Skocz do zawartości

fozzie

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    1576
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

302 Bardzo dobry

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Ostatnie wizyty

593 wyświetleń profilu
  1. Przy okazji "rozdawnictwa" Oscarów zauważyłem, że wszyscy... no... prawie wszyscy krytycy filmowi, źle albo bardzo źle oceniają ten film. Zastanawiam się dlaczego. Oczywiście film ma swoje błędy, jak każdy film oparty na biografii ale to film fabularny a nie dokumentalny i nie rozumiem dlaczego krytycy aż tak źle go oceniają. Jednocześnie wydaje mi się, że wśród widowni (tej, którą znam 😉 ) ma dużo lepsze oceny.
  2. Tak prawdę mówiąc to nie było tylko i wyłącznie do Ciebie. ;) :)
  3. Przy okazji odpowiem ponownie na stary post, bo poprzednio nawet nie zajrzałem do obrazka, tylko odpowiedziałem na to, co jest napisane. Foobar nie rozpoznaje płyt dodanych do playlisty tylko do odtwarzania. Może to można gdzieś zmienić w ustawieniach, ale ja tego nawet nie sprawdzałem. Natomiast bez problemu korzysta z baz danych podczas ripowania płyt i dopiero podczas ripowania rozpoznaje płyty. Poprzednia część odpowiedzi, czyli: pozostaje w mocy. 😉 Przepraszam za OT. Niektóre rzeczy czasami wymagają wyjaśnienia nawet po czasie.
  4. To zależy jak bardzo chcesz żeby kopia odpowiadała oryginałowi. 1. Jeżeli chodzi o samą zawartość audio to tak - wystarczy wypalić jako CD Audio w dowolnym programie wypalającym. 2. Jeżeli chcesz mieć dodatkowe, precyzyjne informacje na temat przerw między utworami, na temat części utworów (jeżeli są), to tylko przy pomocy plików cue. W tym przypadku nie zawsze wystarczy dowolny program do wypalania, bo nie każdy to obsługuje i nie każdy program prawidłowo potrafi odczytać informacje z pliku cue. Pod tym względem "wypalacz" EACa jeszcze mnie nie zawiódł. 3. Jeżeli chciałbyś na dodatek mieć jeszcze prawidłowe przesunięcie zapisu (offset) to tylko przy pomocy plików cue i EACa, bo tylko EAC obsługuje przesunięcie zapisu. Większości ludzi wystarcza prawidłowe wypalenie tylko danych audio, czyli pierwszy przypadek. Tu, na forum, tylko ja mam takiego pier......., że robię wszystko, aby mieć możliwość jak najdokładniejszego wypalenia kopii płyty.
  5. Może skonfiguruj najpierw tak jak w poście poniżej To jest konfiguracja, której używam od lat, sprawdzona przez te lata, nie tylko przeze mnie. Najczęściej powinno być na A. Inne przypadki używa się jak nie działa A.
  6. Płyta 40 minutowa. Czas zgrywania do plików - 18 minut Czas zgrywania do obrazu - 6 minut (tryb testu) + 8 minut (tryb zgrywania) = 14 minut Tak jak pisałem, różnica będzie zawsze, ale nie taka duża. Do obrazu jest szybciej bo tryb testu "leci" na maksymalnej prędkości (dla tak krótkiej płyty, bo dla dłuższej płyty może po jakimś czasie zwolnić). W trybie zgrywania do obrazu jest już wolniej. Podczas zgrywania do plików prędkość maksymalną uzyskuje tylko dla pierwszej ścieżki w trybie testowania. W czasie zgrywania prędkość spada i już nigdy nie osiągnie prędkości maksymalnej, chyba, że płyta ma blisko 80 minut, to przy końcu może... Poza tym aż w trzech przerwach między utworami (w przypadku tej płyty) napęd zwalniał, żeby można było dokładnie zsynchronizować pliki. U Ciebie jest coś ne tak, ale co? Ja bym zaczął od sprawdzenia -> Menu EAC->opcje napędu->zakładka Przesunięcie szybkość, i tam, na próbę, opcję Nadczytuj w obszarach Leadin i Leadout raz bym zaznaczył i sprawdził, drugi raz bym odznaczył i sprawdził, bo nie wiem jak masz teraz ustawione. Może się okazać, że jak zmienisz to ustawienie to napęd w ogóle nie ruszy ze zgrywaniem płyty w jakimkolwiek sposobie, to wtedy będzie wiadomo, że trzeba wrócić do poprzedniego ustawienia. Jeszcze bym sprawdził na tym samych opcjach napędu, ale na zakładce Wykrywanie przerw, opcję sposób lokalizowania przerw/indeksów, na próbę przełączyć z Sposób lokalizowania A na pozostałe, czyli B i C. Jako ciekawostkę mogę podać, że bywają płyty (rzadko, ale się zdarzają), że prędkość chwilowa zgrywania jest stała i nie przekracza x2, czyli dla testowania x2 i dla zgrywania x2, czyli całkowite ripowanie płyty trwa tyle ile płyta w czasie rzeczywistym. Właśnie taka mi się trafiła na początku, jak chciałem zrobić ten mały test.
  7. Różnica w czasie zgrywania będzie zawsze, ale nie taka duża. Dawno nie zgrywałem do obrazu to dokładnie nie powiem jak duża różnica, ale na pewno nie taka jak u Ciebie. Nie mam pojęcia dlaczego taka duża różnica jest u Ciebie. Zaraz zgram jakąś płytę i zobaczymy. Przy zgrywaniu do pojedynczych plików czasami dużo czasu zajmuje synchronizacja odczytu między utworami. Podczas zgrywania do obrazu nie ma tego problemu z synchronizacją między utworami i tylko z tego powodu jest różnica.
  8. fozzie

