Jump to content

skali

Użytkownicy
  • Content Count

    968
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

skali last won the day on June 3 2013

skali had the most liked content!

Community Reputation

855 Audioholik

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

6170 profile views
  1. Najnowsza i najmocniejsza wersja kultowego wzmacniacza . Jestem pierwszym właścicielem, wzmacniacz kupiłem w Czerwcu 2017 , stan idealny.
  2. Poczytałem , poustawiałem wg wskazówek jakiegoś francuskiego forum , i jest faktycznie lepiej. Szczególnie Gamma sporo zmieniła w czerni . Zaczynam być optymistą. Obejrzę jeszcze coś z Blu-ray , aczkolwiek na codzień przecież i tak ogląda się kablówkę lub Netflix i to jest de facto wyznacznik późniejszego zadowolenia na codzień W salonie mam plazmę VT60 i powiedziałbym, że choć ma pewnie gorsze parametry to jest taka „łatwiejsza” w oglądaniu. OLED jest dosadny i dobitny. Muszę się jednak przyzwyczaić
  3. Panowie, czy do OLED-a trzeba się przy przesiadce z plazmy przyzwyczaić ? Dylemat opisany w założonym przeze mnie temacie postanowiłem rozwiązać w sposób, jak sądziłem, bezkompromisowy i kupiłem kilka dni temu LG OLED 55C8 korzystając ze spadku cen na modele 2018. Pierwsze wrażenie oczywiście super , smolista czerń, obraz jak żyleta itp. , ale trochę mi mina zrzedła jak zacząłem "normalne" oglądanie. Coś tej czerni za dużo , w wielu scenach zajmuje pół ekranu i nie ma w niej zbyt wiele detali. Nie jest to kwestia ustawień jasności OLED , jasne fragmenty ekranu są jasne, a jak zechcę to bardzo jasne. Pobawiłem się ustawieniami jasności OLED, jasności wyświetlania i kontrastu ale zbyt wiele nie uzyskałem ( kolory i balans bieli na razie odpuszczam, zresztą są całkiem ok ) . Wczoraj obejrzałem Hana Solo na HBO i miałem wrażenie że widzę dużo mniej niż na plaźmie, o co tu chodzi ? W kabinie Sokoła Millenium widać twarz pilota, dwa drążki a reszta to czarne tło ( może trochę przesadzam) . Również w jasnych scenach coś mi przeszkadza , zwłaszcza gdy zawierają duży kontrast, np. sceny w pomieszczeniach z jasnym światłem przez okna. Tak jakbym oglądał ludzi pod światło , czerń na dole jest bardzo czarna, biel okien jest bardzo biała , ale zróżnicowanie detali (postacie ) w środku słabe , jakby w pomieszczeniu wszyscy palili i było zadymione. Albo jakbym oglądał tych ludzi pod ostre światło .Przeleciałem wszystkie tryby fabryczne i pobawiłem się parametrami związanymi ze światłem, można coś poprawić ale niewiele. Znalazłem kilka opinii że do OLED-a trzeba się przez jakiś czas przyzwyczajać , czy to prawda ? A może jednak to kwestia ustawień? Albo też jedyny jak dotąd pełnometrażowy film który zaliczyłem na OLED ( żródło - tuner kablówki , HD ) , czyli Historia Hana Solo , tak został nakręcony ? Programy informacyjne czy materiały demo z Youtube trudno mi ocenić, trochę za dużo czerni ale mniej więcej są OK. Jakieś sugestie ?
  4. Z moich doświadczeń z klasykami : HPD super gra z Lebenem, ale Seria K ( np SRM lub LRM) u mnie lepiej z tranzystorem niż z Lebenem.
  5. Mam ten telewizor 3m przed sobą i działa jak opisałem. Jeżeli Twój działał inaczej to albo coś zmienili wewnątrz tej samej generacji , albo Twój telewizor miał zrobione to co poniżej . Jak go kupiłem, przeczytałem w kilku recenzjach że ten typ tak ma i nie szukałem w związku z tym rozwiązania., A wystarczyło zrobić to: K....., teraz? Zrobiłem to w 1 min. i działa. Po 10 latach. Zepsułeś mi humor :-) Ciemny pokój więc obraz ładny Uważasz, że byłbym bardziej zadowolony z zastąpienia go nowszą i większą (50``) plazmą VT60 , czy 55`` OLED-em ?
