Jump to content

skali

Użytkownicy
  • Content Count

    977
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

skali last won the day on June 3 2013

skali had the most liked content!

Community Reputation

855 Audioholik

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

6220 profile views
  1. Będę się upierał, ze wszystkie te głośniki , choć mają istotnie rożny charakter, mają też wiele cech wspólnych które pozwalają je odróżnić bez problemów od innych konstrukcji. Pełna zgoda że K3149 nawet w dużej obudowie gra bardzo inaczej niż MG, to w ogóle bardzo charakterny i inny głośnik , lubię go za to, przynajmniej na razie...W dużej obudowie gra prostu pełniej . A Pro po, Lockwood Audio chyba wciąż oferuje przeróbkę HPD 315 i 385 na MG poprzez wymianę zawieszenia.Ich zdaniem głośnik po takiej operacji nie różni się niczym od oryginalnego z serii MG,i jak ktoś szuka głośników LSU z goldów to może to być najtańsza opcja, HPD z uszkodzonym zawieszeniem łatwo można tanio trafić . fajnie jest pogadać o starych Tannoyach. Oryginalne MG , w obudowie Lancasterów chyba, słuchałem i porównywałem tylko raz, mało kto pisze o nich na tym forum a szkoda ..czy te u Ciebie są już Twoje?
  2. Będę się upierał, ze wszystkie te głośniki , choć mają istotnie rożny charakter, mają też wiele cech wspólnych które pozwalają je odróżnić bez problemów od innych konstrukcji. Pełna zgoda że K3149 nawet w dużej obudowie gra bardzo inaczej niż MG, to w ogóle bardzo charakterny i inny głośnik , lubię go za to, przynajmniej na razie...W dużej obudowie gra prostu pełniej . A Pro po, Lockwood Audio chyba wciąż oferuje przeróbkę HPD 315 i 385 na MG poprzez wymianę zawieszenia.Ich zdaniem głośnik po takiej operacji nie różni się niczym od oryginalnego z serii MG,i jak ktoś szuka głośników LSU z goldów to może to być najtańsza opcja, HPD z uszkodzonym zawieszeniem łatwo można tanio trafić . fajnie jest pogadać o starych Tannoyach. Oryginalne MG , w obudowie Lancasterów chyba, słuchałem i porównywałem tylko raz, mało kto pisze o nich na tym forum a szkoda ..czy te u Ciebie są już Twoje?
  3. Tu trzeba wziąć tez pod uwagę, że K3149 w małej 30l obudowie typu LGM czy LRM po prostu mają braki na basie - można to lubić bo jest twardo, nic nie buczy i nie dudni , ale nie da się zaprzeczyć . To samo w sobie powoduje że jest jaśniej i detalicznie , a i wpływa na nasz odbiór średnicy. Seria HPD z kolei z powodu miękko zawieszonej membrany ma w porównaniu i z Goldami, i 3149 miększy , nisko schodzący bas jest więc w czym wybierać . W sumie seria HPD ma dokładnie te same głośniki co Gold , tyle że na miękkim zawieszeniu , i choć powszechnie uważa się Goldy za wzór brzmienia Tannoya , to wielu osobom bardziej może przypaść do gustu HPD . Znam takie przypadki. Ja przeżywam obecnie etap radości z brzmienia K3149 w 115 litrowej obudowie DIY . A poza tym, każdy z powyższych głośników zjada większość konkurencji, i tyle :-)
  4. Odnośnie wzmacniaczy , mam ( a właściwie miałem) jednocześnie dwie bardzo różne konstrukcje : Lebena i Lyngdorfa , czyli lampę i cyfrę . Dla mnie nie ma żadnych wątpliwości, że Chevioty , czyli HPD z AlNiCo , lepiej grają z lampowym Lebenem, ale o dziwo LRM na 3149 zdecydowanie lepiej z Lyngdorfem . Nie ma tak łatwo, że Tannoye to Tannoye i z czymś tam się lubią a z czymś nie. Trzeba się pomęczyć żeby trafić.
