Jump to content

arturp

Użytkownicy+
  • Content Count

    4601
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

arturp last won the day on May 11 2014

arturp had the most liked content!

Community Reputation

858 Audioholik

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 1. AK4396 - nowy , oryginał – 20 PLN 2. WM8740 – dwa wyluty ze sprawnych odtwarzaczy Arcam CD73 i Harman Kardon DVD 25 , obydwa mają na spodzie wytłoczenia United Kindgom , 100% oryginały – cena 20 PLN/sztuka 3. Zasilacz anodowy na płytce Holgina – zmontowany i przetestowany , stabilizacja na diodach , tłumienie na tranzystorze FET – cena 35 PLN 4. Płytka balanced tube preamplifier czyli analogu lampowego dla dac-ów z wyjściami symetrycznymi opracowana przez Muzga – cena 48 PLN 5. Płytka referencyjna wzmacniacza stereo w klasie D – tzw. IRAUDAMP7S , na sterowniku IRS2092S, moc od 2x25W do nawet 2x250W przy 8omach ( ! ) w zależności od napięcia zasilania - cena 58 PLN 6. Płytka SRPP większa , opracowana przez Hizala , używana ale w idealnym stanie – cena 15 PLN 7. Płytka WK-WA/ SRPP z podstawkami lamp , rezystorami Beyschlag i kondensatorami wyjściowymi WIMA MKP 10 820nF , przygotowana do lampizacji TDA1541A , używana ale w idealnym stanie – cena 30 PLN 8. Płytka SRPP mniejsza , opracowana przez Hizala , z rezystorami katodowymi 270R Allen Bradley i pozostałymi Beyschlag oraz kondensatorami wyjściowymi WIMA MKP 10 820nF używana ale w idealnym stanie – cena 25 PLN 9. STK 4048V – wzmacniacz Sanyo , mono , o mocy do 150W przy 8 omach ( w zależności od napięcia zasilania ) , wylut z działającego wzmacniacza więc 100% oryginał , sprawdzony , przetestowany – idealne rozwiązanie do suba bo basisko ma koncertowe . Na allegro lokalnym jest obecnie taki za 120 PLN a ja sprzedaję za – cena 30 PLN 10. Ostatnia para lamp miniaturowych 6111 – podobne lampy stosuje Audio Note w swoich konstrukcjach a obecnie można kupić w sieci AVT płytkę fajnego preampu w układzie SRPP na tych lampach – cena 40 PLN / para 11. Black Gate 220uF/6,3V – dwie sztuki , oryginały wylutowane ze wzmacniacza Yamaha – cena 40 PLN/para 12. Kondensatory papierowo-olejowe 2uF/200V amerykańskiego producenta Hi-Rel Capacitors Inc. wykonywane na potrzeby armii USA ( kod 54795 ) - 30PLN/para Do ceny należy doliczyć koszty wysyłki – np. 13 PLN paczkomat .
  2. Zbieram elementy . stabilizatory jadą z Holandii .
  3. Dobra partia ta Lichocka . Tłusta ( szybko ja cholesterol zabije ) , przebiegła ( umiejętnie dobrała się do koryta ) , cyniczna ( kłamie nawet złapana za rękę ... soka za palec ) , brzydka ( koń jaki jest każdy widzi ) i co najważniejsze - zamożna ( dorobiła się kilku-milionowego majątku zmieniając pracę i poglądy polityczne co rok lub dwa ) . Idealna kandydatka na żonę .
  4. To prawda ale spełnię twoje ukryte głęboko pragnienie - pozwolę ci je nadmuchać ...
  5. problem rozwiązany , kondensator elektrolityczny na wejściu został zbocznikowany polipropylenem a wyjściowy polipropylen duzej pojemności bipolarem elektrolitycznym . bas jest , góra się oczyściła . Ten układ sprawdza się doskonale z AD1862 . opampy przy nim wypadają płasko , bezbarwnie , szorstko i mniej detalicznie . Nie ociepla tak jak lampy więc dzwięk AD1862 jest wreszcie klarowny . Pewnie się z nim jeszcze trochę pobawię w lepsze elementy . Brzmi lampowo ale bez lamp 🙂 może dlatego ,że to klasa A . Niestety z PCM1702 już tak dobrze nie współpracuje . Mimo postępu w kierunku wydobycia najlepszego brzmienia z AD1862 to jednak zlampizowany TDA1541A w trybie nos gra mi ciągle lepiej .
