Jump to content

enzo

Użytkownicy
  • Content Count

    833
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

46 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hej, Dzięki za info. A miałeś styczność z Evolution Power II? Jeżeli tak to pod listwę/końcówkę lepszy 762 na 50NCF czy EPII?
  2. Też mnie właśnie zastanawiało, że Evolution Power jest na prostych, niedrogich wtykach a Pan w RCM zasugerował, że to wyższa półka od 762 z 28/38... Kable "od" listwy mam, po prostu potrzebuje czegoś "do" listwy - czyli 762 na 50 NCF byłby chyba najlepszy...
  3. Panowie, Potrzebuję kabel do listwy. W RCM polecili mi dwie opcje: Furutecha z metra, bodaj 762 + wtyki 28/38 lub gotowy przewód - Evolution Power II. Ew. kabel 762 + wtyki 50NCF mieszczą się w budżecie. Co z tych propozycji byłoby najciekawszą opcją?
  4. Na tym, że nie oferuje systemu dzielonego dla zasady tylko jako progres względem oferowanych wzmacniaczy zintegrowanych.
  5. Zakładając, że producent jest poważny to system dzielony zawsze będzie lepszy od integry - nawet tej topowej. Może nie we wszystkich aspektach przewaga będzie odczuwalna, ale całościowo system dzielony to inny świat. Czasem też połączenie końcówki ze źródłem z dobrym, regulowanym wyjściem potrafi dać lepsze rezultaty niż integra. Integra ma swoje plusy: niższa cena, oszczędność na kablach i miejscu, ale to są zawsze kompromisy - czasem lepsze, czasem gorsze.
  6. No jasne. Nie neguję przełożenia danych technicznych na brzmienie, ale to tylko wskazówki, czasem bywa odwrotnie niż by na to wskazywały parametry. Trzeba próbować - truizm, ale... to jedyna droga. >>Miroslav1 Accu to jest dobry trop, ale... imho nie integra (no ew. E-480). Możesz spróbować A-45, ale potrzeba jeszcze dobrego pre do tego.
  7. Teoria teorią... długo grałem na JMLab PS 5.1 - wysoka skuteczność, tak zachwalane do słabych lamp itp... a praktyka była taka, że z dużymi, mocnymi wzmacniaczami grały lepiej niż z rachityczną lampą czy konstrukcjami typu Pass Labs Zen czy First Watt. Z tabelkami technicznymi to tez różnie bywa... ten mityczny DF jakoś niespecjalnie się u mnie przekładał na efekt brzmieniowy. Miałem ostatnio końcówkę z DF o wartości 800 - bas był taki sobie, podczas gdy słabsza końcówka z DF 200 była w tym aspekcie niewiele gorsza.
  8. Miroslav1 Gratuluję zakupu, szczególnie jeżeli zawsze takiego Krella chciałeś mieć. Wzmacniacz pewno spoko, chociaż z wyglądu... no taki mało subtelny, raczej wolę Jadisa:-) Odnośnie tematu - nie dzielę urządzeń ze względu na zastosowane technologie a jedynie na te dobrze i żle grające, ale z lampą mam problem funkcjonalny - zwyczajnie nie chce mi się pilnować regulacji, wymieniać lamp itd. Tu się odzywa moje lenistwo i wygrywa tranzystor...no... taki o lekko lampowym zabarwieniu:-)
  9. C2 albo Contour 30. Contour 60 imho za duże pod ten metraż.
  10. Czy ktoś z Was miał może styczność z aktualnymi pre od Accu? Chodzi mi szczególnie o modele C-2150 oraz C-2450?
