Jump to content

moltos

Użytkownicy
  • Content Count

    949
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

109 Dobry

Recent Profile Visitors

1223 profile views
  1. Sam sobie zaprzeczasz i kręcisz. W poście 1270 rysunek był do bani i tyle. Przecież o niego się pytałeś i dostałeś odpowiedź. Potencjał siatki górnej triody musi być niższy od katody. Prąd przepływa przez R115 od katody górnej triody do anody dolnej i właśnie tak polaryzuje się siatka względem katody. Jakichkolwiek akrobacji na schemacie byś nie robił nic nowego nie wymyślisz. Zrób ten układ i po sprawie.
  2. Na pewno jest źle ulokowany. Ma być między katodą górnej triody a anodą dolnej. Siatka górnej triody połączona jest z anodą dolnej za R115.
  3. Lipinski nie stosuje w swoich aktywnych zestawach wzmacniaczy klasy D a mógłby i sporo uprościłoby to jego konstrukcje. Czego jak czego ale braku słuchu raczej mu nie można zarzucić.
  4. Już dawno stosuję ekrany przynajmniej na lampach pierwszego stopnia a już w pre phono obowiązkowo. Bez tego walka z brumem jest bez sensu. Na zdjęciach jedna z moich wersji pre phono na bazie EAR 834P.
  5. Jedno co się rzuca w oczy to na wejściu pre jest elektrolit. Pewnie co najmniej 10-22 uF . Za nim dwa tranzystory połączone równolegle dla obniżenia szumu. Trudno będzie wymienić na MKT czy MKP ze względu na wymiary.
  6. I masz rację. EAR pobije wszystkie inne na głowę.
  7. Wkładka jest typu MC , więc mała impedanacja. Pre zasilane jest napięciem niesymetrycznym 0/+30V. Wkładka musi być podłączona do wejścia poprzez kondensator sporej wartości. Musi być separacja galwaniczna z uzwojeniem wkładki.
  8. A kto teraz daje do seryjnej produkcji styrofleksy, pewnie tylko DIY-owcy, którzy mają jeszcze jakieś zapasy.
  9. Niewiele tu się da zrobić. Bez schematu widzę, że te trzy tranzystory obok siebie po lewej stronie są pewnie połączone równolegle dla obniżenia szumu wypadkowego, który w przypadku wkładek MC ma dużo większe znaczenie jak dla MM oraz dodatkowo w celu obniżenia impedancji wejściowej. Kiedyś podobne rozwiązanie dla wkładki MC zastosował Nelson Pass w pre phono SL-10 kiedy jeszcze pracował w firmie Treshold. Zrobiłem kiedyś dwa takie pseudo klony więc coś się orientuję. Poza tym wątpię aby wymiana kondensatora przyniosła jakieś znaczący postęp.
  10. Subiektywnie może być dla Ciebie lepiej ale zgodność z wzorcową charakterystyką RIAA będzie niewielka. Ten rezystor ma zasadnicze znaczenie dla kształtowania charakterystyki odtwarzania pre poza oczywiście rezystorem 10,9k i kondensatorami 29nF i 10nF. Gdybyś miał przestrajany generator m.cz. i tzw. rewers RIAA to łatwo można wyznaczyć prawdziwą charakterystykę tego pre phono. Nadmiar wysokich tonów może wynikać z niedopasowania twojej wkładki do pojemności wejściowej pre. Te elementy na wejściu pre czyli C1,C1, R1,R2,R3 wg schematu to jakaś totalna bzdura. Brak tam chyba przełącznika na każdym z tych elementów po to aby kształtować impedancję wejściową pod konkretną wkładkę MM.
  11. A jest tyle fajnych układów pre phono.........
  12. Chyba zapomniałeś, że są jeszcze głośniki i to one odpowiadają za ciśnienie akustyczne a nie sam wzmacniacz. Porównaj kolumny 84 dB i 94 db.
  13. Ja wolę 20 Watów wysokim kosztem. Jeszcze długo klasa D nie osiągnie poziomu dobrej klasy A.
  14. Wróćmy do tematu bo chyba trochę odbiegło. Rozwiązanie jest proste ale nie każdemu się pewnie spodoba. Dwa niezależne potencjometry dla każdego kanału (mogą być te znienawidzone Alpsy). Podobnie jak w Lamm LL2.1. Pan Lamm się nie cyrtolił i jakoś się dało ominąć sprzężone potencjometry i pewnie pre się sprzedaje pomimo tego mankamentu. Ja dołożyłbym dodatkowo dwa małe wskaźniki wysterowania po jednym na kanał. I zwieracz między kanałami do kalibracji czy to sygnałem audio albo jakimś wewnętrznym prostym generatorem np. 1kHz. I tyle na temat. Jest to trochę uciążliwe bo dla każdej zmiany głośności trzeba poprawiać ustawienia drugiego kanału no ale cóż.
  15. moltos

    Klasa D TPA3251/TPA3255

    Nie słuchałem wszystkich bo nie mam na to ani czasu ani ochoty. Zrobiłem wzmacniacze na TA2022 i Hypex UCD400oem i nie powaliło mnie. Trzeci raz nie zamierzam. Wróciłem do klasy A i tu już zostanę.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.