Skocz do zawartości

barni

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    2476
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

86 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Ostatnie wizyty

22351 wyświetleń profilu
  1. Wireworld Gold Starlight 5 AES/EBU jest znakomity, właśnie słucham go od paru godzin. Pięknie pokazuje prawdziwa barwę instrumentow akustycznych i smyczkowych. Muzykę z Bandyty znana na pamięć odkrywam właściwie na nowo. Scena na muzyce poważnej jest po prostu idealnym oddaniem wymiarów prawdziwej ze świetnym rozłożeniem na niej instrumentów. Właśnie in plus, ze czuć wymiar pomieszczenia w jakim grają muzycy, nie ma ona wymiarów stadionu co jest efektowne ale nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Kabel pokazuje mnóstwo mikroinformacji, ale nie przyciąga nimi uwagi, po prostu zauważasz, ze więcej się dzieje na niskich poziomach głośności, poszczególne osoby w chórkach zaczynaja mieć własne głosy, instrumenty zaczynaja mieć swoje własne indywidualne pogłosy. Gora jest również nasycona mnóstwem informacji, jest bardzo ciepła i przyjemna, ale nieco zaokrąglona. W przypadku przygaszonych mało selektywnych na gorze zestawów moze byc to problematyczne, natomiast na focalowym tioxodzie sprawdza sie znakomicie, łagodząc jego nieco zbójecka naturę :-) Wady - pewne sa, a jakże. Kabel gra dosyć konturowym, szybko wygłaszanym basem, dla mnie mogłoby byc w nim nieco więcej wypełnienia i masy. Basu w żaden sposób nie jest za mało, jest świetny ale taki krótki, z szybkim atakiem i szybkim wygaszaniem pogłosu. Powoduje, to ze czesc nagrań ma podkręcone tempo, jakby muzycy wcześniej chcieli skończyć płytę. Rowniez średnica na psc wydaje sie nieco cieplejsza, co powoduje, ze syntetyczny pop i rock na psc brzmi pełniej, ma lepsze dociążenie. Wokale sa na psc bardziej punktowe i skupione, co powoduje, ze wydają się minimalnie bliższe i lepiej wypełnione. PSC ma więcej góry, nie jest ona zmiękczona. Niemniej na Focalu czasami było juz jej za dużo, ale to dosyć specyficzny głośnik, wymagający dosyć uważnego doboru reszty toru aby okazać swoje zalety. Ja pewnie będę próbował te braki basu skompensować w innym miejscu toru lub okablowaniem sieciowym. Jak na razie jest moc i kupa frajdy.
  2. Sądzę, że dla zdrowia psychicznego własnego i pozostałych czytelników wątku Szymon powinien wyjaśnić, czy wspólpracuje z Amplifonem, Studio16Hz lub jakimiś innymi markami czy też nie. Opinia taka ciągnie się za nim jak smród po gaciach i przeszkadza wielu osobom w czytaniu o jego nowych odkryciach. Poza tym mając coś takiego z tyłu głowy czytasz ten wątek na zasadzie "za chwilę i tak wyjdzie jak w dowcipie o Leninie - kto robi najlepszy sprzęt i dlaczego marka xxxx. Stąd też w tym wątku jest takie nagromadzenie negatywnych emocji i hejtu. Jeżeli ktoś nie upuści z tego balonu powietrza, to za chwilę i tak skończy się to u moderacji. Coś takiego jak obiektywność w audio nie istnieje. Każdy ma własne uszy, gust, smak, muzykę którą kocha i której głownie słucha, która z kolei w znaczący sposób wpływa na dobierany do niej sprzęt. Do tego dochodzą kwestie dobrania urządzeń w ramach zestawu tak aby nawzajem wspólpracowały w celu uzyskania brzmienia pasującego danej osobie i muzyce której on słucha. Poza tym chyba nigdzie tak jak w audio nie sprawdza się powiedzenie, że tylko krowa nie zmienia poglądów. Urządzenie, które wczoraj wydawało nam się szczytem high-endu i najlepszym komponentem w danej cenie na drugi dzień porafi przestać nim przestać być, bo właśnie okazało się, ze znaleźliśmy urządzenie, które jednak zagrało u nas lepiej. Im szerszego portfolio muzyki słuchamy tym bardziej dochodzimy do wniosku, że przydałoby się mieć conajmniej dwa zestawy i jeszcze z kilka kompletów okablowania. Ładne obrazki i wagony przerzucanego sprzętu na pewno otwierają oczy na wiele kwestii ale nie zmieniają faktu, że bardzo dużo czasu trzeba przeznaczyć na dobre skompletowanie całego zestawu. Wstawienie do znanego toru zupełnie nowego źródła czy zestawów może dać na początku wynik kompletnie beznadziejny. Tyle, ze ten element może zagrać genialnie wstawiony do innego toru. Stad zżymanie się, że marka X nie zagrała w systemie Y oznacza tylko tyle, że nie zgrała się w tym zestawie z innymi elementami danego toru. Pisanie na podstawie takiego odsłuchu, że dany komponent jest złym produktem to nieporozumienie i brak zrozumienia, że zawsze gra cały zestaw, a nie pojedynczy komponent. Życzę wiec więcej spokoju i wyważonych opinii. Im mniej będziemy się napinać nad tym, że "moja prawda jest bardziej mojsza" tym więcej przyjemności będziemy czerpać z czytania o doświadczeniach innych.
  3. barni

