Jump to content

muria

Użytkownicy
  • Content Count

    434
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione
  1. Przeglądając komentarze na moim profilu allegro trafiłem na starą odpowiedź do mojego negatywnego komentarza wystawionego użytkownikowi VWBlue: Ja: Zakupiłem monitory Dual CL732 jako "w pełni sprawne". Pomimo zadbanego wyglądu okazały się zepsute. Przy wysokiej głośności stuka jedna z kopułek wysokotonowca. Ponadto obie kopułki średniotonowe wpadają w mocne rezonanse i kwalifikują się do naprawy VWBlue: [Odpowiedź z: pon 04 cze 2012 19:54:14 CEST] gosc ma racje --no niestety kolumny wymagają dobrego wzmacniacza a nie polskiej stuningowanej diory Kolumny były w stanie fatalnym, a ich stan ocenił jeden z warszawskich serwisów, potwierdzający w 100% moją opinię. Nie lubię buraków i oszustów, którzy najpierw kłamią na temat stanu produktu, a następnie kłamią w komentarzach, dlatego przestrzegam przed sprzedawcą szrotu VWBlue. Przepraszam, wrzuciłem posta w zły temat. Prosiłbym moderację o przeniesienie do "Oszuści z allegro".
  2. Słuchaj, po pierwsze to wyluzuj, nie atakuję Twojego sprzętu i odsłuch przeze mnie starych Altusów nie jest podstawą do oceniania nowych, po drugie nie broń tak Altusów jak nie słyszałeś STXów, więc najpierw posłuchaj, a potem coś napisz. Bo z jednej strony zabraniasz oceniania swoich głośników, a z drugiej od razu negujesz głośniki, których sam nie słyszałeś i które z zasady miały być lepsze niż Altusy. Co to znaczy "kolumny audiofilskie"? Tworzą się tutaj jakiejś błędne twierdzenia, że głośnik dobrze przedstawiający niuanse dźwięku musi być z miejsca przekreślony do grania metalu, a absolutnie tak nie jest. Poszczególny sprzęt może się różnić między sobą w każdym aspekcie i to, że przedstawia dobrze bębny perkusyjne nie oznacza, że odpuszcza detal, wybrzmienia itd. w muzyce, a wręcz przeciwnie. A to, że tak wiele drogich kolumn nie umie dobrze odtworzyć metalu pokazuje, że takie kolumny są po prostu ułomne pod względem dynamiki, szybkości transientów, dokładności basu poprzez mocne podpieranie się bass reflexem, itd., itp. Wiele osób woli taki dźwięk i określają go potem jako "muzykalny" (cokolwiek jeszcze może to znaczyć), słodki, z magiczną "średnicą" i innymi głupotami. Robią po prostu z technicznych wad - zalety. I nie ma tu podziału kolumy audiofilskie vs kolumny do metalu, jest za to podział kolumny dobrze zaprojektowane vs źle.
  3. >radark Ja znam stare Altusy, dla mnie to tragedia. Jeśli słuchasz muzyki w sposób, jaki opisałeś może dobrym pomysłem byłoby sprawdzić jak grają STX F-180 albo F-360, wydają się stworzone jako alternatywa Altusów, ale z normalną kopułką na górze. Podejrzewam, że mogą oferować lepszy dźwięk i to 2x taniej niż współczesne Altusy.
  4. Wysokie tony w metalu, wbrew obiegowym opiniom nie powodują jazgotliwego i męczącego dźwięku. Winne są tony średnie, na które najbardziej czułe jest ludzkie ucho i to właśnie one powinny być odtwarzane z wysoką jakością i bez garbów w charakterystyce częstotliwości. Naprawdę radziłbym zainteresować się Tobie aktywnymi monitorami studyjnymi przed ostatecznym wyborem, np. APS Aeon (powinno się udać wypożyczyć od producenta do domu na odsłuch), Adam A8X, Eve Audio - wszystkie zapewniają dobre zejście w basie. Do tego dokupić DACa, czyli konwerter cyfrowo-analogowy, do którego podłączysz CD, DVD, laptopa, odtwarzacz strumieniowy czy co tam chcesz.
  5. muria

    Dobry horror

    A ja jestem świeżo po obejrzeniu filmu pt. "Dagon" z 2001 roku. Szczerze polecam wszystkim, którzy znają mitologię Lovecrafta. Zazwyczaj adaptacje filmowe jego nowel są beznadziejne, ale ta je rewelacyjna!
  6. muria

    Pylon Pearl

    Słyszał ktoś może Pylon Amber? Czy to jest efekciarski rodzaj grania? Opis na stronie producenta to sugeruje.
  7. muria