  6. Tak zapewne zrobię, Ależ jest, uwierz mi .ST 60 to już nowa generacja i tam jest OK , ale w moim dużo starszym TH46PZ85 tak właśnie jest. Wszyscy recenzenci to wytykali w tamtych czasach jako kapitalne niedopatrzenie. Można wygooglować zapewne.
  7. Witam, moja wiedza na temat aktualnej oferty wyświetlaczy jest skromna, a ostatnie zakupy w tym zakresie robiłem w 2013 , wiec proszę o pomoc w podjęciu słusznej decyzji. Mój "podstawowy" telewizor w pokoju odsłuchowo-telewizyjnym to plazma Panasonica z 2008 roku, 46`` , oglądana z 3 metrów , pokój zaciemniony, leci kablówka lub Netflix , z rzadka Bluray lub PS4 . W salonie mam drugą plazmę Panasonica, ostatnia seria plazm z 2013 roku , VT60czy jakoś tak, 50`` . Pokój średnio jasny, najczęściej wiadomości, śniadaniowa, żona seriale , czasem filmy przy jedzeniu obiadu w niedzielę . Obie plazmy działają super, a jakość obrazu(!!!) mnie bardzo zadawala mimo upływu lat i skromnych jak na dzisiejsze czasy rozmiarów. Żadnych powidoków czy innych problemów . Chciałbym jednak zmienić ten 11letni telewizor "główny" na coś nowszego , większego i wygodniejszego ( stare Panasoniki na przykład trzeba po każdym włączeniu przełączać na wejście HDMI bo domyślnie jest TV , bez sensu ). Stary trafi do pokoju syna , uprzedzając zainteresowanych zakupem :-) No i teraz rozważam dwie opcje : w miejsce 46`` , 11-letniej plazmy w pokoju odsłuchowym powiesić 50`` , 6 letnią, , jeszcze lepszą plazmę z salonu (bo plazmy są dalej the best ? ) , a do salonu kupić 55`` lub większego LCD-ka , lub druga opcja : po prostu kupić w miejsce starego Panasa do pokoju odsłuchowego coś nowego i fajnego , OLED albo coś tam innego z najlepszym możliwie obrazem, jak już pisałem nie znam się na aktualnej ofercie a boje się że po 11 latach oglądania plazmy byle LCD mnie może mocno rozczarować. Proszę o podpowiedź która z tych opcji waszym zdaniem jest bardziej sensowna, a jeszcze bardziej proszę o wskazanie modelu którym powinienem się zainteresować w każdym z tych przypadków ( jakiś LCD dla wersji 1 lub OLED albo coś innego dla wersji 2 ) . Budżetu nie określam, radość z jakości trwa dłużej niż z niskiej ceny , jednak powinno to być coś w jak najlepszej relacji cena /jakość bo przepłacanie nie jest cool i zostawia kaca. Z góry dziękuję....
  8. Miałem taki dylemat ponad rok temu , szukałem lepszego DAC-a ( miałem wtedy KRELL-a KAV 400i ) i ...kupiłem wzmacniacz Lyngdorf TDA 2175 , któr można nazwać Power-Dac. W tej samej cenie co DAC z wyższej półki ma się świetny DAC który ma wyjścia głośnikowe i jest super wzmacniaczem cyfrowym , z korektą charakterystyki pomieszczenia i pilotem. Z tej perspektywy wydanie tyle samo kasy na pudełeczko z dwoma dniazdami Chinch i paroma cyfrowymi wejściami jest bez sensu , tym bardziej że jak ktoś chce może używac Lyngdorfa jako DAC ( ma wyjścia niskopoziomowe z przebogatą możliwością konfiguracji ) i ręczę że pobije nie jeden audiofilski DAC typu DAC . U mnie często Lyngdorf jest wykorzystany jako DAC ( zarówno USB, jak i po koncentryku z OPPO ) który steruje Lebenem . A czasem jako wzmacniacz, i to świetny . Podkreślam, to wszystko w cenie ważącego pół kilo Hegla . Ciekawych kieruję do wątku Lyngdorfa w klubach.
  9. Leben z Tannoyami gra wyśmienicie ,choć przyznaję że nie słyszałem nigdy z żadnymi z serii Prestige . Ale mam i używam z głośnikami DC Tannoya z dawnych lat .
  10. Sporo w tym racji, ale to przede wszystkim wina tych co mają nowożytne Tannoye i słabo się udzielają. Moje pierwsze Tannoye to były Sensys DC2 , do dzisiaj je wspominam i uważam stosunek ceny do jakości jako rewelacyjny.
