Skocz do zawartości

konradwo

Użytkownicy
  • Zawartość

    782
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

231 Dobry

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. To nie czytaj. Ja za to jak słucham Studio 16 Hertz to mnie euforia "bierze", nie spamuję jednak i jeszcze nic tu nie napisałem, nie mając nic konkretnego do powiedzenia. W pierwszym poście autor napisał czego dotyczy wątek i może te dcsy i krelle nawet z altusami zestawiać, jeśli mu to dobrze zagra. Czy ktoś ustalił ramy hajendu na zasadzie jaka marka ma się w nim znaleźć a jaka nie? Jednym "grają" wieszaki na kable garażowej konstrukcji i jakoś często takie wątki tu przechodzą a tutaj nie mogą zagrać dobrze zrobione kolumny? Chyba, że to zakładka nie o dźwięku a o metkach i folderach ładnych. Można wymoderować mój wpis, a przynajmniej powyższą część jeśli zaburza istotę wątku. Szymon Tobie natomiast gratuluję wiedzy, rzetelności, chęci i ogromu zapału do tej zabawy, jak również podejścia do tematu na poziomie. Nie istotne dla mnie są w tym momencie jakiekolwiek powiązania branżowe z tym co robisz, nikt nikogo do niczego nie zmusza, a poczytać fajnie. W dobie obecnego zakłamania w prasie audio i nie tylko czy zalewu niczym nie potwierdzonych a powielanych, nie tyle subiektywnych co często mylnych opinii, taki wątek to świetna odskocznia. Miałem kilkukrotnie okazję przetestować urządzenia czy systemy, które opisywałeś (nie koniecznie w tym wątku i nie koniecznie z tych półek cenowych) i spostrzeżenia potwierdzały się z Twoimi więc mam podstawy aby Twoje opisy traktować poważnie. W przyszłości, przy chęci przeskoczenia na wyższy poziom, przynajmniej będę wiedział w co celować z odsłuchami a w co nie. Szkoda, że w Twoje strony mam kawałek a ostatnio każda godzina dla mnie cenna, ale nie ukrywam, że z radością kiedyś posłuchałbym u Ciebie kilku gratów :)
  2. konradwo

    Jaki Streamer kupić?

    Zgoda, różnice pomiędzy często opisywanymi przeze mnie grajkami są u mnie bardzo słyszalne (skopane systemy były przykładem bo takich mają ludzie też sporo i u nich mogą wychodzić przeróżne kwiatki a tym samym oceny danych urządzeń). Akurat np. malina nie wnosi u mnie nic lepszego, za to Network Bridge już tak... W moich systemach obecnie posiadane źródła może ekstremalnie wysokich lotów nie są ale grają bardzo dobrze i słuchanie sprawia wielką frajdę, choć wiem, że np. z głównych kolumn można wycisnąć o wiele więcej, chociażby jeszcze lepszym źródłem, ale to już zabawa na przyszłość i nie malina a raczej dcsy, jeśli budżet pozwoli... A jakby nie było, radość z muzyki najważniejsza! Tutaj się można czasem zakręcić, goniąc za sprzętem, nowinkami, porównując, cudując, testując i nagle się okazuje, że czasu na relaksujące słuchanie wtedy juz brak :)
  3. konradwo

    Jaki Streamer kupić?

    Ale tu nie ma reguły. W pewnym salonie Node 2 pogonił mojego CA 851N (CA dostał tam wręcz baty jeśli chodzi o jakość dźwięku), pomyślałem ale dobry ten Node! Wziąłem do domu i w moim systemie sytuacja odwrotna! CA brzmieniowo zdecydowanie lepiej się wpasował. Jaki więc z tego morał? Kręcąc się w tym przedziale jakościowym nie można mówić w kategoriach absolutnych, że coś gra lepiej a coś gorzej. Nie porównujemy tu chromecasta do Nerwork Bridge (a i pewnie znajdą się systemy, w których ten prostszy, tańszy, z pozoru grający na drugim końcu skali, zagra lepiej, jeśli ktoś ma np. skopany czy specyficzny system). Tutaj urzadzenie musi się wpasować w resztę systemu (z akustyką i preferencjami włącznie) i pozostaje jeszcze kwestia funcjonalności: dla jednego malina funkcjonalna bo tak bardzo konfigurowalna czy coś tam innego a dla innych funkcjonalny Aries Mini, Node 2 czy tego typu urządzenia (fukncjonalnie lepsze bo gotowe, w kawałku, wyglądające po ludzku, ze stabilnym softem, wspierane latami przez producenta - tutaj uwaga do branży bo akurat te streamery, podobnie też jak CA, są wspierane już tak długo, że często ktoś je prędzej po prostu zajeździ czy wymieni z innych powodów niż producent przestanie je wspierać)). A różnice cenowe? Bądźmy poważni: 1000-1500 zł za malinę z dodatkami, których ona wymaga kontra 2000-2500 zł za gotowy streamer to często żadna różnica jeśli brać pod uwagę całkowity koszt systemu (czy nawet głupich kabelków kosztujących często więcej niż te streamery razem wzięte). Różnice cenowe to można brać pod uwagę jeśli ktoś rozważa chromecasta za stówkę z DACkiem np. w posiadanym, budżetowym, używanym wzmaku wartości 1000 zł kontra streamer za 2-3 tys. Tu owszem, będzie różnica ogromna w cenie.
  4. konradwo

