Jump to content

adamgdansk

Użytkownicy
  • Content Count

    4059
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

166 Dobry

Informacje profilowe

  • Zainteresowania
    różniaste zupełnie od muzyki przez foto cyfrowe do łażenia po górach
  • Branża
    Usługi

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tak - duże skrzynki to Art Emotion i mniejsze skrzynki to Art Emotion Monitor.
  2. Nie suchalem oryginalow. No I to byly klony Art Emotion (nie Signature). Konstrukcja byla identyczna, te same przetworniki, identyczna (skopiowana) zwrotnica - wiec dlaczego mialyby grac inaczej? Graly oblednie - zwlaszcza w pokoju 25m2 z dobra lampa... ech...
  3. AUKCJA: https://allegro.pl/oferta/kultowe-grado-gs1000i-stan-idealny-8598200177
  4. NAD M5 w superstanie - aukcja - https://allegro.pl/oferta/nad-m5-odtwarzacz-cd-sacd-po-serwisie-audioklan-8598117210
  5. AUKCJA TU: https://allegro.pl/oferta/nad-m5-odtwarzacz-cd-sacd-po-serwisie-audioklan-8598117210 Mam na sprzedaż odtwarzacz CD/SACD firmy NAD - model M5 z serii Masters. Odtwarzacz kupiłem od pierwszego właściciela ok. 1,5 roku temu, w październiku zeszłego roku był na przeglądzie w Audioklanie. Sprawdzono stan napędu, wymieniono zużyte elementy. Faktura na zdjęciu. Odtwarzacz używany przeze mnie dość spradycznie - większość czasu słucham płyt winylowych lub plików. Stan wizualny i techniczny jest bez zastrzeżeń. Powód sprzedaży - z jednej strony finansowy, a z drugiej związany z zakupem innego źródła, innej klasy. NAD M5 jest szczególnie polecany do wzmacniacza M3 tej samej firmy. Myślę, że to umożliwia w niedużej cenie skompletowanie wysokiej klasy stereo. Z recenzji: 'Odtwarzacz NAD M5 jest bardziej beznamiętny, tu wszystko jest uporządkowane i zajmuje z góry upatrzone pozycje. Urządzenie czyta nie tylko płyty CD, ale także SACD, mnie oczarowały jednak (może przewrotnie) te pierwsze, a to z powodu możliwości wyciśnięcia ze starego, ale dobrego krążka, informacji, których nie słyszy się na co dzień. Przejrzystość, precyzja i umiejętność kreowania pięknej przestrzeni są walorami, przy których cena M5 jest nie mniej atrakcyjna, niż cena za M3. A cena za komplet, ze względu na panującą tu synergię, jest już rewelacyjna.' W zestawie jest odtwarzacz, pilot, jest też oryginalny karton. Więcej nt odtwarzacza: https://audio.com.pl/testy/stereo/odtwarzacz-cd-wzmacniacz/1416-m5-m3 https://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audio/cd-players-and-recorders/nad-m5-695792/review https://www.audiocircle.com/index.php?topic=65298.0 DANE: Odtwarza SACD, CD, CD-R, CD-RW AES/EBU zbalansowane cyfrowe wejscie dla źródła PCM Cyfrowe Coaxialne i optyczne TosLink PCM wyjścia audio Separowane 2 kanałowe i 5.1 wyjśćie analogowe Wyjścia symetryczne 600 Ohm Stereo Dekodery HDCD, MP3, WMA Bass Management dla SACD 24 bit 192 kHz DAC zawierającyDSD mode Oddzielne zasilacze; Przełącznik trybu dla obwodów cyfrowych i liniowych audio Wyjście Composite Video (przełączane On/Off) RS-232 port z zewnętrznymi systemami sterującymi (Crestron i AMX certyfikat) Wejście IR umożliwiający podłączeniezewnętrznych czujników IR Gniazdo przewodu zasilającego w standardzie IEC M5 Pilot zdalnego sterowania 12V Trigger wejście
  6. Moja ocena brzmienia winylu z ostatnich 12 lat opiera sie na nastepujacych gramofonach i phonostage’ach jakie mialem i uzywalem w domu: Garrad 301, Garrad 401, Roksan Xerxes, Roksan Xerxes.20 z dedykowanym zasilaczem i phono, Technics SP-10mk2, Kenwood KD-990/830, Sony PS-X70... phono: RCM Sensor, RCM Sensor2, Klimo VIV, GoldNote... wkladki Denon DL103, Roksan Shiraz, Ortofon Rohmann, Ortofon Black, Ortofon SPU.. ramiona Roksan Artemiz, SME 3012, SME3009, Sony PUa-7 itd. ... to tak z grubsza. Więc wydaje mi się, że mam pewne prawo do opinii nt brzmienia winylu ;))
