Jump to content

Bieda

Użytkownicy
  • Content Count

    154
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

20 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Też szedłem tym tokiem myślenia: - igłę zmieniłem na nową (AT95 zielona) - płyty nowe w większości, ale mam kilka starszych egzemplarzy - poszukam jak wyczyścić igłę w takim razie - z naciskiem już kombinowałem w zakresie 1,8-2,5g i Podejrzewam jeszcze, że mógł gdzieś kabelek idący od wkładki do gramofonu się przetrzeć trochę i zależnie od położenia ramienia coś tam zwiera i traci część sygnału, ale to bym musiał rozbebeszyć ramię i sprawdzić, a tego się trochę boję 🙂
  2. Ładny sprzęcik. Ja mam też kombajn Sony, ale mam z nim problemy z poprawnym ustawieniem ramienia i wkładki. Uciekają mi raz p raz wysokie częstotliwości, no chyba, że jeszcze gdzieś indziej leży problem, ale nie potrafię zdiagnozować. Sony HMP-70
  3. Przyszedł Tandberg tr-1040, a Saba wyjechała do nowego właściciela bez żalu. Wydawało mi się, że Saba 9250 to kawał porządnego sprzętu, ale Tandberg pomimo tego, że będzie potrzebował serwisu (przepalona lampeczka, potencjometr regulacji kanałów przerywa) zdeklasował Sabę i wcześniejsze wzmacniacze NADa, które miałem. Co ciekawe, schodzi bardzo nisko i lepiej zgrywa się z kolumnami KEFa z epoki, niż z Sabami AM140, które ze wzmakiem Saby grały lepiej od KEFów. PawelS jestem ciekaw, jak wypada bezpośrednie porównanie 2060 do 1040 😄
  4. No to sens zamiany TR1040 byłby na model co najmniej TR 2040 ze względu na wygląd i nowsza konstrukcję, ale raczej jakiejś kolosalnej różnicy w jakości nie powinno być. Pewnie dopiero zamiana na topowe TR 2075 lu TR 2080 dałaby się usłyszeć. Znalazłem w sieci jakieś katalogi Tandberga z lat 70tych, jeśli chodzi o wzmaki, to najczęściej opisywane są właśnie te 3 modele. 2080 jako Topowy, jest poza moim zasięgiem cenowym, ale pewnie będę się rozglądał za jakimiś okazjami na 2075/MKII. Jak przyjedzie TR 1040, to zastanowię się czy podmienić na niego Sabę i czy szukać wyższych modeli T
  5. Niedługo przyjedzie o mnie Tandberg TR 1040, wziąłem go na początek ze względu na cenę i dobre opinie (teraz gar u mnie Saba 9250 na zmianę z lampą). TR 2080 jest poza moim zasięgiem, ale np. 2020, czy 2050 już nie są takie drogie, czy warto je rozważyć zamiast TR1040? Mam pytanie o serię TR 20xx, bo tych modeli jest sporo i niektóre w cenach podobnych do serii TR 10xx. Czy oznaczenia liczbowe odpowiadają po prostu kolejnemu modelowi, czy można się dopatrzyć jakichś zależności np 2075 to tylko modyfikacja 2070, albo im wyższy numer tym mocniejszy wzmacniacz?
  6. Bieda

    Nowości na winylu

    Nowa Luxtorpeda na winylu - ponownie bardzo dobra jakość nagrania! Na stronie się chwalą, że materiał (mastering) przygotowany przez Alana Silvermana (Aerial Sound New York).
  7. Ładna renowacja. W moich KEF Carlton III, też musiałem je kosmetycznie poprawić - zdecydowałem się na okleinę (wersja bardziej budżetowa), ale wyszło przyzwoicie. No i dorobiłem nowe maskownice.
  8. Brytole wypuszczają serię srebrnych monet jedno-uncjowych poświęconą Legendom muzyki. Pierwsza moneta z serii to Queen (już w sprzedaży - nominał 2 funty), kolejny ma być Elton John, kolejne jeszcze nie wiadomo, ale na pewno mają spory zasób 🙂 Jak by ktoś był zainteresowany kupnem, to najtaniej wychodzi ściągniecie z Niemiec, albo Allegro (aukcje od 180 do 200zł). Jedna mennica ma ją w ofercie, ale cena z kosmosu. Są też monety o tym samym biciu, ale z metalów nieszlachetnych (chromowo-niklowe, nominał 5 funtów) i złote, ale cena powyżej 7 tys. PLN.
  9. Przesłuchałem już swoją płytę. Bardzo dobra jakość masteringu zrobionego specjalnie pod winyl, zdecydowanie szersza scena niż na CD.
  10. Domknę temat, bo wymieniłem kondensatory a Akaiach. Stare były bardzo stare i miernik pokazywał pojemność 7uF zamiast 4uF. Wymieniłem na Audyny MKT, ale szczerze powiedziawszy, jakiejś diametralnej różnicy nie było. Trochę dynamiczniej może zagrały, dźwięk jest pełny i wymiana też nic nie popsuła, ale żeby było jak z Sabami, to nie powiem. Zaletą Audynów jest mały rozmiar w porównaniu do Janzenów. A w Sabach najlepiej było słychać wymianę rezystorów na matelizowane MOXy, kondensatory też, ale jednak te stare rezystrory chyba najbardziej zamulały zwrotnice.
  11. Audyny dzisiaj dojechały. W weekend przylutuję i powiem jakie wrażenia. Z pierwszego pomiaru, bardzo dobrze trzymają normy. Wszystkie praktycznie bez odchyłki od wartości nominalnej. W jantzenach chyba jeden miał spory odchył.
  12. W tych Akaiach są przetworniki AlNiko, więc nie są to byle jakie głośniczki, ale posłucham rady. Może wezmę te Audyny i Miflexy i zobaczę, czy słychać różnice i na czyją korzyść. MKT będzie się bardzo różnił od MKP?
  13. Mam KEF Carlton III, były mocno porysowane po bokach, ale głośniki i front w idealnym stanie, więc się skusiłem na zakup. Zdarłem stara okleinę i po przeszlifowaniu nakleiłem nową. W środku nie grzebałem, bo grają bardzo dynamicznie, bez żadnego zamulenia i chyba nie trzeba grzebać przy zwrotnicy. Najbliżej im do Celstionów Dittonów 15, które miałem okazje porównywać.
  14. Znalazłem jeszcze Miflexy za 18zł.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.