Jump to content

haile

Użytkownicy
  • Content Count

    124
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

124 Dobry

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. niepotrzebnie trapisz sie swoja biedota kolego, poniewaz jestes tez zapewne zbyt gluchy zeby cokolwiek uslyszec na nawet najdrozszym sprzecie ;) Mysle, ze tutejsi slyszacy sie ze mna bardziej niz zgodza. No dalej, podniescie kolege sceptyka na duchu :)
  2. kable nie maja znaczenia jesli tylko sa odp. grubosci, bi-wire tez nie, ale skoro juz masz to zostaw. Problem z rezonowaniem podlogi jest pewnie glownie stad, ze kolumny przylegaja do niej srodkiem spodu obudowy. Drgania scianek maja najwieksza amplitude na ich srodku, wiec jesli zalozysz kolce na skrajach obudowy to jest szansa na redukcje tego dudnienia. Chociaz kolce same w sobie nie redukuja drgan. Jesli chcesz to zorbic, to najlepsze, i tanie, beda materialy wiskoelastyczne jak blue-tack czy maty butylowe do aut. Sprobuj to podlozyc pod rogi kolumn.
  3. System transparentny to taki na ktorym slychac rzeczy nieslyszalne jak kable, bezpieczniki, CVC, itp. Jesli tych wszystkich gowien nie slyszysz, to masz system nietransparentny, ale ktos inny, na tym samym sprzecie moze uslyszec i wtedy bedzie to juz system transparentny. Poste i bezdyskusyjne. Spierac sie mozna jedynie o to komu nalezy bardziej wspolczuc
  4. no dokladnie. Na glupka to wychodza klienci lapiacy sie na CVC, ci z JBL raczej na wprawnych marketingowcow, no i troche sciemniaczy bo te kolumny ogolnie nie sa zle, tylko za drogie.
  5. O podniesieniu napiecia z 9 do 18v pisze: I can't personally tell any difference. To chyba Ty czegos nie zrozumiales. W pomiarach wyszlo mu jedynie wieksze IM na nieslyszalnym poziomie. Gdyby bylo cokolwiek innego to z pewnoscia by sie tym pochwalil. Cala reszta ktora opisuje to subiektywna ocena zmian w dzwieku na ucho, jak tych japonskich recenzentow o ktorych wspomina. Gdyby robil rzetelne slepe testy i cos w nich wyszlo to z pewnoscia tez by sie tym pochwalil. Nawet mocno techniczni konstruktorzy gonia za lepszym "dzwiekiem", takim ktory sie lepiej sprzedaje i nie przejmuja sie rzetelnymi testami swoich klockow, bo nikt tego w recenzjach nie robi. Jesli cos zagra lepiej na ucho i recenzenci sie na to lapia to tego uzywaja i nawet nie wnikaja czy to tylko zludzenie. W hi-endzie trzeba sie czyms ekstremalnym wyrozniac zeby sie sprzedalo.
  6. To czym sie podniecacie to marketingowe bzdety dla jeleni. Tutaj chyba szczera wypowiedz autora tego CVC w JBL G. Timbersa: The capacitor biasing is something that has existed for many years. Tube equipment does it automatically since there is usually a large DC offset between stages. Some early transistor amps/preamps had two polarized caps in series with the center point going to ground through a large resistor. I personally became aware of this technique for speaker systems through communications with Ed Meitner, currently of EMM Labs. He is a wealth of information regarding these "tricks" to help linearize or improve the sound of passive components. It turns out that the bias trick actually increases measured IM distortion and the higher the bias voltage, the greater the increase. It is not by a great amount, but it is measureable. The sound imporvement (or change) is very rarely perceived as worse and is never linked with a increase in IM distortion. The sonic effect is one of smoothness, increased spaciallity, detail and stuff like that. IM has a muddling or confusing effect so I doubt that this particular steady state measurement is explaining the sound difference either way. Simply put, we are striving to create a class A situation but as was just pointed out, depending on the bias voltage with respect to the voltage across the capacitor, we may only have an "A" condition up to a particular drive level. So if it makes you happier, consider the change to be class AB, but heavily biased to A. You must also keep in mind that the voltage across the input terminals of the crossover network does not tell you what voltage