Jump to content

Sovereign

Użytkownicy+
  • Content Count

    2547
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

310 Bardzo dobry

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

7840 profile views
  1. Twój problem, żeś taki zielony fanboj S16hz - tylko polskie i S16Hz. Nieobiektywny polski fanboj pozbył się już ''S16Hz Canto Grand Signature+'' 😄 - czy jeszcze się męczysz.
  2. Czy stajesz się fanem wszystkiego, co przynajmniej zagra tak, że nie ma lipy. Po prostu monitory w porządku. I to są Sundial'e na SX4. W swoje cenie pewnie się bronią - ktoś gdzieś pisał ile kosztują bezpośrednio od producenta. Po raz pierwszy mi coś tam zagrało, i nie było ''ASURA™ QRS-Quality Recovery System''. Sovereign na Sound Art. A u cb. na czym twoje kolumny... Na ASURA, czy czym innym. ''tych drugich'' i ''te pierwsze'' nazywasz kolejno Amator III i Extrema. Jak tak, to możesz sobie coś tam porównywać. Extrema dobra do jakiegoś pułapu w klasie podstawkowej. A do tych podłogówek z przetwornikami na membranach berylowych i aluminiowo-ceramicznych - to nawet nie ma co porównywać, gdyż grają zdecydowanie bardziej prawdziwie, wiernie, dokładnie, selektywne i Live z rześkim prawdziwym tonem. Wszystko równiutko i na swoim miejscu, super kontrolowane i poukładane z prawdziwą tonalnością Live. Cena jakość brzmienia - z F226Be najlepszy zestaw był. Extrema przy tym ciemna i uśredniona. Ogólnie ostatnio naj. Rockport Technologies Lyra ($169,500.00), ale mimo to nie grały tak równo i z tak prawdziwym tonem (jak Revel + Mark Levinson). Być może przez system ''Maka'' trochę dopompowana i poluzowana średnica i dół. Może Mark Levinson, Moon 888 lub CH Precision M1.1? itp. by pomogły. A może brakowało polskiego ''wynalazku'' ASURA™ QRS-Quality Recovery System'' ;D żeby wyśrubować jeszcze bardziej 😉 RT jak na razie najlepiej z nowymi MC1.25KW. Gdzie indziej był ciut mniejszy model RT z VTL i słabo z lampami, kolumny RT ciemne i stonowane. VTL mógłby pasować pod B&W 800D3. Z B&W tylko te największe podeszły, a mniejsze nie, bo w nich jeszcze mniej wypełnienia. Ogólnie mają trochę podbite, podkręcone wysokie. ''MarkG - 4/7/2017 12:24:22 PM''. - Spin. (dla 803 D3) wykonał pan Mark Glazer z Revel. Paradigm Persona 3F - Spin. Magico A3 - Spin. [Hidden Content] Revel PerformaBe F228Be - Spinorama Revel PerformaBe M126Be - Spinorama Tu zbierane są Spinoramy : [Hidden Content] - jak ktoś znajdzie jakąś, której tam brak, to podrzuca dla autora. Jak mówiłem, lubię wysterowane na cacy różne wyższe i wysokie modele kolumn: JBL, Revel, LMCo., Westlake Audio, Rockport Technologies, YG Acoustics itp.,itd. :-) Same amerykańce :). Widocznie tam znają się na porządnym wiernym graniu bez limitów z prawdziwym transjentem i detalem tonalnie Live'owym. Z różnymi topami JBL na metalowych membranach, wszystko w jednym. Po co TAD One i Focal Stella Evo, jak z JBL można mieć ich połączenie w jednym, plus jeszcze wiele nieosiągalnych dla tamtych kolumn aspektów*. W zależności od wysterowania więcej z jednych lub drugich, albo np. z Revel, YG Acoustics, Vivid Audio Giya G1, Bowers & Wilkins Nautilus, B&W 800D3 itp.,itd. * np. z Westlake Audio. Ciekawe jak duże WAMM Master Chronosonic na porządnym wysterze. Może miałyby coś z dużych Westlake Audio Tower SM-1. Wymagania co do amplifikacji - ekstremalne dla obu. Project kolumn i potencjał przetworników zdecydowanie Westlake. Wilson na SS nie ma z czym podchodzić - co najwyżej w klasie konwencjonalnych kolumienek na SS. Kolumny z driverami na miękkich membranami to nie to co z metalowymi - najbardziej lubianymi przeze mnie - szczególnie w compression drivers. 4367 Studio Monitor z driverem D2430K D2 na 3'' polimerowych pierścieniowych membranach, inne granie. Tak jak i Klipschorn AK6 z 2” Phenolic diaphragm w K-55-X na MF, i 1” Polyimide diaphragm w K-771 na HF. 4367 Studio Monitor z ekstremalnie niskimi zniekształceniami przy MF. Do konwencjonalnego Focal'a z pak typu horn najbardziej podejdą Everest i K2 (jak się je wysteruje w kierunku tamtych), a można wysterować jak się chce, a nawet wyśrubować aspekty jak do bicia rekordów. Gdyż nie maja limitów. Ogólnie np. Stella Utopia EM Evo, dobry kontur i jasność - jak to chudszy zawodnik. Słabsze wypełnienie, naturalność, neutralność, dynamika, moc, swoboda, detal, transjent, live, atak, scena, stereo, pinpoint imaging itd. Do topowych kolumn typy horn (JBL & Westlake), dużo im brakuje. Pod JBL można wszelka elektronikę podpinać (najlepiej maksymalnie rzetelną), a pod Focal-a nie jak m.in. widać po wpisach użytkownika poprzednich G.U. Jakby miały coś z balansem nie tak, i ponoć boją się najlepszej neutralnej elektroniki jak diabeł święcone wody. Ktoś kiedyś napisał, że ''ciężarówki'' - ale to jego byłe Grande Utopie przy nich jak ''ciężarówki''. Na jednym krańcu pasma kopułka, na drugim subwoofer - i takie to granie bez wooferów (bez wooferów jak w Zeta Zero Orbital 360 Bi-Stereo). Nawet takie Tannoy Westminister Royal SE na ucho miały lepszą dynamikę od Focal'a. Dynamika była, ale granie w ogóle inne coś jak z coax'a - jak ktoś lubi to niech bierze - mogą być do jakiegoś czasu i pułapu. Z Tannoy'a to jak na razie najlepiej grające kolumny i chyba lepszych nie mają. Coś czuję, że Focal'e Utopia Evo, jak i inne wyżej wymieniane, mogłyby się naprawdę dobrze rozhulać z Charge-Coupled Linear Definition™ Crossover System (CC 77VDC || 77VDC). Implementujesz i porównujesz z oryginalną bez CC. Albo implementujesz system, ale bez ogniw i słuchasz z 30 ~ 60 minut, następnie podpinasz ogniwa i jest ogień. Z metalowymi wyczyn maksymalny - wszystko co najlepsze w jednym. Ale nawet już przy starych na ''papierzakach'' (HF - papier, MF - papier, LF - papier) w ogóle jak dwa inne światy - przed (bez CC) i po tuningu z CC 77VDC || 77VDC. Taka różnica, że ci co słuchali nietuningowanych np. L100 Century, L100A Century, L100A Century (Late Model), 4310, 4311, 4311 (Late Model), 4311B - to to samo co by ich w ogóle nie słuchali :) Czyli na całym świecie prawie nikt ich nie słuchał :) poza mną, panem Piotrem @piorasz, jego znajomymi, moimi znajomymi i tymi którym je tuningowałem jak i ich znajomymi. Wszyscy napędzają tranzystorami, ew. hybrydą np.: pre lampowe z 12au7 i wzmacniacz mocy na NCore NC500. Po tuningu (nawet wraz z kosztami) to jak Best Buy w swojej i droższej cenie. Wydziwiasz, bo pod własne widzimisię chciałbyś przekolorowany częściowo coax'owy dźwięk jak z TAD, albo gęsty ciemny i trochę przydymiony jak np. z Goldmunda. Jedne i drugie przekłamane tonalnie. Takich i im podobnych zwyczajnych granek jest na pęczki. Zrobić rzetelne prawdziwe tonalnie Live'owe granie - to jest coś. Nawet pan A. Kisiel poczuł Live testując podłogówki Revel PerformaBe : [Hidden Content] - widzę, częściowo załapał o co chodzi. Nawet i pan M. Stryjecki testując małe monitory : ''Konkluzja: Revele M126Be to najbardziej prawdomówne monitory, jakie do tej pory testowałem w warunkach domowych.'' - M. Stryjecki, Hi-Fi i Muzyka 09/2019 (254). [Hidden Content] I potrafią rozhulać się do większych poziomów niż