Jump to content

arczi87

Użytkownicy
  • Content Count

    3155
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

arczi87 last won the day on August 8 2012

arczi87 had the most liked content!

Community Reputation

1239 Audioholik

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

9196 profile views
  1. Policz jak sumuje się rezystancja szeregowo, a jak równolegle. Będziesz wszystko wiedział. Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  2. Ale przenoszenia dźwięków na niższe kondygnacje nie ograniczysz dywanem. Zaś zmniejszyć echo możesz czymkolwiek patrząc z perspektywy zaawansowanego rozwiązania jakim jest dywan. Nie ma co bić o to piany. Co zostało zawarte w moim pierwszym poście. Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka "Wybacz nie muszę wolę takie rozwiązanie" Przecież ja się do ciebie słowem nie odzywam. Super mi dogadałeś w kwestii adaptacji. Kurczę widać że się znasz. Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  3. Finalnie masz jak "krowie na rowie", iż wrzucony przez ciebie podkład jest podkładem pod panele i ma tłumić dźwięki uderzeniowe. Więc dywagacje o nim pod dywanem dowodzą że nie masz pojęcia o czym mówisz. Więc z szacunku do kasy wróć jednak do kapci. Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  4. Polecam książkę o przenoszeniu się dźwięków w budynku. Budownictwa kończyć nie musisz. Jak już poczytasz to głupawy uśmieszek z posta powinien odbić Ci się czkawką. Mierzi mnie twoja szydercza odpowiedź. O adaptacji nie wspominałem, ale pianomat plus dywan w kontekście adaptacji jest na poziomie zmiany zasłony na grubszą. Gadania więcej niż to warte. Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  5. Strata kasy. Jeśli przeszkadza tupanie załóż kapcie. Będzie tanio i skutecznie. Jeśli kwestia basu z kolumn to zapomnij o tym pianomacie i dywanie. Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  6. Bo wielu ludzi dużo gada. Duża część użytkowników zestawów stereo jest trochę nawiedzona. Nie dopuszcza innych, czasami dużo lepszych rozwiązań. Puentując zabudowa kolumn in wall z natury uzyskuje lepszą liniowość w dziedzinie częstotliwości. Bez znaczenia czy będzie to zestaw stereo czy wielo kanałowy. Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  7. Kolumienki nie mają basu i nic tego nie zmieni. To że wydaje Ci się że ma, wynika z tego, że stoi w rogu i pobudza fale stojące. Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  8. Kolejny, który chce zarobić na panelach. Ehhh Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  9. Tak Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  10. Przede wszystkim nie chcesz tłumić a izolować. Podobne kwestie ale zupełnie odmienne. Poczytaj o budowie przegród akustycznych, złożony temat wymagający dużych pieniędzy. W skrócie masa izoluje, ale dźwięk przenosi się po konstrukcji nośnej budynku czyli wszystkie ściany, sufit i podłoga. Możesz pochłaniać, co wiąże się z mniejszą ilością energii przenoszonej przez ściany. Ale pewnie zaczniesz grać głośniej i wyjdzie na to samo. Podpytam w kwestii akustyki, co masz zrobione w tym pomieszczeniu, co poprawia akustykę? I co ewentualnie miało by ją zepsuć?
  11. Po prostu zacznij czytać, wywarzasz otwarte drzwi. Montowanie dyfuzorów w pomieszczeniu o bardzo wysokich czasach pogłosu to jak kwiatek do kożucha. Opanujesz względnie pogłos to i dyfuzory usłyszysz.
