Jump to content

hipgig

Użytkownicy
  • Content Count

    184
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

16 Neutralny

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Klimatyczna płyta, słucham właśnie utworu nr 6 (Le Retour En Foret) na kolumnach z 26 cm wooferem i mogę tylko powiedzieć, że to absolutna POTĘGA, nie ma sensu opisywać, trzeba posłuchać na dobrym sprzęcie i ustawić potencjometr trochę głośniej, do KAIMu i obecnych tam kolumn polecam koniecznie! :)
  2. Dokładnie. Co więcej moim zdaniem to najważniejszy aspekt całej tej 'zabawy' w poszukiwaniu poprawnie grającego systemu. Dla mnie musi on przede wszystkim wyraźnie różnicować poszczególne płyty, pokazywać ich realizacje. A słuchając bardzo różnej muzyki - jak to się mówi wszystko powinno nam się zgadzać. Jeśli wciąż czegoś brakuje, jedne rzeczy gra, innych nie (biorąc poprawkę na realizację płyt) to ten sprzęt po prostu nie odtwarza muzyki możliwie poprawnie. Przy czym określeniu POPRAWNIE przypisuję bardzo dużą moc i znaczenie, coś w rodzaju powiedzmy od 8 do 10 w 10 punktowej skali. Dla tych, którzy zapytają co to znaczy poprawnie, odpowiem krótko, że osłuchane osoby powinny wiedzieć co gra dobrze, co nie, to nie jest żadna czarna magia czy wiedza tajemna.. Dochodzi jednak kluczowy aspekt 'gustu' całych rzesz słuchających, który jest tematem rzeką i w zasadzie tylko dzięki niemu na rynku znajduje miejsce dla siebie sprzęt o tak odmiennej stylistyce i prezencji czy jak kto woli pomysłu na dźwięk. Stąd trudniej by wszyscy jednoznacznie odp. na pytanie typu czy np. utwór nr 1 na płycie Statements jest przebasowiony. Przesłuchałem go właśnie u siebie po raz pierwszy i wg mnie nie jest.. przy czym na bas w rocku z lat 70/80 tez nie narzekam, jak padła tu taka sugestia, że musi to iść w parze.
  3. hipgig

    Roon + room DSP

    Tak domyślam się, że nie robisz upgrade'u mixu płyty:) ale miałem na myśli z czym konkretnie miałeś aż taki problem w pomieszczeniu , że jak sam wspomniałeś do tej pory występowały problemy z brzmieniem bębnów na tym nagraniu, a teraz masz już ok? :) W ogóle napisałem swój poprzedni post dlatego, że mogłeś błędnie doszukiwać się / ocenić coś źle, co w rzeczywistości było zamierzonym efektem i sprawą nie wymagającą korekt..
  4. hipgig