inne o podobnych wymiarach. Przetwornik nisko-średniotonowy 165 mm. Rozmiarowo coś jak w tamtych TAD Micro Evolution One - one ze 160 mm na LF, ale 3-way i sporo droższe. Micro były przez Audio Styl lata wcześniej wystawiane/prezentowane z Luxman'em. Grzeczniutkie słodkie średnicowe granko - bo co więcej oczekiwać od tamtych maleństw. Ktoś daleko za granicami kupił te monitorki, ale nie ma Halcro. Tylko NuPrime IDA-16 : Podłogowe Revel'e jak i m.in. TAD były prezentowane przez Audio Styl. TAD Evolution One TX z TAD M1000 (x2) w Bi-Amp i TAD D1000 Mk2. Dla mnie były za słabe - takie zwykłe przycukrzone brzdąkanko. Nie było źle, ale i nic nie wciskało, tyłu nie urywało. Choć miały lepiej rozciągnięte pasmo od M40.2. TAD dla mnie istnieje tylko w kategorii podstawkowej. Tam przy tych Evolution One TX w systemie był najnowszy topowy polski Acoustic Dream® AL-5 : [Hidden Content] ...ustawiony na jakiejś platformie, tak jak i kolumny. Mógłbyś tam podsunąć ASURA™ QRS-Quality Recovery System ;). Tylko co wtedy pan Arnold Piątek (z Acoustic Dream®) by powiedział, żeby zobaczył QRS-a pod swoim kondycjonerem. No i czy w owym systemie Ty i inni usłyszelibyście różnicę/poprawę z twoim QRS-em - jak tak, to jaką. Revel'e (ten sam model co testował Kisiel), tutaj dla kogoś z hometheaterreview najbardziej podobne do B&W 800D (spośród wszystkich jakie miał w swoim systemie), z tym że Revel bardziej obecne dźwiękowo i z większą energią w wyższej średnicy/niższej górze : [Hidden Content] Może mieszanka brzmienia 800D + 800D3, bo nowe B&W mają więcej energii od starszych. Stare 800D/801D słabsze. Revel PerformaBe bardziej neutralne, rzetelne, czyste, równe i z dokładnym 3D. Pan Brian Kahn wspomina w podsumowaniu testu, że potrzebują konkretnego pieca by wydobyć potencjał brzmieniowy. Halcro dm38 ożywił jemu te kolumny zdecydowanie lepiej niż McIntosh MC501. @szatan ze swoim Halcro, też mógłby już je rozhulać :) [Hidden Content] [Hidden Content] - Revel PerformaBe F228Be - Loudspeaker of 2019 - Stereophile. A Ty ASURA z Jeff'ami 925 i Esoteric'em mógłbyś się szarpnąć nawet na topowe Revel Ultima Salon2 z tytanami i berylem. I miałbyś takie same kolumny jak Cristiano Ronaldo. Ekstremalnie wymagające dla wzmacniaczy mocy : „überragend“ (Referenzklasse) „Plus: Traumhaft natürliche, ultrafein auflösende und vollständig tönende Box. Minus: Anforderungen an Verstärker und Raumakustik sind enorm.“! W Stereophile do porównań i testów sprzętu, kolumny Revel Ultima Salon2. Z tych co im podłączali, najlepiej rozhulały się z monoblokami Mark Levinson No 536, a wcześniej z Theta Digital Prometheus : [Hidden Content] [Hidden Content] Maksymalny wyster powinien być z Mark Levinson No 53 Reference Monaural Power Amplifier : [Hidden Content] Hi-Fi News & Record Review • January 2011 - Mark Levinson №53 Reference Monaural Power Amplifier (£52,000.00/pair) - Review: John Bamford; Lab: Paul Miller W theabsolutesound Mark Levinson No 53 Reference Monaural Power Amplifier w towarzystwie : No 53 Reference Monaural, różne aspekty ma jeszcze bardziej wyśrubowane od Mark Levinson No 532 Dual-Monaural [Hidden Content] . A to piece które od razu wygryzły Halcro w Kalifornii w Los Angeles. Do testowania, odsłuchiwania JBL, Revel i innych kolumn. Z Halcro i nowymi Levinsonami tam na pewno grało coś z pierwszej dekady XXI. Project K2 S9800, Project EVEREST DD66000. A z tańszych Project Array™ – 1400 Array. Halcro w JBL na początku nowego tysiąclecia zastąpiły starsze Levinsony z 90-ych lat XX. Później Halcro zostały wygryzione przez wtedy najnowsze Mark Levinson No 53 Reference Monaural i No 532 Dual-Monaural. Starsze jak No 33, No 33H itd., były za słabe, więc dorzucili bardziej rzetelne wzmacniacze mocy Halcro. Później w ich miejsce weszły jeszcze bardziej wyśrubowane od Halcro, czyli Mark Levinson No 53 Reference Monaural i No 532 Dual-Monaural Power Amplifier. Brzmieniowo sprzęty Mark'a Levinson'a dzieli się na trzy grupy : - Najnowsze: No 536, No 534; - Nowe: No 53 Reference, No 532; - Starsze: No 33 Reference, No 33H. Najgorsze starsze No 33 Reference., No 33H, No 33x - nie ta szybkość, przejrzystość, kontrola, detal, rzetelność, neutralność itd. Nowe No 53 Reference, No 532 - szybkość, przejrzystość, separacja i kontrola całego pasma dźwięku, detal, rzetelność, neutralność itd. Najnowsze No 536 i No 534 - to Mark Levinson jakby z odrobiną brzmienia z Krell FPB cx i Dan D'Agostino - coś takiego. Na pewno zdecydowanie bardziej przejrzyste od starszych. Nie wiem czy na LF wygrają z No 33 Reference, bo z No 53 Reference, na pewno nie. No 53 Reference całe pasmo wysteruje wyczynowo, jak do tego dorzucisz dedykowany referencyjny przedwzmacniacz No 52 Reference i jakieś referencyjne źródło Esoteric'a. Dla odmiany No 519 Audio Player w miejsce Esoteric'a i robi się bardziej analogowo. Starszy pre Mark Levinson No 32 Reference kultowy (podobnie jak wzmacniacze mocy), ale wysiada przy nowej referencji No 52 Reference, z którym to jeszcze lepiej i więcej słychać. Pre Vitus Audio u kogoś wyleciał z systemu gdzie są referencyjnymi paki typu horn z monoblokami No 53 Reference. Vitusa zastąpił Mark Levinson No 52 Dual-Monaural Reference Premplifier. Ze starszych ktoś używa No 33 Reference i to tylko na LF1 i LF2 do EVEREST DD66000, a HF i UHF z Cary Audio Design CAD 805 AE. Zdecydowanie ogromna większość zestawów z amplifikacją tranzystorową. * * * * * Z niemieckiego Audio (12/2007) Messlabor 4-drożnych kolumn Revel Ultima Salon2 : ''Frequenzgang'' Pomiar charakterystyki przetwarzania pod różnymi kątami. ''Pegel- & Klirrverlauf 85-100 dB SPL'' Poziom i zniekształcenia przy 85, 90, 95 i 100 dB SPL. * * * * * A tu masz topowe niemieckie i polskie full-range. Z Voxativ'a tylko te drogie za 88k Euro ponoć niezłe - i to tylko do plumkania pod małe składy. Voxativ Ampeggio Due (z przetwornikiem Voxativ AC-Xp) - 20 dB różnicy między dołem na niższej średnicy mid-bass'ie, a górką na około 10kHz. Duże zniekształcenia i kompresje. Słaba neutralność. Na czymś takim pracować w studio to jak za karę. Sprzęt tuningowany/strojony pad takie coś - przeważnie lampowy, może być mocno wykrzywiony brzmieniowo i później może nie zagrać neutralnymi zestawami. Może tak być, jak Yotomeczek pisał, że trzeba EQ : ...lub jakieś crossovery jak Niemcy wspomnieli w Klang+Ton (1/2020 · Dezember/Januar) gdzie na warsztat wzięli polskie full-range Cube Audio F8 Neo. Zniekształcenia wysokie na średniowysokich w obrębie 2.8kHz ~ 3.9kHz. I 25 dB różnicy między szczytem/górką na 9~11kHz, a przepaścią/dołem na 3.2kHz. Jak wpadniesz w taką przepaść/dziurę jak tam na 3.2kHz, to bez czekanów i raczków, byś nie wylazł 😉 Pamiętasz to granie :) tych topowych polskich Full-Range wspieranych Subwooferami. Cube Audio Nenuphar BASiS (29,900 Euro) z 10'' Cube Audio F10 Neo w monitorze i 12'' w Cube Audio SUB12. Pasmo, pasmem, ale nie grały źle, nie było lipy. Tonalnie dobre na HF do delikatnego drobnego granka, ze skrupulatnie dobranymi utworami pod te Full-Range ustawione na Subwooferach. Zaraz ASURA napisze, że fan Cube :D