    Streamer + dac, czy odtwarzacz sieciowy?

    Mimo, że to sieć to jednak co salon to obyczaje. Nie wiem jak warszawski, ale krakowski top hi-fi, jeszcze jakieś 2 lata temu dramat. Jakiś nadęty bufon sprzedawca, o odsłuch trzeba się było strasznie prosić a zgodzić chcieli się tylko na 1 parę kolumn tego samego dnia! Korciło żeby zrobić mały raban za to w jaki sposób sprzedawcy traktują klienta ale... szkoda prywatnego czasu na jakiegoś głąba. W końcu pojechałem do Kielc i tam sytuacja zupełnie odwrotna. No i o ile krakowscy uparcie twierdzili, że do mojego pieca B&W 803 już będą zdecydowanie za trudnym obciążeniem, to fachowy sprzedawca w Kielcach pokazał mi, że owy piec poradzi sobie świetnie z 802. Pożyczać też wprawdzie tak średnio chcieli (pożyczyć chciałem akurat Node 2 więc to nie sprzęt za kwotę B&W 802) ale podejście do klienta naprawdę bardzo OK. Jak widać nie jest to wcale takie oczywiste nawet jak się chce zostawić kilkadziesiąt tysięcy... W Nautilusie krakowskim obsługa niezwykle miła, tu złego słowa nie mógłbym powiedzieć. Tak było 2 lata temu, tak też w 2004 ich zapamiętałem.
  5. konradwo

    Streamer + dac, czy odtwarzacz sieciowy?

    Jak już coś wybierzesz i się zdecydujesz, daj znać na co padło z jakich względów (czy to dźwiękowych czy funkcjonalnych), każdy ma inny system, oczekiwania itp. więc warto też będzie poznać kolejną opinię, a może padnie na jeszcze coś innego i będziesz mógł się odnieść np. do tych powyższych :)
  6. konradwo

    Streamer + dac, czy odtwarzacz sieciowy?

