Jump to content

arturp

Użytkownicy
  • Content Count

    4201
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

arturp last won the day on May 11 2014

arturp had the most liked content!

Community Reputation

571 Audioholik

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. To co zaprojektowałeś to nieco rozbudowane WK-WA , tu nie ma sumowania sygnału a wykorzystanie tylko wyjścia + z przetwornika nie załatwia sprawy . Sygnał jest rozdzielony a z do wyjścia symetrycznego . Jak go zsumować ?
  2. jak dla mnie to na tym schemacie sygnał w wyjścia +/- przetwornika nigdzie nie jest sumowany , napisałeś wcześniej ,że jest sumowany na katodach pierwszej podwójnej triody ale nic na to nie wskazuje
  3. Mam prośbę o wyjaśnienie skąd wyprowadzić zsumowany sygnał +/- na gniazdo wyjściowe RCA . pozdr
  4. Regulacja jasności ( a przy okazji kontrastu literek ) wyświetlacza
  5. kondensatory wejściowe dla DAC-ów napięciowych nie będą potrzebne ?
  6. Zakładamy odrębny wątek na zamówienie czy w tym zamawiamy ? Może się zrobić bałagan . PS Własnie walczę z odtwarzaczem , który ma dwa przetworniki AD1862 - monolityczne , wyjścia prądowe itd . Odtwarzacz w wersji oryginalnej brzmiał fatalnie . Po prostej wymianie kilku elementów ( kondy wyjściowe , opampy ) zagrał fajnie . Dalsze modyfikacje polegające na ominięciu filtra LPF , tranzystorów mutujących i kilku rezystorów w torze dały jeszcze lepszy rezultat . Ale ... nadal było to brzmienie ,,techniczne " . Potem były lampy 6111 i 6112 w układach SRPP z pasywna konwersją ale wcale nie było lepiej tylko inaczej ( mniej góry i przyjemniej w odbiorze ale nadal nie TO ) . Dzisiaj uruchomiłem ten odtwarzacz z lampami 6n2p-ew w układzie SRPP z konwersją na rez. 390 omów i wreszcie jest muzyka - łagodnie , detalicznie na średnicy ale bez agresji , przestrzennie ( są ładne plany i głębia) , niesamowity bas ( kontrola i masa ) , subtelna góra , ,,naturalne" barwy , drive , szybkość itd . Pawie doskonały ale nie ma tej magii jaką oczarował mnie zlampizowany TDA1541 . Pozostaje czekać na płytkę Muzga i sprawdzić jak zagrają DAC-ki , które już czekają na sumowanie sygnału lampami - AK4396 , WM8741 , AD1955 , PCM5102 i oczywiście nowy chiński nabytek z wyjściami prądowymi - zacny PCM1796 . Serce rośnie 😄
  7. Jakiej wartości zastosować rezystor konwersji dla AD1862 ? Załączam linka do danych technicznych : https://www.analog.com/media/en/technical-documentation/data-sheets/ad1862.pdf
  8. Przyjechał , uruchomiłem , LCD działa ale nie cały ( !) , gra . Pierwsze wrażenie bardzo dobre - świetne barwy , gładko ( bez cyfrowego jazgotu ), detalicznie , niezła przestrzeń , bas dobry i w odpowiednich ilościach , piękna góra . Po kilku godzinach mogę trochę ponarzekać - mało wyższego basu więc rytm i wykop nieco słabe , zbyt jasno więc instrumentom brakuje nieco masy . Wymieniłem oryginalne opampy na JRC2114 ale niczego to nie zmieniło . Podobno zmiana wartości kondensatorów przy opampach coś wnosi w temacie ocieplenia brzmienia . PS. Brzmi podobnie do dac'a na AK4396 , który ma na wyjściu tylko transformatory Lundahl'a .
  9. 1. zapewne miałeś na myśli rezystory z kompozytu węglowego - np Allen Bradley 2. zwykłych węglowych raczej nikt nie będzie stosował
  10. No chyba nie . Sygnał +/- wchodzi na siatki triod pierwszej lampy , dalej z anod tej pierwszej lampy ( nadal rozdzielony ) leci na siatki lampy drugiej i nigdzie się nie sumuje .
  11. No i ładnie ale powinno być coś co sumuje wyjścia +/- bo większość ma na wejściach wzmacniaczy zwykłe RCA
  12. trochę szkoda ,ze nie było wyczuwalnych zmian w brzmieniu bo to odbiera część frajdy związanej z zabawą w ,, audiofilstwo "
  13. iroIII , możesz podać jakich Ty kabli używasz - chodzi o sygnałowe i głośnikowe - producent , model
  14. Zastanawia mnie to ,że wśród użytkowników tego forum nadal wielu jest przekonanych ,ze kable nie maja wpływu na dźwięk . Jak to jest możliwe ? Audiofile i konstruktorzy chyba mają możliwość porównania wpływu kabli na brzmienie . Wystarczy wpiąć kabel X a potem kabel Y i różnica jest ewidentna . Może po prostu elektronika słaba , nagranie testowe mizernej jakości , pomieszczenie nieodpowiednie albo zestawy głośnikowe marnej jakości ? W ostateczności słuch stępiony , chociaż ja stary jestem a mimo to różnice są wyraźnie słyszalne .
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.