  3. Sundial Canticus pro M - niezłe polskie monitory z aluminiowo-magnezową kopułką Seas'a i dwoma wooferkami Eton'a.
  4. Która to szklaneczka skłoniła cię do napisania tej niewątpliwie oryginalnej, fascynującej i nie pozostawiającej żadnej wątpliwości myśli? Gdyby kto nie zrozumiał (co niestety jest bardzo prawdopodobne) napiszę wprost, że owa wątpliwość tyczy się stanu umysłu autora cytatu 😉 Pisząc: w kolumnach „fizycznych i analogowych”. Mógł mieć na myśli: w konstrukcjach „fizycznych i analogowych”. Że wszystko topowe, poza domeną cyfrową, jemu już zostało wymyślone/stworzone dawno temu. ======== pmcomp, co do kolumn, ma trochę racji, ale tylko jeśli są to absolutne topy z lat 40-70 XX. - w najlepszej konfiguracji z wszelkimi topowymi driverami, hornami, lensami itd. Wtedy przy świetnym wysterowaniu, wykosi wszystko inne z vintage, jak i prawie wszystko inne z nowych topów. Jedynie jeszcze świetniej będzie mógł mieć, jak od tego samego producenta weźmie któreś z nowych topów :). Co do tych jego analogowych, jakichś przedwzmacniaczy, wzmacniaczy mocy itd. To tutaj musiałby bardzo grubo tuningować i testować latami, i to nie wiem czy by osiągnął ostateczną przejrzystość, neutralność, krystalicznie neutralny dźwięk, sygnał w którym nic nie zostanie zaokrąglone, po drodze zgubione, jak i urobione na jego uśrednione/zaokrąglone widzimisię itd. No nie wiem, czy ze starych urządzeń, tym bardziej lampowych, wyśrubowałby coś takiego. Musiałby zmieniać na nowe i to tranzystorowe.
  5. Moim zdaniem w sklepie bardzo rzadko można trafić na dobrą ofertę. Sklep zna o wiele lepiej niż klienci ile sprzęt jest wart. Więc, gdy widzimy ciekawą ofertę na stronie internetowej, jest to w ogóle niesprzedawalna rzecz, albo nie wiemy jak dobre są zniżki na nówki. Prywatni użytkownicy i handlarze na czarno - niejednokrotnie potrafią drożej wyceniać/wystawiać na sprzedaż niż dystrybutor, który opłaca wszystko łącznie z pracownikami. Było w ubiegłym roku na audiostereo starcie handlarza Łukasza z Łodzi (lukag72) vs. Joanna (Lector. Audio. Poland.) Handlarz komuś zaproponował Lector'a VFI-700 za 8300 zł - pisząc, że nowy, jedynie po testach. Dystrybutor Loctor'a ładnie prosi o podanie nr seryjnego urządzenia VFI-700, by zweryfikować jaki on „nowy”. I się rozpętało : [Hidden Content] ale pan moderator @arkadowski pięknie zareagował odpisując handlarzowi co i jak. Oczywiście jak dystrybutor danego brandu prosi handlarza o nr seryjny, by zweryfikować czy „nowe” urządzenie, to nie powinno być najmniejszego problemu. Numery urządzenia nie zostały podane dystrybutorowi. Na koniec Joanna podała, że: ''Lector model VFI 700 ostatni raz wyjechał z fabryki w Albuzzano do Polski w 2014r.'' * * * * * Co do tych ''Z DRUGIEJ RĘKI'', to tylko 5 aktualnych. Cała reszta archiwalna: [Hidden Content] Dla orientacji/rozeznania i ew. porównania z cenami (od użytkowników i handlarzy) sprzętów w tym samym stanie. Wrzucę cenny za jakie wystawiali dane urządzenia ''z drugiej ręki''. Aktualne : Accuphase E-270 (Produkt używany, stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Oryginalne opakowanie, dokumentacja, akcesoria w komplecie.) : 16 900,00 zł Accuphase E-480 (Produkt używany, stan techniczny i wizualny idealny, jak nowy. Oryginalne opakowanie, dokumentacja, akcesoria w komplecie.) : 27 900,00 zł Kimber Kable Monocle XL 2x2,4m banany WBT (Produkt używany. Zakupiony przez klienta w naszym salonie w listopadzie 2017 roku.) : 4 800,00 zł Kimber Kable KS 1116 interkonekt XLR 1m (Produkt używany, zakupiony przez klienta w naszym salonie w lipcu 2019 roku. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry, praktycznie jak nowy. Oryginalne opakowanie w komplecie.) : 2 800,00 zł McIntosh D150 (Produkt używany. Zakupiony przez klienta w naszym salonie w kwietniu 2017 roku. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Oryginalne opakowanie i akcesoria.) : 9 500,00 zł Archiwalne : Accuphase A-35 (Sprzęt półroczny w rozliczeniu od naszego klienta. Kupiony u polskiego dystrybutora.) : 13 900,00 zł Accuphase E-360 (Produkt używany, zakupiony przez klienta u polskiego autoryzowanego dilera, w listopadzie 2016r. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry, zauważalne tylko drobne ślady użytkowania. Oryginalne opakowanie i akcesoria (pilot, instrukcje). ) : 16 000,00 zł Acrolink 7N-D5000 interkonekt RCA 1m (Kabel pochodzi z rozliczenia od naszego stałego klienta. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry, brak opakowania.) : 2 600,00 zł Arcam FMJ A38 (Używany, 9 lat, kupiony w naszym salonie, pierwszy właściciel.) : 2 000,00 zł Arcam CDS27 (Przyjęty w rozliczeniu od naszego stałego klienta, Stan BDB- (ryska na górnym panelu, ostatnie zdjęcie) Paragon, karta gwarancyjna, instrukcja, pilot. Urządzenie nie posiada opakowania, preferowany odbiór osobisty.) : 1 899,00 zł Atoll IN100 SE (Produkt używany, 3-letni, zakupiony w przez klienta w naszym salonie. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Oryginalne opakowanie, pilot, kabel zasilający, instrukcja obsługi. Kolor czarny.) : 2 600,00 zł Audio Physic Avanti V cherry (Produkty używane, zakupione przez klienta 3-lata temu, pochodzą z rozliczenia od naszego stałego klienta. Oryginalne opakowania, akcesoria, maskownice. Stan techniczny bardzo dobry, wizualnie na obudowie zauważalne są tylko delikatne otarcia forniru.) : 17 500,00 zł Audio Physic Tempo 3 (KOLUMNY ZAKUPIONE PRZEZ KLIENTA W ROKU 2009, KOLOR WIŚNIA. STAN TECHNICZNY I WIZUALNY BARDZO DOBRY (NA JEDNEJ Z KOLUMN Z TYŁU OBUDOWY POPRZECZNA RYSA, MOŻEMY WYSŁAĆ ZDJĘCIE). BRAK WIDOCZNYCH ŚLADÓW UŻYTKOWANIA. ZE WZGLĘDU NA BRAK ORYGINALNYCH OPAKOWAŃ TYLKO ODBIÓR OSOBISTY.) : 4 000,00 zł Audio Physic Tempo 5 (KOLUMNY ZAKUPIONE PRZEZ KLIENTA W ROKU 2013, KOLOR WIŚNIA. STAN TECHNICZNY I WIZUALNY BARDZO DOBRY. BRAK WIDOCZNYCH ŚLADÓW UŻYTKOWANIA. GŁOŚNIKI POSIADAJĄ WŁASNE ORYGINALNE KARTONY, WIĘC JEST MOŻLIWA WYSYŁKA KURIEREM.) : 4 900,00 zł B&W Nautilus 804S cherry (Produkty używane, pochodzą z rozliczenia z naszym klientem. Podana cena za parę. Stan techniczny bez uwag, stan wizualny: widoczne zarysowania na obudowach kolumn i z tego względu zalecamy odbiór osobisty produktów w naszym salonie w Katowicach, gdzie znajdują się one na ekspozycji. Oryginalne opakowania, maskownice i kolce na wyposażeniu.) : 8 900,00 zł B&W Nautilus 805 cherry + podstawy JTL (Produkty używane, pochodzą z rozliczenia z naszym klientem. Podana cena za komplet: para zespołów głośnikowych + para wysokiej klasy podstaw głośnikowych firmy JTL z regulacją wysokości. Stan techniczny bardzo dobry, widoczne kilka drobnych rysek na obudowach kolumn. Ze względu na brak oryginalnych opakowań można zrealizować tylko odbiór osobisty produktów w naszym salonie.) : 6 900,00 zł Burson Conductor Virtuoso (Wzmacniacz słuchawkowy, przedwzmacniacz i przetwornik. Wersja oparta na przetworniku ESS Sabre ES9018. Produkt używany, zakupiony przez klienta w listopadzie 2018r. u polskiego dystrybutora. W komplecie opakowanie, pilot zdalnego sterowania, interkonekt rca i kabel zasilający. