Jump to content

Micke 13

Użytkownicy
  • Content Count

    2154
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

104 Dobry

Informacje profilowe

  • Zainteresowania
    Stereo, muzyka, kino, filmy (zwłaszcza starsze), kulturystyka, kolarstwo, gotowanie (dieta fit).
  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

22347 profile views
  1. Eh, odpiszę tak. Gdyby tak źle nagrane albumy mi hulały, to oznaczałoby że całą reszta, dobrze nagranych musiałaby grać beznadziejnie. Wtedy ten cały swój hi-end musiałbym wywalić do kosza, bo z odtwarzaniem muzyki z jakością hi-fi (tym bardziej hi-end) nie miałby nic wspólnego. Nie bez powodu za najlepiej nagrane albumy uważa się Avalon - Roxy Music, 90125 - Yes, Brothers In Arms - Dire Straits (to wszystko ma dynamikę powyżej -16dB) i całą masę innej muzyki z lat 70-80, po prostu (jak to już wcześniej pisałem), wtedy wiedziano jak się nagrywa muzykę stereo. Przy aż tak GIGANTYCZNEJ różn
  2. Ok, jeśli taka była wizja artystyczna kapeli to nie będę się kłócił. Ale i tak trzeba czekać aż ktoś to wyda z zachowaną poprawną dynamiką nadającą się do słuchania na sprzęcie Hi-Fi. Te taniutkie Onkyo razem z dzielonym Krellem nie jednemu zafundowałyby opad szczeny 😄 Na razie wystarczy może jak napiszę że średnicę to mają bez porównania klarowniejszą od Dynaudio które z niej słyną (wybaczcie że więcej nie będzie, może zechcę kiedyś sprzedać te Dynki 😄). Dynki są ciut szybsze i z Krellami idealne do hard&heavy, wszystko grają, łącznie z death metalami, metalcorami, speed-pow
  3. Lol, nie zrozumiałeś co miałem na myśli, poprawny master ma sprawić że sztuczne rozdzielenie instrumentów nie będzie słyszalne 😄 Na naszych domowych systemach stereo mamy odnieść złudzenie, że utwór gra nam kapela w pokoju między głośnikami, muzycy razem stoją na scenie i grają, a nie słyszeć że to są porozdzielane sztuczniee budki gdzie każdy nagrywał sobie oddzielnie 😄 Chyba nie próbujecie zwalać fatalnej realizacji przesterowanego nagrania i "korygować" je sprzętem stereo 😄 Rozumiem dopalić jaśniejsze albumy subwoloferem, baa, sam to stosuje z udanym skutkiem, nawet mogę zrozumieć z
  4. Najbardziej w ogóle podoba mi się Undertow, za surowość brzemienia (dlatego też kocham wczesne płyty Metallicy, zaś "Czarnego Albumu" nie cierpię 😛). Teraz pomijając kwestię dynamiki, czyli mówimy tylko o balansie tonalnym: AEnima jest naprawdę ok, ale chyba jednak bardziej podoba mi się Lateralus, jaśniejszy, twardszy, nie tak surowy jak Undertow, ale jeśli popatrzymy że muzyka na tym albumie to tak naprawdę rozwinięcie koncepcji progrocka w stylu Yes, tylko ciężej, to jak najbardziej pasuje 🙂 10k Days, balansem w drugą stronę, przyciemniony, masywny, z obciętą górą. Ktoś kiedyś na
  5. To nie jest problem tylko tego albumu, to jest ogólnie problem każdej przesterowanej muzyki. Jak coś jest nagrane agresywnie z dynamiką mniejszą niż -10dB to prawie zawsze występuje taki efekt. O proszę, masz odpowiedź na jaki typ stereo jest ta muzyka produkowana 😄 Na na prawdę potężnym, rozdzielczym, pełno-pasmowym stereo jak moje, te efekty są przesadzone i natarczywe po prostu, wszystko się zgadza 🙂 Nie, z Twoim sprzętem wszystko jest ok. To jest właśnie produkcja jaka będzie brzmieć poprawnie. Oczywiście jeśli kiedyś będziesz chciał wymienić stereo na zestaw z wy
  6. Ok, to da się zrobić. Wkrótce może w końcu będę miał czterodrożne Infinity Kappa 9.2i 😄 Tylko wiesz... szukać specjalnie jakiegoś jednego typu głośnika by dało się słuchać jednej, konkretnej płyty ? Aż takim fanem Toola nie jestem, wolę by 90% reszty muzyki którą lubię grała dobrze 🙂
  7. W "o mnie" można zobaczyć. Używam na zmianę dwóch par kolumn, jedne vintage drugie bardziej współczesne. System w całości trójdrożny z jednej pary lub czterodrożny z drugiej licząc subwoofer 😄 Średnica akurat jest wzorowa, bo kobiecie wokale to mój konik 😉 Średnica na Toolu mi nie przeszkadza, przeszkadza mi że ta muzyka jest po pierwsze przesterowana, po drugie jak to profesjonalnie nazwał jeden kolega powyżej, przeprodukowana, za dużo "machania suwakami" za konsoletą 😛