or current is applied to any individual component. Some parts block signal and others shunt signal so the loading on a particular part is not obvious. For the most part, the caps are well taken care of with 9 volts, even at healthy drive levels. The obvious choice for 9 volts is the small cheap battery and holders that are available. No current is involved so a smoke detector battery and holder is a natural choice. We did do one system with 18 v (M9500). Certain of the Japanese reviewers thought it was an improvement. I can't personally tell any difference. I am also told on a regualr basis (again by our Asian customers) that the battery must be changed at least every 90 days and that the sound degrades after that. Once again, I have not been able to "hear" any difference after 90 days and the battery is certainly still good for many years from a voltage standpoint. What playing around I have done with initial application of a battery to a biased circuit (that has not been previously powered up) is that it takes about 3-5 seconds for the soundstage to change. I have tried to measure the voltage level in that time period and it seems that several volts is all that is necessary to accomplish 90% or more of the improvement. Once a circuit has been energized, it is nearly impossible to return it to zero. You have to individually short out each cap and leave them shorted for a while or else they will creep back up somewhat. If you replace the battery with a short and play the system for a while, the caps will start to bias themselves, although not to anywhere near the same degree. You can take this opinion for what it has cost you. I have been very pleased with biasing for many years. I use it in all applications that involve a capacitor and I have rarely been disappointed. Results may vary so if it doesn't do it for you that is okay too. It cost a bloody fortune to implement as it requires 4 times the capacitance and double the capacitor parts count. The network size gets huge as well. Inspite of this, I have never heard a capacitor type that didn't improve (or change) including the nearly perfect teflon variety. Wyglada, ze jest swiadomy, ze technicznie to bzdura, ale subiektywnie daje poprawe u klientow wiec to stosuja. Ciekawe, ze wiekszego biasu jakos nie slyszy, a forumowi koledzy wrecz przeciwnie. Czyzby to wszystko bylo kwestia wyobrazni? Niemozliwe :)
  7. Brzmi jak fragment broszurki reklamowej hi-endu za $100k zlozonego z heblowanych desek, starych glosnikow estradowych i dwoch kondensatorow. W realnym, obiektywnym swiecie, wszystko co ma wieksze znieksztalcenia, nieliniowe badz liniowe jest ogolnie oceniane jako gorzej brzmiace, i nie ma znaczenia czy jest zbudowane jak kontrabas czy bardziej jak lodowka. Winyl/CD, lampa/tranzystor, glosniki. Jesli tylko fakty Cie interesuja to moze zapodaj choc jeden. Jakiekolwiek badanie wskazujace, ze sluchacze preferuja sprzet o wiekszych znieksztalceniach. Tylko rzetelna publikacja, nie opinia 3 dziadkow mlaskajacych przed winylem z lampa i szerokopasmowymi tubami. I jakie kable graja jak instrument? Jedne sa bardziej fortepianowe a inne gitarowe? Daj konkretny przyklad :)
  8. czyli sluch stracony, teraz walczymy o twarz :) chcialbym to dokladnie zrozumiec...wiec miales dwa mierniki ktore rwnoczesnie wpiales w obydwie zwrotnice zamiast baterii podczas sluchania, tak? A nie tak jak wczesniej pisales, ze tylko odlaczyles baterie? Dobra, jaja sobie robie. Tak bardziej serio to zludzenie poprawy jest fajne, ale lepiej zajac sie czyms co daje realna zmiane.
  9. a jakie znaczenie bedzie mialo czy tych znieksztalcen jest -100 czy -90db jesli dynamika kolumn do ktorych wsadzono takie zwrotnice to w praktyce max 60db super. To teraz jeszcze zmierz innym miernikiem impedancje tego miernika :) I pomysl troche co tak naprawde zmierzyles