    Node 2 (czy też 2i) jak najbardziej. Alternatywą może być: - Auralic Aries Mini (też bdb urządzenie, z bardzo funkcjonalnym i stabilnym softem a to wcale nie taka oczywista sprawa wśród plikowców, sporo jest urządzeń, które ma różne problemy natury softwarowej i choćby nie wiem jak dobrze grały, takie ułomności potrafią bardzo denerwować) - Cambridge Audio CXN (w tym budżecie używka) lub Stream Magic 6 (poprzednik bez kolorowego wyświetlacza, jakość dźwięku i możliwości te same) Poczytaj o tych urządzeniach, dużo jest w necie, nawet tutaj na forum (znajdziesz chociażby nawet sporo moich wypowiedzi bo te urządzenia bdb znam i mam bądź miałem w swoich systemach). Nie deprecjonuję maliny ale jeśli nie lubisz majsterkować, grzebać w sofcie, instalować, dokładać jakieś obudowy, potem przetworniki, to na Twoim miejscu odpuściłbym. Nawet jeśli cena jest kusząca to i tak na końcu okaże się, że warto dołożyć do tego czy tamtego i kwota zbliży się do tej, za którą można kupić ww. plikowce, a te jakością dźwięku wcale od maliny gorsze nie są i jeśli już to grają inaczej, innym charakterem, a ten "charakter" uporządkowałbym w ten sposób: Node 2 po jednej stronie (tej "cieplejszej"), CXN po drugiej (detaliczniejszej), Aries Mini gdzieś pomiędzy. Każdy ma (obecnie) dopracowany soft.
  7. Miałem te kolumny u siebie przez kilka miesięcy, zestawiłem je z różnymi piecami i dość dobrze znam ich brzmienie. Takie wynalazki jak Hegel do AP Tempo VI to nie jest moim zdaniem dobry pomysł ale gusta są różne. Nie wiem jakiego Cayina słuchałeś (podejrzewam, że któregoś z niższych, żywo grających modeli, które z Tempo VI nie stworzą dobrego połączenia bo to modele to kolumn o innym charakterze). Warto sprawdzić 845! Moim zdaniem na tych kolumnach, które masz taki Hegel 360 nie ma nawet porównania do Cayina A70, nie wspominając już o 845 (H360 przegrał bardzo mocno przy A70 z Tempo VI, gdyby on jeszcze kosztował 5000-7000 to zrozumiałe, ale 16000?) Wszystkim wypowiadającym się tak dobrze na temat Prima Luny a gardzących chińczykami radzę wcześniej zweryfikować źródło informacji bo Prima Luna produkowana jest w fabryce Cayina! I jak tu teraz brać opinie takich osób za wiarygodne? Zygert z wymienionych przez Ciebie wzmaków, skoro akurat one chodzą Ci po głowie spróbowałbym Cronus Magnum, to udane połączenie z Tempo VI. Vincenty to zazwyczaj zamulacze, zabawa lampami sterującymi wnosi zmiany ale natura wzmaka pozostaje podobna (z dość żwawymi Tempo VI może sie to podobać ale odpuściłbym te piece), niższe Maki też moim zdaniem bez szału, choć wizualnie na pewno przyciągają oko (choć przyciągać powinny przede wszystkim ucho), nie znam jednak tego konkretnego modelu więc nie chcę się wypowiadać. Do Tempo przydałby się barwny wzmacniacz, przede wszystkim dobrze różnicujący bas (bo to trochę bolączka Tempo VI - jednostajny, subwooferowy bas, choć nisko schodzący, dość szybki), z delikatną, gładką górą (Tempo VI są detaliczne ale trochę krzykliwe na górze). Na pewno spróbowałbym wzmaka na lampach 845 bo to moze być bdb połączenie, uzupełniające dobrze cechy AP, o których tutaj mowa.
  8. konradwo

    Klub miłośników Krella

    Małymi kroczkami trzeba dozować sobie przyjemności ;)
  9. konradwo

    Co do/zamiast bluesounda jako źródło?

    Jeśli CA był trochę suchawy dla Ciebie a brzmienie Node2 Ci odpowiada to spróbowałbym z Ariesem. Ten typ dźwięku może Ci podpasować. Jest dynamicznie ale z dobrym wypełnieniem
  10. konradwo

    Co do/zamiast bluesounda jako źródło?

    Możesz spróbować Ariesa Mini z zasilaczem (inny charakter dźwięku i być może Ciebie zadowoli, jest raczej bardziej rozdzielczo, nie tak "miękko" jak Node2), albo np. Cambridge Audio CXN (lub lepiej: 851N jeśli używki wchodzą w grę, w kwocie 4k. można dostać już prawie nowe czy powystawowe): tu będzie też bardziej detalicznie. Te streamery znam i moim zdaniem warto wypróbować. DAC za 2 tys. to też opcja choć nie wiem czy coś szczególnego wniesie (zmiana charakteru na pewno ale czy uda się odpowiednie urządzenie znaleźć i czy będzie wyczuwalna różnica z Node2 w roli transportu - nie wiem). W takim przypadku niejako część kasy idzie w powietrze (zdublowanie DACa gdzie z jednego nie korzystasz, 2 obudowy itp.). Jeśli zaś z jakichś przyczyn funkcjonalność Node2 jest dla Ciebie jak należy (a może tak być bo to bdb pod wieloma względami użytkowymi urządzenie) a inne streamery obsługowo nie przypadną Ci do gustu, można próbować z dołożeniem DACa.
  11. konradwo

    Klub miłośników Krella

    Najstarsze 300i i 500i mają 21 lat Najstarsze 400xi 17 lat. Różnica więc można powiedzieć zaciera się i każdy z nich jest stary Ja teraz kupiłem 500i, za niemałą bo obecnie rynkową kwotę i wcale nie mam zamiaru się go pozbywać :) Kawał świetnego pieca, ciężki do pobicia w kategoriach ogólnych. Jeśli chodzi o stan techniczny czy nawet wizualny to nie ma się do czego przyczepić. Krell history.docx
  12. konradwo

    Bang olufsen w nowym a6/a7

    Nie wiem jak jest teraz, nie słyszałem tych najnowszych ale np. w A8 D3 czy A4 B8 szału nie było. Wielkie, subwooferowe basisko i nic ciekawego poza tym. Też ciekaw jestem jak w nowych modelach się to przedstawia choć obawiam się, że to może być podobny styl strojenia
  13. konradwo