    Roon + room DSP

    Moim zdaniem z perkusją się tam wszystko zgadza. Właśnie słucham tej płyty i odnośnie perkusji to taki specyficzny jest tam akurat sposób gry na bębnach i być może 'mixu' , Ale blachy są ładne, klarowne, mają nawet dość jasne brzmienie jak na jazz.. Natomiast to co określasz jako 'perkusja z tyłu' to można odnieść ale tylko do werbla, a konkretnie cross sticking czyli samo uderzenie pałką o rant obręczy - bo tak gra na werblu przez 99% czasu tego numeru bębniarz i tylko ono jest słyszalne jakby 'z tyłu' ale dlatego, że tak on gra, czyli bardzo delikatnie w sensie dynamiki. W okolicach 7:30 wchodzi solo perkusji i tam już słychać całe bębny (tomy) wyraźnie i na pewno nie z tyłu.. Tak więc zastanawiać może co konkretnie chcesz 'skorygować' albo 'już skorygowałeś' w perkusji? PS ogólnie realizacja płyty i skala DR bardzo dobre, słucha się przyjemnie ( wersja z 1991 na Spotify)
  5. Dlatego jak sam widzisz nie pisałem nic o 'szybkim i punktowym basie', tylko raczej o jego barwie, charakterze i autentyczności. Odnośnie samego basisty, to jako muzyk tej klasy poza stylem gry miał też oczywiście swoje oryginalne brzmienie... Tak więc na 'dobrym sprzęcie' słychać je od razu, czego i czytającym ten wątek życzę :)
  6. Właśnie słucham płyty None but the lonely heart z 1997 w wykonaniu Charlie Haden, Chris Anderson. Utwór 'CC Blues' - przez pierwsze 2:30 Haden gra solo, realizacja płyty jest bardzo dobra. I co słyszę? Referencyjnie brzmiący kontrabas tj. z poprawną barwą, potęgą brzmienia, dużym realizmem ze wszystkimi niuansami łącznie z wyraźnie słyszalnym zaciąganiem powiettrza przez nozdrza bassmana :) Na czym tak dobrze słyszę? Na Aps Trinity z dac Mytek Brooklyn + To bardzo wymagający test, przy okazji można sobie sprawdzić swoje pomieszczenie czy ma jakiekolwiek rezonanse własne na niskie częstotliwości. Jeśli są i mają się odezwać, typu drżąca szyba, jakiś przedmiot, cokolwiek to na pewno to usłyszymy na tym kawałku.
  7. Dzięki uprzejmości kolegów, zawitałem też do klubu jakiś miesiąc temu i miałem okazję zapoznać się z tymi trójdrożnymi potworami:) Mimo, że odnalazłem swojego 'audiofilskiego graala', to zawsze chętnie słucham muzyki na nowym ciekawym sprzęcie. Tak więc miło wspominam wizytę, a najnowsze kolumny klubowe na żywo robią duże wrażenie, oczywiście nie tylko swym dostojnym wyglądem ale głównie brzmieniem, wyważonym. Czuć w tej konstrukcji duży potencjał, swobodę, podczas wizyty nie zauważyłem aby objawiły się słabiej w jakimkolwiek aspekcie, wręcz przeciwnie. Gratulacje dla konstruktora, bądź konstruktorów jeśli to dzieło ma w rzeczywistości więcej ojców:).
  8. Tego akurat się nie dowiemy dlaczego je sprzedaje, powodów może być mnóstwo.. Faktem jest, że kolumny tego producenta w zasadzie chyba najczęściej % można spotkać (wystarczy przejrzeć fora, sieć) na wyposażeniu topowych studiów nagraniowych, służących tam zapewne głównie do końcowych/krytycznych czy też masteringowych odsłuchów. Zatem świadczy to o wybitnej klasie tych konstrukcji. Nie zmienia to faktu, że ATC Classic są bardzo wymagające pod każdym względem, np. typ użytych tam przetworników wymaga wyższych poziomów głośności aby zagrały (w końcu dedykowane do średniego/dalekiego pola). Trzeba zatem siedzieć odpowiednio daleko od kolumn, to z kolei wymaga dużych metraży pomieszczenia i dopracowanej akustyki itd... Ci, którzy decydują się na nie muszą brać poprawkę na te zagadnienia i mieć warunki. Więc to już się robi bardzo droga zabawa i nie łatwy temat.. dlatego tak rzadko się je spotyka. Oczywiście moim skromnym zdaniem:)
  9. Zgadza się, sam jestem 'fanem' filozofii w podejściu do budowy kolumn ATC, dla mnie to absolutnie najwyższa liga. Jednak ATC z NISKO schodzącym basem zaczynają się od serii Classic i modelu 50 w górę - ceny zaczynają się od ok. 50 kPLN za pasywne i 70 kPLN za aktywne, co dla większości stanowi barierę budżetową. http://atcaudio.pl/classic/scm50-classic/ To może być ciekawa oferta, oczywiście dla bardzo wąskiego grona zainteresowanych :) http://allegro.pl/aktywne-atc-scm50a-sl-classic-2017-okazja-i7066868844.html#thumb/6
