Jump to content

SomekPoland

Branża
  • Content Count

    1535
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

125 Dobry

Metody kontaktu

  • GG
    10558210

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Po pierwsze primo: jeżeli lampa nie daje się wyregulować wbudowanym potencjometrem - trzeba ją wymienić. Po drugie, primo ultimo: jeżeli nie wiesz co robisz, to oddaj wzmacniacz do wykwalifikowanego serwisu.
  2. Czy ktoś ma jeszcze schemat do tego projektu?
  3. SomekPoland

    Potrzebuję ...

    Schemat do FET buffer/preamp z unisonus.com od Veterana.
  4. Po to się zadaje pytania otwarte, żeby usłyszeć różne odpowiedzi 😉
  5. W zasadzie temat jest skomplikowany, moim zdaniem żaden z formatów nie ma jednoznacznej przewagi. Większość nagrań to PCM 44,1 kHz który cierpi na masowe stosowanie filtru typu brickwall na etapie nagrywania. Przy 88,2/96 KHz nie jest to już problemem. Bruno Putzeys zdaje się pisze, że można ratować co się da w DAC, ale co było w ADC to już stracone. DSD x1 cierpi na duże szumy tuż poza pasmem przenoszenia (powiedzmy od 24 kHz), ale dużo łatwiej sobie z tym poradzić. Kształtowanie szumów i nadpróbkowanie pozwalają uzyskać bardzo dobre parametry sygnału. DSD x2 i x4 nie maja już tego problemu, za to narastają w nich problemy związane z jitterem, na który ten format jest bardzo wrażliwy. Im wyższa prędkość, tym bardziej jest on szkodliwy. Dużo też zależy od samego DAC, wiadomo, że niektóre sobie radzą wyraźnie lepiej z konkretnym formatem.
  6. Cześć, Pytanie za 100 punktów, jaki format audio waszym zdaniem jest lepszy? Chętnie wysłucham za i przeciw.
  7. SomekPoland

    głośnikowy top

    Bogdan, obudowa zamknięta to jest to. Ja gram na Svedach Blipo z kompletem SS 9700 i 2 x 8535, paczka zamknięta. Jeżeli chcesz najlepszą kolumnę to polecam Ci układ aktywny, brak pasywnej zwrotnicy to ogromne zmniejszenie zniekształceń. Wymagania wobec wzmacniacza bardzo się zmniejszają. Nagle się okazuje, że jedna para tranzystorów robi robotę jak trzeba 🙂 Jeżeli chodzi o wybór przetworników to poniżej kilka moich pomysłów. Wysokotonówka: 9700 to świetny głośnik, choć oczywiście można lepiej. Moim zdaniem świetny jest też berylowy SS, czy ceramika Accutona. Średniak: sugeruje Ci, żebyś pomyślał o kopułce średniotonowej, dobre robi Volt (ATC nie dostaniesz), SB ostatnio pokazało swoją. Jeżeli nie to ze Scana 18M jest super, to średniotonowiec od stworzony podstaw, w przeciwieństwie do 15M. Magnezowy Seas Excel to również fantastyczny głośnik. Basy: Seas Excel Magnez, Revelator alu, SB NAC, Peerles XLS10. Świetnym pomysłem może być zakup modułu DSP 8 kanałowego i projektowanie kolumny z jego wykorzystaniem. Do tego stary amplituner kina domowego z 8 kanałami i naprzód 🙂
  8. Farnell to oficjalny dystrybutor, wiec nie musisz się bać podróbek. LM4562/LME49720 to dwie nazwy tego samego opampa. To układ Dual, czyli w jednej obudowie są dwa wzmacniacze operacyjne. To bardzo dobry i bardzo uniwersalny układ, w praktyce mało co jest lepsze. Warte spróbowania są OPA2134/2132, LME49860, NE5532, JRC4580, JRC2114. Muses miałem i było ok.
  9. @Waldi_06 Znalazłbyś jeszcze jedną?
  10. Konradowi chodzi o źródło prądowe (CCS)w katodzie pary różnicowej na wejściu. Żeby to źródło pracowało poprawnie, potrzebne jest kilka V napięcia w zapasie na którym może ono pracować. CCS jest wstawiony w miejsce rezystora katodowego pary różnicowej, więc napięcie siatki lamp staje się automatycznie napięciem na CCS. W przypadku lampy ECC82 używanej w konfiguracjach dla DAC napięciowych (małe wzmocnienie, spory sygnał wejściowy) napięcie biasu jest spore i wystarcza żeby CCS pracowało poprawnie. Przy konfiguracjach ze wzmocnieniem dla DAC prądowych lampa wejściowe pracuje z niższym napięciem siatki, co jest zbyt małym napięciem, żeby CCS pracowało jak trzeba.
  11. Wypisuje się, jeżeli jeszcze można, jak nie to oddam płytkę w dobre ręce 🙂
  12. Z plików i Tidala przez Roon z SOtM sMS-200. TT2 to świetne granie, ale średnica jest wysuszona, co przekreśliło go w moich oczach. Grał z mocno podkreślonym basem, co było nieco męczące, choć bardzo efektowne. Meitner ma więcej szczegółu i równie dobrą przestrzeń. To czym mnie kupił to bardzo spójny dźwięk, z lekkim ciepłem, nie tracąc detalu i rozdzielczości. Trochę chaotycznie, al;e pisane na szybko 🙂
  13. Myślałem, że stanie na Chordzie Hugo TT2, ale chyba jednak Meitner MA-1v1 🙂
  14. Kondy do oddania: Mundorf Supreme SGO 1,5 uF dwie pary - 350 za parę Supreme Evo SGO 1,5 uF dwie pary - 350 za parę Supreme EVO SGO 2,2 uF dwie pary - 400 za parę
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.