Jump to content

Yoshi_80

Branża
  • Content Count

    338
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

287 Bardzo dobry

Metody kontaktu

  • Adres URL
    http://www.yb-audio.pl

Informacje profilowe

  • Branża
    Usługi

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Konstrukcja kolumn nie została mocno zmieniona. Na prośbę Kasz76 obudowy zostały pomniejszone do możliwego minimum co wymagało gruntowego przeprojektowania skrzynek. Do zwrotnicy trafiły lepsze elementy, wymienione zostały kondensatory i rezystory kondensatory na Mundorfy (EVO Silver Gold Oil / EVO Aluminium , MRESIST Copper Nickel), zastosowaliśmy lepsze okablowanie na przewody miedziane kryte srebrem. Zamówienie zawierało prośbę aby przyciszyć wysokie tony co było nieco problematyczne z uwagi nie tyle na problemy techniczne co na punkt odniesienia - poprzednie kolumny. Kolumny których ja nie znam i nie wiem jak grają i jak odnoszą się do naszych konstrukcji. Przyciszanie wysokich w naszym zestrojeniu o tak enigmatyczny punkt odniesienia nie miało sensu. Dlatego nie było wyjścia jak rozwiązać to za pomocą regulatora w zakresie +-2dB który pozwoli na fine tunning tego zakresu :-).
  2. A to jak z racji wieku to Ci odpuszczam. Mnie też to czeka i to pewnie szybciej niż myślę 😄.
  3. babatular z całym szacunkiem ale większych bzdetów jak żyję nie czytałem. Jesteś jak ta przysłowiowa baletnica. Jak Ci sie nie podoba spsób w jaki prowadzimy biznes to nie musisz tego co chwile powtarzać. Naszym klientom to nie przeszkadza. Ba niektóry wracają do nas po kolejne i kolejne kolumny. Widać może nie mają tak wygórowanych wymagań jak Ty. A może po prostu mają normlane, zdrowe podejście. Warunki projektów na specjalne zamówienie określone sa jasno. Ja nikogo nie zmuszam do kupowania naszych kolumn, to klienci chcą abyśmy im je zbudowali. To jest ta róznica której nie potrafisz pojąć i nie pojmiesz bo nie chcesz.
  4. Na logikę tak powinno być ale z drugiej strony doświadczenie mi mówi, że reguły panujące w audio często nie opierają się na logice ;-). Na razie odpuściliśmy sobie z Robertem eksperymentowanie z AVS. W Polsce rządzi średni segment oraz sprzedaje się trochę rzeczy bardzo drogich gdzie konkurencja jest niesamowicie silna bo mamy w tym segmencie wiele bardzo mocnych światowych brandów i trudno się przebić małej krajowej firmie.
  5. Ellipticor 18 jest po prostu lepszy pod każdym względem. Jakiego kryterium byśmy nie przyjęli to i tak będzie lepszy. Akurat całej serii Ellipticor , o czym już kiedyś pisałem, 18tka jest moim zdaniem najbardziej udana, robi największe wrażenie in plus na tle innych przetworników. Szybkość, świeżość, dynamika, niesamowita naturalność !! brzmienia jest po prostu postawiona dużo wyżej niż do tej pory. Dźwięk jest gładki, pełen detali i niesamowicie prawdziwy. Jak słucham na Ellipticorze to wszystko wydaje się być inne, ma się wrażenie, że dopiero teraz gra tak jak powinno grać. Jak dla mnie na chwilę obecną najlepszy głośnik do średnich tonów tylko piekielnie drogi.. Czy to jest warte 4 tys? Jak dla mnie ten głośnik został dobrze wyceniony. Takie samo pytanie padałoby gdyby kosztował "tylko" 2 tys albo 10 tys. Dlatego w sumie ono nie ma sensu. Zawsze znajdzie się ktoś kto je zada, niezależnie od ceny. Dla mnie istotne jest co innego. Ten głośnik wprowadza istotną zmianę. Nie jest to kolejny, podobnie brzmiący przetwornik, niewiele różniący się od tego co było. Nie jest to 10 wariacja Satori który różni się impedancją, kolorem membrany czy czymś tam jeszcze (nawet nadchodzące węglowe satori to nadal to samo tylko ze zmienioną membraną, mamy podobną ch-kę, podobną efektywność, podobne parametry TS, w sumie trochę nuda). Tu mamy powiew świeżości, coś zupełnie nowego. Konstrukcję powstałą od A do Z zupełnie od