Jump to content

Lech36

Użytkownicy
  • Content Count

    13259
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    39

Lech36 last won the day on July 8

Lech36 had the most liked content!

Community Reputation

14708 Dziesięciotysięcznik

Informacje profilowe

Recent Profile Visitors

15459 profile views
  1. Lepiej nie wchodź bez sprawdzenia, za dużo masz uprzedzenia do tej klasy (to oczywiście nie jest złośliwość tylko obserwacja) a przy takim nastawieniu nie warto ryzykować bo będziesz zawsze w napięciu szukał dziury w całym. Najpierw pożycz od kogoś coś porządnego i sprawdź.
  2. To było do innego wątku, dziś wklejałem i tak jakoś przez pomyłkę się wkleiło. Rzeczywiście świetna prezentacja i bardzo profesjonalna.
  3. ESS ma regulację w domenie cyfrowej ale o znacznie większej rozdzielczości niż jego natywne 32 bity. Kiedyś ktoś podawał ile to jest, ale niestety nie pamiętam ile to jest dokładnie. Dlatego regulacja tak rozwiązana jest uważana za praktycznie bezstratną. Nawet jak się odnosi do 24 to też nie ma szans tego usłyszeć. Moim zdaniem oczywiście, chyba że zadziała wyobraźnia podparta akustyczną filtracją grzebieniową na przykład. Najlepiej do oporu, tak jest najpewniej i najbezpieczniej zwłaszcza jak czasem przy sprzęcie kręcą się małe dzieci albo podchmieleni dorośli ;-). Ja nie toleruję nawet małych korekcji, chyba że na dole pasma, tam zdarzało mi się eksperymentować.
  4. Pewnie nie, ale ja od razu bym zauważył i spytał się dlaczego tak jest. Korekty w zwrotnicy nie widać i nikt nie zadaje pytań więc chyba jest korzystniej, ale oczywiście tak jak zrobił 'xajas' też jest jak najbardziej O.K, gdyby nie ta nieznana pod względem sonicznym jakość ścieżki tego potencjometru ;-). Poza tym jakiś gość może przekręcić potencjometr i potem trzeba znowu podłączać sprzęt pomiarowy w celu kalibracji. Najlepiej jak potencjometry są odkręcone do oporu a jeszcze lepiej jakby ich nie było. Myślisz że usłyszysz spadek rozdzielczości z 24 do 23 bit. Był w sieci kiedyś pokaz zmniejszania rozdzielczości z 24 bit w dół do bardzo małych wartości. Bardzo wprawne ucho na dobrym sprzęcie zacznie coś zauważać dopiero po zejściu poniżej 12 bit a nawet niżej. Pierwsze rejestracje studyjne materiałów w technice cyfrowej (produkcyjne) były robione sprzętem 12 bitowym a pierwsze odtwarzacze Philipsa miały przetworniki 14 bitowe. Wiele firm w tamtym czasie na tych przetwornikach robiło sprzęt uznawany za audiofilski.
  5. Bez przesady, korekty zazwyczaj są niewielkie, ale nawet takie do 15 dB nie spowodują słyszalnej utraty jakości (moim zdaniem oczywiście) a z reguły chodzi o mniejsze korekty czyli takie do 3-7 dB, to już w ogóle nie ma o czym mówić.
  6. To przecież można zrobić zwrotnicy aktywnej. Gałki wzmacniaczy mocy ustawione nierówno powodują obciążenie psychiczne użytkownika i głupie pytania zadawane przez gości ;-).
  7. Przeczytaj wątek "Wielkopolski test ABX", jest gdzieś głęboko w zakładce "Bocznica".
  8. Beyma dla słynnych AMT TPL150 dostarcza takie pomiary, Mundorf dla swoich AMT też. https://www.google.com/search?q=BeymaTPL150&tbm=isch&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwi-jerV-a_lAhUqyaYKHdkEBugQsAR6BAgJEAE&biw=1582&bih=894
  9. Zgadza się, tylko nie zawsze jest dostępność takich pomiarów dla większego niż standard poziomu SPL.
  10. To zależy czy te szczegóły pochodzą z rejestracji na płycie czy są efektem wad wstęgi, zazwyczaj spore zniekształcenia zwłaszcza przy większy poziomach dźwięku. Oczywiście są wstęgi które mają bardzo niskie poziomy zniekształceń np. AMT, ale też nie zawsze.
  11. Przy połączeniach symetrycznych sygnał nie biegnie ekranem tylko dwoma przewodami sygnałowymi a te zawsze w układzie elektronicznym są buforowane elektroniką lub trafem. Mam jeden element zestawu z wyjściami RCA, ale on jest po analogu połączony z resztą przez trafo symetryzujące. Reszta już w sposób skoordynowany ma połączenia symetryczne XLR. Połączenie symetryczne w ogóle nie potrzebuje masy jako odniesienia. Jeszcze są wyjścia S/PDIF z tunera i odtwarzacza z gniazdami RCA, ale te mają w zwrotnicy DCX trafo separujące. DCX ma wejście S/PDIF separowane trafem. Dotychczas używałem końcówek f-my Rotel a te miały tylko wejścia RCA i był delikatny problem z "pętelkami" masowymi (przejście z XLR na RCA). Oczywiście można to było wyeliminować, ale postanowiłem "strzelić z grubej rury" 😉 i zmienić końcówki mocy na sprzęt z rynku PRO, ale spełniający też wymogi dla sprzętu domowego i to za rozsądne pieniądze. Parę lat temu jak system powstawał nie było jeszcze takich atrakcyjnych ofert.
  12. Cały czas coś zmieniam i obserwuję jak zmieniają koledzy. Słucham ich wniosków z odsłuchów i nie mogę doczekać się negatywnego zdania, ale fakt że wszyscy używają modułów firm wysoko postawionych w tej dziedzinie lub wzmacniaczy wyposażonych w takie moduły. Nie mogę dojść dlaczego ich zdanie jest tak odległy od Twojego. Stawiam na niezrozumienie przez Ciebie co to są progi percepcji ludzkiego słuchu i nakręcanie się pomiarami, które są też fajną dziedziną ale w pewnym momencie rozjeżdżają się z domeną słuchu. STA800D zasilają już drugi dzień mój aktywny system i jest bardzo dobrze. Co ciekawe żona z kuchni też potwierdza wyraźny wzrost jakości spowodowany nowszymi modułami użytymi w tych konstrukcjach, sześcioma mono kanałami (w parach po dwa w obudowie) oraz tym że system na połączeniach jest już całkowicie symetryczny (połączenia xlr) i ma tam gdzie trzeba separacje mas wykluczający pętelki masowe.
  13. Możliwe że trzeba dla niektórych powtórzyć jeszcze kilkanaście razy. Są na forum osoby nie potrafiące zrozumieć prostych rzeczy, nawet prosto tłumaczonych jak na tym powyższym filmie o schodkach na sinusoidzie, które nie dają praktycznie żadnej odpowiedzi w pomiarach zniekształceń wszelakiego rodzaju. Dlaczego schodki zaprezentowane wcześniej przez Ciebie nie powodują kilkudziesięcio procentowych zniekształceń sygnału. Jakieś czary chyba to są.
  14. Obejrzyj Kolego najpierw materiał z linku wklejonego wyżej. To tak na poważnie.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.