Jump to content

Zombywoof

Użytkownicy
  • Posts

    937
  • oraz w archiwum

    318
  • Joined

  • Last visited

Reputation Całkowita

222 Dobry

Audiostereo

85

Bocznica

137

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Zombywoof's Achievements

  1. Są nawet płyty CD w MQA. Raczej niedostępne w PL (w EU?).
  2. Popularność, czy raczej upowszechnienie danego formatu jest zasadnicze. Przykładem jabłkowy AAC (w nazwie "zaawansowany"). Po to się to przecież robi. MQA jest częściowo bezstratny (do 48 kHz).
  3. MQA ma wsparcie w sztrimingu tyko u Tidala (z tego co pamiętam, jeżeli się mylę proszę o sprostowanie). Pojawił się zbyt późno aby zdobyć jaką taką popularność. Na arenę wkraczają b. bogaci gracze> Jabco i Amazonka. Los Tidalu jest mocno niepewny, a MQA przesądzony.
  4. Już ponad 2 lata użytkuję piecyk A14. Mocno grzał się na początku. Teraz emituje jakby mniej ciepła. (musi się dotrzeć). Czy to błąd konstrukcyjny? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Ten typ tak ma.
  5. Dwie kolumny, dbicia dźwięku w pomieszczeniu, oraz ... para uszu. Różnice fazowe. Tzn. bliżej - dalej od mikrofonu.
  6. Błędny link. Powinno być [Hidden Content] Tu jest ciekawostka: Bernie odtwarza stare nagrania Blue Note sztukując brakujące fragmenty z plików/CD. Z opisu wynika, że może się to odnosić do serii winyli Tone Poet.
  7. Nie idzie tutaj o krzywą EQ RIAA. Pre poprzez deemfazę odwraca preemfazę nagania i nie powinny tutaj występować jakiekolwiek zniekształcenia dźwięku. [Hidden Content] 60098). Problem, który wcześniej poruszyłem, dotyczy tonów wysokich - co dobitnie wyjaśnia Framerowi Bernie Grundman: [Hidden Content] W ok. 13:00 pada pytanie o sposób nacinania mastera dla wysokich częstotliwości. BG tłumaczy, że zniekształcenia w tym regionie pasma akustycznego są bardzo istotne, gdyż powodują wystąpienie zniekształceń w wyższych partiach tonów średnich. Dlatego ten zakres jest starannie przygotowywany - czytaj tłumiony. Problem ten nie występuje przy zapisie cyfrowym. (Są inne). Na koniec taka informacja, że winyle są przygotowywane do odtwarzania na przeciętnym sprzęcie, a nie pod wkładkę za 10k $. Też mam to wydanie. Ponieważ amerykańce na forum S. Hoffmana piszą, że dobre jest wydanie z 2016, to też zakupiłem. Moim zdaniem nie ma istotnych różnic. BTW Obie te płyty popierdują. Mam też SACD z 2003. Słuchałem tylko w stereo. Wydaje mi się, że "dołożyli" dźwięku. Otóż nie może być dowolna - bo to chyba miałeś na myśli pisząc różna? Panorama dźwiękowa. Przykład: King Crimson ‎– Islands. Sailor's Tale kończy uderzenie w czynel w kanale prawym. (sklejenie taśmy...) The Letters rozpoczyna czynel w lewym kanale.
  8. Dokładnie. Wznowienia Beatlesów, Hendrixa, ... trzymają wysokie ceny (chociaż są tłoczone "gdzieś w EU"). Kamanda Pinka Fłojda, Zeppy są dostępne za mniejsze pieniądze. (To oczywiście też zależy od sklepu).
  9. W mono problem znika. Pozostaje tylko kwestia ustawienia głośności, aby dźwięki były czytelne. Przy okazji. Fajny film wczoraj widziałem.
  10. Dobra, to nie jest najtrafniejsze określenie. Może lepszym byłoby "ambientowość". Najprościej ujmując, efekt stereo uzyskuje się poprzez różnicę sygnałów w obu kanałach. Tłumiąc wysokie częstotliwości, a chcąc zachować ich słyszalność trzeba zwiększyć ich głośność w obu kanałach. Dźwięki niskie (jak wszyscy wiemy) są odbierane jako "bezkierunkowe" w panoramie stereo, choć mogą być nagrane inaczej dla każdego kanału. Pytanie; słuchając cicho odtwarzanej muzyki, czy słyszysz, że dźwięki dobiegają z różnych kierunków? Taki test z psychoakustyki. Na płycie TDSotM wyraźnie nagrana perkusja z czynelami pojawia się dopiero w ostatnim utworze na str. 1., gdzie występuje (tylko) wraz z głosem i fortepianem. Miksujący dźwięk mógł sobie pozwolić na zwiększenie jej głośności.
  11. No wiesz! Najlepsza płyta rockowa! Żartuję. Też przysypiam przy tej płycie, dopóki baba nie zacznie się wydzierać.
  12. Problemem jest szybkość drgań igły w rowku podczas odtwarzania. Znaczenie ma amplituda nagranych dźwięków. (Pomijam problem nacięcia takiego mastera). Realizatorzy nagrań celowo tłumią wysokie częstotliwości nagrań przy produkcji na winyl. Posłuchaj (jeszcze raz) TDSotM. W którym momencie zaczyna być wyraźnie słychać czynele perkusji? Cytat: "...you’d be able to notice a significant decrease in the replication of the high end or the high frequency range. This is precisely what happens to a vinyl record. As the surface area is reduced, the ability to both create and playback high frequencies is significantly reduced." za [Hidden Content]
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.