Jump to content

Stachu19

Użytkownicy
  • Content Count

    686
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

54 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

1827 profile views
  1. Gratuluję zakupu, bardzo fajny wzmacniacz. Miałem go kilka lat i z cd oczywiście gra znakomicie z cedekiem caspiana, ale niestety mają nienajlepsze napędy, więc bym uważał. U mnie grał głównie z dakami, najdłużej chyba z m-dac Audiolaba, więc zastanowiłbym się na twoim miejscu nad Audiolab 8200cd. Tu np. jest aukcja: https://allegro.pl/oferta/audiolab-8200cd-czarny-warto-8348470208 Przejrzyj starsze wpisy w klubie. Na pewno ktoś kiedyś zachwalał połączenie z cd Arcama, ale nie pamiętam modelu.
  2. Hegel HD11 zgrywa się świetnie z H100, a HD20 z H200 i warto tak je łączyć. Chyba że przeskoczysz HD20 od razu na HD25. Pamiętaj też, że HD20 ma słabe wejście usb i lepiej łączyć przez coax, więc jeśli źródłem jest komp, to najlepiej dodatkowy przez converter usb>coax.
  3. Trochę zbyt ogólne te pytanie. Mam kabel M&B Diamond ponad rok. Zamówiłem mailowo, dostałem w ciągu niecałych dwóch tygodni, zgodnie z zapowiedzią, więc kontakt ok i moje doświadczenia pozytywne. Na forum jest klub M&B, ale to pewnie google powiedział. Na innym forum jest więcej porównań, ale w ramach tej samej marki. Arini w ogóle nie znam.
  4. Używane AKG K550 lub K551. Wygodne, nieźle izolują. W tym zakresie cenowym równe.
  5. Czyli najpierw studiujemy dane techniczne, pobór mocy, a potem mamy sprawę jasną, odsłuch niepotrzebny. Sklepy powinny podawać obok ceny pobór mocy urządzeń, koniecznie z możliwością sortowania. btw. pewnie widzieliście porsche cayenne przerabiane na gaz. Jeżdżą takie po Polsce. 😉
  6. Gerard, wierz mi, zanim zanim cokolwiek zrobiłem, wymieniłem kilkanaście maili z ludźmi, którzy są w podobnej sytuacji akustycznej i z Bartkiem z Mega Acoustic, zanim kupiłem cokolwiek. Jak pisałem, priorytetem była likwidacja pogłosu, a dyfuzory w takim pomieszczeniu jak moje byłyby znacznie mniej skuteczne od absorberów. Hybrydy były najpierw, bo mam wysoki WZK (współczynnik zagrożenia kotem) i bałem się, że typowe absorbery poharatają jak kanapę, a nie byłoby fajnie, by wełna fruwała po pokoju. Jak już miałem hybrydy, które wg mnie nadal bardziej są absorberami niż rozpraszaczami, to miałem niedosyt. Stąd jeszcze dwa absorbery z Addictive Sound. Tu już zaryzykowałem po tym, jak boki hybryd zostały zlekceważone przez koty. 🙂 Masz rację, w teorii warto by zamienić miejscami i kiedyś to zrobię, ale wymaga to nawiercenia innych otworów. A teraz tak rzadko mam okazję słuchać, że jak już mam, to rzucam się do muzy i mam gdzieś eksperymenty. Nawet jeszcze z kolumnami wszystkich opcji ustawień nie przećwiczyłem.
  7. Gerard, bardzo dziękuję za sugestie, ale tak naprawdę ja nie mam problemów, o których piszesz. Zdjęcie troche przekłamuje, było robione w pozycji stojącej, telefonem, bliżej też niż siedzę na odsłuchu. Witać trochę rybie oko. 🙂 Ja mam mniej więcej taką sytuację: Pierwsze odbicia ścian bocznych nie są tu szczególnie istotne, zresztą jedna ściana to okno i drzwi balkonowe, więc są grube zasłony, druga to półka z płytami i kwiaty. Kolumny są pochylone, to bo Audio Physic Sitara, które tak są skonstruowane. Głowa podczas odsłuchu jest znacznie niżej niż na zdjęciu. Absorbery w moim przypadku były głównie by zlikwidować pogłos i uporządkować scenę, natomiast w ogóle nie próbowałem kombinować z balansem tonalnym. Sufit wytłumiony pewnie by poprawił akustykę, ale nie jestem maksymalistą, no i WAŻ, więc jest jak jest. ps. źródło obrazka: https://www.hifi.pl/porady/ustawienie-rodzaje.php