  12. Dobra sprawa wygląda tak, że fajnie jest mieć mikrofon i zrobić normalny pomiar z PC. Nawet bez większej wiedzy da się ogarnąć. Problem w twoim przypadku jest złożony z dwóch. Pierwszą częścią są fale stojące pomieszczenia, superchunk coś daje ale bez spektakularnych efektów. Więc to jest powodem wszystkich nierówności na basie w pomieszczeniu. Drugą częścią opisanego przez Ciebie problemu jest sufit, który jest zupełnie odmienną przegrodą w stosunku do ścian z gazobetonu. Mianowicie pozbawia Cię jednego modu osiowego (jak już ktoś wspomniał można uznać że ucieka gdzieś w powietrze), wyższych harmonicznych, dodatkowo bardziej złożone fale stojące są wypaczone, ale odpuśćmy sobie. Stąd rozkład fal stojących będzie gorszy niż w pomieszczeniu z normalnym sufitem. Ale na wejściu mniej dudni co Ty odbierasz jako wadę. Po twoim opisie basu, który ma być mięsisty itd. wiem jedno że przyzwyczajony jesteś do fal stojących i dudniącego basu. Dodatkowo basowy głośnik seas'a w kolumnach jest uznawany za grający szybko, nieprzeciągający itp. Więc stąd twój smutek. Opis po wywaleniu wełny dodatkowo potwierdza moje przekonanie, że większe pobudzenie fal stojących == lepiej. Co oczywiście w kategoriach bezwzględnych jest gorsze. Prawda jest taka, że przy dobrze zaadaptowanym pomieszczeniu możesz wstawić cztery suby i będzie ok, a nawet uzyskasz bardzo dobre wypełnienie pomieszczenia w szerokim spektrum niskich częstotliwości. W innym przypadku, klasyczny salon mały sub a szklanki tańczą w kredensie (nie nie o to chodzi w adaptacji i jakości basu ). Jeśli naprawdę chcesz zaadaptować pomieszczenie, to dążysz do 0,3s RT60 wiadomo że poniżej 200Hz uzyskasz więcej ale 0,5s czy 0,6s też będzie ok (kwestia preferencji, ale nie o tym). Paneli BAD nie masz się co czepiać. Widzę że część jest z inwersją więc i tak jest lepiej niż u 80% ich właścicieli. One mają relatywnie równomierne pochłanianie w dość szerokim zakresie. Na obecną chwilę, kup normalny mikrofon zrób pomiar REW. Montujesz potem dedykowane pułapki rezonansowe ( Helmholtz albo membrana tak w skrócie). Dążysz do względnego wygładzenia górek w zakresie 200Hz. Dudnić raczej nie będzie, ale ciężko stwierdzić czy będziesz zadowolony (w moim przekonaniu lubisz dudniący basik). W dość prosty sposób można jeszcze poprawić sytuację kupując drugiego suba. Musiał byś je odpowiednio rozmieścić i poczytać o systemach multi sub. Wiadomo dochodzi jeszcze korekcja. Generalnie będzie lepiej. Tylko tyle, albo aż tyle. Pozdrawiam
  13. Jeśli mam być szczery, to panel BAD lepszy. Opisany wielokrotnie i wiesz czego możesz się spodziewać. Tutaj taka mała loteria
  14. Ja prawie 100" oglądam z niecałych 3m i dla mógłby być większy. Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  15. arczi87

    Akustyka wnętrz

    Panowie trochę zabawnie tutaj, jeśli chodzi o tłumienie to liczy się air flow resistivity (opór przepływu powietrza). Zaś gęstość objętościowa jest korelatem i nie mówi wprost o tłumieniu dźwięku. Dalej to czy coś jest przegrodą dla fali akustycznej zależy od częstotliwości. Bo to co jest przegrodą dla 10kHz to dla 100Hz jest do pominięcia itd. Co do właściwości tłumiących to ma to każdy element akustyczny, dyfuzor itp. Nawet betonowa ściana (choć nikłe) będzie taką właściwość posiadać. Więc nie jest tak że jeden materiał tłumi a inny w ogóle. Trzeba się skupiać na tym by materiał tłumił w jak najszerszym paśmie i współczynnik był w miarę równy dla różnych częstotliwości. Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.