    Dlaczego nie Harbeth 40.1 ?

    Panowie, czyje Harbeth 40.2 są dostepne w Koris ? 🙂
  4. barni

    Nasze aukcje na allegro i ebay

    Zamienię DC-Blocker DCB2 Tomanka na liniowy zasilacz 5V (USB) Tomanek, Teddy Pardo itd (może być z dopłatą). DC Bloker praktycznie nieużywany, z oryginalnym pudełkiem.
  5. barni

    Zasilacz USB liniowy

    W sumie muzyka jest lekarstwem dla duszy więc można iść tym tropem. Pytanie czy normy medyczne w zakresie audio wniosą jakąś wartość. W medycynie chodzi o ochronę przed wpływem różnego rodzaju zakłóceń na pracę zasilacza, jego bardzo małe prądu upływu i rygorystyczne testy izolacji. Cała reszta wymagań wynika z wymagań konkretnego urządzenia jakie zasila taki zasilacz. Spokojnie znajdziesz w internecie chińskie przemysłowe zasilacze impulsowe spełniające normy medyczne, a wyglądające identycznie jak te do instalacji LED. Ja na razie rozważam nasze rodzime Nostromo czy Tomanka, kosztują tyle samo co chińszczyzna, a zawsze masz prawdziwą lokalną gwarancję.
  6. Przyłączam się do grona miłośników ogryzków. Też myśle o Mac mini w roli serwera dla Roon-a oraz ew. odtwarzacza. Ktoś testował już wpływ podmiany zasilacza w Mac np na Teradak-a ? Przy okazji - trenował ktoś różne ulepszenia w zakresie zasilania sygnałem cyfrowym z iPhone/iPad zewnętrznego DAC-a po USB ? Chodzi mi o temat wpływu rozwiązanie lepszego zasilania w stylu: podwójnych kabli iFi (rozdzielone data z sygnałem), zasilania po USB np poprzez USB adapter Nostromo i dodatkowy liniowy zasilacz Na razie gra to u mnie przez Lightning to USB 3 Camera Adapter i zasilacz USB z Ikea 🙂
  7. barni

    Audio mity

    Sęk w tym, że akurat mam rzeczonego Meitnera i zestawy potrafiące naprawdę grzmotnąć basem typowo koncertowym i postawienie DAC-a na Vibrapod-ach absolutnie nic nie zmienia w sensie brzmienia. Oczywiście Meitner na nich wygląda bardziej audiofilsko, bo bez nich wyglądał niczym Mercedes z uszkodzonym zawieszeniem pneumatycznym 🙂 Generalnie całość działki związana z podstawkami, szafkami i tego typu gadżetami dla high-en audio jest nadmuchana do granic absurdu a wprowadza naprawdę niewielkie różnice w brzmieniu, w żaden sposób nie adekwatne do cen jakie sobie producenci życzą za te ulepszacze. No ale tak wygląda już ten biznes, coraz więcej typowego .... w pozłotce 🙂
  8. barni