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry.) : 3 499,00 zł Cardas Clear Interconnect RCA 1m (Kabel pochodzi z rozliczenia z naszym stałym klientem i został przez niego zakupiony w naszym salonie w kwietniu 2016r. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Podana cena za parę. Jeden z najlepszych przewodów sygnałowych w ofercie Cardas Audio.) : 6 400,00 zł Cardas Microtwin Interconnect RCA 1m (Produkt używany, pochodzi z rozliczenia od naszego stałego klienta. Stan wizualny i techniczny bardzo dobry. Oryginalne opakowanie, etykieta i certyfikat.) : 660,00 zł Cardas Parsec Speaker 2x2m banany (Produkt używany, zakupiony przez klienta w naszym salonie w 2015 roku. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Certyfikat i foliowe opakowanie w komplecie.) : 1 800,00 zł ClearAudio Basic+ (przedwzmacniacz w rozliczeniu od klienta, stan bardzo dobry, oryginalne opakowanie) : 1 999,00 zł Dali Epicon 8 (Używane, 11-miesięczne, kolor ruby macassar lakier wysoki połysk. Kupione przez klienta w naszym salonie, stan techniczny i wizualny idealny, oryginalne kartony, dokumentacja, karta gwarancyjna, akcesoria.) : 37 000,00 zł Dynaudio Confidence C2 (Fornir typu klon. Produkt używany, około 9-letni, pochodzi z rozliczenia z naszym klientem. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Widoczne tylko drobne ślady użytkowania. Oryginalne, drewniane opakowania.) : 19 500,00 zł Dynaudio Contour S5.4 (PRODUKTY UŻYWANE, POCHODZĄ Z ROZLICZENIA Z NASZYM KLIENTEM. KOLOR KLON. STAN TECHNICZNY I WIZUALNY BARDZO DOBRY, WIDOCZNE TYLKO BARDZO DROBNE ŚLADY UŻYTKOWANIA. ORYGINALNE OPAKOWANIA, MASKOWNICE, PIANKOWE ZATYCZKI DO OTWORÓW BAS-REFLEKS W KOMPLECIE. PODANA CENA ZA PARĘ. ZE WZGLĘDU NA WYMIARY I WAGĘ KOLUMN ZALECANY JEST ODBIÓR OSOBISTY LUB WYSYŁKA NA PALECIE.) : 17 500,00 zł Dynaudio Focus 220 mkII (ZAKUPIONE PRZEZ KLIENTA W LIPCU 2012R. KOLOR ROSEWOOD. STAN TECHNICZNY I WIZUALNY DOBRY+/BARDZO DOBRY. ZAUWAŻALNE DROBNE ŚLADY UŻYTKOWANIA W POSTACI UBICIA NA JEDNYM Z TYLNYCH BOCZNYCH NAROŻY. JEDNA Z KOPUŁEK WYSOKOTONOWYCH POSIADAŁA WGNIECENIE, ALE ZOSTAŁO ONO WYPROWADZONE I POZOSTAJE BEZ WPŁYWU NA BRZMIENIE. ZE WZGLĘDU NA BRAK ORYGINALNYCH OPAKOWAŃ TYLKO ODBIÓR OSOBISTY. KOLCE I MASKOWNICE W KOMPLECIE. PODANA CENA ZA PARĘ.) : 4 500,00 zł Esoteric X-05 odtwarzacz SACD/CD (Produkt używany, zakupiony przez klienta w naszym salonie na przełomie 2016/2017 roku. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Oryginalne opakowanie, dokumentacja.) : 12 000,00 zł Focal Utopia (Topowe słuchawki w ofercie francuskiego producenta. Oferta dotyczy egzemplarza używanego, zakupionego przez klienta w naszym salonie pod koniec grudnia 2017r. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry, fabryczne opakowanie i akcesoria w zestawie.) : 10 800,00 zł Harbeth Super HL5 plus (Oferta dotyczy używanych egzemplarzy, zakupionych przez klienta w naszym salonie w listopadzie 2018r. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry, bez wyraźnych oznak użytkowania. Kolor black ash. Oryginalne opakowania. Cena dotyczy samych kolumn i nie obejmuje podstaw.) : 11 000,00 zł Harmonix HS101-Improved 0,75m RCA (Stan bardzo dobry, oryginalne opakowanie, przyjęty w rozliczeniu od naszego stałego klienta.) : 2 049,00 zł Harmonix X-DC350M2R Improved przewód zasilający 1,5m (Produkt używany, 2-letni. Stan techniczny bardzo dobry, widoczne tylko drobne ślady użytkowania na koszulkach. Długość 1,5m.) : 4 000,00 zł Harmonix X-DC350M2R Improved przewód zasilający 2m (Produkt używany, 2-letni. Stan techniczny bardzo dobry, widoczne tylko drobne ślady użytkowania na koszulkach. Długość 2m.) : 4 500,00 zł Hegel H30 + P30 (Przedwzmacniacz P30 + końcówka mocy H30. Zestaw używany, zakupiony przez klienta w naszym salonie w 2015 roku. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Oryginalne opakowania i akcesoria w komplecie.) : 37 500,00 zł Hegel H300 (Produkt używany, zakupiony przez naszego klienta w salonie Koris 4 kwietnia 2016r. Objęty dwuletnią gwarancją polskiego dystrybutora. Stan jak nowy, nie ma widocznych śladów użytkowania. Oryginalne opakowanie, dokumentacja, pilot.) : 11 500,00 zł Hegel H360 (Oferta dotyczy egzemplarza używanego, zakupionego przez klienta w naszym salonie w 2015 roku. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Oryginalne opakowanie, instrukcja, pilot w komplecie. Możliwe jest wystawienie dokumentu faktura VAT-marża.) : 9 600,00 zł Hijiri HGP-10R Million RCA 1m (Przewód używany, roczny, pochodzi od naszego stałego klienta, zakupiony przez klienta u polskiego dystrybutora. Stan kabla praktycznie jak nowy. Fabryczne opakowanie w zestawie.) : 7 900,00 zł Hijiri HGP-15R Million RCA 1,5m (Przewód używany, roczny, pochodzi od naszego stałego klienta, zakupiony przez klienta u polskiego dystrybutora. Stan kabla praktycznie jak nowy. Fabryczne opakowanie w zestawie.) : 7 900,00 zł Jadis I-35 (Produkt używany, zakupiony przez klienta w naszym salonie w październiku 2013r. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry, widoczne drobne ślady użytkowania. Angielska instrukcja obsługi, kabel zasilający. Lampy KT120 w stopniu mocy, wersja bez opcjonalnego pilota zdalnego sterowania. Ze względu na brak oryginalnego opakowania możliwy jest tylko odbiór osobisty produktu w naszym salonie.) : 11 200,00 zł JBL Studio Monitor 4429 E + podstawy Rogoż Audio (Produkty używane, zakupione przez stałego klienta w naszym salonie w czerwcu 2016r. Oryginalne opakowania na kolumny w komplecie. Stan techniczny bardzo dobry, zauważalne z bliska zarysowania na fornirze. Podana cena za komplet: kolumny + podstawy.) : 18 000,00 zł 3-miesięczne jubileuszowe (JBL 70 Years) kolumny JBL 4312SE Control Monitor : 6 500,00 zł (wcześniej były widoczne, teraz nie są widoczne, podobnie jak starsze monitory Wilson Audio z przetwornikami w układzie MTM). KEF R700 (Kolor czarny lakier wysoki połysk, produkty używane, zakupione przez klienta w naszym salonie w lutym 2016r. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry, oryginalne opakowania, akcesoria (nóżki, kolce, podkładki pod kolce itp.). Podana cena za parę.) : 8 400,00 zł KEF Reference 5 (ZAKUPIONE PRZEZ KLIENTA W NASZYM SALONIE W LIPCU 2015R. KOLOR ORZECH. STAN TECHNICZNY I WIZUALNY BARDZO DOBRY. ORYGINALNE OPAKOWANIA, AKCESORIA, KARTA GWARANCYJNA. PODANA CENA ZA PARĘ.) : 35 000,00 zł Leben CS-300F (Oferta dotyczy używanego egzemplarza, zakupionego przez klienta w naszym salonie w grudniu 2018r. Stan idealny, praktycznie jak nowy. Oryginalne opakowanie.) : 8 000,00 zł Luxman DA-100 Przetwornik D/A (Sprzęt używany przyjęty w rozliczeniu od naszego stałego klienta.) : 2 900,00 zł Luxman P-750u - wzmacniacz słuchawkowy (Przyjęty w rozliczeniu od naszego stałego klienta. Doskonały stan, fabryczne opakowanie, polska dystrybucja, kupiony w naszym salonie.) : 14 999,00 zł M2Tech Vaughan DAC/Preamp (Produkt używany, 3-letni, oryginalne opakowanie, dokumentacja. