Jump to content

dong

Użytkownicy
  • Content Count

    2584
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

297 Bardzo dobry

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ale ja się wcale nie odnosiłem do BR i nie zamierzałem porównywać BR i MB. Jasne też jest, że z wyjątkiem kolumn projektowanych całkiem specyficznie (np. przeznaczonych do ustawienia w narożnikach pomieszczenia, jak niektóre Klipsche) żadnej konstrukcji nie służy przyklejanie do ściany - nie tylko ze względu na wpływ na równowagę tonalną, ale (w większym nawet stopniu) z uwagi na upośledzenie wrażeń przestrzennych. Moje własne doświadczenia z membraną bierną dotyczą właśnie kolumn Klipscha (Forte) - i tu co nieco czytałem i eksperymentowałem. Sam producent zaleca w ich przypadku odstęp minimum 3-calowy, a to już jest bardzo niewiele. Stwierdzenie, że MB zasadniczo może grać blisko ściany, daje się więc obronić, a Twoje doświadczenia z Amphionami wydają się to dodatkowo potwierdzać. Oczywiście odsunięcie kolumn od tylnej ściany może wpłynąć tylko pozytywnie - i z tym nie polemizuję. Sam moje Forte miałem wysunięte na środek nawet bardzo mocno (grubo ponad metr).
  2. Membrana bierna może grać blisko ściany. Taka konstrukcja zachowuje się inaczej, niż bas-refleks.
  3. Nie musi być kosztownie. Bardzo dobrze pasują DNM Reson lub podobne solid core.
  4. Ja w swoim czasie zmieniałem Epokę na wzmacniacz o innej charakterystyce, więc moja podpowiedź nie wynika z bezpośrednich doświadczeń. Ale patrząc z dzisiejszej perspektywy - gdybym szukał wzmacniacza z wyższej półki, który zachowywałby te cechy Baltlaba, które mi najbardziej odpowiadały, to w pierwszej kolejności sprawdziłbym chyba Sugdena Masterclass.
  5. To wykazałeś się wyczuciem chwili - będziesz kiedyś opowiadał wnukom. :-) Ale mi chodzi tylko o pokazanie, że pomimo wysiłków, dokumentację notowania wygumkowano ze stron Trójki bardzo niestarannie - zwykła nawigacja po witrynie wciąż doprowadza nas do zapisu oryginalnego. Jestem więc ciekaw, jak długo ten stan rzeczy się jeszcze utrzyma.
  6. Nie tylko. Tu możesz w dalszym ciągu (ciekawe, jak długo jeszcze) odsłuchać w całości ostatnią godzinę audycji - z oryginalnymi wynikami:
  7. A tymczasem, w dalszym ciągu: [Hidden Content],Lista-Przebojow-Trojki-15-maja-godz-2110
  8. Trafnie napisałeś: "ma być prawda".
  9. Cenzura wróciła już oficjalnie: [Hidden Content],Oswiadczenie-Dyrektora-Trojki
  10. Różne doświadczenia są pochodną różnych interakcji kolumn z konkretnym pomieszczeniem i jego urządzeniem (i w mniejszym stopniu - zgrania z resztą zestawu). Zdecydowana większość relacji potwierdza wyższość ustawienia Heresy na podstawkach (u mnie też tak było, by far). Można domniemywać, że jeżeli u kogoś lepiej grają z podłogi, to jest to głównie kwestia rekompensowania w takim położeniu jakichś niedostatków wynikających z wspomnianych wyżej interakcji.
  11. Każdy Klipsch z serii Heritage dobrze się zgrywa przede wszystkim właśnie z lampą SET. Najlepiej z dobrą lampą SET. Jeżeli więc założymy, że Heresy IV nie stanowią wyjątku, i że monobloki Manleya w wersji SE są dostatecznie dobre (a zapewne są), to powinno być jak najbardziej OK. :-) Z PP Klipschy nigdy nie słuchałem, więc nie będę się wypowiadał - choć słyszałem o również pozytywnych doświadczeniach.
  12. "W nocy z 17/18 lutego 2020 w Otwocku w Muzeum Ziemi Otwockiej, z niewyjaśnionych jak dotąd przyczyn, spłonęło pomieszczenie, w którym od 10 lat muzycy zespołu Oranżada przechowywali swój sprzęt (o szacunkowej wartości ponad 80 tys. zł). Stracili to, co mozolnie kompletowali od 25 lat. (...)" Myślę, że są wśród forumowiczów tacy, którzy Oranżadę znają i cenią. Jeśli ktoś mógłby i zechciałby pomóc - podaję link (chyba nie naruszam żadnego z punktów regulaminu): [Hidden Content]
  13. Moim zdaniem nie zagrają. Większe ATC SCM 35 też jeszcze nie odtwarzały dużych składów dostatecznie realistycznie, i to był główny powód, dla których z nich zrezygnowałem. W niedużym pomieszczeniu i w bliskim polu - wtedy pewnie da się żyć. Będzie przejrzystość, naturalność i wierność barwy (bardzo ważne!), ale bez koncertowego rozmachu i swobody. Przypuszczam, że najsensowniejszą opcją ATC dla orkiestry symfonicznej są wersje aktywne. I to raczej większe niż mniejsze.
  14. Ja w CMD ostatnie zamówienie realizowałem (z sukcesem, jak i wcześniejsze) w 2017 roku - nie wiem, jak świeżych danych potrzebujesz? Kontakt był bardzo dobry, włącznie z dogadywaniem życzeń specjalnych.
  15. O CMD masz parę postów wyżej wpis Pasquala. A w archiwach forum znajdziesz jeszcze niejeden inny (np. w poniższym wątku): [Hidden Content]
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.