Skocz do zawartości

dst89

Użytkownicy
  • Zawartość

    304
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

9 Neutralny

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. dst89

    Primare CD31 - głośny transport

    Odświeżam temat gdyż przyczyną głośnej pracy okazał się zajechany silniczek obracający płytę, który właśnie padł. Pytanie czy taki będzie odpowiedni: https://north.pl/karta/rf300ca11400w-naped-do-odtwarzacza-cd,706-YW-1613.html Oznaczenia aktualnie zamontowanego silnika.
  2. Zastanawiam się czy to normalne, że DVD-ROM z tego CD tak hałasuje - na pierwszych 3,4 utworach gdzie płyta kręci się najszybciej słychać coś w rodzaju stukania i jest ono dobrze słyszalne w miejscu odsłuchu przy cichszych fragmentach muzyki. Transport to Shinwha SHD-2503. 1. Pytanie do posiadaczy CD31 czy ten odtwarzacz faktycznie jest taki głośny? 2. Czy istnieją jakieś zamienniki dla tego SHD-2503? Może da jakoś radę wpasować DSL-710A, który później Primare zaczął stosować w CD31? 3. Może ktoś zna inne urządzenia (np Odtwarzacze DVD), w których ten DVD-ROM mógł być stosowany?
  3. dst89

    Monitor L18RNX/P + 27TBC/G + WG148R

    Jeszcze schemat zwrotnicy. Moim zdaniem można jeszcze spróbować zmodyfikować zwrotnicę zgodnie z sugestiami kolegów z forum, którzy mieli okazję posłuchać kolumn na Audio Video Show w pokoju 410: Zaproponowana przez misiomora linearyzacja impedancji drugiego piku przy 80Hz - możliwa poprawa brzmienia basu i dolnego środka; Zaproponowane przez Stasiop lekkie rozsunięcie filtrów dolno i górno przepustowego aby delikatnie obniżyć charakterystykę na f podziału - kolumny potrafią zagrać z dużą energią w tych rejonach i w zależności od akustyki i elektroniki towarzyszącej może to przeszkadzać.
  4. dst89

    AVS2018 - Pokój audiostereo.pl

    Falowody mają inne charakterystyki kierunkowe i tak jak zauważył comen dzięki nim kolumny są trochę mniej wrażliwe na akustykę pomieszczenia (opinia nie tylko moja, ale także ludzi z branży).
  5. dst89

    AVS2018 - Pokój audiostereo.pl

    Monitorki są opisane w zakładce DIY --> Projekty ukończone. Schodek dyfrakcyjny (moim zdaniem bardzo trafne tłumaczenie baffle step znalezione na audiohobby.pl) jest skompensowany całkowicie - założeniem było zrobienie podstawkowców nadających się do małych salonów maksymalnie 30m2. Poza tym nie rozumiem idei niecałkowitej kompensacji tak jak to robią np panowie z Kudos - owszem było szczegółowo i swobodnie, ale ekstremalnie odchudzone co nie ma nic wspólnego z brzmieniem instrumentów na żywo. Prawda jest taka, że moje kolumny mają zupełnie inny charakter brzmienia w normalnych warunkach odsłuchowych.
  6. dst89

    Początek przygody z gramofonem - porady, rozterki, pytania

    Witam, coraz mocniej zastanawiam się nad kupnem gramofonu, głównie chodzi mi o mastering współczesnej muzyki, weźmy na przykład Kings of Leon - Only By The Night (porównanie DR w poniżej). Pytanie jaki mniej więcej gramofon (używany) musiałbym kupić aby dorównał on brzmieniowo Primare CD21? ?
  7. dst89

    AVS2018 - Pokój audiostereo.pl

    Panowie widzę, że głownie wzmaki lampowe przywozicie, znajdzie się coś mocniejszego tak chociaż 10W? Monitory, które chce przywieść lubią prąd :)
  8. dst89

    Monitor L18RNX/P + 27TBC/G + WG148R

    Jeżeli chodzi o woofer to najważniejsze jest dobre odfiltrowanie tej "szczotki" zaczynającej się od 7kHz oraz wytłumienie obudowy (filc fajnie się sprawdził). To co lubię w brzmieniu L18 to duża naturalność brzmienia w połączeniu ze szczegółowością i silnym basem. To już moja druga konstrukcja na aluminiowych Seasach i to co mi się w nich nie podoba to fakt, że żeby zachęcić je do dynamicznego grania potrzeba duuużo prądu. :) Tak jak wspominałeś 27TBC w falowodzie spisuje się świetnie i jestem z niego bardzo zadowolony. Przestrzenny dźwięk, czasami potrafi zagrać na granicy ostrości, ale na dobrze zrealizowanych płytach niezwykle delikatny i wciągający.
  9. dst89