  11. Słuszna uwaga, że też nie wpadłem na tak prostą rzecz , sprawdzę . Aczkolwiek to chyba nie wszystko , w oryginalnych zwrotnicach do k3149 i np. k3808 Tannoy wprowadził zbyt wiele różnic , pewnie były ku temu powody . Przy okazji, podejrzewam że - pomijając miękkie i twarde zawieszenia - to tak naprawdę były tylko 2 "konkretne" wersje driverów serii K : 12`` z niskim pojedynczym magnesem i krótką tubką , oraz 15`` z podwójnym magnesem i dłuższą tubką . K3169 ( i pewnie jeszcze kilka typów ) to taki mix kosza i membrany 12`` z magnesem i tubką z 15`` . Aby ożywić wątek , zdjęcie trzech 12`` koło siebie : HPD315 , K3149 ( wersja z mniejszym koszem o polerowanym froncie ) i K3169.
  12. Dzięki, chciałem się upewnić..Rozumiem ze te zdjęcia to basowe z FSM.. Jak na razie, potwierdziło się to co podejrzewałem, głośniki na „wysokim” magnesie nie zagrają dobrze na zwrotnicy zrobionej do „ niskiego” 3149 . Mój 3169 na zwrotnicy z 3149 gra źle , lepiej jest już na zwrotnicy z HPD. Do myślenia daje też zresztą jak się porówna zwrotnice jakie Tannoy stosował do np. SRM 12x ( k3149 pojedynczy magnes) i SRM 15x ( 3808 podwójny magnes), inny punkt podziału ale tez inna korekcja impedancji .Porobiłem trochę pomiarów mikrofonem i widać ze to nie może grać na tej samej zwrotnicy , to jednak inne głośniki . Choć na „estradowej” , wyżej ciętej zwrotnicy z Lynxow, zagra zapewne i jeden i drugi, to ja chcę maksymalnie wykorzystać potencjał tweetera i wyskrobię jakąś zwrotkę , a na koniec zamieszczę podsumowanie.
  13. Krótkie i konkretne pytanie do doświadczonych Tannoy - owców : W załączeniu dla lepszego zobrazowania zdjęcia K3149 i K3169 , jak widać różnią się wysokością magnesów. Pytanie brzmi , czy wszystkie 15`` serii K , czyli K3808, K3809, K3828 i K3839 miały zawsze magnes "wysoki" ( jak 12`` K3169 na moim zdjęciu )?
  14. Piotrek, Kosze z K3149 które wkleiłeś wyglądają na identyczne jak w moich 3169 , po tym co napisał Lutek wnioskuję że polerowali tylko te "mniejsze" kosze , z węższymi żebrami, potem przeszli na kosze szersze i te są już te same dla 3149 i 3169 . Kosze węższe mają dodatkowo oprócz polerowanego frontu numer seryjny głośnika umieszczony na zewnątrz. Co do wysokości magnesu to po prostu nie wiem, nigdy nie znalazłem w sieci zdjęcia K3149 z innym magnesem jak w moich. Jak grają 3169 w porównaniu do 3149 też jeszcze nie wiem , nie miałem czasu . Jak już kiedyś pisałem, teoretycznie wydaje mi się że głośniki DC o różnych wysokościach magnesu, a tym samym różnych "tubkach" powinny mieć inną korekcje w zwrotnicy . To na razie teoretyzowanie, ale z różnic w impedancji można wnioskować że na zwrotnicy z K3149 z niskim magnesem K3169 z wysokim magnesem może "dzwonić" lub się drzeć , wiec nie powinno się wyciągać szybkich wniosków wykorzystując do porównania tę samą zwrotkę. Ale spoko, pobawię się, mam zamiar odpalić je na próbę na zwrotnicy z HPD , porównam ze zwrotnicą którą zrobię od zera , to co wyjdzie opiszę. Jak pogoda i czas dopiszą to może nawet zrobię pomiary mikrofonem, choć wrażenia słuchowe i tak są najważniejsze.
  15. Piotrek, Ja nie mam zdjęć 3149 , ja mam 3149 ( w kompletnych kolumnach SRM12B ) i mam 3169 ( kupiłem ) ,przecież zamieściłem pomiary impedancji tweeterów. Gwarantuję Ci, że kosze są inne , ten z 3149 ma ładnie wypolerowany front i o 5 mm mniejszą średnicę ramion w najszerszym miejscu, 3169 do obudowy SRM12B nie wchodzi! Jeżeli istnieją 3149 w dwóch wersjach ,z niższym i wyższym magnesem , to by tłumaczyło tą sprawę. Pomiarów na razie nie zamieszczam bo uważam je za niewiarygodne - musiałem chyba żle obliczyć pojemność obudowy zamkniętej którą wykorzystałem do poiaru Qts , nie chcę nikogo wprowadzać w błąd, zbyt bardzo się różnią od tych które można ( z trudem) znaleźć w sieci.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.