Jump to content

JuG

Użytkownicy
  • Content Count

    767
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1161 Audioholik

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

979 profile views
  1. Dziełem sztuki stolarskiej ta komora nie jest ale żadnych pęknięć nie widać.
  2. JuG

    Mozart - Requiem

    Całkiem niezłe moim zdaniem jest też to wykonanie, bardziej kameralne https://www.dunedin-consort.org.uk/shop/recordings/mozart-requiem/ (Dunedin Consort - John Butt). The Dunedin Consort presents the premiere recording of Mozart scholar David Black's new 2013 edition of Süssmayr's completion of Mozart's Requiem. It was named winner of the 'Choral' category at the 2014 Gramophone Awards.
  3. JuG

    Audio mity

    Żadnego napięcia - czysta praktyczna ciekawość. Mam DAC-a zrobionego przez kolegę (z moim udziałem przy odsłuchach elementów do filtrów wyjściowych). Całkiem niezły jak na moje ucho ale jest tylko do 24/192 (WM8740) i nie ma USB. Czegoś nowocześniejszego w zdrowych nieaudiofilskich cenach bym sobie przetestował.
  4. JuG

    Audio mity

    Możesz zdradzić co to za DAC?
  5. JuG

    Audio mity

    Co Cię tak urzekło?
  6. JuG

    Audio mity

    Pewnie nie są złe ale cena tych kolumienek podstawkowych w Polsce jest mocno przesadzona - ponad 20.000 zł. Np. polskie aktywne APS AEON (o których pisze przemak, jestem przekonany, że nie są gorsze) - 6.000 zł. Plus jakiś DAC z przedwzmacniaczem (regulacją głośności) z pro-audio za 2.000 zł + kable XLR (też pro) za 100-200 zł.
  7. JuG

    Audio mity

    Wchodząc do tego pokoju w ogóle byłem uprzedzony: gra laptop po Wi-Fi, aktywne przekombinowane głośniki w niesłusznych akustycznie obudowach, w kiepskim akustycznie miejscu. Ale grały naprawdę nieźle. Choć wyglądają dziwnie. http://6moons.com/audioreviews2/goldmund/1.html Review component retail in Switzerland: CHF31'000/pr passive, CHF45'000/pr active, CHF65'000/pr active plus version, box stand CHF5'000/pr, mechanical grounding frame CHF9'500
  8. JuG

    Audio mity

    Jak najbardziej widać. Pisałem już o aktywnych cyfrowych bezprzewodowych zespołach głośnikowych szwajcarskiej firmie Goldmund - ceny zaczynają się od dziesiątków euro (w Polsce dystrybutora nie mają). Niestety nie słuchałem ich w warunkach mi znanych ale na trzech wystawach byłem pod bardzo dużym wrażeniem. Na Narodowym grały w "szklarni" beż żadnej adaptacji akustycznej i nie było do czego się przyczepić. Mają własnej konstrukcji DAC-i i własne algorytmy DSP. APS AEO-y słuchałem w zaprzyjaźnionym salonie przez wiele miesięcy - bardzo udane kolumny (z kopułka jedwabną). Słuchałem je też z dedykowanym subem - też było całkiem ciekawie.
  9. JuG

    Audio mity

    Np. że są zgodne z normami.
  10. JuG

    Audio mity

    Kolumny mierzy producent - ja jestem konsumentem. Pomiary te niewiele mówią jak kolumny wpasują się w mój pokój, w mój system (pamiętając o impedancji) i najważniejsze w mój gust.
  11. JuG

    Audio mity

    Dzięki. Chodziło mi o porównanie wad/zalet BR/membrana bierna/obudowa zamknięta. Ale rozumiem, że to zbyt rozległe zagadnienie do uogólniania. Ale żeby coś dla siebie wybrać to bez względu na teorie i pomiary trzeba słuchać konkretnych kolumn w konkretnym pokoju w konkretnym systemie i konkretnymi uszami. 🙂
  12. JuG

    Audio mity

    Mechanizm BR ja rozumiem ale są rożne jego realizację. W niektórych kolumnach BR jest mocno przeszkadzający, w innych - znacznie mniej. Zależy to też od akustyki pokoju i od ustawienia w nim kolumn. Osobiście wolę bas z obudowy zamkniętej ale w domu mam kompromis (chyba) - membranę bierną (SF Electa Amator II). Nie ma chuchania a bas jest jednak wzmocniony (co przydaje się czasami w symfonice). Ale jak na moje ucho zwykle większym od BR złem jest zwrotnica, która zawsze wnosi jakieś zniekształcenia i przesunięcia fazowe. Dlatego jestem zwolennikiem kolumn dwudrożnych - mniej jest do spieprzenia, wole też spójność od rozciągnięcia pasma. Kolumny podstawkowe też uważam za lepsze od podłogowych bo można je ustawić na odpowiedniej wysokości (np. u mnie Sonusy grają lepiej stojąc niżej niż na firmowych podstawkach). Szkoda, że kolumny szerokopasmowe muszą być duże i (zwykle) brzydkie - nie mając podziału są najbardziej spójne na średnicy.
  13. JuG

    Audio mity

    Za dużo wiem o polskim światku audio żeby mieć podobnych guru. 🙂
  14. JuG

    Audio mity

    Ja też. Pytaniem jest czy i jaka jest korelacja pomiędzy obiektywnymi pomiarami a subiektywną satysfakcją. Chyba niewielka. W tych monitorach Kii Three nie do końca rozumiem po co DAC-i dla każdego głośnika/wzmacniacza jeżeli sygnał wejściowy może być też analogowy. I DSP jest ograniczone do kilku/kilkunastu ustawień. Wi-Fi brak. Bo całkiem możliwe, że bezprzewodowe aktywne kolumny z DSP to przyszłość audio. Na jednym z Audio Show przysłowiowa szczęka mi opadła kiedy słuchałem takiego zestawu szwajcarskiej firmy Goldmund. W szklanym pokoju na Narodowym bez żadnej adaptacji akustycznej. Tylko chyba cała tajemnica tkwiłą we własnych algorytmach DSP i własnych DAC-ach tej firmy - za co odpowiednio (bardzo) dużo kasują.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.