    AVS2018 - Pokój audiostereo.pl

    Lista uczestników: 1. Tomek 1685 - kompletny system, 2. Comen - kolumny aktywne + dac/Pre 3. Seyv - coś się przywiezie, wzmacniacz, dac mam nadzieję, że kolumny. 4. Zorge - SE 6N2PEW, odgrody na Saba GreenCone, trochę makaronu sygnałowego i zasilającego, może jakieś CD jako transport jak będzie potrzeba (Marantz lub TEAC) 5. andrejos1 - pre lampowe , dac, może napęd i kabelki głośnikowe i sygnałowe. kwestia dogadania z resztą aby nie tworzyć filarów sprzętu pod ścianą. 6. dst89 - jak znajdzie się jeszcze miejsce to mogę przywieść monitory L18RNX/P + 27TBC/G + WG148R opisane w Projekty Ukończone.
  10. Koncepcja Monitor dwudrożny bass-reflex zbudowany w oparciu o najbardziej oklepany zestaw głośników w świecie DIY, wyróżniający się aplikacją tweeetera w waveguide. Podstawki są integralną częścią kolumn gdyż właśnie tam upchnąłem zwrotnicę oraz komorę balastową. Zwrotnica Założeniem było, aby do danego zestawu głośników stworzyć jak najprostsze filtry. Woofer filtrowany jest przez rdzeniową cewkę o bardzo niskiej rezystancji szeregowej (0,2Ohm) oraz równoległa pułapkę dostrojoną do pierwszego rezonansu aluminiowej membrany. Niestety takie filtrowanie nie jest do końca zadowalające i nie usuwa wystarczająco dobrze ekstremalnych rezonansów tego głośnika, dlatego dołożyłem drugą pułapkę wycinającą resztkę „szczotki”. Tweeter początkowo miał być filtrowany jednym kondensatorem, jednak w celu uzyskania lepszej liniowości dodałem równoległy filtr schodkowy. Ostatecznie uznałem, że przy aluminiowych membranach i waveguide większe uproszczenie zwrotnicy byłoby niepoprawne technicznie. Obudowa Wykonana z płyt MDF 18mm, w środku oklejone sklejką 6mm (front 10mm) a z zewnątrz HDF 3mm. Obudowa posiada dodatkowe wzmocnienia ze sklejki. Znalazło się też miejsce na obudowę dla tweetera w kształcie „puszki”. Wytłumienie filc i wełna w dość małej ilości. Całość oklejona fornirem impregnowanym olejowoskiem.
  11. dst89

    2.5d na STX W.18.200.8.FGX i T.10.200.8.PCX

    Z pierwszą częścią zdania mogę się zgodzić, z drugą już nie. 2,5way zawsze będzie miało rozjazd fazy, dopiero DSP mogłoby coś zaradzić na tę przypadłość.
  12. dst89

    Konfekcjonowanie bananami

    Dzięki za odpowiedzi, trochę zabawy z tym jest, ale jakoś nie jestem przekonany do zaciskania i przykręcania śrubami więc trzeba będzie się pobawić. Jedyne czego się obawiam to topienie się izolacji przy dość mocnej lutownicy 80W.
  13. dst89

    Konfekcjonowanie bananami

    Posiadam kabelki Chord Rumour z metra i chciałbym je zakonfekcjonować tymi wtykami: http://eaglecable.pl/produkt/hollow-banana/ Pytanie jak to lutować? Grzać wtyk od góry lutownica i cynę podawać przez otwór w który wchodzi kabel? Wiem, że pytanie może wydawać się głupie ale nigdy tego nie robiłem. Przy okazji może ktoś polecić jakieś dobre rurki termokurczliwe?
  14. dst89

    Rezystory - rankingi firm! stwórzmy!

    Ostatnio miałem okazję potestować Superesy 5W i 10W, Mills 5W, Mundorf MR10, Mundorf Supreme w torze Seasa 27TBC/G + WG148R. Oczywiście każdy odsłuch poprzedzony był odpowiednio długim czasem wygrzewania. Superes - niezależnie od pozycji (równlogele lub szeregowo) i mocy wrażenia zawsze podobne: techniczne zamulone brzmienie ze słabą przestrzenią i szczegółowością praktycznie pozbawione dynamiki. Brak wyostrzeń. Brzmienie ocieplone. Mills - testowane tylko w pozycji równoległej: dobra dynamika, szczegółowość. Brzmienie chłodne wręcz sterylne. Mundorf MR10 - szeregowo: krzykliwe i odchudzone brzmienie, najgorsze z wszystkich do tej pory wymienionych. Równolegle: dobra równowaga tonalna, bradzo dobra dynamika i przestrzeń; raczej neutralna barwa. Mundorf Supreme - szeregowo: dynamika, przestrzeń, realizm brzmienia, dobrze słyszalne pogłosy i drobne szczegóły. Przy standardowym wpięciu w szereg za kondensatorem barwa trochę schłodzona. Polecam spróbować wpięcie rezystora szeregowego jak tutaj: http://www.humblehomemadehifi.com/HATT-VIII/HATT-VIII_crossover.jpg w moim przypadku bardziej neutralne brzmienie. Tak zostawiłem w finalnej zwortnicy. Równolegle: razem z szeregowo wpiętym M-Resist Supreme... bez szału, spadek dynamiki i lekko techniczne brzmienie trochę zamulone w porównaniu do równoległego MR10. Ostatecznie zostawiłem M-resist Supreme w szeregu wpięty na "minus" glośnika wysokotonowego i MR10 równolegle. Taka mieszanka daje bardzo szczegółowe i delikatnie rozjaśnione brzmienie co można odebrać jako głosniejsze granie w porównaniu do np Superesów.. Natomiast łatwo to skompensować trochę mocniejszym tłumieniem wysokotonówki. U mnie wystarczyło zjechać o ok 0,6dB i efekt jest naprawdę zadowalający, bez rozjaśnień i odchudzenia, bardzo neutralnie.
  15. dst89

    Różne kostki do wzięcia - obowiązek podawania cen odsprzedaży.

    Na sprzedaż 2x Mundorf M-Resist Supreme 6,8 Ohm nie lutowane (wpiete na żabki na około 80h). Cena 39 zł/szt.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.