  7. Nie, mialem klony tych duzych Art Emotion. Graly super - ale w 18m2 zaczely sie mocno dusic, wiec musialy pojsc w swiat...
  8. Sprzedam słuchawki jak w tytule. Nic im nie dolega, działają, grają pięknie i wyglądają bez zastrzeżeń. Używałem tylko w domu a ostatnio tylko z AK380/AMP. Powód sprzedaży jest 1) finansowy 2) mam kilka par słuchawek a praktycznie mało co słucham w ogóle. Słuchawki były oryginalnie zakupione w Polsce w 2015r. W zestawie jest oryginalne etui, okablowanie oryginalne (2 kabelki - jack i xlr), dodatkowy kabelek ForzaAudio na mały jack, oryginalny karton, rachunek.
  9. Słucham uszami a nie miernikami. Jak coś mi dobrze brzmi to mi dobrze brzmi i tyle. A piszę jako wieloletni wielbiciel analogu 😉 A do wyników wyborów nie mam większych uwag 😉 Ano. Co zrobić - człowiek mądry po szkodzie. Art'y z Shindo to był kosmos. No właśnie też tak zakłądałem, że do zabawy z przeciwfazą to precyzja cyfry przebija romantyzm analogu 😉
  10. Ja bym żadnej krucjaty wyższości cyfry nad winylem albo odwrotnie nie prowadził. Raz, że aby to sensownie zrobić trzebaby się zastanowić i solidnie porównać koszt i jakość toru cyfrowego i winylowego użytego do porówań - no chyba, że postawione pytanie jest pod tytułem porównania najlepszego możliwego toru analogowego z najbardziej wypasionym torem cyfrowym (CD lub plikowym). Ale sam nie wiem jaki to mialoby sens - bo jaki promil z nas ma takie systemy? Z mojego własnego doświadczenia - wróciłem do winylu 12 lat temu, na półkach teraz ok 700 winyli, większość w dobrych 'stanach' albo dobre tłoczenia 'audiofilskie' gdzi dało radę. Pominę ile przerzuciłem gramofonów i phonostage oraz w jakim stopniu koncentracja na winylu ukierunkowywwała mnie na okreslone wzmacniacze czy kolumny. Od wielu wielu lat trakotowałem CD jako pewne zło konieczne a od czasu gdy 5-6 lat temu zgrałem płyty CD na dysk NAS to praktycznie cyfra oznaczała dla mnie jakiś plikograj z lepszym bądź gorszym DAC wbudowanym albo osobnym. Teraz troche się to zmieniło. Raz że winyl - przy całym swoim uroku - jest formatem niszowym. Dwa, że przebudowałem ostatnio swój zestaw i odkryłem jak bardzo fajnie nawet zwykła płyta CD może grać. Mam ocenie wzmacniacz AMR AM-777 (hybryda lampowa), odtwarzacz AMR CD-777 i na dokładkę dac AMR DP-777. Wszystkie urządzenia mają stopnie lampowe. Mimo tego nie nastawiałem się na to aby to brzmiało lepiej albo co najmniej tak dobrze jak winyl. Ale wczoraj sam siebie zaskoczyłem. Mam gramofon Sony PS-X70, wkłądka Rohmann, phonostage GoldNote PH-10 z dedykowanym extra zasilaczem - więc jakiś tam byle jaki czy budżetowy ten mój tor analogowy nie jest. Moim zdaniem brzmi co najmniej 'dobrze' ;). Wieczorem wrzuciłem na talerz dobre tłoczenie 'Kind of Blue" Davis'a (ClassicRecords) a potem inne tłoczenie half-speed 45rpm 'Kind of Blue' z MFSL. No fajnie, miodzio. Wziąłem z ciekawości z półki płytę CD (K2HD) 'Kind of Blue', wrzuciłem do odtwarzacza, puściłem sygnał przez DAC... wow, przyznam że odsłuchałem bez poczucia 'krzywdy' czy zmęczenia czy katowania się tym, że 'a jednak te winyle to brzmiały super a ta cyfra jednak mnie męczy'. Nic z tego. I to na zwykłej płycie CD 44.1/16bit - przy czym sprzęt AMR preferuje ustawienia bit-perfect bez żadnego upsumplingu czy oversamplingu czy innych filtrów - czysty red book. I to nawet nie plik 24/192 z HDTracks. To tylko mnie utwierdza w decyzji o wyprzedawaniu swoich winyli - choc zastanawiałem się nad ich cyfryzacją do DSD... ale kiedy miałbym czas tak naprawdę zająć się dobra digitalizacją 200-300 wartych tego płyt ;)))) z ciekawości - płyta Watersa 'Amused to Death' zawsze robiła na mnie większa wrażenie z CD czy pliku niż z analogu - nie wiem czemu... z kolei płyty U2 brzmiały 'sensownie' tylko z winylu - CDeki brzmiały jak 'plastik'.... kupilem sobie teraz zestaw U2 SHM-CD japoński, posłucham czy coś tu się zmieniło ;) jedyne co mnie 'wewnętrznie' teraz męczy z płytami CD cy plikami to loudness war - kurcze okazuje się, że z tymi płytami CD to jak z winylami, zanim coś kupisz to poszperaj które wydanie i skąd (który mastering jak się domyślam) ma odpowiednią dynamikę - bądź tu mądry... z winylami (z epoki zwłaszcza) oczywiście jest tu wiekszy komfort... chyba ;)