początku, dopracowaną do granic możliwości Jak to u Scan Speaka który niczego nie robi na kolanie i wydaje produkty najlepsze jakie może zrobić. Pytanie o cenę jest bezzasadne również z tego powodu, że są to przetworniki celujące w absolutny top, do najlepszych, najdroższych konstrukcji. W tej kategorii cena przetwornika nie ma znaczenia bo płaci się nie tylko za to ale w dużej mierze za wiele innych aspektów wyjątkowości i niesamowitości albo po prostu za markę. To w YB jako jednej z niewielu firm jest polityka aby dawać możliwie najwięcej. Bo czy takie Epic One za 50 tys to dużo? Teoretycznie tak, to masa pieniędzy. Z drugiej strony popatrzmy na wkład. Konkurencyjne firmy za te same pieniądze oferują śmieszną wartość wkładu materialnego. Tak jak kiedyś słusznie zauważył paul klacska takie kolumny w tej cenie to okazja bo jak za ellipticory wezmą się wielcy tego świata to będzie kosztować 4x tyle. A może nie wezmą bo kto im tyle za to zapłaci . Lepiej robić kolumny po staremu. Czyli głośników za 5 tys a kolumny za 50 . I tym optymistycznym akcentem.. 😉
  6. Rozpatrywanie jakości i przydatności Ellipticorów wyłącznie przez pryzmat zejścia basu jest co najmniej nieporozumieniem. Nie wiem skąd oczekiwanie, że nowa, lepsza seria ma z automatu dawać niższy bas ? Scan Speak już dawno osiągnął w tej materii mistrzostwo. Od osiągania najniższych częstotliwości są inne drivery, specjalnie do tego celu przygotowane. Poprzednikiem 22 cm Ellipticora był papierowy Revelator który tak na prawdę za wiele się nie różni osiągami basu w symulatorze. Ellipticor ma go może trochę mniej ale nie są to jakieś istotne różnice. Natomiast Ellipticor to masa innowacji, zupełnie innego podejścia do konstrukcji oraz zupełnie inne brzmienie. Jak ktoś ogląda wyłącznie parametry TS i patrzy gdzie są punkty f3/f6 to tego nie zrozumie. Tu trzeba szerszego spojrzenia na to co głośniki oferują i jak brzmią !
  7. @Kasz76 zastanów co jest dla Ciebie ważne, co chcesz uzyskać i zrób to co uważasz za słuszne oraz to z czym czujesz się najlepiej bo to będą Twoje kolumny. Specyfiką tego miejsca jest to, że tu każdy ma inną wizję i swój złoty środek i będzie Cię przekonywać, że ma rację. A oczywiście jak to zbierzesz w całość podpowiedzi są od sasa do lasa, wszystkie arbitralnie "najlepsze" .. 😉 . Nie chce się wdawać w szczegóły i komentować dziwnych teorii bo było tego zbyt wiele a ja nie mam tyle czasu. Każdy ma swoje doświadczenie i słyszy po swojemu więc nic dziwnego. Powiem Ci, że im dłużej nad tym myślisz tym będziesz głupszy a forum Ci nie pomoże zmądrzeć. Z każdym dniem będziesz mieć po kilka nowych podpowiedzi i to na pewno nie ułatwi 😉. Wróć do początku i określ co dla Ciebie jest najważniejsze. Jak chcesz małe kolumny to buduj małe a nie 100L potwory.
  8. Zdjęcia mogę zrobić. Te fronty były wykonane z płyty MDF 18mm, doklejone jako osobny element. Kształt zrobiony w pewnym sensie od ręki, wtedy jeszcze nie robiłem sobie rysunków cadowskich, wizualizacji itp. Wszystko było w głowie albo narysowane ołówkiem na kartce ;-). Projekt zwrotnicy powinien gdzieś być na dysku. O ile pamiętam była chyba dość podobna do koncepcji visatona.
  9. Wiele lat temu wykonałem sobie kolumny na b200. To był mój taki wstęp do hi endowych przetworników. Grają do dzisiaj. Obecnie u teścia bo ja już nie miałem gdzie tego trzymać. Kolumny pierwotnie jako prototypy były w obudowie zamkniętej o objętości 65L (o ile dobrze pamiętam). Nim pokryłem je okleiną, przerobiłem na układ nisko strojonego bass refelxu. Zwyczajnie w tamtym czasie brakowało mi w nich basu a taki układ pozwalał na subtelne podciągnięcie tego zakresu. Teraz być może zostawiłbym OZ, trudno powiedzieć. Przyzwyczajenia się trochę zmieniają ;-). Rozważałem też przez jakiś czas przebudowę projektu na linię transmisyjną bo głośnik