  6. zapomniałem najważniejszego : schemat
  7. Prośba o wskazówki . Załączam schemat . Wzmacniacz pracuje jako analog dla AD1862. Gra klarownie i czysto ale brakuje basu i góra jest trochę zapiaszczona . Zastanawiają mnie trzy rzeczy : 1. na wejściu jest kondensator elektrolityczny bipolarny 2,2 uF Nichicon Muse BP - myślę czy go nie usunąć bo skoro mamy wyjście prądowe z DAC-a +/- 1mA i jest niewielki rezystor konwersji ( 220R ) to napięcie podawane na wejście wzmacniacza jest raczej nieszkodliwe . Ale nie mam 100% pewności . Może zastąpić go rezystorem rzędu 100R -1K ? 2. wejście jest na fetach . Widziałem rozwiązanie gdzie sygnał z wyjścia prądowego AD1862 był podawany bezpośrednio na wejście wzmacniacza ale na bipolarach - załączam przykład . czy tu nie można tak zrobić ? 3. Obecnie na wyjściu jest polipropylen 22uf - trochę brakowało basu więc dodałem po 100uf na kanał . Niby więcej ale stracił kontrolę. Jaka powinna być pojemność kondensatorów wyjściowych aby osiągnąć pasmo f-3 na poziomie 40 Hz ?
  8. Oj , nie zawsze tranzystor w klasie A to będzie klimatyczny czaruś . Pamiętam mojego Hiragę na tranzystorach bipolarnych - kraina latających scyzoryków . Ale Aleph-y to faktycznie misiowate kaloryfery 😄 tyle że brakuje im finezji . Przynajmniej moje tak grały , lata temu . Właśnie kończę prototyp analogu na elementach dyskretnych w klasie A - mieszanka fetów i bipolarów , który ma pracować z przetwornikami AD1862 . Się zobaczy .
  9. Budowa tego urządzenia budzi respekt . Ja na razie utwierdzam się w przekonaniu , że przetworniki serii AD18xx są dość wyjątkowe . Nie znam żadnego innego , który grałby tak ciepło z własnej natury . No może TDA1543 ale to niższa liga . Tych dac-ów nie należy dodatkowo ,, docieplać" bo dźwięk staje się mało klarowny , ciemny i wręcz nudny . Czyli analogi lampowe raczej nie . W miniony weekend chciałem zmusić moje AD1862 do grania z lampą . Podłączyłem do układu SRPP i zmieniałem lampy - 6N2P , 6N2P-EW , ecc88 i e88cc kilku producentów . Niestety bez zadowolenia - po prostu zawsze było lekkie zamulenie na średnicy . W końcu zrobiłem nawet sprzężenie zwrotne do SRPP i przybyło góry , trochę się dźwięk otworzył ale barwy stały się nienaturalne . Klops . Na koniec uruchomiłem oryginalny analog na opampach OPA1612 , które grają dźwiękiem otwartym , gładkim , detalicznym i kontrolowanym i wróciła muzyka . Czysto , klarownie , przestrzennie itd . - zniknął koc ze średnicy . Nie ma już pięknych lampowych barw ale reszta dużo fajniejsza . No i to co najważniejsze w przetwornikach AD18XX - nie męczą , brak technicznego nalotu , brak jazgotu . Pełna kultura . No i tu nasuwa się prosty wniosek - trzeba do nich zrobić analog na elementach dyskretnych , które powinny zagrać jeszcze lepiej niż opampy .
  10. Ładna rzecz . No to czekam na wrażenia z odsłuchów . pozdr.
  11. 3. Elna Silmic Bipolar (!) - rzadko spotykane , wyluty z odtwarzacza więc 100% oryginały - 30 PLN para moze to cię zainteresuje , w watku o kostkach do wzięcia je wystawiłem
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.