    konwerter hiface 2 i tidal

    No to się wyjaśniło (przynajmniej jedno :-) ).
  9. fozzie

    konwerter hiface 2 i tidal

    Tak, ale nie ASIO, bo to musi być wyraźnie oznaczone, opisane. Jeżeli sterowniki danego urządzenia obsługują ASIO to zawsze jest to opisane w opcjach wyboru wyjścia. Być może, że korzysta z WASAPI, ale to też powinno być oznaczone, opisane w aplikacji. Z tą regulacją, niestety, bywa różnie i chyba najczęściej zależy to od sterowników, jak zostały napisane, "skonstruowane".
  10. fozzie

    konwerter hiface 2 i tidal

    Trochę nie w temacie, ale chcę zwrócić uwagę na drobny, ale ważny szczegół. Nawet jak w panelu kontrolnym konwertera będzie napisane "ASIO active" to nie będzie oznaczać, że ASIO działa. ASIO działa tylko z określonym odtwarzaczem lub aplikacją. To znaczy, że np. w foobarze trzeba wybrać opcję ASIO żeby działała i żeby strumień z foobara szedł bez przeszkód do przetwornika (w tym przypadku). Jeżeli aplikacja desktopowa Tidala ma możliwość wybrania w opcjach ASIO to wszystko dobrze (pomijam te błędy, które opisałeś, że w ogóle nie działa), ale jeżeli aplikacja Tidala nie ma takiego wyboru to ta aplikacja z ASIO nie skorzysta. ASIO nie działa globalnie na cały system operacyjny. EDIT Nie mam, nie używam aplikacji na Tidal, dlatego nie wiem, czy taka opcja jest tam zawarta.
  11. fozzie

    Audio mity

    On Ci. Ten sam. Ostatnio założył też wątek ""prawdy audiomaniaków (na poważnie)". ;) :)
  12. Kilka dni temu przypomniałem sobie to nagranie i teraz cały czas mi tkwi w głowie ;) :) (na "jutubie" jest kilka wersji) https://www.youtube.com/watch?v=Hqso_3AnHK0
  13. Człowieku! Skup się! Potrafisz czytać ze zrozumieniem? W USB Audio nie ma możliwości powtarzania uszkodzonych danych!
  14. To może ja odpowiem na razie. Szaman777 nigdzie nie napisał, że błędy transmisji danych objawiają się zmianą jakości czy dociążeniem basu i innymi bzdetami. Właśnie my też mówimy (piszemy), że błędy w transmisji w trybie izochronicznym objawiają się trzaskami, chwilą ciszy itp. Wystarczy nasze wypowiedzi czytać. Szkoda, że tak wybiórczo cytujesz tę dokumentację. Akapit wcześniej jest wyraźnie napisane, że: "Zwykle w przypadku wykrycia błędu nadajnik ponawia przekaz. Podobnie w przypadku braku gotowości nadajnik może pominąć ramkę, w której transmisja została zatrzymana i przesłać przypisane jej dane w następnej ramce. Tej możliwości pozbawiona jest jedynie transmisja danych prowadzona w trybie przekazu izochronicznego." Źródło podane przez Ciebie: http://www.ire.pw.edu.pl/~rois/dydaktyka/syko/usb.pdf Teraz inne źródło, którego nie chcesz czytać: "USB Audio USB Audio uses isochronous, interrupt and control transfers. All audio data is transferred over isochronous transfers; interrupt transfers are used to relay information regarding the availability of audio clocks; control transfers are used used to set volume, request sample rates, etc." https://www.xmos.com/developer/download/private/Fundamentals-of-USB-Audio(1.0).pdf https://www.edn.com/design/consumer/4376143/Fundamentals-of-USB-Audio I jeszcze trzecie źródło: "Transfer modes Data is exchanged over USB using one of the four possible modes: 1.Control Transfers: command and status operations, 2.Interrupt Transfers: device requires the attention of the host 3.Bulk Transfers: large volumes of data like print jobs 4. Isochronous Transfers: time sensitive information, such as an audio or video stream a)Guaranteed access to USB bandwidth. b)Bounded latency. c)Stream Pipe - Unidirectional d) Error detection via CRC, but no retry or guarantee of delivery. e) Full & high speed modes only ---------------- Isochronous transfer When the computer sends the audio stream to an USB port, if first reads the data from the hard disk and caches blocks of the data in memory. It is then spooled from memory to the output port in a continuous stream (Isochronous mode). Frames are sent out every millisecond. This happens whether there is any data in the frame or not. The rate at which the frames go out is determined by a oscillator driving the USB bus. This rate is independent of everything else going on in the PC. In principle this guarantees a constant flow of the frames. In practice the frames might not be filled properly with data because some program simply hogs the CPU or the PCI. Anti virus polling the internet at high priority are a well known example. Isochronous transfer can be done with three possible types of synchronization modes in the USB audio device. Synchronous, adaptive and asynchronous synchronization" http://www.thewelltemperedcomputer.com/KB/USB.html#TransferMode Nie, to Ty mieszasz.
  15. Nieprawda. W USB Audio nie ma ponawiania transmisji. Ale jak ktoś nie chce się dowiedzieć dlaczego to ja go do tego nie zmuszę. Wszystko jest w linkach, również w tym Twoim, który podałeś.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.