    Audio mity

    A propos mitów, w jednej z recenzji możemy przeczytać takie o to cudo "Górna pokrywa ma grubość 3 mm i masę 2,5 kg. Wbrew pozorom to bardzo ważne, czy podczas głośnego odsłuchu obudowa wpada czy nie – w wibracje i rezonanse mechaniczne. W przypadku topowego Calyxa zjawisko to występuje na znacznie mniejszą skalę niż np. w redakcyjnym Meitnerze MA-1, który jest znacznie lżejszy i ma dużo cieńsze ścianki obudowy." Jeżeli wydaje mi się, że wszystkie bzdety w audio już słyszałem to jednak zawsze coś potrafi zaskoczyć 🙂 Proponuje, aby kolejne DAC-i wypuszczali w obudowie marmurowego grobowca, wtedy dopiero będzie high-end ... albo high-weight 🙂
  9. Jak Android -> Chromecast, jak iPhone - > Airport Express. Podłączone na krzyż to droga przez męke, niestety każde z tych środowisk jest nieco hermetyczne i upierdliwe do obsługi we współpracy z konkurencją.
  10. barni

    Zasilacz USB liniowy

    Niestety zasilaniu iPad-a podlaczonego do Maitnera dal rade dopiera zasilacz z IKEA dajacy uczciwe 2,4 A. Zreszta na forach ostrzegaja, ze do takiej aplikacji 2A to jest minimum.
  11. barni

    Zasilacz USB liniowy

    Ktoś zna produkt firmy DOUK ? https://www.ebay.co.uk/itm/25W-USB-DC5V-24V-Adjustable-Linear-Power-Supply-Netzteil-Lineare-Stromversorgung/273748871999?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D56113%26meid%3D8c06b77f55a04eb69f1903b6452fb097%26pid%3D100675%26rk%3D12%26rkt%3D15%26sd%3D153172686137%26itm%3D273748871999&_trksid=p2481888.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3A67040abb-4837-11e9-9791-74dbd180c40e|parentrq%3A88887c701690a9c56473847afff97459|iid%3A1 Wygląda sensownie i do tego wydaje się w miarę uniwersalny. Wiatrak z tego co piszą na sieci jest trochę szumiący, ale można go odłączyć bez ryzyka przegrzania w normalnych warunkach. Ew. co innego można rozważyć ?
  12. barni

    Klub Tidal

    Bezpośrednio z iPhone przez oryginalny Apple USB 3Camera Adapter uzyskuje sie na ściankach z MQA max 96 kHz, a na niektórych 88,2 kHz. Różnica in plus w jakości na pewno jest, niemniej czy MQA bije CD - ... to spróbuje sprawdzić jutro.
  13. barni

    Klub Tidal

    Pytanie po czym rozpoznać streamer, który jest w stanie wystawić content 96 kHz lub 192 kHz w MQA?
  14. Jeszcze dodatkowo pytanie - wszystkie przejściówki Ligtning mają "24-bitowy strumień dźwięku o częstotliwości próbkowania 48 kHz" - hmmm jak wiec uzyskać 192 kHz w MQA?
  15. Oswajam właśnie połączenie iPhone z Tidalem MQA do Meitnera MA-1 po wejściu USB. Dostaję mam komunikat, że to akcesorium potrzebuje zbyt duża prądu, wychodzi więc, że powinienem użyć: - hub-a USB do którego dojdą jeszcze 2 dodatkowe kable w torze, - pojedynczego kabla USB z wyciągniętym osobno połączeniem data i zasilaniem podłączonym do dedykowanego zasilacza USB ( coś jak zestaw iFi lub podobny) Pytanie czy druga kombinacja wg Was ma sens, biorąc pod uwagę 1,5 - 2kzł za sam kabel i zasilanie ? Pytanie czy jest jakieś inne rozwiązanie, nie wymagające stosowania dwóch kabli USB, wiadomo - czym mniej połączeń tym lepiej. Pytanie, czy ktoś porównywał takie połączenie iPhone z dualnym kablem i "zrobionym" zasilaniem do zastosowania dedykowanego streamera typu Auralic Aries, SOTM 200 czy podobnego. Kombinuje z iPhone ze względu na wygodę, szczególnie przez tryb offline, którego nie ma żaden streamer. Niestety nie wszyscy mieszkają w zasięgu stabilnego i nielimitowanego internetu 🙂
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.