Skocz do zawartości

Ludwik Igielski

Branża
  • Zawartość

    196
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

59 Neutralny

Informacje profilowe

  • Zainteresowania
    Muzyki słucham od 1979 roku. Na początku były kasety magnetofonowe, radio (audycje "Studio Stereo Zaprasza", "Mini-Max", później "Wieczór płytowy" i inne) oraz płyty gramofonowe. W 1987 roku pojawił się u mnie odtwarzacz CD (Philips CD104). Od 1991 roku śledzę rynek audio w Polsce i nie tylko. Zostałem audiofilem. W 1995 roku opublikowany został pierwszy mój artykuł w miesięczniku "Audio". W latach 1998-2001 współpracowałem z redakcją "Hi-Fi i Muzyka", a od 1999 roku (z przerwą 2010-2016) z magazynem "Audio Video". W międzyczasie miałem przyjemność redagować eksluzywne czasopismo "Jazz & Classics". Przez kilka lat tworzyłem również teksty dla niniejszego portalu "audiostereo.pl". Od 23 lat jestem czynnym dziennikarzem audio. Prowadzę także działalność gospodarczą związaną z techniką audio, jednak nie zajmuję się sprzedażą czy pośrednictwem w handlu sprzętem.
  • Branża
    Prasa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Ludwik Igielski

    WILE (Sound Art) Klub Miłośników.

    Z tego co wiem, to firma WILE jest zarejestrowana w CEIDG, obecnie jest w trakcie przenosin do zakupionego domu pod Warszawą, z parcelą 1500 m2. W Warszawie pozostają dwa pomieszczenia montażu końcowego oraz mały magazyn. Zatem dane firmy w najbliższym czasie zmienią się ponownie.
  2. Ludwik Igielski

    wzmacniacz ,,hybryda" na bipolarach-pomysły, projekt , płytki , realizacja

    Znalezione w moim archiwum, wydruki z nieistniejącej już strony sprzed 20 lat. Może się komuś przydadzą?
  3. Ludwik Igielski

    Ortofon OM30 czy OM40?

    Pamiętam z moich wczesnych eksperymentów z Ortofonem (lata 90.), że Super OM 30 miała bardzo przyjazne, melodyjne brzmienie, natomiast 540 MkII - teoretycznie dużo lepsza - nie bardzo mi pasowała dźwiękowo.
  4. Ludwik Igielski

    WILE (Sound Art) Klub Miłośników.

    No i co z tym buforem? Jakieś wieści?
  5. Ludwik Igielski

    WILE (Sound Art) Klub Miłośników.

    Czy wiadomo coś na temat oddzielnego stopnia analogowego do Pioneera PD-75? Czy pan Sławek Lewandowski coś zaproponował?
  6. Ludwik Igielski

    WILE (Sound Art) Klub Miłośników.

    Opis i zdjęcie bufora jest tutaj: http://www.audiostereo.pl/wile-sound-art-klub-milosnikow_127890.html/page__st__2490#entry4140024
  7. Ludwik Igielski

    WILE (Sound Art) Klub Miłośników.

    OK! Niech tak się stanie.
  8. Ludwik Igielski

    WILE (Sound Art) Klub Miłośników.

    Jak najbardziej, bardzo proszę. Jeżeli kolega J.S. by się zgodził, to byłoby bardzo miło i z korzyścią dla wszystkich.
  9. Ludwik Igielski

    WILE (Sound Art) Klub Miłośników.

    Popieram - "w pełnej rozciągłości".
  10. Ludwik Igielski

    WILE (Sound Art) Klub Miłośników.

    Bardzo proszę o bezpośredni kontakt z firmą Wile w tej sprawie. Nie reprezentuję firmy Wile. Jestem dziennikarzem audio. Prowadzę własną działalność gospodarczą. Wszelkie informacje gromadzę na własny użytek, mogę jedynie komentować czy opisywać pewne rzeczy. Sorry.
  11. Ludwik Igielski

    WILE (Sound Art) Klub Miłośników.

    Efekty gitarowe polegają na silnym zniekształceniu sygnału, jego przesterowaniu i obcinaniu wierzchołków amplitudy sygnału. I tyle. W urządzeniach audio wysokiej jakości np. przeznaczonych do zastosowań domowych pojawiają się liczne zniekształcenia, tyle że na bardzo niskim poziomie. Każdy układ generuje widmo zniekształceń harmonicznych. Utarło się przekonanie, że za metaliczne brzmienie wzmacniaczy tranzystorowych odpowiedzialne są nieparzyste harmoniczne: trzecia, piąta, siódma... Przeciwstawia się temu rozkład parzystych harmonicznych generowanych przez typowe stopnie lampowe. Jest to oczywiście duże uproszczenie. Każdy układ generuje zarówno jedne, jak i drugie. Aby uzyskać brzmienie przyjemne dla uszu widmo tych harmonicznych musi mieć charakter opadający: początkowe harmoniczne mają większą amplitudę niż kolejne aż do całkowitego ich zaniku.
  12. Ludwik Igielski

    WILE (Sound Art) Klub Miłośników.

    LOL
  13. Ludwik Igielski

    WILE (Sound Art) Klub Miłośników.

    Montaż jest staranny, z zastosowaniem dobrych praktyk inżynierskich, co można zobaczyć tylko oglądając urządzenia w bezpośrednim kontakcie z nimi. Natomiast sam projekt jest także bardzo przemyślany. Miałem możliwość zapoznania się z dokumentacją techniczną, zarówno wzmacniaczy, jak i stopni lampowych. Co najciekawsze układy przedwzmacniaczy lampowych są strojone na aparaturze pomiarowej, tak aby uzyskać pełne spektrum harmonicznych i wykorzystać w pełni możliwości konkretnego zestawu lamp. 12AX7 to w zasadzie symbol określający rodzinę lamp, które mogą bardzo się różnić między sobą.
  14. Ludwik Igielski

    WILE (Sound Art) Klub Miłośników.

    Kemet ESE, Value: 10000uF, Volt: 80V, Size: 35x60, Type: 85 C, Lead: Snap-In
  15. Ludwik Igielski

    WILE (Sound Art) Klub Miłośników.

    W związku z tym, że zdobyłem już wszelkie możliwe informacje na temat dokonań firmy SoundArt/ WILE i nie będę się wypowiadał na temat brzmienia poszczególnych urządzeń, bo to by było przedmiotem mojej aktywności zawodowej, a na tym forum występuję wyłącznie jako osoba prywatna, to proponuję, aby mój wątek z zakładki Kluby dołączyć do niniejszego. Zrzekam się przywileju bycia gospodarzem, zarówno tej części, którą założyłem, jak i całości. Myślę, że jest w tym gronie kilka osób, które mogą pełnić taką rolę. Chętnie będę obserwował dalszy rozwój "naszej mikrospołeczności" i jak będę miał coś ciekawego do powiedzenia lub pokazania, to z pewnością tutaj to uczynię. Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.