-Fi (dokładnie w tej kolejności)
  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Przynajmniej nie jesteś zależny od jej zdania w zakresie budowania systemu/pokoju odsłuchowego, jak większość tu zebranych 😄 Jak ja słyszę o Współczynniku Akceptacji Żony to zawsze parskam śmiechem... ostatnio to niemal każdy mi wyskakuje z takim argumentem przy wszelkich targach odnośnie sprzętu - ciekawe, czy oni też kontrolują, ile żona wydaje na kosmetyczkę/torebkę, i czy jest to estetyczny nabytek?
  2. Powrócił do żywych... miło słyszeć, że przez tyle czasu RC/RB-990BX nadal zaspokoją Twoje uszy.
  3. *(czyli jak A12) - to miało być wywalone.
  4. Tylko, że Yamaha R-N803D obsługuje maksymalne próbkowanie 24bit/192kHz i DSD128 (czyli jak A12), a Rotel A14 teoretycznie 32bit/384kHz i DSD128 - czyli coś pomiędzy A12 (24bit/192kHz i brak obsługi DSD) a A14. Jednak moim zdaniem pliki gęściejsze niż 24bit/192kHz to przerost formy nad treścią - są to często przekonwertowane studyjne pliki 24bit/192kHz i 24bit/96kHz i nic już nie wnoszą do brzmienia, DSD jest moim zdaniem "bezpieczniejsze" w tej kwestii, bo pochodzi z nagrań realizowanych pod SACD. No i Yamaha jest na znienawidzonym przez Sittka przetworniku ESS Sabre, ale moim zdaniem on trochę przesadza z tymi sybilantami i rozjaśnioną górą - ESS produkował niegdyś jedne z najlepszych kart dźwiękowych (czyli takich wewnętrznych przetworników DAC/ADC do PC-ów, jak by ktoś nie pamiętał tych czasów) używanych z powodzeniem w studiach nagraniowych...
  5. No właśnie, najlepiej pobrać sobie instrukcję i wszystko zweryfikować - ja tutaj piszę tyle, ile wiem po tym, co wcześniej @sittek się tu chwalił o nowym nabytku (polecam cofnąć się z pół roku i poczytać, jak to rozważał A12, a kupił A14, czy jakoś tak - ogólnie to wielbiciel słabszych modeli i nowinek Rotela) oraz z moich własnych doświadczeń z odtwarzaczami SACD (miałem kilka, ale za mało jest tytułów w tym formacie i odpuściłem - przerzuciłem na FLAC-i z płyt HDCD). Czemu mało audiofilska - a Rotel to niby audiofilski? Yamaha ma droższe i bardziej zaawansowane konstrukcyjne flagowce niż Rotel (np. są w pełni zbalansowane, a nie ściemniane jak Rotele). Jak chcesz mieć A14 i T14 w jednym, to kup Yamahę R-N803D i będzie miała wszystko, a nawet więcej - choćby mikrofon do automatycznej korekcji akustyki pomieszczenia.
  6. Najlepiej, jak by się tu @sittek odezwał, to by zreferował jak to z tym jego A14 jest - widzę na StereoLife komentuje, a tu się nie odzywa - obraził się czy co...
  7. Odtwarzacze SACD prawie zawsze dekodują sygnał na analog i drogą analogową sygnał idzie do wzmaka (wyjście stereo lub 5.1ch), ale chyba niektóre kombajny wieloformatowe miały możliwość przesyłu drogą cyfrową po HDMI, a nawet nie wiem czy nie powstały jakieś dziwadła z magistralą I2S w postaci RJ45 lub HDMI. Ja tam sobie sam zbudowałem interfejs USB m.in. z wyjściem I2S i AES/EBU na kości CM6631A, ale szczerze powiedziawszy jeszcze nie testowałem I2S, bo nie mam przetwornika z wejściem I2S. Być może jest jakieś ograniczenie wielkości podłączonej pamięci i dlatego ograniczają się do urządzeń, które tej pamięci przynajmniej w zamyśle mają maksymalnie kilkadziesiąt gigabajtów pojemności. Druga sprawa, że wzmak ma też moduł Bluetooth i raczej optują za połączeniem bezprzewodowym, stąd iPhony itp., które posiadają Bluetooth.
