Jump to content

fafarskid

Użytkownicy
  • Content Count

    1149
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

fafarskid last won the day on October 23 2011

fafarskid had the most liked content!

Community Reputation

177 Dobry

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ładny stan bez rys czy innych zniszczeń. Oryginal, nie naprawiany, nie grzebany, 100% sprawny. Chodzi cichutko u mnie, trafo nie buczy. 2x90 W przy 4 Ohmach. Czysta klasa A stały pobór z sieci 250 W. W pełni zbalansowana. Piękna aluminiowa obudowa. Rok produkcji 2006. Waga 30 kg.
  2. Oczywiście niedoświadczony słuchacz daje się zwieść i tutaj. Ja jestem świadomy, że zjawiska psychoakustyczne występują. Jednakże to nie jest dowód na niegranie kabli. Moim zdaniem różnice są sporo mniejsze, niż zazwyczaj słuchający interpretuje w początkowej fazie reakcji na zmianę. I to także nie jest dowód na to że różnic nie ma. Tak jak wspomniałem wcześniej po przeciwnej stronie wystepuje także sugestia niesłyszenia zmian. Zwłaszcza, że ludzie się różnią tym co przykuwa ich uwagę w muzyce.
  3. Tyle, że przytoczony test z głośnością, to co innego niż słyszenie kabli. W przypadku kabli następują zmiany proporcji detali, barwy i tutaj już da się te zjawiska zapamiętać.
  4. Ten test z głośnością jest nie do przejścia. Z autopsji wiem, że po niewielkim ściszeniu muzyka gra ciszej tylko przez chwilę. Po pewnym czasie aparatura słuchowa czlowieka dostosowuje czułość i słyszę wszystko podobnie jak wcześniej. To oznacza że czułość słuchu dostosowuje się do sytuacji, a tym samym nie ma stałego punktu odniesienia. Tak więc nie znając wcześniejszych ustawień można próbować odnaleźć wcześniejszą głośność jedynie losowo.
  5. Jeżeli to co mówią niesłyszący jest prawdą, to oni też powinni słyszeć różnice, gdyż wydawało by im się że są. Tymczasem dziwnym zbiegiem okoliczności nic nie słyszą, bo pomiary im na to nie pozwalają lub też nie słyszą więc szukają potwierdzenia w pomiarach. Czyż nie zalatuje tu sugestią tylko że w drugą stronę. Za klasykiem dodam jeszcze he, he.
  6. Nic mi nie umknęło. Nauka zmienia zdanie czasami i tutaj też tak będzie, bo prawda jest tylko jedna.
  7. Fakty i prawda są takie, że być może teoretycznie kable grać nie powinny, ale praktycznie mają wpływ na sygnał przez nie przepływający.
  8. Fakty są takie że kable są super ważnym elementem systemu audio, nie jedynym niestety. Inną sprawą jest, że kable dedykowane niby do audio nie przekonują mnie brzmieniowo, a na drogie mnie nie stać, więc nie wiem co oferują. I to są właśnie fakty, czyli prawda, a nie jest nią opowiadanie bzdur, że kable zawsze reprodukują dźwięk tak samo.
  9. Aha kolega nie rozumie. Czyli kolega wychwytuje MP3 z lotu na dowolnej realizacji?
  10. O czym to świadczy? Nie wiadomo, bo nie ma tu żadnych konkretnych informacji co puszczał. Porównywać można jedynie ten sam materiał MP3 do pełny format inaczej nie ma to żadnego sensu, gdyż różnice realizacji nagrań są znaczące. No, ale gawiedź się cieszy, że gość dowalił audiofilom ...
  11. Chyba kolega opacznie zrozumiał tą teorię. Nie chodziło tu o lampy, które są regularnie włączane.
  12. Lampa, która nie była grana dłuższy czas nie pokaże swoich możliwości po godzinie pracy. Potrzeba ok. 30 godzin żeby było wiadomo jak naprawdę gra. Całkowicie nowe lampy mogą potrzebować nieco więcej czasu powiedzmy 60 godzin. Moja opinia dotyczy "małych" lamp sygnałowych nie wiem jak jest z lampami mocy. Być może czas ten zależy także od konkretnego urządzenia i dobranych w nim warunków pracy danej lampy, ale na pewno nie oceniałbym po 2 godzinach od pierwszego włączenia.
  13. "Zamienniki i opinie", rozumiem że rozumienie się w tym nie zawiera? Rozumienie jest jak najbardziej ok. Jednak chyba kolega zdaje sobie sprawę że nie ma dostępu do informacji o "użyte a nie wyspecyfikowane materiały, sposób ich domieszkowania" biorąc pod uwagę lampy z lat 60-tych i wcześniej. Jest tutaj 33 strony i po co mamy się przebijać przez 60 następnych stron nie na temat. Wiemy jak kończą się dyskusje w gorących tematach. Uprzejmie proszę założyć sobie nowy ogólny wątek o wpływie parametrów lamp, bo nie dotyczy to jedynie ECC83.
  14. Uprzejmie proszę nie rozpędzać tutaj wątku dla niesłyszących. Temat jest chyba jasno zdefiniowany.
  15. Lampy sterujące mogą się różnic w prezentacji basu, ale nie są od tego aby go kontrolować. ECC81 mają kilka ciekawych zamienników jak wspomniana A2900, a także 6211, 5965. Nie są one dokładnymi zamiennikami, ale często nadają się w miejsce ECC81, zależy od sprzętu i dobrze się upewnić, aby czegoś nie uszkodzić. Owe zamienniki oferuja więcej możliwości modyfikacji brzmienia lampami. 6211 sa szczupłe na dole, a 5965 dociążone, oryginalne GEC A2900 to wyjątkowo transparentne granie.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.