Jump to content

Bipo

Użytkownicy
  • Content Count

    980
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

159 Dobry

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

13388 profile views
  1. Wspomina kilka osób, że do 103R potrzebny jest przyzwoity pre, czy moglibyscie podać kilka przykladow jakie wg.was jest to przyzwoity przedwzmacniacz? Obecnie posiadam Lar lps 1 wraz ze zrobionym pod 103r dedykowanym ramieniem i gra to jak dla mnie bardzo dobrze.
  2. Tak się zastanawiam czemu wątek o gramofonie Ad fontes nie jest w dziale analogu..?
  3. Paski do Ad fontka można stosować dwa rodzaje aktualnie: - Pro Ject RPM9: odległość silnika 22-23cm -Pro Ject RPM6: odległość silnika 20cm
  4. Bipo

    Winyl z Biedronki

    O której dokładnie piszesz płycie/tytuł że aż tak źle...?
  5. Ekran multiformat: Zwijany: [Hidden Content] Stały/ramowy: [Hidden Content] O czymś takim miałem na myśli.
  6. Martin, ekranów z rynku niemieckiego nie znam, ale ja bym się zainteresował ekranami typu multiformat (automatyczna zmiana formatu obrazu) szczególnie jeśli planujesz ekran ramowy. Jest to większy koszt niż zwykły ekran ale jeśli celujesz w półkę rs2000 to miej taki ekran na uwadze. Na rynku polskim masz dwie sprawdzone już przez wielu użytkowników firmy ceniące się dobrą jakością ekranu Kauber i Adeo. Odnośnie wielkości, jeśli planujesz ekran 135" to musisz brać min.gain 1.2 z uwagi na niską jasność lampy w HDR dla tego projektora. Standardowy 1.0 gain będzie za niski aby wyszło minimum dla HDR na poziomie ok100 nitów.
  7. Stelvio pięknie, dużo pracy wykonałeś, prezentuje się to świetnie szczególnie, że pomysł z zaciemnieniem wszedł w życie. Dzięki temu JVC nabrał wigoru w obrazie... jeszcze raz bravo 🙂 Teraz ciesz się swoim kinem bez względu na to co tu ktoś napiszę bo to jest Twój pokój i sprzęt i tobie on ma sprawiać radość z użytkowania. JVC N5 = RS 1000 JVC N7 = RS 2000 JVC N9= RS 3000
  8. Bipo