  8. Druga sprawa, wiedzę @Bruno, że piszesz tam w komentach o łączeniu cyfrowo koncentrykiem odtwarzacza CD ze wzmacniaczem - w tym przypadku, nawet gdyby CD14 jakimś cudem odtwarzał SACD, to i tak sygnału DSD nie prześlesz koncentrykiem... Z tego, co wiem, to przednie USB działa na zasadzie odtwarzania z pamięci zewnętrznych (smatfony/pendrivy/dyski twarde z plikami, które możesz przerzucać na wyświetlaczu - jeśli chodzi o formaty, to już chyba doczytałeś w artykule), a tylne tylko do połączenia z komputerem i przesyłu asynchronicznego - czyli wszystko obsługujesz na kompie, a wzmak robi wyłącznie za DAC dla podanego z kompa sygnału. Coś Ci chyba ucięło kolego...
  9. Ja uważam, że jest tak jak sprzedawca mówi (to niema na sklepie płyty SACD?) - nie spotkałem się jeszcze, żeby producent się nie pochwalił logo SACD na froncie, gdy odtwarzacz radzi sobie z takimi płytami. Zdarzało się, iż odtwarzacze obsługujące płyty HDCD nie miały znaczka i nie sygnalizowały w żaden sposób dekodowania sygnału HDCD, żeby nie płacić za licencję, a jednak je "po cichu" dekodowały, ale to nieliczne przypadki. Ogólnie, żeby odtwarzacz odtworzył warstwę SACD musi mieć napęd DVD (ewentualnie DVD-ROM) i oczywiście adekwatne dekodery (choć często i to nie daje gwarancji, bo często odtwarzacze mające wszystko do obsługi SACD mają zablokowane ich odtwarzanie ze względu na prowadzoną politykę sprzedaży) - o ile takie RCD-12, RCD-1520 i RCD-1570 prawdopodobnie miały na wyposażeniu DVD-ROMy, to wymienione tam RCD-06, RCD-1070 i RCD-1072 (i z tego co widzę po bebechach na stereolife.pl, CD14 chyba też) mają na wyposażeniu najzwyklejszy laser Sony KSS-231C, który na pewno nie odtworzy SACD. Prawdopodobnie chodzi o obsługę warstwy CD na hybrydowych płytach SACD.
  10. I co, udało Ci się uruchomić powrót ramienia? W instrukcji serwisowej jest też mowa o regulacji momentu, w którym ramie wraca - po lewej stronie od osi ramienia (patrząc od przodu) masz dwie śruby - jedna służy chyba od położenia krańcówki (poluźniasz i przesuwasz), a druga to w zasadzie potencjometr do szczegółowej regulacji, ale nie zagłębieniem się mocno w tekst, więc najlepiej sam sobie poczytaj i pobaw z tym.
  11. Ha-ha, miałem napisać coś podobnego... Ja cały czas tak swojej powtarzam, ale pomału zaczyna przerażać ją moja kolekcja... zresztą każdy odwiedzający zauważa, że klocków więcej niż metrów kwadratowych 😄
  12. Wszelkie informacje pod adresem: https://allegro.pl/show_item.php?item=7991514696
  13. Wszelkie informacje pod adresem: https://allegro.pl/show_item.php?item=8006246343
  14. Hmmm, a z jakiego powodu mam być niby dumny? Jak bym był twórcą Klubu i ściągał tu z internerów ciągle nowych prawdziwych pasjonatów Rotela, którzy to by wnosili ciągle coś nowego do wątku, to wtedy tak, ale w obecnym stanie rzeczy, to @Micke 13 powinien być dumny, że stworzył Klub, w którym tak licznie się wypowiadamy, choćby on sam już dawno porzucił w ogóle audio. Ale bym się śmiał, jak w tym RDP-980 jest klon płytki "by Rotel UK" z RCD-965BX Discrete i to robi w nim całą robotę...
  15. Chciałem napisać jeszcze, że żaden poważny audiofil nie kupi kota w worku, nie wiedząc, co zostało wykonane w tuningowanym klocku, ale pewnie bym się pomylił, to przecież nikt by nie kupił tych klocków od Pana modernizatora, gdyby nie byli tacy, co kupują wyłącznie słuchem. Ale podejrzewam, że łatwiej byłoby sprzedać taki klocek zapakowany w finezyjną obudowę, kojarzącą się z jakąś finezyjną manufakturą, niżeli jako tuningowany Rotel, bo jak ktoś szuka RDP-980, to raczej chce kupić oryginał, a nawet jeśli się napali na to, że otrzyma lepiej brzmiące urządzenie niż oryginał, to i tak będzie ciekaw, co na to wpłynęło i czy tuning jest wykonany zgodnie ze sztuką i czasem za chwilę urządzenie zacznie szwankować/pracować niestabilnie.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.