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Odbiór osobisty w naszym salonie. Urządzenie po pełnym przeglądzie serwisowym dokonanym u producenta pod koniec lutego 2019 roku. Zainstalowano nowy akumulator.) : 10 499,00 zł Manley Labs Stingray II (Wzmacniacz używany - w pełni sprawny, fabryczne opakowanie. Model wyposażony w pilot zdalnego sterowania. Przyjęty w rozliczeniu od naszego stałego klienta. Urządzenie 2,5 letnie, zakupione u nas w salonie, stan BDB.) : 11 800,00 zł Manley Stingray iTube (Produkt używany, 5-letni, pochodzi z systemu naszego stałego klienta. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry.) : 9 900,00 zł Marantz UD5007, czarny, ex-demo (Oferta dotyczy urządzenia znajdującego się na ekspozycji w salonie.) : 1 299,00 zł Mark Levinson No. 333 (Produkt używany, pochodzi z systemu naszego stałego klienta. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Sprzęt po przeglądzie w autoryzowanym serwisie Marka Levinsona.) : 14 000,00 zł McIntosh MA6600 (Produkt używany, 3-letni, kupiony przez klienta w naszym salonie, stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Oryginalne opakowanie, dokumentacja, akcesoria.) : 16 500,00 zł McIntosh MA7000 (Używany, 3-letni, stan techniczny i wizualny bardzo dobry, oryginalne opakowanie i dokumentacja.) : 22 500,00 zł McIntosh MA7000 (Używany, 5-letni, stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Oryginalne opakowanie, dokumentacja, akcesoria.) : 20 500,00 zł McIntosh MA7900 (Oferta dotyczy egzemplarza pochodzącego z rozliczenia od naszego stałego klienta. Wzmacniacz został zakupiony przez klienta w naszym salonie 4 kwietnia 2016r.. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry, widoczne drobne ślady eksploatacji. Oryginalne opakowanie, dokumentacja i akcesoria.) : 19 500,00 zł McIntosh MA8000 (Produkt używany, zakupiony przez klienta w naszym salonie w grudniu 2015r. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry, praktycznie jak nowy. Oryginalne opakowanie, dokumentacja, akcesoria.) : 30 000,00 zł McIntosh MC 275 6th Edition (Oferta dotyczy produktu używanego, pochodzącego z rozliczenia od stałego klienta. Wzmacniacz został zakupiony przez klienta w naszym salonie w kwietniu 2018r. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry, praktycznie jak nowy. Oryginalne opakowanie, dokumentacja i akcesoria. Produkt objęty gwarancją dystrybutora.) : 16 000,00 zł McIntosh MCD301 (Produkt używany, 4-letni. Kupiony przez klienta w polskim salonie, stan techniczny i wizualny bardzo dobry, oryginalny karton wewnętrzny, dokumentacja (instrukcja angielska, certyfikat gwarancyjny), akcesoria (pilot, kabel zasilający). ) : McIntosh MP100 (Produkt używany. Zakupiony przez klienta w naszym salonie w kwietniu 2017 roku. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Oryginalne opakowanie i akcesoria.) : 6 500,00 zł Monitor Audio PL200 II (ZAKUPIONE PRZEZ KLIENTA OKOŁO MIESIĄC TEMU, PRZY CZYM OKRES GWARANCJI BIEGNIE OD 6 MARCA 2017R. KOLOR SANTOS ROSEWOOD. STAN TECHNICZNY I WIZUALNY BARDZO DOBRY, JAK NOWE. ORYGINALNE OPAKOWANIA, AKCESORIA, KARTA GWARANCYJNA. PODANA CENA ZA PARĘ.) : 22 000,00 zł Monitor Audio PL100 - używane, kupione 03.2016! Standy gratis! (Głośniki przyjęte w rozliczeniu od naszego stałego klienta. W zestawie oryginalne standy dedykowane pod kolumny. Zakupione w marcu tego roku. Pochodzą z polskiej dystrybucji. W komplecie dowód zakupu, gwarancja, oryginalne opakowania i akcesoria.) : 9 000,00 zł Monitor Audio Platinum PL300 (Produkty używane, 2-letnie, pochodzą z rozliczenia od naszego stałego klienta. Kolor czarny lakier na wysoki połysk. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Oryginalne opakowania, maskownice i akcesoria.) : 18 000,00 zł NAD C356 BEE - używany, dwuletni (Przyjęty w rozliczeniu od naszego klienta. Oryginalne opakowanie, karta gwarancyjna, instrukcja, pilot, kabel zasilający. Zakupiony w Polsce 02.2016. Stan bardzo dobry) : 1 450,00 zł NAD C356BEE+C546BEE zestaw (PRODUKTY UŻYWANE, ZAKUPIONE PRZEZ KLIENTA W STYCZNIU 2016R., STAN TECHNICZNY I WIZUALNY BARDZO DOBRY. ORYGINALNE OPAKOWANIA, DOKUMENTACJA, GWARANCJA POLSKIEGO DYSTRYBUTORA, AKCESORIA.) : 3 500,00 zł Octave HP-300SE + RE-290 pre+końcówka (Produkty używane, pochodzą z rozliczenia od naszego stałego klienta. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Oryginalne opakowania, dokumentacja, akcesoria. Przedwzmacniacz został zakupiony przez klienta w kwietniu 2017r., natomiast końcówka mocy pochodzi ze stycznia 2015r.) : 23 900,00 zł PMC GB1i cherry (Produkty używane, pochodzą z rozliczenia od stałego klienta. Zostały zakupione przez klienta w naszym salonie około 6 lat temu. W komplecie oryginalne opakowania, kolce. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Podana cena za parę.) : 4 500,00 zł Revel Performa3 F206, orzech (Produkty używane, zakupione przez klienta w czerwcu 2015r. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Oryginalne opakowania, akcesoria, karty gwarancyjne, dokumentacja. Podana cena za parę.) : 7 900,00 zł RLS Deimos II (Produkty używane, 5-letnie, stan techniczny i wizualny bardzo dobry, naturalna okleina w kolorze wenge. Ponieważ na co dzień głośniki były użytkowane z założoną maskownicą, to na jej obszarze fornir ma zauważalny jaśniejszy odcień (wpływ światła słonecznego na pozostały obszar). Podana cena za parę. Oryginalne opakowania i kolce w zestawie. Do zestawu załączone są również opcjonalne maskownice.) : 2 800,00 zł Sonus faber Concerto Home + podstawy (Produkty używane, stan techniczny bardzo dobry, na obudowach dostrzegalne ślady użytkowania w postaci przytarć forniru i nieco mocniejszego ubicia na jednym z bocznych paneli. Podana cena za komplet kolumny + podstawy. Ze względu na brak oryginalnych opakowań rekomendowany jest odbiór osobisty produktów w naszym salonie. Wysokość podstaw 75 cm.) : 3 200,00 zł Sony BDP-S5000ES - Używany (Odtwarzacz przyjęty w rozliczeniu od naszego klienta. Stan BDB, fabryczne opakowanie, pilot.) : 2 299,00 zł Stax SRM 727II + SR 007 mk II + kabel przedłużający 3m (Zestaw słuchawkowy przyjęty w rozliczeniu od naszego stałego klienta. Zestaw ma 4,5 roku, polska dystrybucja.) : 10 900,00 zł Tara Labs ISM Onboard The 0.8 interkonekt XLR 1m (Produkt używany, kabel pochodzi z rozliczenia z naszym klientem, stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Oryginalne opakowanie. Podana cena z parę. The 0.8 oferuje żywy, naturalny dźwięk z dużą, rozległą przestrzenią. Ujawnia z nagrań wiele bardzo delikatnych dźwięków o otoczeniu i przestrzeni.) : 6 900,00 zł Tara Labs ISM Onboard The 0.8EX interkonekt XLR 1m (Produkt używany, kabel pochodzi z rozliczenia z naszym klientem, stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Oryginalne opakowanie. Podana cena z parę. The 0.8 oferuje żywy, naturalny dźwięk z dużą, rozległą przestrzenią. Ujawnia z nagrań wiele bardzo delikatnych dźwięków o otoczeniu i przestrzeni.) : 8 000,00 zł Tara Labs The 0.8 kabel głośnikowy 2x2,4m (Na wyposażeniu wtyki bananowe i widełki. Produkt używany, pochodzi z rozliczenia z naszym klientem. Stan wizualny i techniczny bardzo dobry. Podana cena za parę.) : 14 500,00 zł Tellurium Q Black Power 1,5m kabel zasilający (Oryginalna konfekcja producenta. Produkt używany, około 3-letni, kabel pochodzi z rozliczenia od naszego stałego klienta. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Oryginalne opakowanie w komplecie.) : 1 900,00 zł Tellurium Q Ultra Black RCA 1m interkonekt (W fabrycznej konfekcji z wtykami RCA, długość 1m. Oferta dotyczy egzemplarza używanego, stan techniczny i wizualny bardzo dobry. Praktycznie brak widocznych śladów użytkowania. Zakupiony przez naszego stałego klienta w autoryzowanym salonie 2 lata temu. Oryginalne opakowanie w komplecie.) : 1 300,00 zł Van den Hul Super Nova 2x2,5m bi-wire banany-widełki (Oryginalna fabryczna konfekcja typu bi-wire, banany (2 szt.) od strony wzmacniacza, widełki (4 szt.) od strony kolumn. Produkt używany i pochodzi z rozliczenia od naszego stałego klienta.) : 5 400,00 zł WireWorld Gold Eclipse 5² XLR 1m (Interkonekt sygnałowy, długość 2x1m, oryginalna fabryczna konfekcja na wtykach XLR. Kabel używany i pochodzi z rozliczenia od naszego stałego klienta. Oryginalne opakowanie w komplecie. Posiadamy również na stanie parę takich samych interkonektów o długości 0,5m.) : 2 200,00 zł * * * * * @SynSama lubi, więc oznacza, że może dopłacić różnicę, gdy nie znajdzie dużo taniej. Niech pokaże mi jakieś hiper-ekstra oferty mocno przebijające te powyższe. Np. Dynaudio Confidence C2 zamiast za 19 500,00 może SynSama znajdzie za 10 000,00 zł, a jak nie znajdzie, to niech dopłaca różnicę, by była konkurencyjna oferta dla kupującego. Albo np. topowe słuchawki Focal Utopia zamiast za 10 800,00 zł, to niech znajdzie za 5 000,00 zł albo pokryje różnicę, tak że kupujący płaci 5 000,00 zł, a SynSama dopłaca resztę dla sprzedawcy. Skąd on wytrzasnął taki nick ''SynSama'' - nazwał się pseudonimem tamtego żydka z NY [Hidden Content] Wchodzę na giełdę hi-fi.pl i widzę Dynaudio Focus 380 od prywatnego użytkownika (miejscowość: Kraków, Warszawa, nr 6*3 3*1 6*3) za 19 500,00 zł - czyli w cenie tych C2 z salonu :) Nowe Focusy 380 były sprzedawane w cenie 24 900,00 zł za parę. Tu już bardziej realna cena w obecnie nieaktualnym/archiwalnym ogłoszeniu na olx z Kluczborka Dynaudio Focus 380 za 10 900,00 zł [Hidden Content] - i opis sensowniejszy. Nie jakieś bujdy dla jeleni - jak u tamtego z giełdy. Ostatecznie Dynaudio Focus 380 w wykończeniu Rosewood (po roku od wystawienia) poszły 29 listopada 2019 r. za ''dyszkę😪'' w super-promocji z okazji czarnego piątku (Black Friday) : [Hidden Content] Cena nowych na fakturze 24 tys. zł. Kolumny kupione w 2013r. w Nautiliusie w Krakowie. - pan @audiofan01 był pierwszym właścicielem. Niech się nie zdziwi, jak okaże się, że ktoś, kto kupił te kolumny za 10 tys. zł, lub jeszcze następny nabywca, później wystawi je dużo drożej - bo i tacy są, co patrzą aby kupić za pół darmo i sprzedać jak najdrożej.
  6. Szatan dzieki za ten "diabelski " opis, wreszcie ten wątek nabrał rumieńc L300 to bardzo duże monitory, ale jeśli za takie możemy uznać cała serie JBL Array 800/1000/1400 to są to dla mnie jedne z najlepszych kolumn w jeszcze rozsądnej cenie.Bas bez ograniczeń , naturalna średnica i niesamowita przestrzeń i gładkość wysokich tonów . SF Extrema przy nich grają ładnie , z wypełnieniem i barwa ale nie maja takiego drivu, dynamiki są mniej wciągające, nudniejsze. Electa podobnie , ale dźwięk o mniejszej skali JMlab Mini/Micro Utopie maja natomiast szybkość , kontur, przestrzeń i oddech , ale tam brakuje trochę masy, zejścia , wypełnienia na dole, "miecha" pod tym względem lepsze były Totem Mani -2 ( najtrudniejsze do wysterowania kolumny jakie spotkałem ) bas jak na ich rozmiar faktycznie imponujący ( choć taki napompowany i nie ma swobody dużych podłogowek ) ale średnica a zwłaszcza góra pasma trochę sucha i momentami ostrawa. Chyba nie muszę pisać , ze to moje subiektywne odczucia Chetnie poznam opinie innych lub ( jeśli ktoś ciekawy ) skrobnę coś o innych monitorach z mojej top listy Coś mniejszego miniaturową wersje L300 Summit. Monitory 800 Array - świetna sekcja HF (średniowysokotonowy) i UHF (ultrawysokotonowy) z compression driver. Też możesz posłuchać L65 Jubal ze świetnymi JBL 077 jak w L300. Jubal mają średniowysokotnowy papierowy, więc nie zagrają jak L300 ze świetnym kompresyjnym driverem JBL LE85 Alnico z aluminiową 1-3/4'' membraną na zawieszeniu ''tangential''. 4429 Studio Monitor posiadają większy i konkretniejszy woofer od mniejszych Array-i. Ale nie wygrają z 800 Array na HF i UHF. Z najstarszych set DLH175 z driverem na podobnej alu membranie i zawieszeniu, ale różnią się szczegółami i nie są zamiennikami. Tym bardziej nowe 275Nd jak w K2 S5500 z tytanową membraną z aquaplesem i diamentowym opatentowanym wzorem zawieszenia. Większe i trochę inne 475Nd tylko w M9500 & K2 S9500. Takie paki w Europie schodzą po 15,000.00 ~ 20,000.00 Euro. Ktoś niedawno kupił K2 S9500 [Hidden Content] z pięknym akrylowym hornem. Vitavox S2 i Altec SPD 288-16G mają 3'' alu na tangential-u. Ale razem z TAD-am chowają się przy JBL 475Nd z największą 4'' membraną i największym zasięgiem pasma, neutralnością, wiernością, uniwersalnością i Live tonem. Westlake Audio Tower SM-1 najlepsze byłyby z 475Nd i 275Nd. Byłyby, żeby mieli skąd wziąć :)) Z 375 też byłyby genialne. 4'' i 1-3/4'' membrany ew. zamienniki od Radiana słabsze - alu membrany na gładkim mylarowym zawieszeniu i z innym przewodnikiem głosowej cewki. Oryginalne alu JBL-a na tangential-u, a tym bardziej na diamond surround, zarówno alu i tytanowe z edgewound aluminum ribbon voice-coil - nie mają co z nimi robić. Zobaczcie jakie cacunia ma bazunia :-) ''bazodrut'' JBL L300 Summit - za 28 000,00 zł Ile sobie bazodrut liczy za kamienne podstawy i stopki pod L300. Jakie bazodrut miał 3-y ogólnie najlepsze zestawy głośnikowe na swoim podium? Z JBL-a co on miał to m.in.: L300 Summit, S3100 (pierwsza wersja z innymi driverami i bez CC jak MkII), 250Ti Jubilee - z tych oczywiście najsłabsze 250Ti Jubilee. L300 Summit u ''bazuni'' pewnie grały z monoblokami Audio Note Conquest Silver, które to wystawia za 38 500,00 zł Z tańszych widzę ''baza'' sprzedaje kolumienki : Audio Note SPE HE - Kit 3 - 11 990,00 zł Snell Acoustics Type E III - 5 500,00 zł Snell Acoustics Type E II - 4 500,00 zł Snell Acoustics Type D - 3 990,00 zł Snell Acoustics Type J IV - 2 500,00 zł Jakie on tam jeszcze ma te swoje ''smakołyki'' 😄 z droższych : Niech on se słucha z tymi swymi lampiakami z gumiakami i bandażami na lampach - z tymi jego pomysłami/wydumkami strach pomyśleć gdzie on może se owijać bandaże i zaciągać gumki. Nie są złe te Sf Extrema w klasie monitorowej - ale w tej cenie (39 000,00 zł) można je spokojnie zlać!, dosłownie złoić! (Extrema vs. Electa Amator III) I to kolumnami ze sklepu w cenie nowych. Na membranach aluminiowo-ceramicznych (Deep Ceramic Composite aluminum cones) - alu, z obu stron pokryte warstwą powłoki ceramicznej. I berylową kopułką z aluminiowym acoustic lens waveguide pokrytym warstwą ceramiki.