  5. No chyba specjalnie prosicie w Yamasze o nie dokładanie tej funkcji, żebym kupił u was droższego Bluesounda 😀. To przy okazji proszę o informację czy wyjście słuchawkowe w Node2i jest przyzwoite ?
  6. Czy dalej się nie da na tej Yamasze przewijać utworów w Tidal ? Wszystkie aplikacje Tidala które znam maja taką funkcje, i jest ona bardzo przydatna przy grzebaniu się w zawartości serwisu. chcialem sobie kupić ten klocek do odsłuchu na słuchawkach przy kanapie, ale jak jest bez możliwości przesuwania czasu podczas odtwarzania to raczej dopłacę do noode . A może coś się zmieniło i aplikacja Tidal w musicast ewoluowała ?
  7. Ja w moich Eaton - ach jakiś rok temu wymieniłem wszystkie kondensatory , nie dotykając innych elementów. Może się niejasno wyraziłem : moje próby zastąpienia oryginalnej zwrotnicy zwrotnicą alternatywną zawsze przynosiły gorszy rezultat. W sieci można znaleźć kilka alternatywnych schematów do HPD czy SRM, nigdy nie udało mi się uzyskać na nich lepszego efektu. Bawiłem się też we własne wynalazki i strojenie z mikrofonem pomiarowym, też poległem. Natomiast poprawianie oryginalnej zwrotnicy przez wymianę elementów na lepsze - jak najbardziej jak ktoś lubi i słyszy, choć trudno obiektywnie porównać po tych kilkuset godzinach grania. Poprawa czy zmiana basu kondensatorami lub rezystorami zwrotnicy jest obiektywnie raczej niemożliwa. Subiektywnie jak najbardziej.
  8. Mam też sporo doświadczeń z klasykami Tannoya, lecz że tak powiem, komplemetarne do Twoich : różne typy HPD ( Eton, Devon, Cheviot ) , oraz SRM ( SRM15x, SRM 12B) , a z nowożytnych posiadałem Turnberry SE . Potwierdzam że Turnberry nie miały tej magii co pozostałe , choć Kensingtony to znacznie wyższa liga niż Turnberry i sądzę że grały bliżej magicznych klasyków . Miały w końcu i AlNiCo , i Peperpot zamiast Tulip . Poszukującym okazyjnych Tannoi polecam aby wybierać te z kompresyjnym tweeterem Pepperpot zamiast Tulip , grają bardziej angażujaco . Znam opis Phila Shorta , i wierzę że w K3828 nastąpiła poprawa . Jednak moje próby ulepszania zwrotnic oryginalnych z serii HPD zawsze przynosiły gorszy rezultat . Ba, nawet K3149 które przełożyłem do większej obudowy , wbrew opiniom np. Lutka, nigdy mi nie zagrały z żadną alternatywną zwrotnicą tak magicznie jak z oryginalną . Mam wrażenie, że autotrasnformator w oryginalnych zwrotnicach jest nie do zastąpienia. Wtopiłem w Tannoy-a po uszy...Słucham też innych kolumn przy różnych okazjach i to przeważnie nie jest my cup of tea...
  9. Tannoy LGM i SRM to już też klasyka, choć oczywiście młodsza od Goldów . LGM/SRM grają jednak świetnie, dobitnie , żadnego pitu pitu i nieśmiałości , choć ze zbyt szczupłym basem co rzutuje na całość. Dla tych co słuchają pierwszy raz dobrze ustawionych LGM/SRM (HPD zresztą też) często opada szczęka . Głośników z tych kolumn fajnie się słucha w większych obudowach. Właśnie jestem w trakcie kończenia takiej wolty . Goldy słuchałem tylko 12`` i było super, lecz cieplej i nie tak śmiało.
  10. Najnowsza i najmocniejsza wersja kultowego wzmacniacza . Jestem pierwszym właścicielem, wzmacniacz kupiłem w Czerwcu 2017 , stan idealny.