  11. Zrobiłem jeszcze jeden eksperyment... w przypadku końcówki dałem podkładki AR pomiędzy deski (bambusowe z Ikea) tak jak u ciebie Mirosław. Efekt... wpływ podkładek jest oczywiście dobrze słyszalny, jest lepiej niż z podkładkami bezpośrednio pod nóżkami urządzenia, ale zmiany idą w podobnym kierunku. Dodatkowo góra jest bardziej eksponowana a średnica szczuplejsza, ale brzmienie jest całościowo bardziej dokładne. Taka moja teoria - zmiany jakie wprowadza określony materiał (w tym przypadku mosiądz) są zawsze powtarzalne, ale efekt końcowy jest zależny od pozostałych zmiennych: materiału podstawy, dotychczasowego brzmienia systemu itp., konstrukcji urządzeń/kolumn. Nie jest tak, że podkładki wzmacniają wpływ innego materiału (np. podstawy) bo w moim przypadku (deska bambusowa) powinno być bardziej miękko, gęściej itp. a zmiany są odwrotne. W teorii mogłoby być odwrotnie - dobra stopa antywibracyjna winna zmniejszać wpływ materiału podstawy gdyż izoluje od niej urządzenie. Ponadto wydaje mi się, że w przypadku naszych sprzętów walczymy głównie o odprowadzanie wibracji z urządzeń a nie izolowanie ich od podłoża. Pytanie więc na ile mosiężna podkładka tłumi/odprowadza dalej wibracje z urządzenia względem innych rozwiązań typu stopy z kulkami ceramicznymi itp. Akurat u Ciebie Mirosław wszystko mi się zasadniczo zgadza... Harbethy grają gęsto, skrzynka mocno pracuje wprowadzając podkolorowanie do brzmienia + masz lampę i w tym przypadku wpływ podkładek AR może być bardzo pożądany.
  12. Aż tak bym nie generalizował... nie napisałem, że te podkładki się nie sprawdzają tylko, że mają określony wpływ (niezależny od podłoża i tego pod czym je umieścimy). Ten wpływ jest jaki jest i czasem będzie pozytywny a czasem negatywny - jak z każdym tego typu akcesorium. Podkładki od AR kupiłem dosyć dawno (jakoś w 2013r.?), miałem wtedy Dynadio C1 Signature na fabrycznych podstawkach Stand 4 i to co pamiętam jako pierwsze zwróciło moją uwagę to modyfikacja basu - więcej, podkręcony midbas i dobra kontrola. Z kolei pod urządzeniami ostatnio fajnie mi się te podkładki sprawdziły pod Chordem Hugo TT2 w systemie słuchawkowym przy kompie w pracy.
  13. I w sumie wszystko w porządku bo to podkładki pod kolce kolumn😉. Audiofil to zawsze musi lepiej wiedzieć zamiast słuchać producenta☝️😄
  14. Ja mam odwrotne spostrzeżenia... Ostatnio ćwiczyłem te podkładki pod różnymi sprzętami (i na różnych podłożach) i zawsze dają taki sam efekt - więcej basu i jego utwardzenie (szczególnie na midbasie), zmniejszenie pogłosu i zwiększenie dosadności. Czy to na drewnie, czy szkle czy metalu... zawsze podobne zmiany. A i ostatnio, z ciekawości dałem te podkładki tworząc tak kanapkę: deska bambusowa z Ikea>Vibrapody>podkładka AR>nóżki urządzenia... efekt gorszy niż nóżki bezpośrednio na Vibrapodach... nienaturalne podbicie na midbasie, utwardzenie brzmienia... słowem słabo. Tak dywagujecie o podkładkach a poczytałbym wrażenia w kwestii różnych platform pod sprzęt. Jak już chyba pisałem, próbowałem (z gotowych rozwiązań) zarówno platformy od AR jak i Finite Elemente, ale rynek jest bogaty...
  15. enzo

    Korekcje w Mcintosh

    Nie wiem jak to jest zrobione w Mac'ach, ale jak miałem integry Accu (najpierw 650, potem 480) to używałem często korekcji tonów przy słuchawkach. W Accu jest to zrobione bardzo subtelnie, bez przegięć i daje fajne możliwości dopasowania brzmienia. Zasadniczo... jak pasuje ...to używać i się nie przejmować, po to to jest.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.