  11. Tak, wróciłem z radością bo przez te kilka lat zachowałem wspomnienie I jakości dżwięku i wygody uzytkowania (te zintegrowane podstawki są megafajne). Co prawda przyznam, że kusi mnie też powrót do Avcon Avalanche Monitor, które pod pewnymi względami rozkładały Emotion Monitor na łopatki (chyba najlepszy jakościowo bas jaki słysząłem u siebie w domu to był z Avcon Avalanche plus świetna góra ze wstęgi - te kolumny widzę chodzą po ok 5tys zł w second hand nie ma nad czym się zastanawiac jeśli kroą ma okazję...). Wczoraj zaczałem dochodzić do wniosku, że niepotrzebny mi gramofon naprawdę. Wrzuciłem na talerz tłoczenie Classic Records 'Kind of Blue" Davies'a a po odsłuchaniu jednej strony do CDplayera wrzuciłem ten album w CD K2HD... i spodziewałem się jakiejś cyfrowej kaszany - chciałem chyba sie przekonać jak zwykle, że winyl górą. Hmm. Wielkie różnicy nie wyłapałem. Potem wrzuciłem tłoczenie MFSL half-speed 45rpm.... też nie rozłożyło mnie na łopatki... ech.... skończyłem niespodziewanie wieczór na przerzucaniu płyt CD ;)
  12. Ja mam od roku Art Emotion Monitor. Wczesniej mialem przez kilka lat wierne (wierne do szczegółu!) klony Art Emotion. A kiedyś w 2012-13 miałem też Emotion Monitor. Teraz mam Emotion Monitor w 18m2. Od kilku tygodni mam je zestawione z elektroniką AMR - AMR AM-777 (hybryda lampowa), AMR CD-777 (CD z lampą) oraz DAC AMR DP-777 (dac z lampą). Okablownie Tellurium Q Black II głośnikowe. W torze jest również gramofon i phonostage GoldNote z dedykowanym upgrade zasilaczem. Całość brzmi bajecznie. Na tyle dobrze, że nie chce mi się winyli słuchac - tak wspaniale wypada tor cyfrowy...
  13. Cześć. Czy ktoś z Was miał praktyczne doświadczenia ze zgrywaniem płyt winylowych do plików cyfrowych? Szczególnie interesuje mnie to w kontekście użycia urządzenia Korg DS-DAC-10R DSD, które to urządzenie okazuje się zbiera wiele pozytywnych opinii a sam je zakupiłem aby – w kontekście sprzedawania swoich winyli – zachować w wersji cyfrowej co wartościowsze lub ciekawsze winyle, a zachować je w jakości lepszej niż dostępne analogiczne płyty CD i z brzmieniem ocenanym jako ‘wierne winylowi’ w ocenie użytkowników urządzenia Korg'a. Natomiast szukałbym pomocy i wskazówek od kogoś kto już zgrywał – zwłaszcza na tym urządzeniu lub z użyciem oprogramowania AudioGate – jak krok po kroku to zrobić aby zgrać dwie strony płyty LP z optymalną jakością dźwieku, bez kompresji czy jakiegoś przesterowania czy innych problemów. Chciałbym zachować kopię cyfrową w najwyższej możliwej jakości DSD oraz osobno w pliku PCM. Dodatkowo interesowałyby mnie doświadczenia z podziałem zgranej plyty LP na ‘utwory’, szczególnie w przypadku płyt, które powinny być potem odtwarzane jako gapless (np większość płyt Pink Floyd). Jeśli ktoś może coś podpowiedzieć to prosze o sygnał na forum albo na priv wiadomość. https://www.korg.com/us/products/audio/ds_dac_10r/ http://hd-opinie.pl/28156,audio,pierwsze-wrazenia-korg-ds-dac-10r.html https://www.thomann.de/pl/korg_ds_dac_10r.htm http://hd-opinie.pl/28631,audio,recenzja-korga-ds-dac-10r-czesc-1-2-aktualizacja-nagrywanie.html https://darko.audio/2016/07/portable-vinyl-with-the-korg-ds-dac-10r-audiogate/
  14. Święty Graal. Mieć brzmienie winylu - bez winylu. Kup i zgrywaj do DSD lub hires PCM. Sprawdzone rozwiązanie. https://www.audiostereo.pl/ogloszenia_sprzet/korg-ds-dac-10r-dsd-dac-oraz-nagrywarka-do-winyli-r124861/
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.