Jump to content

yayacek

Użytkownicy
  • Posts

    1194
  • oraz w archiwum

    1135
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

yayacek last won the day on November 23 2011

yayacek had the most liked content!

Reputation Całkowita

813 Bardzo dobry

Audiostereo

747

Bocznica

66

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

yayacek's Achievements

  1. Zasadniczo pokój odsłuchowy to nie laboratorium by cokolwiek mierzyć 🙂 Jeśli system A jest dla naszych uszu przyjemniej grający niż system B to pozostawiamy ten system, który NAM się najbardziej podoba niezależnie od pomiarów, testów, recenzji itp. Jedynym tutaj ograniczeniem jest cena, ale jeśli poruszamy się w przedziałach cenowych przystępnych dla budżetu to również te ograniczenie znika. Zmierzenie czegokolwiek w domu to ciężka sprawa, ciężko pomierzyć np. szerokość sceny nie dysponując odpowiednimi warunkami i sprzętem. Nawet mając dobry goniometr trzeba byłoby robić pomiar naście razy z rzędu by sprawdzić powtarzalność pomiaru. To moje uszy i mój gust i wyśmiewanie się często gęsto na tym forum z osób lubiących słuchać na tym czy innym sprzęcie jest nie na miejscu. To tak jakby wyśmiewać się z kolegi, że wziął sobie za żonę "brzydką" kobietę - ale jemu właśnie taka kobieta się bardzo podoba! Co do wyrównywania poziomów - owszem ma to sens jeśli chodzi o pomiary. Ale nie ma sensu jeśli chodzi o nauszne poszukiwania brzmienia. Mamy system A, uczy się go i obcujemy z nim czas jakiś - znamy ten dźwięk. Potem mamy jaką zmienną np. nowy wzmacniacz i znów się wciągamy w brzmienie i uczymy się reprodukowanych dźwięków. Testowanie nauszne z szybkim przełączaniem pomiędzy urządzeniami nie ma sensu. Uszy mają za dużą bezwładność by coś wyłapać, nawet jeśli poziomy są takie same. Dźwięk trzeba zapamiętać, to tak jak z pamięcią zapachową przy szukaniu perfum. Kiedy muzyk przychodzi na salę koncertową dostaje do dyspozycji kilka fortepianów, robi próby grając na każdym z nich oddzielnie i wybiera ten fortepian, który najbardziej mu leży brzmieniowo, nie gra podczas prób na dwóch fortepianach jednocześnie ani nie skacze z jednego na drugi w połowie taktu, ani nie wyrównuje poziomów grając na każdym z nich innym (mocniejszym/słabszym) naciskiem palców.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.