Jump to content

whitesnake

Użytkownicy
  • Content Count

    1898
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

184 Dobry

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bas jest szczególnie interesujący. Od pierwszego włączenia miałem wrażenie, że wzmacniacz schodzi niżej w paśmie. Jednak co najważniejsze, pojawiła się wyraźniejsza faktura basu, tzn, gra jakby najniższa składowa była dobrze zszyta czasowo z wyższymi harmonicznymi. Szczególnie dobre wrażenie robi to w dynamicznych nagraniach klasyki. Nie ma buuum z akcentem w wyższych smyczkach, tylko jedno mocne cięcie od dołu do góry - mięsiste, ciepłe, ale świetnie kontrolowane. Jakby wzmacniacz zyskał kilka W mocy. Grają dopiero kilkadziesiąt godzin i sam jestem ciekaw co z nich wyjdzie po uformowaniu. Zadyszki nie dostanie, bo to lampa, może najwyżej nie pokazać wszystkiego co jest w nagraniu. Nie jest to jednak wzmacniacz do kolumn o "dziesiejszej" efektywności, żeby rozwinął skrzydła potrzebuje min 90dB.
  2. Dziękuję, ale w przypadku kondensatorów jakoś idea NOS mnie nie przekonuje. Jest ogromny wybór kondensatorów na rynku, więc jak padną będzie okazja wypróbować coś innego
  3. To ja może dam na zapowiedzi mojej recenzji tym zdjęciem ;) TU8200 po lekkiej modyfikacji. Na razie się wygrzewa, a ja zbieram wenę, żeby to zgrabnie opisać. tomek_j podniósł poprzeczkę, więc nie wypada tak trzy po trzy.
  4. Gratuluję świetnej relacji ;) wkrótce mi się przyda. Znak czasów. W dobie wysokoefektywnych kolumn i niskiej rozpiętości dynamicznej materiału źródłowego to w zupełności wystarczało. Dzisiaj normy musiałyby uwzględniać powszechność źródeł 24bit i kolumn o skuteczności poniżej 88dB, które znacząco podnoszą wymagania mocowe dla wzmacniaczy.
  5. 285 z wysyłką kurierem do PL. Tylko, jak monitor to bassreflex, a jak BR to seria SWR zamiast SFR. Też właśnie buduje monitory i jestem po obfitej korespondencji z Istvanem. Bardzo pomocny człowiek! Odnośnie współpracy nie narzekam. Przy zamówieniu głośników dostałem dodatkowo wełnę do wypełnienia kolumn i tuby bassrefleksu - wszystko wysłane w piatek, a w poniedziałek kurier był u mnie.
  6. Niektórzy twierdzą, że korekcję sobię robią kablami. Skoro da się jedną parą zmienić brzmienie całych kolumn, to trzema parami, jedną parą na każdą drogę, chyba wyjdzie jeszcze lepiej. Pewnie trzeba się namieszać, ale jak się trafi, to będzie i dobrze i po audiofilsku.
  7. Ważne jest to, że robienie jednej krzywej korekcji dla obu kolumn nie ma najmniejszego sensu i przynosi odwrotne efekty od zamierzonych. Lepiej, jak pisze globtroter1, zainwestować w kable lub kompensatory. Szczególnie z tri-wiringiem można osiągnąć wyniki. Trwa to dłużej, bo trzeba przesłuchać dużo kabli i trochę kosztuje, ale jest bardziej audiofilskie, więc na pewno lepsze.
  8. Korekcja nie jest tylko po to, żeby wygladzić dołki i górki charakterystyki kolumn, tylko żeby wyrównać to co wpada Ci do uszu, a wpada różnie i nie tylko bezpośrednio z kolumn. Choć to i tak ułomne korygowanie, bo "uniwersalnie zestrojone zwrotnice" i tak pozostają w kolumnach i nie pozwalają na korygowanie tego co wpada nie tylko z różnych kolumn, ale i z różnych dróg. Niestety nawet skorygowanie obu kolumn niezależnie, przy pasywnych zwrotnicach, to dopiero jakieś 20% sukcesu. Korekcja to nie tylko wyrównianie pasma, to też opóźnienia dla konkretnego miejsca odsłuchowego.
  9. Czy w Roon można wprowadzać korekcje dla każdego kanału odzielnie?
  10. Sentymenty. Najlepiej grało w czwartek o 14:00 na PR2 z Muzyki Młodych.
  11. Wszystkie 10 płyt wrzucono wczoraj na Tidal - to tez swoisty przełom, swoją drogą. Pomijając bootlegi, wstępne miksy itp., sam remaster MOP brzmi bardzo dobrze, spójnie, choć selektywnie i ze sporą masą.
  12. Cyfrowa regulacja jest psuciem każdego sygnału. W określonych warunkach jest to poza progiem percepcji do poziomu powiedzmy -12dB, ale zawsze jest to operacja stratna i materiał wejściowy traci bit-perfect. Da się tego uniknąć.
  13. Kompromitujesz się tym wpisem, bo nie zrozumiałeś ani słowa. Jeśli nie potrafisz pojąć zastosowania tego wzmacniacza, jego ograniczeń i funkcjonalności, to nawet go nie dotykaj. Nie mam żadnym ambicji, żeby udzielać komukolwiek wskazówek. Nie zachęcam też do używania Lab'a. Zaznaczam tylko, że jeśli ktoś chce wyciągać wnioski, a tym bardziej stawiać oceny, to powinien dołożyć trudu i zastosować ten wzmacniacz zgodnie z przeznaczeniem. Puszenie się, że ktoś słuchał i Lab zagrał gorzej niż Xindak, to dziecinada, a jeśli jeszcze taki człowiek stawia się w roli autorytetu to obnaża jedynie swoją megalomanię i ignorancję. To nie jest plug&play i nie nadaje się do użytku w sensie audiofilskim. Daj spokój - wypowiadasz się na temat urządzenia, a nie znasz jego podstawowej fukcjonalności. Lab nie potrzebuje żadnego przedwzmacniacza - sygnał wprowadza się do niego po AES. Ważne jest źródo, które musi mieć prawdziwy sygał AES/EBU - a nie udawany SPDiF na XLR i regulację głośności, najlepiej napięciową, żeby nie psuć sygnału. Wprowadzanie sygnału do zwrotnicy cyfrowej w analogu i skazywanie się na wielokrotną konwersję D/A/D/A/D/A to jeden z powszechniejszych błędów niedoświadczonych audiofilów. NIe mozna sie wtedy spodziewać niczego poza totalną kaszaną.
  14. Wskazówka dla testujących. Podłaczać żródło AES z napięciem do 2,8V. Wywalić wszystkie kable audio z sieciówkami włącznie, najlepiej nie używać pojedynczej końcówki a tylu ile ma się dróg w kolumnach po wyeliminowaniu pasywnych zwrotnic. Wiem, że to ograniczy ilość potencjalnych testerów, bo trzeba jednak coś potrafić żeby to złożyć, ale warto. Taki system to dobry test kompetencyjny dla wszelkiego rodzaju forumowych naciągaczy mieniących się fachowcami od akustyki. Z dużym prawdopodobieństwem mogę założyć, że niewiele jest tu osób, które będą potrafiły to zestroić. Łatwiej wciskać ciemnemu ludowi różne korektory pasywne z kategorii akuestetyki, których działania nie rozumie nawet sprzedający i nikt nie weryfikuje.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.