się do tego nadaje ale ostatecznie porzuciłem ten pomysł. Chyba wychodziła większa niż bas refelx który i tak jest bardzo duży. Zwrotnica oczywiście mojego autorstwa, kilkukrotnie delikatnie dostrajana w zakresie najwyższego pasma. Nie wiem czy obecnie nie wymagałaby sprawdzenia bo cholera wie o ile się zmieniły same przetworniki na przestrzeni tych około 15 lat. Czy b200 daje rade, czy to gra dobrze? I tak i nie. Szerokopasmowce to jedna z filozofii audio i w tej kategorii b200 całkiem dobrze sobie radzi. Drugi aspekt na plus to za w sumie niewielkie pieniądze mamy już jedno z topowych rozwiązań w tej klasie. Ja swoje kolumny zbudowałem własnoręcznie naprawdę śmieszne pieniądze. Relacja jakości do ceny była druzgocąca. Ale to było 15 lat temu, b200 miały inną cenę, wszystko miało inną cenę a własnej pracy nie liczyłem. W porównaniu do układu 3 drożnego na który się potem przesiadłem (opartego o seas excel i morel supreme) to niestety b200 nie wypadał już zbyt konkurencyjnie ale nie jest to dla niego ujma. Po prostu to inna kategoria kolumn i inny wymiar dźwięku. Ktoś kto kupuje 3 drożne paczki ma inne oczekiwania od kogoś kto kupuje 1 drożne szerokopasmowce. Porównywanie tych dwóch rzeczy nie zawsze ma uzasadnienie. Dla mnie szerkopasmówki to rozdział zamknięty aczkolwiek miło wspominam ten dźwięk, zresztą czasem jak teść odpali sprzęt to mam okazję sobie przypomnieć ;-).
  10. Dmitrii za dużo wagi w swoim pomyśle przywiązujesz do wykonania obudowy za a mało do reszty. Jeżeli zależy Ci na brzmieniu to odwróć proporcje. Zamiast wywalania kasy na kosmiczne frezowanie MDFu zrób najprostszą, najzwyklejsza obudowę, nawet z płyty wiórowej pociętej w castoramie ALE kup porządne głośniki i zrób dobrą (w sensie dobrze zaprojektowaną a nie na drogich elementach) zwrotnicę. Chociażby najtańsze SB Acustisc z serii NRX czy NBAC będą brzmieniowo o lata świetlne przed zabytkami Tonsilu.
  11. SB23NBAC spokojnie dociągnie do 1kHz ale pierwszy poważniejszy problem pojawia się już przy 1800Hz. Przy odpowiedniej filtracji teoretycznie dałoby się ukryć problem i dociągnąć z podziałem tak wysoko. Pozostaje jednak pytanie czy jest w ogóle sens robić podział częstotliwości w paśmie gdzie ucho jest najbardziej czułe.
  12. Twierdzisz że 5L więcej i aluminiowy SB23 w obudowie zamkniętej zaczyna "mulić"? Chyba trzeba by najpierw przedefiniować to pojęcie bo akurat większy litraż w OZ zwykle poprawia odpowiedź impulsową anie pogarsza. Chyba, że wyjdziemy z Qtc poniżej 0.5 to wtedy można pogorszyć ale na pewno nie "zamulić".
  13. Nie będzie wielkim odkryciem jak powiem iż revelator w zamkniętej będzie dysponować fenomenalna szybkością, twardym i konturowym basem i żaden bas reflex nawet na satori 19 tu nie będzie mieć nic do gadania. Oczywiście będzie to okupione gorszym rozciągnięciem pasma. Aby to trochę uratować bardziej logiczną opcją wydaje się być użycie aluminiowej 22jki. Jeżeli chcesz ciągnąć dwie sroki za ogon to raczej zapomnij o tych głośnikach i idź w coś większego np Satori WO24 lub Revelator 26W. Obydwa fajnie spiszą się w OZ. A jak ma być bardziej po taniości to aluminiowy SB23 daje również bardzo fajne brzmienie z OZ.
  14. Jak głośniki będą już dostępne to pewnie się nimi pobawię. Jeżeli poprawili papierowego Satori MW16 to może być petarda. Aczkolwiek zawsze trzeba mieć na uwadze nie tylko parametry ale również brzmienie danego materiału a tu niestety papier często wychodzi obronną ręką. Może powstanie na tym nowa konstrukcja bo pewien koncept już od czerwca jest w fazie przygotowań i doboru przetworników i ten nowy głośnik mógłby się wpisać w tą koncepcję.
  15. Dołączamy się do czarno piątkowego szaleństwa :-) . Więcej na [Hidden Content] . Zainteresowanych zapraszam do kontaktu.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.