  8. W rogach to ponoć najlepiej pułapki basowe ustawiać, ale u mnie tam drzwi, kwiaty albo wieża/drapak dla kota. 😉 To odcięcie góry to tak naprawdę właśnie odcięcie odbitej góry, która zwykle tnie po uszach. Ta właściwa, która idzie z głośników, brzmi super. A ten drugi link, który dałeś, z asound.pl to właśnie mam dwa takie, tylko białe. Plus dwa hybrydowe Mega Acoustic i na razie nie mam czasu i chęci na więcej, a i WAŻ ma znaczenie. 😉
  9. Nie widziałem na żywo takiej wersji, ale zakładam, że metoda nadruku przez kogoś została przetestowana, a i tak całą robotę robi 10 cm wełny, która jest za nadrukiem. 🙂 To się umieszcza za kolumnami, ale niedokładnie za, tylko naprzeciwko słuchacza, tam gdzie wielu ma nieszczęsny telewizor. ps. nie przebrnąłem przez meandry kawowe. Możecie dać jakiś link do owego tajemniczego pumeksu, o którym piszecie? Chyba że to taki z Rossmana.
  10. A ja od lat nie słucham całych albumów i nie widzę takiej potrzeby, zwłaszcza że czasem mam wrażenie, że płyty cd są dopychane na siłę, żeby miały pod 70 minut. Serwuję sobie seriami po kilkanaście minut albumu, oczywiście z wyjątkiem dzieł typu symfonie, gdzie ma sens słuchanie całości. No i myślę, że do plików musimy się przyzwyczaić, bo o ile nasze zainteresowania sięgają głębiej niż najbardziej oczywisty kanon jakiegoś gatunku, to będziemy sięgać po pliki, bo wznowień starszych albumów nie będzie. Za bardzo dociążony? Tylko z mojej pamięci, jak szukałem daca - ten Myryad może być za to odpowiedzialny, bo hegle są relatywnie przejrzyste i charakter źródła ma znaczenie. A to w ogóle jest sens wpinać Primare CD21 pod daca, to chyba ta sama klasa? Dodatkowo ten cd może być nawet słabym transportem, a bardzo spoko po analogu. Jeśli H80 musisz słuchać na 50, to faktycznie chyba warto by zmienić wzmak. Myryada zamień też na coś z Hegla, np. HD20. 😉
  11. Panie i Panowie, klasyczny hip-hopowy zespół Beastie Boys. Album: In Sound From Way Out i na dokładkę... Tak że... szerokim nurtem płynie ta rzeka, a że jakieś gnojki słuchają często tej najpłytszej strużki, tak to bywa.
  12. Tak jak pisał Cezar - jak masz problem z wysokimi, to po co chcesz zaczynać od ogarniania basu. Sprawdź najpierw wstępnie tutaj wstępnie, gdzie masz najwięcej odbić do ogarnięcia: https://www.mega-acoustic.pl/poradnik-akustyczny/kalkulator-akustyczny/ Ja jestem na początku tej drogi, czyli mam dwa pochłaniacze plus dwa absorbery "hybrydowe" i już jest znacząca poprawa, zarówno w jakości dźwięku (w tym wysokie, które są mniej agresywne, ogólnie dźwięk bardziej plastyczny), jak i w scenie. To są mniej więcej koszty połowy rca Albedo Monolith. 😉 Dyfuzory to na razie możesz odpuścić. A czy pytałeś żonę o opcję z nadrukiem, bo tuż może byłoby łatwiej. 😉 - https://www.mega-acoustic.pl/sklep/fiberstandard-120x60-custom/
  13. A jaką macie opinię na temat albumu "Question and Answer" Pata? To była jedna z moich pierwszych płyt jazzowych w ogóle, mam do niej sentyment i nie oceniam, choć może to dlatego Pat to dla mnie właśnie raczej klasyczne trio, a niechętnie PM Group.
  14. Pewnie zgodzimy się w opinii. Wg mnie wizualnie i dźwiękowo to jest naprawdę przyjemny film. Wykreowany świat, trochę steampunk, częściej spotykany w japońskich animacjach, kupił mnie absolutnie. Tylko że zachwycając się stroną wizualną, zapomniano o scenariuszu, który jest mega wtórny i dość płytki, reżyseria też bardzo taka sobie, role zarysowane powierzchownie. No i tak wyszło. Ale ja oglądam filmy rozrywkowo (od głębszych doznań mam muzykę i książki), więc obejrzałem z przyjemnością.
  15. Widzę, że nikt Ci nie odpowiedział. Być może nikt nie mocował kolumn do podstawy, tylko zwyczajnie stawia i koniec. Rozumiem, że to względy bezpieczeństwa zrodziły pomysł mocowania. Całkiem ładnie te płyty wyglądają, sam zaczynam się nad takim rozwiązaniem zastanawiać. A czy zauważyłeś jakieś zmiany w brzmieniu z podstawą i bez?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.