Jump to content

endriu

Użytkownicy
  • Content Count

    105
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

63 Neutralny

Informacje profilowe

  • Zainteresowania
    Prog-rock,smooth-jazz.
  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

1725 profile views
  1. [Hidden Content],88880.html Ci też mają dosyć idiotycznych pomysłów swoich mędrców od klimatu.
  2. Zdecydowanie logiczne.A i potrawy były bardziej wiatropędne a pofolgowanie jelitom było w dobrym tonie.
  3. W XIV-XV wieku uprawiano w Polsce winorośle,aż do XVII wieku gdy klimat zmienił się na tyle,że Bałtyk zamarzał zimą i jeździło się saniami.
  4. przekładka papierowa między szybą a wycieraczką zapobignie przymarznięciu.
  5. A czemóz to Pan łysy nie poszedł z tym pokazem do Firmy BMW? Bo to dotyczy wszystkich silników.Na taśmie jest zachowany z pewnością czysty montaż ,ale wcześniej-po fazie obróbki mimo mycia i dmuchania coś zawsze zostanie.I to ma usunąć pierwsza wymiana oleju. Rysa na wale czy gładzi nie zdegraduje silnika z dnia na dzień,ale pół miliona to on nie przejedzie. kiedyś przejeżdżały bo silniki były luźniej pasowane a materiały były odpowiedniej wytrzymałości. FSO pierwszą wymianę też zalecało wcześniej.
  6. W poprzedniej A6 miałem wskaźnik temp.oleju,utrzymywała się w okolicach temp.płynu przy spokojnej jeździe ale była przydatnym gadżetem.Aby sobie na więcej pozwolić temp.płynu musi choć trochę drgnąć,czyli osiągnąć chociaż 50-60 st a i tak starań się nie przekraczać 3-3.5 tys obr.Pamiętaj że olej nagrzewa się wolniej.
  7. Piszesz cały czas o wodotryskach, a jak sprawuje się ten 3-cylindrowy silniczek?Ma niezłe opinie,jak trzeba jest oszczędny ,ale i potrafi wciągnąć jak się go pociśnie. Start-stop wyłącz od razu-na amen.
  8. Podkręconym autem 30 tys na oleju-powodzenia.Raz czy dwa się uda ale to oszczędzanie na czym przepraszam?I o jakim oleju mówimy?Ja stosuję Motul Specyfic /tani nie jest/ i zlewam go co 10 tys. Współczesny silnik stawia wysokie wymagania dla oleju-turbosprężarka,hydraulika zaworowa z obsługą napinaczy,DPF a dodatkowo EGR dba o permamentne zasyfianie tegoż oleju.Tak,oliwka ma ciężkie życie.
  9. Planujący zakup auta z salonu-polecam obejrzeć i stosować.
  10. Też optuję za Hondą,legendarna już bezawaryjność.Jak brać na trasę to z silnikiem 1.5 Vtec. Z drugiej strony zaś-moja ślubna powozi nową Corsę E na Ecotecu 1.4 wolnossący z fabrycznym gazem.40 tys.najechane bez usterek.Superoszczędna jazda ale tylko po mieście.Krótkie przełożenia dyskwalifikują ten silnik na autostradzie.Ale w wersji z doładowanym 1.4T jest już 6-biegowa skrzynia i to jedzie przyjemnie.Są wersje z fabrycznym LPG.
  11. Rozumiem to,tylko założyłem zbyt optymistycznie wyższe temperatury uzyskane z PC,40-45 st to można przy dzisiejszej aurze,ale w styczniu już sprawność spada.A projektuje się pod warunki skrajne. Na szczęście nie jest to problem Czestera ani mój.A propo-ciekawe jakie decyzje podjął autor wątku?
  12. Musiałby się wypowiedzieć hydraulik-ciepłownik,bo na zdrowy rozum to podane źródła ciepła podają nam w podłogę czynnik grzewczy o identycznych parametrach przez nas ustalonych.PC i kocioł gazowy są doskonale kontrolowane ,problemem jest zasilanie podłogi z pieca na opał stały gdzie konieczne jest stosowanie zaworów mieszających i innych rozwiązań aby zbić temperaturę z wyjścia pieca,układ pętli też inny.
  13. Instalacje wodne /pewnie podłogówka/mogą pracować z różnymi źródłami ciepła.Można to przełączać.W okresach przejściowych cir może korzystać z PC ,a zimą z gazu.Nie ma tu sprzeczności.
  14. Pobaw się kalkulatorem na tej stronie-może coś ci się rozjaśni. www.cieplowlasciwie.pl
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.