  7. ...te diy, nawet nie wyglądają jak ''focal utopia'' Bardziej jak JMlab Mezzo Utopia - które może kupić sobie za 13000 ~ 15000 PLN ... i firmowe nawet bez straty odsprzedać, tak jak tutaj ktoś z Węgier za 3,500.00 € : [Hidden Content] Do ''focal utopia'' evo, bardziej podobne polskie kolumienki hORNS by Auto-Tech Opera : Od niemiaszkowatego dystrybutora. [Hidden Content] Neupreis 24.000,00 € Preis 9.290,00 €
  8. Na miejscu w NL masz taniej niż w PL. Jeden dzień roboty w NL i masz LS50. W sam raz do PC 😉 W PL najtaniej 1699 zł/szt. w Studio Hi-Fi Katowice. Dostępność: 4 szt. [Hidden Content],c38,p4745.html * * * * * Okazja jakich ze świeczką szukać długimi latami. Używane Westlake Audio SM-1VF (Serial No. 117) w Next-Sound.ru [Hidden Content] [Hidden Content] ...to najtańsza wersja pod Bi-Amp: nowe US$ 288,650.00 bez "Speaker Muffs", a tu w idealnym stanie używane tylko 6 440 000 ₽ Droższa wersja pod Quad-Amp. Najdroższa pod Penta-Amp. Po wykosztowaniu się na kolumny tu trzeba jeszcze mnóstwo $ na ''elektrownię'' i ''okablowanie'' :) Kto będzie pierwszy w PL z Westlake Audio SM-1VF Jedziemy do Moskwy... :)
  9. Całkiem niezłe były B1. Ale z poluzowanym basem. Średnio-wysokie niezłe. A największe podłogówki potrafiły łapać dobre stereo. To u cb. Vivid Audio B1 w Białymstoku : [Hidden Content] = = = = = Czy to okazyjna oferta/cena? Na giełdzie hifi.pl jest jakieś firmowe ogłoszenie z Suwałk : ''Harbeth 40.2 Anniversary walnut Cena: 45000 zł Kolumny powystawowe, nie opuszczały salonu. Stan idealny. Gwarancja. Pełen komplet sklepowy. Cena za parę. Typ ogłoszenia: Sprzedam nowy Typ ogłoszeniodawcy: Firma Województwo: Podlaskie Miejscowość: Suwałki Zamieszczono: 2020-01-12 Koniec emisji: 2020-03-12''
  10. Zwykłe 40.2 Domestic za 56 900,00 zł w Q21 Harbeth Monitor 40.2 Domestic 40th Anniversary za 74 000,00 zł w Q21 Na giełda hifi.pl jest jakieś firmowe ogłoszenie z Suwałk : ''Harbeth 40.2 Anniversary walnut Cena: 45000 zł Kolumny powystawowe, nie opuszczały salonu. Stan idealny. Gwarancja. Pełen komplet sklepowy. Cena za parę. Typ ogłoszenia: Sprzedam nowy Typ ogłoszeniodawcy: Firma Województwo: Podlaskie Miejscowość: Suwałki Zamieszczono: 2020-01-12 Koniec emisji: 2020-03-12''
  11. Chciałbyś Ktemy do I-88. To jeszcze szpulaka dokup, jak chcesz żeby było tak samo urobione granie. Jak już na nie lecą, to z Serblinowego sentymentu i wyglądu jak dla panienki. Jak nic lepszego nie mają, może ich to zadowolić. Nawet w samym tulipie, gdzie mało zestawów, nie załapały się na podium. Całościowo bardzo daleko któraś z kolei dziesiątka. Te kolumny giną nawet w swojej kategorii cenowej. Strasznie urobiony dźwięk. Taki dźwięk to żaden wyczyn, wymaganie i trudność. Pełno takich urobionych przekłamanych brzmieniowo tonalnie zestawów. Być może byłoby inaczej bez lampek i bez ''szpulaka'', z neutralnymi tranzystorami i z plików lub CD Audio. ...i wtedy na pewno by ukazały prawdziwe oblicze kolumn. = = = Z tego co było u Grobel'a to te kolumny które powyżej widzisz, najlepiej grały, oczywiście tylko z tych co prezentował Grobel. NiKA są droższe od KTEMA. I amplifikację miały dzieloną. Jadis SE 845 + Jadis JP 80MC + Studer A80. Puszczali wcześniej wybrane kawałki zgrane z płyt CD na taśmy analogowe, za pośrednictwem Jadis'a JS1 Mk III. I tu szpulaka wrzucili, żeby był taki urobiony dźwięk gęstym szpulakowym nalotem i jakiś tam zachowany Grobel'owy charakter brzmienia. To było wyczuwalne, ale i tak zdecydowanie lepsze od Ktem'ek. Tyłu nie urywało w siedzenie nie wciskało, ale czuć było potencjał kolumn, że mogą zagrać lepiej. Trzeba byłoby przetestować, na wszelkiej muzyce z wymagającymi składami, sprawdzić osiągi i ew. limity dając bo garach. Bo tamto ich zapuszczane granie było takie trochę jak na sen :) NiKA + Jadis SE 845 vs. KTEMA + Jadis I-88. Tu nawet nie masz się nad czym zastanawiać, bo i tu te droższe są lepsze :) Panie na te NiKA co widzisz, swego czasu ASURA był napalony :). ASURka chyba został zahipnotyzowany, tym trochę przydymionym dźwiękiem, na który wpływ miał magnetofon szpulowy. Z racji demonstrowanego materiału, i on nie mógł do końca powiedzieć na ile uniwersalny tamten set stworzony przez Grobel'a. Czy to kolumny urobione pod słabowite lampki. Czy kolumny pod mocne lampy jak i mocne tranzystory i uniwersalne granie. Musiałby zapiąć u siebie pod Rowlandy+Esoteric. Pod takie zestawy, znam pewniaki :) Pochwalę, że jak na brzmienie z magnetofonu szpulowego, to było tak, że sobie wtedy myślałem, kiedy tak dobrze ostatnio grało ze ''szpulaka'' :)
  12. Tamto obok dźwięku wystawy nawet nie stało. Taki zestaw tylko do jakiegoś pułapu grubo poniżej swojej kategorii cenowej. W Grobelku grobowe granie. Pomieszczenie ozdobione gitarką i sax'em. Po środku na stoliczku integra, a za nią ''szpulak''. U Szymka może bardziej rzetelne źródło. On chyba nie słucha ze ''szpulaka''. I kable też pewnie inne. To było zdecydowanie lepsze :
  13. Ciekawe są porównania, tego co i jak recenzenci słyszą testując tą samą elektronikę, kolumny itd. Znasz dobrze jakiś sprzęt i później wiesz która recka bardziej zgodna, np. kolumn M40.1, M40.2, czy integry I-88. Ale do tego trzeba mieć maksymalnie rzetelne, wierne, neutralne ''uszka''... Jakby pracowało się z najlepszym sprzętem w najlepszym studio na świecie. Wtedy nie ma problemu wyłapać usera czy jakiegoś recenzenta z przesuniętą tonalnością i balansem tonalnym, pod własne widzimisię. Np. Ryka i Kisiel, tonalność i balans mają przesunięte w podkolorowania. Więc trzeba narzucać korektę. Pacuła miał/ma niektóre recki, które się rozjeżdżają z tym co np. usłyszał Kisiel. Masz przykład. Jeden i drugi testował te same kolumny Revel PerformaBe F228Be, a jakby słuchali w ogóle czego innego :-) Później jak się pojawi na stronie www, dorzucę 3-i test i tamtego recenzenta owych kolumn z Hi-Fi i Muzyka - 12/2019 (257). Widzę w zapowiedzi: Hi-End ''Berylowa rewelka – kolumny Revel Performa F228Be''. Będzie widać które 2-a spośród 3-ech są bardziej zbieżne. Na razie... Pacuła vs. Kisiel Można byłoby ich recki wymieszać, wypośrodkować, ale jakoś bardziej mi podchodzi pod to co napisał pan A. Kisiel. Z tego co słuchałem z najnowszymi