    Pylon Pearl

    No to masz super okazję do zrobienia konkurencji. Wypuść lepsze kolumny za niższą cenę.
  8. Na tegoroczym audio show przy krótkim na nich odsłuchu metalu stwierdziłem, że są naprawdę dobre do tego rodzaju muzyki. Nie grały jasno i potrafiły dobrze pokazać stopę perkusji i linię gitary basowej (dobrze jak na bass reflex). Nie gubiły się w tej muzyce i nie robiły jazgotu jak wiele droższych konstrukcji. Lepiej od nich zagrały APS Aeony. Sapphire grały z podobym, wyrównanym pasmem.
  9. muria

    Jplay

    No to w sumie każdy kto wejdzie w ten wątek już wie, aby Jplaya nie instalować. Ilu osobom z tego wątku coś namieszał i to solidnie, być może z uszkodzeniem sprzętu? U mnie absolutnie nic złego nie zrobił, chociaż hibernacji w nim nie używałem, taki tryb działania uważam za przesadę. Chociaż podobnie jak W_waw mam mocno wyczyszczony komputer, też 37 procesów i żadnych firewalli, antywirusów i tym podobnych bajerów skanujących wszystko w tle. Tyle, że założeniem Jplaya było właśnie instalowanie go na jakimkolwiek komputerze dla osób nie posiadających zdolności informatycznych, płacących za pewność, że ich komputer będzie dobrym transportem.
  10. muria

    Jplay

    Ja go teraz testuję z Audinstem i CALami. Komputer służy mi w zasadzie do pracy, czasami z muzyką w tle. I wiadomo, że przy takim użytkowaniu i z takim sprzętem kupowanie Jplaya za ponad 400 zł nie ma dla mnie sensu. Gdybym miał np. lapotopa tylko do muzyki i DACa za 3-4 tys to Jplay za mniej niż 10% ceny takiego zestawu wydaje się rozsądną propozycją, chociaż i tak najpierw wypróbowałbym na takim laptopie inne systemy, np. OpenELEC, który może być dobry jako transport (nie wiem jak sterowniki do droższych DACów pod linuksa, pewnie te studyjne DACki mają takowe).
  11. muria

    Jplay

    >TRIBUL - na 99% wszystkie te objawy są wyłącznie winą NODa, który potraktował Jplaya jako zagrożenie (zapewne przez jakieś dziwne adresowanie ramu przez ten odtwarzacz) i zaczął zawieszać komputer próbując ograniczać działanie Jplaya. Jeśli chcesz się jeszcze w to bawić, to wyłącz antywirusa i inne zabezpieczenia i dopiero próbuj. U mnie obciążenie procesora podczas odtwarzania to 0-1%. Możliwe jeszcze, że masz za mało ramu- jplay domyślnie rezerwuje sobie 1 GB (od razu tyle ubywa pamięci), pomogłoby zmniejszenie tego ustawienia w opcjach jplaya.
  12. muria

    Jplay

    Nie wiem czy wpada tutaj autor jplay, ale interesuje mnie czemu w jplay mini w trybie xtreme jest więcej basu niż na innych odtwarzaczach (stealth audio i foobar)? Dziwnie to zabrzmi, ale wydaje mi się to podejrzane. Inne odtwarzacze w porównaniu do jplay brzmią "papierowo" jak dla mnie. Stealth audio player nie ma jakiejś jednoznacznej przewagi nad foobarem odtwarzającym z ramu i z małym buforem, ale jplay daje poprawę w stosunku do tych dwóch. I podczas odtwarzania coś tam rzeczywiście przestawia w systemie, bo Maya 2012 (program) wykrzacza mi się przy uruchamianiu, kiedy gra jplay.
  13. Witam, Chcę sobie wymienić źródło z Marantza CD-67SE na coś lepszego. Czy ktoś miał okazję porównywać owo z Musical Fidelity A3 CD? Szukam czegoś co będzie miało znacznie lepszy i szybszy bas od Marantza, większą dynamike oraz lepszą średnicę bez takiego uwypuklania. Ogólnie chciałbym aby było to CD w każdym aspekcie lepsze od Marantza CD-67SE. Czy MF A3 CD spełnia te wymagania? Jak jest z laserem do niego? Niby siedzi tam Sony KSS-240, ale patrząc po sklepach występują tylko zamienniki o oznaczeniach KSS-240A lub KSS-240H i sklepy nie gwarantują ich działania z CD innymi niż Sony. Za odpowiedź z góry dziękuję.
  14. Czy Sony CDP-X3ES jest znaczącym skokiem jakościowym w stosunku do Marantza CD67SE? Szukam czegoś, co ma szybszy, dynamiczniejszy dźwięk, ale o podobnej masie i z mniejszym uwypukleniem średnich tonów (Marantz ma je jakieś dziwne), a dodatkowo o braku jakichkolwiek naleciałości cyfrowych w wysokich tonach (jest to pasmo, na dokładności którego najmniej mi zależy, grunt żeby nie denerwowało). Czy zatem opłaca się wydać 1000 zł na tego Sony, czy też będzie to bardziej skok w bok względem Maranza?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.