    Klub miłośników Krella

    Aby ocenić "wyższość" 300i nad 400xi lub odwrotnie to należałoby obydwa wpiąć w maksymalnie sterylny i przejrzysty system i wtedy w skali bezwzględnej można próbować coś oceniać. Stwierdzenie, że np. 400xi jest lepszy tylko trzeba mu zapewnić resztę toru, która pokaże barwy to... tak samo jak stwierdzenie, że 300i jest lepszy tylko trzeba mu zapewnić resztę toru, która np. pokaże detal (przykład ogólny, nie odbierajcie słowo w słowo). No bo dlaczego niby reszta toru poza wzmakiem ma pokazywać barwy? Czemu to nie reszta toru ma być do bólu sterylna i neutralna? Filozofie budowy systemu są różne. Do tego dochodzi jeszcze akustyka, a gusta każdy ma swoje. Ja np. jestem zwolennikiem 300i jeśli system jest "równy" i przejrzysty i nie trzeba ratować jego bolączek (w taki neutralnym systemie 400xi nie gra dla mnie), zaś oczko wyżej to dla mnie 500i (tutaj przeskok jest spory, cena również), 400xi to jednak trochę w bok, niezależnie od tego czy ktoś go oceni wyżej czy niżej niż 300i. A obrońców znajdzie nawet S300i. Rynek i tak weryfikuje wszystko. W ostatnim czasie to ceny 300i i 500i poszybowały mocno w górę i skądś się to bierze (opinie o urządzeniach są nie tylko z Polski). Nie piszę tego aby komuś utrudniać czy poprawiać sprzedaż (klient się zawsze znajdzie, zwłaszcza na Krella).
  14. konradwo

    Fan-Club Audio Physic

    Reszta toru też odgrywa nie małą rolę. Jak ktoś ma ofensywny na górze wzmak lub słabo wytłumione pomieszczenie to 25tki mogą okazać się lepsze. Znowu właściciele lampowców na el34 w dobrze wytłumionych pomieszczeniach pewnie bardziej docenią szóstki. Z basem też może byc różnie z powodu akustyki. U mnie tego basu było ilościowo w sam raz, idealnie (ale moje obecne pomieszczenie dość mocno ten bas "zjada"), osoba, do której poszły szóstki po kilku dniach stwierdziła, że za dużo basu i nie może go opanować, sprzedając je dalej. Jak będzie pomieszczenie z tendencją do dudnienia czy po prostu podbijania basu, do tego niewielkie, do tego zapędy basowe wzmaka to polecą opinie, że bas dominuje. Sporo osób coś pisze a nie wiadomo jaki jest punkt odniesienia więc i tak trzeba sprawdzić samemu, u siebie, również pod swoje gusta. Jeszcze odnośnie różnic na górze 25 vs VI: jeśli zwrotnica jest ta sama i otwór w skrzynce na gwizdek taki sam (nie wiem ale tak sobie gdybam), nic nie stoi na przeszkodzie aby podmienić gwizdek, zwłaszcza w 25tkach na ten z szóstki (on kosztuje bodajże ok. 30 zł, jak już wcześniej pisano jest to dość popularna Vifa). Ja takie eksperymenty robiłem w obecnych kolumnach z wysokotonówką właśnie. Bardzo ciekawe doświadczenie.
  15. konradwo

    Audio Physic Avanti 5

    Nie zaryzykowałbym z kav-400 do Tempo VI, moim zdaniem będzie jazgotliwie. 300i to już inne granie i być może nie będzie to złe połączenie. Miałem i Tempo VI i kav-300i lecz nie w jednym czasie. Trzeba spróbować. Jedno jest pewne: 300i w rozsądnych pieniądzach można sprzedać szybko. Czterysetki wiszą niestety znacznie dłużej i taka sytuacja ma miejsce już od dłuższego czasu. I jeszcze drugie jest pewne: Tempo VI z rzeczonymi Krellami to będzie dynamit. Z trzysetką nie powinno byc sterylnie bo wbrew wielu opiniom o Krellach, ten wzmak ma całkiem przyjemną średnicę, a góra, choć dosadna, nie jest ostra jeśli w torze nie ma nic ostrego. Mnie trzysetka tak przypadła do gustu w swojej cenie, że przygarnąłem teraz kav-500i i tu progres jest bardzo spory (choć to pieniądze zupełnie inne). Audioneta nie słyszałem, choć z pewnego źródła mam informację, że to bdb tranzystor i dość muzykalny a to by się Tempo VI przydało, pieniądze też jednak inne.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.