Revel'ami. Kisiel nie podaje w jakim zestawieniu słuchał. Być może też w takim zalecanym firmowym z Mark Levinson. Halcro Eclipse też będą odpowiednie, do ich napędzenia. Czyli jak Kisiel po swojemu słyszy/odbiera brzmienie tak jak w tym opisie, to może oznaczać, że coś dla mnie, że się zaczyna rozkręcać jak należy :) W.P. ma jakieś zlampizowane klocki audio - źródełko i pre-amp Ayon'a. * * * * * Dla pana W. Pacuły : ''Na pewno nie to jest żywiołowe granie kolumn JBL i innych konstrukcji z papierowymi głośnikami. To zupełnie inny sposób przekazania tego, co jest na płycie, właściwy kolumnom brytyjskim z lat 70. XX wieku (czytaj: „BBC”) i właśnie Revelom.'' - Wojciech Pacuła http://www.highfidelity.pl/@main-3537&lang= - Revel PerformaBe F228Be, High Fidelity no. 183 (16 lipca 2019). * * * * * Dla pana A. Kisiela : https://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/3091-revel-f228be / https://audio.com.pl/files/epp/2568-Revel_f228be.pdf Odsłuch ''Revel F228Be to już brzmieniowe wydarzenie, przeżycie i wrażenia, które mogą słuchacza przykuć do fotela na bardzo długo. To dźwięk bardzo przejrzysty, czysty, detaliczny, ale bez rozjaśnienia - nie jest to klarowność udawana, symulowana wzmocnieniem wysokich tonów czy nawet przejaskrawieniem kontrastów. Przy odtwarzaniu słabszych nagrań, zwłaszcza z deficytami na górze pasma, F228Be niewiele mogły im pomóc, nie dodawały "światła" i lekkości; wyciągały bez różnicy wszystkie detale i wszystkie brudy, niczego nie tuszując, nie podkreślając i nie korygując; nie reagują "nerwowo", raczej chłodno i technicznie, co bardzo procentuje zarówno przy odtwarzaniu nagrań dobrze zrealizowanych, o skomplikowanych aranżacjach, z bogatą warstwą mikroinformacji, jak i dużych skoków dynamiki. Dodajmy do tego zdolność zagrania głośno, a przy tym właśnie bez kompresji, i mamy już niezły obraz sytuacji. Revel F228Be to głośnikowa "maszyna" najwyższej klasy, a nie czarodziej, artysta i kreator. Duża skala dynamiczna w połączeniu z wysoką rozdzielczością, pozwala osiągać spektakularne rezultaty, właśnie gdy poprzeczka będzie zawieszona wysoko, gdy puścimy nagranie wymagające przez swoją rozbudowaną strukturę, a nie przez niedociągnięcia, i w dodatku nie będziemy się obawiać interwencji sąsiadów, lecz spróbujemy zbliżyć się do "realiów" wydarzenia koncertowego. Kolumny Revel F228Be w takich warunkach najlepiej pokazują swoje zalety. Przy słuchaniu byle czego i byle jak też dostrzeżemy ich neutralność i czystość, Revele nie oddadzą pola, jednak już nie pokażą takiej przewagi, zwłaszcza gdy będziemy oczekiwać jakiejś enigmatycznej muzykalności, kojarzonej z miękkością, ciepłem, czy też jedwabistością wysokich tonów - te są gładkie, rozdzielcze, selektywne, bez śladu zapiaszczenia, ale i bez dosładzania. Jak z najlepszych kopułek berylowych - zróżnicowanie śledzące nagranie, pełna gradacja, plastyczność i konkret, bez tendencji ani do wyostrzania, ani do "pieszczot". Spójność, symbioza z dźwiękami całego pasma pozwalają sądzić, że zalety berylowego wysokotonowego nie sprowadzają się do jakości wysokich tonów obserwowanych "w izolacji", lecz rozciągają na wykończenie dźwięków średniotonowych, na osiągnięcie bardzo dobrej artykulacji, wyraźnego rysunku i klarowności w całym pasmie - do czego jednak potrzebna jest adekwatna, czyli bardzo wysoka jakość wszystkich elementów. Łączenie berylowego wysokotonowego z przeciętnymi przetwornikami nisko- i średniotonowymi na pewno nie dałoby nawet zbliżonego efektu. Brzmienie kolumn Revel F228Be jest bardzo konsekwentne, jednoznaczne, homogeniczne; można odłożyć na bok wszystkie obawy odnośnie "integracji" rozbudowanego układu trójdrożnego, zresztą i Focalom nie można nic w tej sprawie zarzuć, tam jednak dźwięk jest jakby wewnętrznie trochę lżejszy, luźniejszy, mniej zdeterminowany, a z Reveli płynie skumulowana energia. Ten strumień ma jednak swój początek nie w tonach wysokich, ale na basie - fenomenalnie dynamicznym, gęstym, a przy tym konturowym, wzorowo zorganizowanym. Brzmienie: Spójne, dynamiczne, konturowe, dokładne, czyste, konkretne. Uderzenie, detal, porządek. Mogą zagrać bardzo głośno i wciąż z pełną kontrolą. Bardziej techniczne niż klimatyczne, ale dobrze nagraną muzykę każdego gatunku pokażą w pełnej krasie, zbliżając się do wydarzeń „na żywo” bardziej niż niejedne kolumny o "charyzmatycznym" brzmieniu.'' - Andrzej Kisiel, Audio (5/2019).
  14. Fajnie, że znalazłeś integrę dla dużych monitorów Harbeth M40.2 ? - z i88 to optymalne połączenie, by wydobyć wszystko co najlepsze z M40.2 ? Nie wiem jakie tam Szymek kolumny im podłącza w teście. Jak piszesz, że wydajny wzmacniacz to powinien sobie jakoś poradzić z nie największymi. Elektrostaty, czy Ethosy Arctico - to chyba za bardzo wymagające dla i88. Jakoś tam zagrają, ale na pewno nie tak jak w dzielonym systemie. Przy takich jak poniżej, i88 mógłby się przeciążyć, wpaść w przesterowanie, duże zniekształcenia, następnie z dymem pójść i przy okazji uszkodzić kolumny, a wtedy mogłoby życia zabraknąć na spłacenie nowych kolumn. Tak serio nie ma opcji podłączenia jednego wzmacniacza lub wzmacniacza mocy w Single-Amp. Zaczynasz od Bi-Amp kończysz na Penta-Amp. A nawet po 6 na stronę, tak i by każda z dwóch 18''-ek była napędzana odrębnie. Z 6-ma i88 można byłoby podchodzić. MF/HF/UHF powinno ruszyć. Może nawet 12'' mid-bass. Ale na LF 18''-ki raczej nie za bardzo rozrusza. Co innego, takich 8-em najpotężniejszych monofonicznych wzmacniaczy mocy Jadisa z odrębnymi zasilaczami. Podpiął w Quad-Amp :) Jedni Tower SM-1 wstawiają do 80m2. A ci co nie mają to do mniejszych, ale dorzucają jakieś ustroje, aby pomieszczenie akustycznie było możliwie jak największe. Przy takich pakach typu horn słychać wszelkie różnice i ograniczenia amplifikacji, kabli itd. Każde szmery, zniekształcenia lampek, wszystko słychać, nic się nie ukryje. W zestawie bez żadnych lamp, czyli z tranzystorami elegancko, ustają szumy, szmery itd. A przy lampach, dodatkowo jakie koszta utrzymania przy wymianie aż tulu lamp. Jaki koszt wszystkich lamp do 8-iu dzielonych monofonicznych wzmacniaczy mocy Jadis JA-800 ?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.