  8. Heh, moja "wieża stereo" składająca się z dzielonego Krella i kolumn z 30cm wooferami + subwoofer gra bardzo dobrze, czego dowodem jest wzorowe odtwarzanie dźwięku na prawidłowo zrealizowanych albumach, z poprawną dynamiką 🤣 Ale oczywiście pełna zgoda, skompresowana, przesterowana muzyka jak najbardziej będzie brzmieć "poprawnie" na plastikowych wieżach stereo i iPodach, bo na takie zabawki do słuchania (z szacunki nie nazwę ich nawet Hi-Fi) została wyprodukowana. Na szczęście (czy może niestety ?) jeśli mamy pełno-pasmowy system stereo do odtwarzania wiernie muzyki z jakością Hi-Fi lub
  9. Serio ? Czy to troll wpis ? 🤣 Bo nie wiem czy tu wolno karmić 😁 Metalowego ? Ale przecież Tool to nie jest metal, tylko progresywne pitolenie 😂 Lepiej nagrane ? Dużo metalu lat 70-80-tych jest nagrana lepiej od całego Toola. W sumie to Tool dobrze nagrał jeden album: Undertow i jednocześnie jest to chyba jedyny, w miarę metalowy album Toola (wcześniejszej EP-ki Opiate nie liczę i nie wiem też jak była nagrana, bo nie słuchałem). Z lat 70-80 to jest masa takich pereł realizatorskich (ale to złoty okres stereo i wtedy wiedzieli jak nagrywać muzykę). Dźwięk jak na żywo, ale nie
  10. Odświeżam z zapytaniem czy już ktoś słuchał tego fanowskiego remastera. Jak widać udało się tu wyciągnąć przyzwoity, średni DR12 (min 11/max 14): [Hidden Content]
  11. Właśnie jak się okazuje niezbyt okazyjna... Akurat Kappa (burczybasreflex, ale znów się czepiam 😅), nie wiem czy koledzy obserwują grupy aukcyjne na fejsie, dokładnie model 8.2, poszły na części za... 500zł 😂 Wadliwe czy jak? Nie, były w pełni sprawne w doskonałym stanie! Sprzedawca chciał sprzedać całe, oczywiście z opcją by kupujący po nie przyjechał, bo takie trumny wysłać to masakra. Z tego co pamiętam był z Wawy, czyli nie jakieś zadupie do którego nie wiadomo jak trafić. Kilka miesięcy je sprzedawał, zjeżdżał z ceny, nie było chętnych. W końcu rozmontował i pogonił za 500zł by choć troch
  12. Pewnie i warto, tylko trza będzie taką wyprawę z kilkutygodniowym wyprzedzeniem organizować. Wozić 55kg Krella przez Polskę to co innego niż gdy się miało Creeka 4330, brało się go pod pachę i szło na odsłuch kolumienek po różnych salonach audio 😄
  13. Pewnie słuchałeś i wiesz jak to gra. Z tych klamotów vintage ja znam tylko JBLe Decade i te Onkyo, też gdzieś tam przez chwilę Infinity Kappa 7 słyszałem, no i Onkyacze jak za tą, podobną cenę (choć w sumie JBL L36 potrafią być jeszcze droższe) wygrywają. Wiadomo że najlepiej się zapoznać, pojeździć i posłuchać troszkę, ale to już by trza poszukac kto ma takie paczki w PL. Heh, kolega od którego kupowałem KSA ma teraz takie wielkie "pralki" Technicsa na sprzedaż. Akurat od niego to można brać w ciemno, wszystko ma zadbane, przeserwisowane, sprzęt wizualnie i technicznie igła. Ale mniej
  14. Może nie tak do końca, to nie takie proste... Jeden kolega podpowiada mi żeby sprzedać wszystko, tylko Krelle zostawić i kupić jakieś porządne vintageowe, monstrualne kolumny, takie które tylko KSA napędzi, np. jakieś największe możliwe do znalezienia Infinity czy JBLe. Choć na dzień dzisiejszy wolałbym takie najwyższe Onkyo serii Scepter (bo JBLa chyba nie ma OZ z tych wyższych serii), jako że ta marka nie jest tak popularna jak JBL, więc może udałoby się upolować jakieś okazje za grosze. Ale problem w tym, że mi się podobają obie szkoły brzmienia 😉 W sumie w kategoriach audiofilskich Dy
  15. Mam to samo, ale w sumie tak jest zawsze, jak już się zmieni na lepszy dźwięk to ciężko byłoby wrócić do starego, trzeba by się chyba odzwyczaić i parę lat niczego nie słuchać (ale to chyba już gorzej jak nie jeść, no i na końcu śmierć gorsza od głodowej) 😄. Przepiąłem w końcu z powrotem na Dynaudio, no i znalazłem w czym Dynki są bezkonkurencyjne. Teraz lepiej rozumiem dlaczego dawno temu po 3 latach szukania kolumn do kupienia padło właśnie na Dynaudio. Bardzo lubią surowe realizacje, tzw lo-fi. Mianowicie jak płyta sucho i jasno nagrana, tam gdzie nie ma niskiego basu by leciał z dziur
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.