Jump to content

fakamada

Użytkownicy
  • Content Count

    1035
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

26 Neutralny

Informacje profilowe

Recent Profile Visitors

11121 profile views
  1. Jest jeszcze kwestia głębokości skrzynki dla basu. Raczej nie robi się głębokości powyżej 20cm, ponieważ peak rezonansowy (150-250hz) robi się na tyle wysoki, że trudno wyciąć go zwrotnicą pasywną. Ty masz chyba aktywkę, więc pewnie możesz sobie pozwolić na głębszą skrzynię.
  2. Z reguły U-frame stosuje się tylko dla nisko ciętego woofera. (150-200hz) ze względu na silne, wymagające wycięcia rezonanse. Im głębszy U-Frame tym niżej położone i silniejsze rezonanse. Dlatego z reguły widzimy U-Frame dla basu i płaska deskę dla średnicy. Dzięki temu również otrzymujemy lepsze charakterystyki kierunkowe. Osobiście na zastosowałbym na średnicy U-frame głębszego niż 10-15cm.
  3. Poziom dżwięków odbitych, mierzonych w miejscu odsłuchu, powinien być ok 6db cichszy niż dżwięk bezpośredni. Jako punt startowy do eksperymentów oczywiście.
  4. W tej chwili 3 drogi pasywnie. Do tego subwoofery stereo sterowane MiniDSP. Robiłem też grubsze eksperymenty z Soundfield Shaping'iem. Za główną kolumną na podłodze stawiałem mały monitorek studyjny i dawałem 20ms opóżnienia z pomocą DSP. W zamian dostajesz precyzję bezpośreniego dźwięku i głębokość sceny z dźwięku odbitego. Sztuka w tym żeby te dźwięki za bardzo się nie mieszały. Patent podejrzałem od firmy Audiokinesis. Jednak znowu trochę było słychać inny charakter dźwięku. Szczególnie na basie. W dużej kolumnie jest papier + poliestrowy driver w tubie, a w monitorach polipropylenowy woofer z jedwabną kopółką
  5. Sprawdzałem to na szybko. Może być tak, że po prostu tylny tweeter grał za głośno i łatwo było go wychwycić. A na prawdę gra kompletnie innym charakterem niż BMS.
  6. Hej. Testowałem takie rozwiązanie (Beyma położona za na podłodze za kolumną). Wpływ na przestrzeń był bardzo dobry, natomiast wyraźnie słyszałem, że dźwięk bezpośredni i odbity mają inny charakter. Myślę, że BMS 4550 i Beyma CP21 są zbyt różne od siebie dźwiękowo. Taki system będzie miał lepszy efekt gdy do przodu i do tyłu zagra podobny tweeter. Choćby ze względu na materiał membrany.
  7. Gratuluję. Przede wszystkim pomysłowości i konsekwencji w działaniu! Chciałem podzielić się troszkę z tobą swoim doświadczeniem. Tak się składa, że też mam BMS 4550 w falowodzie SEOS 12. Słucham już tego w różnych konfiguracjach ze 2 lata i zawsze mi czegoś brakowało. Dodawałem góry, zdejmowałem, znowu dodawałem itd. W końcu uznałem, że ten głośnik tak ma, że po prostu ładnie góry nie zagra. Zawsze brakowało powietrza i detaliczności na samej górze. No i wczoraj w końcu udało się temu zaradzić. Dodatwowy tweeter. Podział na 7-8khz, czyli klasycznie jak w tubowych Klipsch'ach czy JBL'ach. Polecam.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.