  10. wrzucaj cytaty bo nie wchodze tu zeby czytac cale to bezuzyteczne gowno :) Jak to odlaczyles? Zwarles te pojemnosci do masy przez ten 1mega rezystor? To ok, zakladajac, ze uklad zwortnic zapewnia zamkniecie obwodu. Jesli tylko przerwales obwod odpinajac baterie to niczego nie rozladowales. Kondensatory beda trzymaly ladunek pewnie miesiacami, uplywnosc foliowcow jest znikoma. Masz niezle pojechana wyobraznie :) W kwestii ogolnej...znieksztalcenia "zero-przejscia" w kondach to mit. Pokazcie choc jedna powazna publikacje ktora by na to wskazywala. W calej masie urzadzen audio siedza niespolaryzowane kondy i zadnych istotnych znieksztalcen nie wnosza. Co do polaryzwania kondow w zwrotnicach...jesli to kondensatory foliowe to nie ma to zadnego sensu, ale mozna bez bolu. Natomiast jesli to elektrolity to nie nalezy tego robic gdyz maja one istotny wspolczynnik napieciowy, wiec przylozenie sporego napiecia zmieni ich pojemnosc, tez zaleznie od czestotliwosci. Czyli mozna istotnie przesunac np. punkt podzialu zwrotnicy. Czy bedzie to slyszalne? Podejzewam, ze moze byc w skrajnych przypadkach.
  11. test roznicowy raczej bez sensu bo nie dobierze sie 4 identycznych kondesatorow. Wogole jakiekolwiek pomiary przerastaja umiejetnosci amatorow takich eksperymentow, bez obrazy 😉 To, ze jakas polaryzacja wprowadza rzeczywiste, mozliwe do uslyszenia zmiany to oczywista bzdura. Uzywalo sie tego kiedys do skladania zwrotnic z kondensatorow polarnych. Ta niby poprawa dzwieku to zwyczajnie sugestia, malpka widzi - malpka slyszy. Jak ktos nie umie wykonac rzetelnego slepego testu to mozna tez latwo przekonac sie dezorientujac mozg przez zmiane tej prostej zalenosci: bateria=poprawa. Mozna np. podmienic baterie na naladowany kondensator o pojemnosci 10-100uf. Dla 10uf stala czasowa bedzie ok. 10s. co daje spadek z tych 27V do 9V wlasnie w tym czasie, jesli dobrze licze bo ma znaczenie tez reszta elementow w zwotnicy. Mysle, ze najlepszy bedzie 47uf. Wtedy w ciagu tych kilku minut powinno sie uslyszec stopniowa degradacje dzwieku, ale zapewne bedzie zupelnie inaczej co dowiedzie, ze polaryzacja nie ma z ta zmiana nic wspolnego.
  12. tak, rzadki, ale faktycznie, kiedys widzialem pomiary jakiegos NADa i wychodzila moc >2x wieksza od deklarowanej. Taka dziwna startegia tej firmy moze, nie wiem. Trudno stwierdzic co sie szybciej przesteruje z tym NADem, ale teoretycznie, jesli uzyc dwoch identycznych wzmacniaczy, to ten od wysokich tonow zapewne przesteruje sie wczesniej, w sensie akustycznym. Poprostu najpierw obcinana jest skladowa wyzszych czestotliwosci, co nie ma znaczenia dla glosnika niskotonowego.
  13. W praktyce jest. Zasilacze wzmacniaczy buduje sie tak, aby byly napieciowo/pradowo dostosowane do obciazen 4-8ohm. Np. podwojenie napiecia powoduje koniecznosc uzycia drozszych komponentow na 2x wyzsze napiecie i 2x wiekszej mocy transformatora aby utrzymac ta sama wydajnosc pradowa. Raczej zaden producent nie robi tego nie myslac o chwaleniu sie efektem, czyli wieksza uzyskana moca. Nawet w hi-endzie nie liczyl bym na darmowe napiecie :) Rada dla Leo jest taka: obydwa wzmacniacze powinny miec moc co najmniej wystarczajaca do samodzielnego wysterowania tych kolumn. Jesli jeden ma duzo nizsza, trzeba uwazac z glosnoscia bo mozna spalic glosnik.
  14. bardzo nie lubie przyznawac komukolwiek racji, ale niestety przemak ja ma. Wzmacniacze audio sa zrodlami napiecia i niezaleznie od obciazenia podaja na wyjscie dokladne odwrzorowanie napiecia z wejscia. Prad, i tym samym oddana moc, bedzie zalezal od obciazenia, ale to nie zmienia faktu, ze obydwa uzyte wzm. musza miec ta sama zdolnosc wzmacniania napiecia, co zazwyczaj rowna sie deklarowanej mocy przy np. 8 omach. Zatem zastosowanie bardzo slabego wzm. na tweeter to zly pomysl, bo bedzie obcinal sygnal "napieciowo".
  15. drogie kable to sciema, graja tylko w wyobrazni audiofilow. Jesli nie jestes nakrecony marketingiem tych specow od audiovoodu, to nie uslyszysz roznicy. Cokolwiek w okolicach 2.5mm2 bedzie ok. Ta Taga to aluminium, poszukaj miedzi raczej. widac brak im audiofilskiej wyobrazni, albo celowy zabieg zeby wersje z hi-endowym okablowaniem puszczac po 80kzl. Doswiadczony audiofil nie da sobie wcisnac tanizny ;)
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.