  11. Poczytałem , poustawiałem wg wskazówek jakiegoś francuskiego forum , i jest faktycznie lepiej. Szczególnie Gamma sporo zmieniła w czerni . Zaczynam być optymistą. Obejrzę jeszcze coś z Blu-ray , aczkolwiek na codzień przecież i tak ogląda się kablówkę lub Netflix i to jest de facto wyznacznik późniejszego zadowolenia na codzień W salonie mam plazmę VT60 i powiedziałbym, że choć ma pewnie gorsze parametry to jest taka „łatwiejsza” w oglądaniu. OLED jest dosadny i dobitny. Muszę się jednak przyzwyczaić
  12. Panowie, czy do OLED-a trzeba się przy przesiadce z plazmy przyzwyczaić ? Dylemat opisany w założonym przeze mnie temacie postanowiłem rozwiązać w sposób, jak sądziłem, bezkompromisowy i kupiłem kilka dni temu LG OLED 55C8 korzystając ze spadku cen na modele 2018. Pierwsze wrażenie oczywiście super , smolista czerń, obraz jak żyleta itp. , ale trochę mi mina zrzedła jak zacząłem "normalne" oglądanie. Coś tej czerni za dużo , w wielu scenach zajmuje pół ekranu i nie ma w niej zbyt wiele detali. Nie jest to kwestia ustawień jasności OLED , jasne fragmenty ekranu są jasne, a jak zechcę to bardzo jasne. Pobawiłem się ustawieniami jasności OLED, jasności wyświetlania i kontrastu ale zbyt wiele nie uzyskałem ( kolory i balans bieli na razie odpuszczam, zresztą są całkiem ok ) . Wczoraj obejrzałem Hana Solo na HBO i miałem wrażenie że widzę dużo mniej niż na plaźmie, o co tu chodzi ? W kabinie Sokoła Millenium widać twarz pilota, dwa drążki a reszta to czarne tło ( może trochę przesadzam) . Również w jasnych scenach coś mi przeszkadza , zwłaszcza gdy zawierają duży kontrast, np. sceny w pomieszczeniach z jasnym światłem przez okna. Tak jakbym oglądał ludzi pod światło , czerń na dole jest bardzo czarna, biel okien jest bardzo biała , ale zróżnicowanie detali (postacie ) w środku słabe , jakby w pomieszczeniu wszyscy palili i było zadymione. Albo jakbym oglądał tych ludzi pod ostre światło .Przeleciałem wszystkie tryby fabryczne i pobawiłem się parametrami związanymi ze światłem, można coś poprawić ale niewiele. Znalazłem kilka opinii że do OLED-a trzeba się przez jakiś czas przyzwyczajać , czy to prawda ? A może jednak to kwestia ustawień? Albo też jedyny jak dotąd pełnometrażowy film który zaliczyłem na OLED ( żródło - tuner kablówki , HD ) , czyli Historia Hana Solo , tak został nakręcony ? Programy informacyjne czy materiały demo z Youtube trudno mi ocenić, trochę za dużo czerni ale mniej więcej są OK. Jakieś sugestie ?
  13. Z moich doświadczeń z klasykami : HPD super gra z Lebenem, ale Seria K ( np SRM lub LRM) u mnie lepiej z tranzystorem niż z Lebenem.
  14. Mam ten telewizor 3m przed sobą i działa jak opisałem. Jeżeli Twój działał inaczej to albo coś zmienili wewnątrz tej samej generacji , albo Twój telewizor miał zrobione to co poniżej . Jak go kupiłem, przeczytałem w kilku recenzjach że ten typ tak ma i nie szukałem w związku z tym rozwiązania., A wystarczyło zrobić to: K....., teraz? Zrobiłem to w 1 min. i działa. Po 10 latach. Zepsułeś mi humor :-) Ciemny pokój więc obraz ładny Uważasz, że byłbym bardziej zadowolony z zastąpienia go nowszą i większą (50``) plazmą VT60 , czy 55`` OLED-em ?
  15. Tak zapewne zrobię, Ależ jest, uwierz mi .ST 60 to już nowa generacja i tam jest OK , ale w moim dużo starszym TH46PZ85 tak właśnie jest. Wszyscy recenzenci to wytykali w tamtych czasach jako kapitalne niedopatrzenie. Można wygooglować zapewne.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.