    Winyl z Biedronki

    Macie info jakie płyty będą teraz dostępne ?
  9. Jeśli już decydujemy się na profesjonalną kalibracje warto mieć na uwadze, że mogą być wprowadzone korekty w ustawieniu naszych mebli czy sprzętu dla osiągnięcia najlepszego możliwego efektu. Jeśli zaś jest brak pola jakiegokolwiek manewru moim zdaniem nie ma sensu taka kalibracja. Ponadto jeśli już mamy w miarę zagospodarowany salon i nie jest to dedykowane pomieszczenie, wystarczy niekiedy przestawić niektóre elementy wystroju wnętrza np.półki z książkami, duże donice z kwiatami, dodać zasłony, duży gruby dywan typu shaggy w odpowiednie miejsce aby poprawić odbiór i brzmienie naszego systemu. Nie zawsze trzeba odrazu straszyć żonę profesjonalnymi ustrojami akustycznymi montowanymi np.w studiach nagraniowych. Jeśli jednak mamy mało elementów rozpraszająco-tłumiacych w pomieszczeniu co negatywnie wpływa na brzmienie systemu nie obędzie się niestety bez wstawienia dodatkowych elementów akustycznych.
  10. W drodze wyjaśnienia miałem przeprowadzone 2 kalibracje dźwięku. Pierwsza z 1 subem i druga z 2 subami. Przed kalibracją miałem sofę pod tylna ścianą. Po kalibracji najlepsze miejsce do odsluchu wyszło u mnie 1.4m od tylnej ściany i tutaj stoi już kanapa na stałe. Najgorzej wyszło na środku i pod tylną ścianą względem modów pomieszczenia. Następnie była kalibracja i odnalezienie najlepszego miejsca dla jednego suba względem miejsca odsłuchu czyli tam gdzie kanapa stoi obecnie. Niestety ale wyszły problemy z dopasowaniem idealnym jednego suba względem miejsca odsłuchu. Choć znaleziono najlepsze miejsce dla niego tj.za plecami kanapy to i tak nie dało rady zniwelować kilku rzeczy, które negatywnie wpływały na dźwięk. Przez chwilę oglądałem tak ale po sugestiach Maćka zakupiłem dwa suby i sprzedałem velo. II wizyta i ponowna kalibracja Tym razem kanapa już miała swoje miejsce tylko suby trzeba było idealnie dopasować na przedniej ścianę względem miejsca odsłuchu (można też było na bocznych lub tylnej). Udalo sie to zrobić bardzo dokładnie bo do 1cm... 🙂 System teraz udało się skalibrować bardzo dokladnie. Skończył się problem z basem i nierównym poziomem głośności względem miejsca odsłuchu. System teraz gra jak dla mnie bardzo dobrze i równo czy w cichszych seansach wieczornych czy też za dnia kiedy mocniej daje do pieca... 🙂 Dialogi są wyraźne i dobrze słyszalne, a efekty przestrzenne równomiernie rozłożone. I najważniejsze , bas jest taki jak lubię czysty, głęboki bez efektu przebasowienia czy buczenia. Odnośnie samej kalibracji elektronicznej i sprzętu pomiarowego proszę pytać fachowca który to robił... 🙂
  11. Moim zdaniem jeśli ktoś kupuje jakąkolwiek rzecz to nie jest nasza sprawą czy kupił to na kredyt, za gotówkę czy nawet za sprzedane butelki. Są to jego i jego najbliżej rodziny sprawy i nic nam do tego. Jest to forum audio-video i skupmy się na tej tematyce. Stelvio ja Ci gratuluję kolego, że realizujesz swój wymarzony cel i życzę Ci aby się cieszył każdym jednym seansem bo w końcu dopiąłeś swego. Kino w komplecie.
  12. Popieram, kolegów wyżej odpuść nadstawki lepiej zwykłe 5.1/7.1 niż pseudo atmos. Mam od kilku ładnych lat 4 sufitowe nad głową i nie wyobrażam sobie powrotu do systemu 5.1. Wielokrotnie słuchałem systemów z dźwiękiem odbitym oraz z fizycznymi głośnikami nad głową. Są to dwa osobne światy i moim zdaniem nie zawracać sobie odbitymi dźwiękami głowy. Jeśli ktoś chce spróbować to niech kupuje i stawia ją odradzam, lepiej te pieniążki ulokować gdzie indziej.
  13. Jako użytkownik, który posiada system skalibrowany przez Cinema Pro napisze jak to u mnie wyglądało: - najpierw pomiar akustyki pomieszczenia m.in czas pogłosu, itd. - znalezienie najgorszego miejsca w pokoju do odsluchu względem modów pomieszczenia - znalezienie najlepszego miejsca do odsluchu względem akustyki pomieszczenia - znalezienie najlepszych miejsc dla 2 szt subów względem miejsca odsłuchu, - Kalibracja systemu wg.standartów THX i HAA. Jeśli kogoś interesują bardziej szczegółowe informacje na temat pomiarów i ustawień proszę pytać Maćka postara się wyjaśnić co i jak.
  14. Burz witaj w gronie atmosowców... 🙂 Gratuluję. Od siebie sugeruje na pierwszy ogień do testów : 1. Everest: - scena z burzą i zamiecią śnieżną, - akcja ratunkowa z helikopterem 2. Transformers; wiek zagłady - scena zasysania przez statek powietrzny nad miastem 3. Wielki mur - scena w tunelu pod koniec filmu jak potwór ki biegają po kratach nad głowami bohaterów. .. 🙂
  15. W sumie tak... 🙂 ale najważniejsze aby to mi odpowiadał dźwięk a czy komuś pasi czy nie to już mi to lotto.... :-) Co do odsłuchania subów i przetestowania projektorów to min.2 dni sobie zarezerwować trzeba bo z tym schodzi...
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.