Jump to content

audioburak

Użytkownicy
  • Content Count

    7568
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

790 Audioholik

3 Followers

Informacje profilowe

  • Zainteresowania
    Muzyka od sonat skrzypcowych po Aerosmith i Prince'a. A
    naj to brzmienie instrumentów z epoki, szczególnie smyczkowych(Goebel, Savall, Amphion, Parnassi M. itp)
  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. https://allegro.pl/oferta/audio-technica-at381cp-wkladka-gramofonowa-t4p-8620262281 zakładając, że ma mocowanie T4P czyli 4 bolce wkładane poziomo w gniazdo ramienia.
  2. Ale warunki są, jakie są, niestety i w związku z tym proponuję: https://allegro.pl/oferta/kolumny-podstawkowe-spendor-25-1-komis-myslenice-7682467240 są zamknięte, więc na bas bym specjalnie nie liczył, albo krajowe https://allegro.pl/oferta/stx-mx-140-gwarancja-kolumny-podstawkowe-8096803508 a napędzić można np: https://allegro.pl/oferta/wzmacniacz-marantz-pm7004-jak-nowy-8489312272 https://allegro.pl/oferta/sony-ta-fb940r-audiofilski-wzmacniacz-klasy-qs-8641737527 https://allegrolokalnie.pl/oferta/atoll-in80-z-pilotem ale STX'y napędził by spokojnie również nowy https://allegro.pl/oferta/amplituner-stereo-sherwood-rx-4508-2x100w-8ohm-7867537878
  3. Ma się rozumieć, a co do mezaliansu to moje zdanie ( któremu zresztą nie daję wiary 😉 jest takie, że o brzmieniu kolumn decyduje tweeter, bo dobrze odfiltrowany woofer nie powinien mieć w zasadzie swego charakteru a BR do dwóch wooferów fi ok 6 cm ... Nie mam pojęcia, jaki dźwięk lubisz, ale polecam C 3,3 uF na 100 -160 V; mnie pasuje. Montaż też raczej P to P i oczywiście cienki solid ...do 0,5. Wydaje się, że podział kopułki jest lekko powyżej 6 kHz ...
  4. Też mam pierścieniówkę ale wersja Vify ... Jeśli używane w Maestro woofery to 13/40/10 na pewno nie podskoczą powyżej 5 kHz, żeby nie wiem jak się starały ... Pewnie koledzy każą Ci robić pomiary i symulacje, więc masz trudny wybór 😉 Z mojej strony polecę Ci konkretne elementy: rezystor 2,7R - 5W, 3,3 uF oraz cewka 0,16 mH. Ale to wersja bez żadnych ruchów w drugiej części zwrotnicy, którą najlepiej gdybyś sam zweryfikował, czy Tonsil pisząc 2 drogi ma rację, czy ten schemat na 2,5 ... Poza tym sam bym sprawdził strojenie BR względem deklarowanych 53 Hz w GDN'ach ...
  5. Pylon Audio: Sapphire 25 - kolor do wyboru Ruby 20 - kolor też do wyboru.
  6. To są identyczne wejścia: CD, Tuner, AUX, Tape1 in, Tape2 in .... poza PHONO. Żeby naprawdę porównać źródła polecam na kabel IC przewód o strukturze solid o małym przekroju. Można zrobić sobie samemu z YTDY2x0,5, a do tego oczywiście klon płyty CD do porównań. Zdalne też byłoby wskazane. Wtedy od razu wiemy wszystko, włącznie z jakością IC ...
  7. Dołóż do listy George'a Michaela a uzyskasz pomoc 😉 Reszta na priva. Przy założeniu rezygnacji z głośnika średnich.
  8. Jeśli zależy Ci na DAC'u https://allegrolokalnie.pl/oferta/wzmacniacz-marantz-pm6006-idealny-jak-nowy-pm6005 albo https://allegro.pl/oferta/marantz-pm8003-wzmacniacz-stereo-8337013941
  9. Skoro musisz w jedno: https://allegro.pl/oferta/rca-2xrca-wt-gn-adapter-przejsciowka-7375512054
  10. ALR to krok do przodu bez żadnych wątpliwości. Jasne, że każdy by chciał, żeby mu jeszcze dopłacili, ale chyba poza śladami po wkrętach innych wad nie mają a są nawet z maskownicami. Jednak to znów inne granie, niż np. Quadral, czy B&W bo kopułka miękka ... JPW 610 też można brać; to jak dla mnie podobna szkoła, co ALR ...
  11. Oczywiście lepiej się upewnić, że to 0,5 średnicy a nie powierzchnia, bo czasem podają źle.
  12. A co z Amazonem ? masz zapaskudzone konto ? Bo jest np: https://www.amazon.co.uk/Merriway®-BH01469-Standard-Thermostat-Intercom/dp/B00JIL9FCQ/ref=sr_1_13 znalazłem w kilka minut.
  13. Drewniane paluchy to przenośnia - to te, co ucinają cienki kabel ... Zworki Ci pełnej barwy nie uratują, bo i tak masz wszystko połączone linką 4 mm. Decyduje proste pytanie: czy jesteś zadowolony z barwy ? Jeśli nie - zrób bi-wiring z tego śmiesznego kabelka i posłuchaj, czy o to idzie. Efekt wspólnego WYJŚCIA kabla ze wzmacniacza to zupełnie inna barwa, niż złote zworki ... Robisz więc tak: jak masz podwójne wyjście wzmacniacza - A i B - na wy A dajesz te 4 mm do dolnych zacisków - bas na wy B dajesz ten drucik 0,5 na zacisk wysokie treble i po wywaleniu zworek wzmacniacz ustawiasz na A + B. Jeśli pojedyncze wyjście trzeba polutować, albo starannie przykręcić oba kable od strony wzmacniacza.
  14. Jak dasz na bas 4 mm2 to mając w pamięci szeregowy rezystor kopułki możesz dać tylko jedną parę na wysokie, czyli YTDY 2x0,5 czyli wystarczy 1 plus 1. 2 + 2 też może być czyli 4x0,5. Jeśli się boisz "drewnianych paluchów" możesz same końcówki podwoić albo jeszcze więcej dać potrójnie, polutować i wtedy niczym to nie grozi przy skręcaniu. Te 0,8mm2 wynika z dodawania gdyby ktoś się uparł na długie kable 4 + 4 puszczone jako jedyne na kolumnę, a "liczy" sobie amperaż 😉 Kabel bi to zupełnie inny dźwięk, niż uzyskany jakością zworek. Pod warunkiem stosowania innej struktury kabla na wysokie, żeby osiągnąć "wszystko, co fabryka dała"
  15. Poczytaj oczywiście, ale spójrz na to pod kątem proporcji samych drucików do bananka: https://www.q21.pl/nordost-valhalla-2-speaker-cable.html poza tym jeśli dasz 4 na plus i 4 na minus lekko lutując 3 cm po skręceniu to wytrzymałość jest spora. W sieci elektrycznej liczyło się 10 A/mm2 więc ten kabelek ma 0,8 mm2 i moc jaką może spokojnie przenosić to 8A do kwadratu razy np 5 Ohm kolumny - 300 W - więc jest pewien zapas 😉 @Uchatek jasne, że można, ale trudno o uzasadnienie takiego zabiegu ... Nic nie utniesz, bo czy zrobisz zworkę z jednego czy pięciu odcinków ( izolowanych ) i polutowanych na końcach, to nie ma elektrycznie żadnego znaczenia.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.