  10. Jeśli ma znaczenie relacja jakość dźwięku/cena (co uważam za jedną z większych bolączek w tym całym gąszczu sprzętu) to polecam zainteresować się niektórymi zestawami aktywnymi. Dodam, że u mnie jakość definiuję jako możliwie wierny odsłuch dający przyjemność ze słuchania, a gusta potrafią być rozbieżne.. Przechodząc do konkretów to dużą szybkość i nisko schodzący, pozbawiony kompresji bas znajdziesz np. w APS Trinity, nie wspominając o ich innych zaletach. Podobnie jak napisałeś, miałem kiedyś Paradigm studio monitor 40. Potem były bardzo fajne klony Art Emotion od kolegi z forum, następnie ATC SCM40, miałem okazje słuchać tez dłużej PMC IB 1. Pojawiły się Trinity i dałem sobie spokój z dalszymi poszukiwaniami (do wyboru wersja podstawkowa lub podłogowa) Tak więc najlepiej wypożycz do testów, posłuchaj i wyrób sobie opinię sam czy to jest to, innej drogi na skróty uważam nie ma.
  11. U mnie nakłady pracy (ściany i górne narożniki) akurat ograniczone do minimum:) Chodziło głównie o zmniejszenie pogłosu, echa jakie występuje chyba u każdego w tradycyjnym pokoju, wystarczy zaklaskać.. Tak więc póki co bez ustrojów akustycznych ale wiemy, że z nimi w zaadaptowanym pomieszczeniu/studio na pewno zagrałoby jeszcze inaczej. Warto jeszcze dodać, że im głośniej słuchamy tym większy wpływ ma akustyka danego pomieszczenia. Przykładowo lekkie papierowe membrany Seasa sprawiają, że już przy niższych głośnościach można cieszyć się dobrą jakością dźwięku.
  12. W myśl zasady, jaką niektórzy wyznają, że akustyka to może nawet 40-50% sukcesu, pojawiło się kilka 'chałupniczych' zmian w akustyce (na wszystkich 4 ścianach) i polski hajend zaczął grać jeszcze lepiej, pojawiło się bardzo czarne tło, dźwięk się uspokoił ale i tym samym jakby 'zagęścił'. Precyzja i przejrzystość - przy każdym, nawet najbardziej wymagającym gatunku muzycznym są na poziomie jakiego nie słyszałem nawet na słuchawkach. W połączeniu ze swobodą z jaką grają te kolumny i pomimo tak dużej ilości informacji wielogodzinne słuchanie muzyki daje mnóstwo przyjemności. Tak więc zdecydowanie twierdzę, że Polacy potrafią zrobić porządny sprzęt!!
  13. Bardzo fajny pomysl na wątek. Aplikacja Shazam przychodziła często z pomocą, można było więc od razu rozpoznać 90% muzy Swoją drogą wystawcy mogli by pójść następującym tropem, przychodzi klient i jeśli chciałby posłuchać czegoś swojego, a nie ma ze sobą płyty bądź nie ma odtwarzacza w pokoju to w pogotowiu wystawca ma dostęp do serwisu streamingowego typu Spotify/Tidal i muza z takiego źródła powinna zagrać!. Wiem, temat dla wielu b. trudny ale powtórzę, muza z takiego żródła jest wystarczająca (potrzebne są tylko dostęp do internetu, chromecast audio za 150 zł + dobry dac) Temat oczywiście trudny gdy ktoś promuje gramofony albo podwójnie trudny gdy są to oferowane odtwarzacze CD ale pozostali powinni być otwarci na taką 'nowość' ...mówi więc proszę bardzo, już znajdujemy i słuchamy jego sprzętu.. Oczywiście bierzemy dużą poprawkę, że to tylko warunki polowe odsłuchu ale zawsze to kolejna opcja i duże ułatwienie.. Odnośnie moich przykładowych odkryć (każdy przykład z innej gatunkowej bajki) gdzie ciekawej muzyce towarzyszyla dobra realizacja, np https://open.spotify.com/track/6FGr6p4zu4hkXuLg70f00r https://open.spotify.com/track/7shVwhUdVbHpykOfbzvDc1 https://open.spotify.com/track/1BbBw9orMyzBRjeDPwZxvT https://open.spotify.com/track/2gLt9PdRIrTqucRyrVzgPf https://open.spotify.com/track/4cfak8MOpdiiwKyb9o4FY2 https://open.spotify.com/track/2eXCOkXWOBgAF6EyV212a2 https://open.spotify.com/track/4PUw947oFcnba0GhoF4QAF https://open.spotify.com/track/60kaWZ2kPFyOKqZ5lwWA39 https://open.spotify.com/track/2mR1IXWKA0jyt50lSIOk86 z podanych przykładów wlasnie slucham to realizacyjnie, najbardziej nowoczesnie brzmiący numer typu old school blues jaki słyszałem ( plyta chyba z 2015)
  14. Wlasnie sluchalem tego po raz pierwszy i ten numer naprawde jedzie i brzmi (Spotify, wydanie 3 plytowe z 2016 MCA albums 1973-75) Moze podrzucisz jeszcze kilka typow rownie ciekawej muzy, ktora jest dobrze wydana i... do sluchania
  15. Dzięki, taki był cel:) Dodam, że muzyka bezpośrednio z sieci (obecnie Spotify, nie testowałem jeszcze Tidal) trafia do chromecast audio > potem już dac > i kolumny, a więc z zupełnym pominięciem toru komputera. Laptop albo smartfon służy tylko do sterowania. Więc totalny minimalizm Wcześniej testowałem u siebie podstawkowe Aps Aeon ale one grały wtedy z Mytek DSD 192 DAC czyli tym pierwszym przetwornikiem Mytek i różnica jest bardzo wyraźna na korzyść obecnej konfiguracji. A jeśli chodzi o same Trinity to najlepiej są opisane http://e-muzyk.eu/testy/297/test-aps-trinity-aktywne-3-drozne-monitory-sredniego-i-dalekiego-pola i http://highfidelity.pl/@main-1971&lang= więc jako użytkownik mogę to potwierdzić.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.